Mailtjes binnen leeromgeving

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Mailtjes binnen leeromgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:31

Hier op de universiteit zijn er zelfs nog een paar van de oude garde die algemene mededelingen naar de studenten ook met u doen. Dus "U dient dit binnen twee weken in te leveren".
Ik vermijd meestal de aanspreekvorm :') ook makkelijk. Hoef je niet te kiezen en werkt vaak ook wel.

Wat ook wel gebruikelijk is (zeker als het naar meerdere personen is of je niet weet wie je mailt, we hebben een aantal mailadressen voor algemene vragen over het studiemateriaal en die worden ook door assistenten beantwoord) is om gewoon met "Beste," of "Dear reader," te openen (veel buitenlandse docenten). Volgens mij zijn er maar weinig die er echt veel waarde aan hechten.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:36

Haha, ik heb de hbo-variant van Ir, de Ing. titel dus. Nu heb ik een tijdje op dat gebied gewerkt en daar was één man die die titel ook daadwerkerlijk overal bij gebruikte. Terwijl echt de helft van de mensen die in die sector werkt ook de titel Ing. mag voeren en niemand het doet. Dan staat het toch een beetje sneu vind ik persoonlijk hoor, hoe hard je er ook voor hebt gewerkt :=
Ik gebruik mijn Ing. ook nooit, de enige keer dat ik eraan herinnerd word dat ik 't ding heb, is als ik post van de alumnivereniging ontvang :') Dr. vind ik dan wel weer een titel die het vermelden waard zou zijn. De MSc weet ik niet of ik die zou gaan gebruiken. Ik studeer momenteel nog, en als alles volgens planning gaat heb ik straks 2 bsc's (waarvan dus één ing.) en 2 msc's, maar ik denk niet dat ik die ooit allemaal ga vermelden :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:40

In mijn vak was het heel gewoon je Ir. of Dr. titel te voeren. Ik heb er nog 1 die daar los van staat maar die gebruikte ik daar niet.
Ik voer ze privé ook niet hoewel ik collega's had die dat wel deden maar dat was ook een exacte kopie van Sheldon Cooper -:) _O-

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:53

Ik zit ook op een universiteit, maar leraren aanspreken met hun titel? Dat is echt een ver van mijn bed show, ken niemand die dat doet en ook niemand die dat wilt (gelukkig). Ik wist ook niet echt dat 'Beste' al informeel was, haha. Ik begin een mailtje zelden met geachte, vaak met beste. Maar ik hoef ook niet vaak mensen te mailen waar ik geen les van heb. Eindigen doe ik met vriendelijke groet, voor + achternaam.
Studentennummer heb ik nog nooit hoeven geven. Denk dat ze daar zelf een handige database voor hebben. In het mailsysteem kan ik in ieder geval al zien welke opleiding iemand volgt.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:55

Dat is echt per studie verschillend. Bij wiskunde werden de titels van docenten niet gebruikt maar bij natuurkunde was het wel weer heel normaal. Sommige waren ook diep beledigd als je de dr. achterwege liet.
Nu met rechten heb ik twee docenten die hun titel vermeld willen zien.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:59

Douce schreef:
Ik zit ook op een universiteit, maar leraren aanspreken met hun titel? Dat is echt een ver van mijn bed show, ken niemand die dat doet en ook niemand die dat wilt (gelukkig).

Volgens mij is dat iets typisch Nederlands, want ik zie al onze internationale studenten het wel gewoon doen. In Schotland was mijn docente zelfs beledigd toen ik haar aansprak met Mrs+achternaam, ik mocht haar best bij haar voornaam noemen, maar als ik haar achternaam wilde gebruiken moest er 'Dr.' bij :D Sowieso was het daar een stuk informeler dan hier, ook de 50-jarige professor was gewoon Billy, dat zie ik hier nog niet gebeuren :D