ikke schreef:Je begint op de middelbare school en van daaruit ga je verder en zelfs met een goede MBO-opleiding in een richting die kan aansluiten op industriële automatisering, geeft al baangaranties.
Ik kijk niet verder dan mijn eigen werk waar binnen nu en 4 jaar 3 van de 4 medewerkers met pensioen gaan.
Over salaris gaan we kort zijn, softe sector betaalt niet, industrie wel.
Maar dan moet je al gewoon een technisch profiel kiezen ipv een economie profiel, of je bij je EM profiel nu informatica kiest kwalificeer je je volgens mij nog voor geen enkele technische opleiding (behalve misschien dat je op MBO niveau wel kan instromen maar moet je dat willen als je gymasium hebt afgemaakt?)
Ik heb heb op de uni trouwens ook gewoon vakken over filosofie/ethiek gehad op basis niveau, dus wat dat betreft vraag ik me ook af in hoeverre dat op een vervolg opleiding van toepassing is. Ik vond dat trouwens compleet nutteloos, als je van jezelf al een beetje redelijk bent heb je er niet zoveel aan imo. Ik vind het ook weinig toevoegen in een schoolsituatie met onderwerpen de je minder interesseren ed. Ik zou eerder voor informatica gaan dan leer je een vaardigheid die je waarschijnlijk nog niet hebt, ook al is die kennis misschien later niet meer 1 op 1 toepasbaar het blijft nog wel ff zo dat er alleen maar computers bij komen.