Hier ook weinig tijd gehad hoor om te leren... deze week begonnen met fulltime stage dus dat gaat het ook niet meer worden
Als je vragen hebt mag je ze pb'en hoor, misschien dat ik het antwoord weet? Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hier ook weinig tijd gehad hoor om te leren... deze week begonnen met fulltime stage dus dat gaat het ook niet meer worden
Als je vragen hebt mag je ze pb'en hoor, misschien dat ik het antwoord weet?
Hopelijk gaat het toch goed!Miriam91 schreef:Lisa91: heb jij ook keuzevakken gedaan in je 4e/5e jaar? Ik zit te twijfelen wat ik zal doen, misschien intensive care ofzo!
Lauraennala schreef:Wat bedoel je met NLT?
Voor geneeskunde zal je scheikunde, natuurkunde en biologie sowieso moeten hebben. Verder had ik naast Nederlands, Engels enz.. Frans en M&O. Ik heb, naast de vakken die ik nodig had voor geneeskunde, gewoon de vakken gekozen waar ik op dat moment het hoogste gemiddelde voor had
Quanneh schreef:Oke bedankt! NLT is een vak met allemaal verschillende onderwerpen, waar je geen examen in kan doen. De onderwerpen zijn bijv. Hart en vaten, hoe werkt een gps, etc. Maar ik twijfelde omdat ik al velen heb horen zeggen dat het eigenlijk niks toevoegd.
Stond voor algemene natuurwetenschappen oid, hoewel de afkorting tegenwoordig bij mij meer gebruikt wordt voor avond/nacht/weekenddienst

Wannabeanky schreef:Hee! Vrijdag in Amsterdam ging goed! Zaterdag was erg pittig (raar dat die moeilijker was dan die voor het 3e jaar...) dus dat wordt afwachten en duimen!

Kan nu bijna beginnen met SPSS'en en schrijven, heb wel een mooi vooruit zicht op eerste auteurschap als we mijn artikel straks ergens weg krijgen.
En het is allemaal goed gekomen. Zorg dat je enthousiast bent, dat je je inzet tijdens je co-schappen en dat je er iets bij doet dat je leuk vindt (dat was bij mij bijv bestuursfunctie op de rijvereniging en wat commissiewerk als anios in het ziekenhuis waar ik toen werkte).
In het ene vakgebied is het ook makkelijker dan in het andere en de regio waarin je solliciteert speelt ook zeker mee! gomir schreef:Hier een niet-gepromoveerde dokter die ook nog nooit in het buitenland geweest is voor een stageEn het is allemaal goed gekomen. Zorg dat je enthousiast bent, dat je je inzet tijdens je co-schappen en dat je er iets bij doet dat je leuk vindt (dat was bij mij bijv bestuursfunctie op de rijvereniging en wat commissiewerk als anios in het ziekenhuis waar ik toen werkte).
Goede referenties zijn vaak veel belangrijker dan een enorme cv. Tijdens je opleiding heb je nog genoeg tijd om daar aan te werkenIn het ene vakgebied is het ook makkelijker dan in het andere en de regio waarin je solliciteert speelt ook zeker mee!