Ruzie over school, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bente_sat

Re: Ruzie over school, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:42

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem alleen zit ik in het examenjaar van het atheneum.
Misschien lukt het nu even niet maar iedereen heeft soms een moment waarop het even wat minder gaat. Toen ik in de 4e kwam stond ik in het begin 4 onvoldoendes maar twee maanden later was alles weer opgehaald. Ik had gewoon even mijn moment niet. Ik zou je aanraden om niet de dingen op te gaan geven die je leuk vindt want deze dingen houden je gemotiveerd om aan je schoolwerk te zitten.
Wel zou ik er over nadenken om je klassieke talen te laten vallen. Er is bijna geen studie die echt van de noodzaak van deze talen uit gaan. Zonder de talen wordt je werk wat verlicht terwijl er niets veranderd aan de mogelijkheden in vervolg opleiringen.

Ook een gesprek voeren met je ouders wil misschien wel werken, laat ze zien dat je echt je best doet want dat is eigenlijk alles wat ze willen.

Succes nog de komende maanden!

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:47

Hannah_Kika schreef:
Ik wil volgend jaar zoiezo Grieks en Latijn laten vallen, aangezien ik niets met de talen heb en talen (zeker klassieke) niet mijn sterkste kant zijn. Ik had op de basisschool wel duidelijk gymnasiumadvies, maarja, ik hoefde er daar bijna niets voor te doen. In het begin van de 1e klas ging het nog erg goed, maar naarmate het drukker werd, zakte het steeds verder af... Nu heb ik 6-8 toetsen per week, en ik haal het gewoon naast mijn hobbys niet (voetbal en paardrijden) om voor al die toetsen volledig goed te leren. Ik heb al gezegd dat ik graag met voetbal wil stoppen, maar ik moest eerst dit seizoen afmaken. En dit duurt nog wel een paar maanden ;( .

Tja, ik had ook gymnasium advies. Heb toen voor atheneum gekozen. Maar zit nu ook op de havo! Gaat een stuk beter! En als je oo gymnasium Grieks en Latijn laat vallen is het geen gymnasium mee maar havo toch? Het heet alleen gymnasium omdat Grieks en Latijn erbij zit...

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:43

Ja, ik geloof ook best dat je het niet nodig hebt voor dierengeneeskunde. Of zelfs gewone geneeskunde. Heb een familielid die dokter is en gaat promoveren in de biomedische wetenschappen (een genie zullen we maar zeggen) en dat zonder Gymnasium.
Maar, TS haar toekomstige baan en studie staan nog niet vast en ik denk echt dat de Klassieke talen toch wel een aanvulling zijn op de algemene vorming. Maar ja, dat kan komen uit m'n eigen frustraties dat ik de talen wel heb laten vallen. ;-) Vind ik nu jammer.