Extreme uitstellers/luilakken gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Re: Extreme uitstellers/luilakken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:43

ik ben er ook zo een, het is zelfs zo erg dat ik nu niet ga zeggen wat het voor mij betekend. Dat doe ik straks misschien wel.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:48

Hebben jullie trouwens ook uitstelgedrag bij dingen die je interessant vindt? Ik niet, gelukkig. Op school is er 1 vak dat ik oprecht interessant vind, biologie, en ik heb totaal geen problemen om voor die toetsen te leren :j

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:03

LindyH schreef:

dit dus xD
ik stel ook echt altijd álles uit, en in combinatie met extreme vergeetachtigheid is dat gewoon niet zo handig :+ (het beantwoorden van dit topic is ook uitstellen trouwens want ik had nu verslagen moeten schrijven)

een to-do list maken werkt voor mij wel redelijk want dan kan ik ook echt vinkjes zetten, maar het enige wat voor mij echt werkt is dus de last-minute stress. Ik lever wel alles in dus.
Ik wil dit wel veranderen, maar ik kom er met toetsen al jaren mee weg omdat ik een fotografisch geheugen heb, dus de avond voor de toets tot diep in de nacht mijn hele boek één keer doorlezen werkt voor mij om hoge cijfers te halen, de noodzaak om te veranderen is er dus niet zo

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:08

Ik heb er een klein beetje last van. Maar ik ken wel iemand die dit heel erg heeft. Stelt alles uit. Bijvoorbeeld het indienen van een schade die hij voorgeschoten had, ruim 350,- misgelopen simpelweg omdat hij te beroerd was die formulieren in te sturen.

Het is heel makkelijk om als buitenstaander te zeggen dat het aanstellerij is en je een keer van die luie reet af moet komen, maar dat is wel de makkelijke weg. Heb jaren met zo iemand samen gewoond en ben er inmiddels wel achter dat het geen keuze is

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 14:13

Qimm schreef:
Ik ga hier later nog even op reageren...

:')

spottedponie schreef:
Ik heb de koe bij de horens gevat, en na melding in dit topic mezelf 2 uur geband, en in die twee uurtjes best wel wat gedaan! Misschien lukt het nog om vanmiddag ook nog iets te doen (was wel de planning, maar nu eerst even werken) maar wat ik nu al gedaan heb, heb ik vast gewonnen, fijn gevoel!

Goed gedaan! Ik heb tussendoor op stage wat aan een verslag kunnen werken en dat voelt ook heerlijk. :)

Erin schreef:
Hebben jullie trouwens ook uitstelgedrag bij dingen die je interessant vindt? Ik niet, gelukkig. Op school is er 1 vak dat ik oprecht interessant vind, biologie, en ik heb totaal geen problemen om voor die toetsen te leren :j

Als het echt leuk is om te doen, gaat het allemaal een stuk makkelijker ja. Dan heb ik een opdracht vaak al ver voor de deadline af. Maar dat komt helaas weinig voor. :=

Welkom trouwens iedereen! Ik kan natuurlijk niet iedereen quoten maar ik lees wel alles. Ik hoop dat we met z'n allen aan het werk kunnen. *\o/*

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:15

Ik ga vanmiddag van 5-6 en van 7-9 huiswerk maken. Hou me er aan :')

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:19

Hmm..Ik dacht dat ik al gepost had maar blijkbaar niet..waarschijnlijk mezelf voorgenomen om later iets te plaatsen :P.
Ik herken me hier zo in! De basisschool en middelbare school ging me allemaal wel gemakkelijk af. Gymnasium diploma gehaald zonder echt super veel te blokken. Nu echter op de universiteit leer ik echt veel en veel te weinig. Het eerste semester heb ik geen enkel vak van de 6 vakken gehaald...Hopelijk volgen hier nog goede tips! Ik hou me zeker aanbevolen. Dadelijk de laptop maar eens wegleggen en beginnen na 2,5 uur niks doen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:26

Ik moet wel zeggen dat hoe meer je op de computer moet doen voor school, hoe lastiger het is. Ik wordt zelf super snel afgeleid door internet. (Hier een berichtje checken, daar even kijken of die leuke jurk al in de aanbieding is, ga zo maar door...)
Uit pure nood heb ik eind vorig schooljaar het programma Cold Turkey aangeschaft. Je zet er alle sites in waar je niet op mag komen, stelt een tijd in, en dan ben je van die sites geblokt. Je komt er ook echt niet op, en je kunt de instellingen niet veranderen als het aan de gang is. Niet leuk, wel handig. +:)+

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:40

Erin schreef:

Bij mij zijn de dingen die interessant of leuk zijn vaak een reden van het uitstellen. Dan ga ik dat dus doen, in plaats van wat ik moet doen. Ik vind mijn afstudeeropdracht en het stuk vrije ruimte eigenlijk wel leuk en interessant, maar andere dingen zijn nog leuker.

Wat Marley93 zegt is wel zo.. Als je gewoon een boek hebt en die uit je hoofd moet leren is de kans op afleiding van internet veel kleiner. Hoewel, spelletjes op je telefoon zijn er dan ook nog!

Ik vraag me wel af, als ik het zo lees. Heel veel hebben het er over dat op de basisschool en de middelbare school alles heel makkelijk ging. Zijn we dan gewoon slim en daardoor lui geworden?
Ik doe zelf het HBO, maar met een beetje meer inzet had ik ook prima de uni kunnen doen, sla mezelf ook voor de kop dat me dat niet eerder bedacht heb.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:44

Citaat:
Ik vraag me wel af, als ik het zo lees. Heel veel hebben het er over dat op de basisschool en de middelbare school alles heel makkelijk ging. Zijn we dan gewoon slim en daardoor lui geworden?
Ik doe zelf het HBO, maar met een beetje meer inzet had ik ook prima de uni kunnen doen, sla mezelf ook voor de kop dat me dat niet eerder bedacht heb.

Yep! Ik mocht kiezen of ik Havo of VWO ging doen, omdat voor beide richtingen mijn cijfers goed genoeg waren. (Voor VWO wel iets minder, en helemaal met wiskunde, maar goed.) Toen heb ik bewust Havo gekozen omdat ik dan meer vrije tijd zou hebben.

Citaat:

Ik ook niet, daar ben ik zo blij mee! Alleen dingen die met niet interesseren stel ik uit. Of hele grote projecten waarvan ik niet weet hoe ik eraan moet beginnen. Dan doe ik het dus maar helemaal niet.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:44

@ Erin: Ik studeer docent biologie, en toch kan ik me er soms even niet toe zetten :')

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:53

Ik ben er ook zo eentje dat alles uitstelt.
Basisschool ging goed maar dan vooral omdat mijn moeder mij verplichte, middelbare zei ze doe het nu maar alleen je bent groot genoeg en toen mja is het gewoon verkeerd gegaan :') . Ik zou graag een hogeschool studie willen doen maar ik denk dat ik het dan niet ga halen door mijn uitstelgedrag en ook een beetje (veel) faalangst O:) .

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:55

@Lauratje komt je uitstelgedrag dan juist niet van je faalangst? Ik heb eens ergens gelezen dat die twee nogal eens gerelateerd zijn.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:08

Ik vermoed van wel. Ik moet mezelf soms echt hard motiveren voor ik iets durf. Zoals telefoneren, ik durf dat niet goed, terwijl e-mailen en persoonlijk contact dan weer wel gaat. Ik zoek al sinds september een job, ik ben pas eind februari begonnen met inschrijven bij interims, vorige week dus.
Ik heb al vaak gedacht om hulp te zoeken maar dan ja begin ik dat ook uit te stellen en zo blijft het dus een vicieuze cirkel.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:33

Wilde vandaag goed vooruitwerken, heb wat lees en maakwerk voor school, maar zal wel weer vanavond 22;00 worden :( hoe graag ik ook wil, het lúkt niet :/

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:42

Ik wou ook heel wat doen bokworst.. Maar heb nog amper wat gedaan vandaag.. Wat je zegt, ik kan me er gewoon niet toe zetten.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:44

Ja, meld zich.. |(

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:46

Ik word echt gek van mezelf :( ik moet eigenlijk zooveel doen maar het enige wat ik doe is netflix, youtube, bokt en paardrijden --'

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:46

Erin schreef:

In een vorm toch wel! Zo zit ik bijna dagelijks op mijn paard, maar echt gericht trainen op de wedstrijden doe ik nooit en toch neem ik het me iedere keer weer voor.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 15:53

_bokworst schreef:
Ik word echt gek van mezelf :( ik moet eigenlijk zooveel doen maar het enige wat ik doe is netflix, youtube, bokt en paardrijden --'

Een herkenbaar patroon! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:56

Jup, zo switch ik ook de hele dag tussen Facebook - bokt - autoforum en loop ik tussendoor met de hond. M'n scriptie klik ik voor de vorm wel open, maar m'n concentratie is zo waardeloos en ik weet gewoon niet wat ik moet typen, dus blijft het maar liggen..

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:01

xNathaliee schreef:
Hier ook een helaas.. Nooit geweest maar nu tijdens mijn scriptie wel. Vind het een klere opdracht en dat speelt voor een grote rol mee! Vandaag deadline voor inleveren opzet en ben wel begonnen, maar is nog niet af.

Opzet ingeleverd :j eerst natuurlijk wel wezen sporten en zonnebank geweest :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 16:17

Haha je hebt het in ieder geval ingeleverd *\o/*

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:24

san4nie schreef:
Erin schreef:

Bij mij zijn de dingen die interessant of leuk zijn vaak een reden van het uitstellen. Dan ga ik dat dus doen, in plaats van wat ik moet doen. Ik vind mijn afstudeeropdracht en het stuk vrije ruimte eigenlijk wel leuk en interessant, maar andere dingen zijn nog leuker.

Wat Marley93 zegt is wel zo.. Als je gewoon een boek hebt en die uit je hoofd moet leren is de kans op afleiding van internet veel kleiner. Hoewel, spelletjes op je telefoon zijn er dan ook nog!

ik denk dat dit voor mij wel de voornaamste reden is ja. Ik hoef het niet te doen, dus doe ik het ook niet. Ik kan beter een keer iets NIET halen, dan weet ik dat ik eens een keer moet gaan leren, maarja dat gebeurt niet

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:34

Dit kwartaal kán ik niet uitstellen. Ben een kwartaaltje naar een andere richting en we doen mee met de Hema ontwerp wedstrijd, dus moeten op tijd iets inleveren en dus ook de werkplaatsen in. Dus hoop dat dit de ommekeer is :D