hoeveel uur ben je aan je werk kwijt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: hoeveel uur ben je aan je werk kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:04

Ik werk fulltime, 5 dagen per week, 37,50u in totaal. Daar komt dagelijks 2 tot 3u reistijd bij, dus in totaal iets van een 50 uur.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:11

Incl reistijd zo'n 55 uur, maar ik gebruik reistijd ook om te ontbijten, een luisterboek te luisteren en soms te bellen, dus wel dubbel gebruik van die tijd ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 23:11

Ik werk trouwens wel zo veel om juist ook het leven te kunnen beleven. Zo ben ik afgelopen zomer wel 3 weken naar hawaii geweest.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:14

rommulus schreef:
poe dat is heel erg wisselend.
Ik kan er weken bij hebben dat ik zeker ruim over de 80 a 90 uur kom.
Ik moet vaak het hele land door crossen en dan komt de administratie er nog eens bij.
Maar then again soms ook wel 0 :D

Dat krijg je als zelfstandiger .....

Edit dan reken ik niet mee als ik dan ook nog eens een zaterdag en of zondag mee reken en of ook nog eens avonden moet werken.
Ja ja slaap is voor mietjes ..... ;( (hou me maar aan dat motto)

gezien je onderste opmerking ga ik er dus vanuit dat die 80 a 90 uur in 5 werkdagen tijd is?
Dat zou dus minimaal 15 uur per dag zijn?
Ik ben wel benieuwd wat je doet dan eigenlijk. Vind het bijna ongeloofwaardig, no offence ;)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:15

Goof schreef:
rommulus schreef:
Ik moet vaak het hele land door crossen en dan komt de administratie er nog eens bij.

Edit dan reken ik niet mee als ik dan ook nog eens een zaterdag en of zondag mee reken en of ook nog eens avonden moet werken.

gezien je onderste opmerking ga ik er dus vanuit dat die 80 a 90 uur in 5 werkdagen tijd is?
Ik ben wel benieuwd wat je doet dan eigenlijk. Vind het bijna ongeloofwaardig, no offence ;)

Is in mijn tak van sport ook niet apart hoor... Hier knallen ze er gerust 16 uur doorheen op een dag.
Werk aan de winkel.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:17

Mijn vriend werkt als zelfstandige ook heel veel uur, hij vertrekt hier meestal rond halfzeven, en bv vandaag was hij rond 20 uur thuis. Dus 13.5 uur. Een gemiddelde dag is rond de 10-12 uur, met soms uitschieters naar boven. Als er iets vd installatie niet lukt,moeten ze doorgaan tot het wel lukt ...

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:24

Goof schreef:
rommulus schreef:

Ik geloof t wel hoor, want maak t mee: vriend werkt bij een internationaal consultancybureau en 70u per week heet "een relaxte week" qua werk. En dat is dan excl. reistijd (ook veel vliegen etc.)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:31

Citaat:
Pfoe wat veel mensen hier die leven om te werken ipv werken om te leven.

Pfoe. Wat een(akelig) oordeel!

Er zíjn echt mensen die superveel lol hebben in hun werk, en die van mening zijn dat hun leven echt heel veel minder leuk is zónder dat werk.. :j

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:32

Toen ik nog stage liep haald ik ook 60 uur: 40 uur stage in de week + 2 uur reistijd op een dag. Is al 50 uur en dan werkte ik nog koopavond en zaterdag (bijbaantje) ook z'n 10 uur en dan zat ik al op 60. Blij dat ik om de week een dag vrij had! :)

Respect voor de mensen die 70/80 laat staan 90 draaien. Ik zou dat (denk ik) niet kunnen! Maar dat komt ook omdat ik graag nog sport, naar paardlief ga en afhankelijk ben van openbaar vervoer wat stage/school betreft..

Op school zit ik nu denk ik op de 40 uur inclusief reistijd.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:33

Punz schreef:
Citaat:

Er zíjn echt mensen die superveel lol hebben in hun werk, en die van mening zijn dat hun leven echt heel veel minder leuk is zónder dat werk.. :j

Ik heb de mooiste baan van de wereld, dus de 14 uur per dag knal ik er met een hele hoop liefde doorheen!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:34

Juist, dat bedoel ik!

( want die mooiste baan van de wereld............die heb ik ook :D :j :D ! !)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:43

ben ik wel benieuwd wat jullie doen.
ik heb een erg leuke baan. afwisselend, mooie verdienste, redelijke uren.
maar eerlijk? ik zou moeten kunnen minderen vn uren of niet werken, ik zou me wel kunnen bezighouden in mijn tijd :D

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:47

Duhelo schreef:
ben ik wel benieuwd wat jullie doen.
ik heb een erg leuke baan. afwisselend, mooie verdienste, redelijke uren.
maar eerlijk? ik zou moeten kunnen minderen vn uren of niet werken, ik zou me wel kunnen bezighouden in mijn tijd :D

Klinkt als geen bal aan: maar ik ben visdetailliste in Den Haag, in het luxere segment. Dagverse aanvoer die we zelf uitzoeken. Echt, het is zo'n mooi vak.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:48

Oh.. maar als ik mijn huidige werk niet zou doen, dan zou ik ook genoeg andere dingen weten hoor!
Er is zoveel leuks te doen in het leven!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:50

Ik heb veel bewondering voor de mensen die 60+ uren pw draaien en ook nog paarden hebben!

Ik zit op 50 uur pw en vind dit af en toe al zwaar, terwijl ik ook nog het geluk heb een vriend te hebben die een behoorlijke steen bijdraagt in het huishouden en in geval van een werkdag die uitloopt ook nog eens mijn paarden doet! Tevens kookt hij 3x per week. Voel me daarmee wel verwend.
Denk dat het sterk afhangt van wat je persoonlijk ook aan kunt. Mijn batterijtje is best snel leeg, als ik dat met anderen in mijn omgeving vergelijk. Heb daarbij ook vrij veel slaap nodig. :O
Hihi.

Ben bewindvoerster en budgetbeheerder overigens. Prachtbaan!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:54

Ik werk 32,5 uur in de week.
Ik ben ruim 9 uur per week kwijt aan reistijd wat daar dus nog bij komt...
Ik zit in de schoonmaak en werk 3x per dag dus ik moet 3x per dag naar het werk rijden en terug...

Heel onhandig, niet praktisch en ook zo niet leuk. :n
But life sucks.... :')

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:55

Ik heb in de zomer een tijdje twee banen naast elkaar gehad (beide +/- 8 uur op een dag).
Het kwam voor dat ik 11 dagen achter elkaar werkte, 1 dag vrij was en dan weer 9 dagen aaneengesloten.
Slopend, maar wat een geld :')
Dat lang aaneengesloten werken is denk ik het zwaarst.
Een weekend er tussen (en dan echt weekend is heerlijk om op te laden).
Omdat de arbeidstijd bij ZZP-ers vaak 24/7 doorloopt mijn vraag: hoe houden jullie dat een heel jaar vol? Ik was na 8 weken kápot :+

Deze en komende week heb ik een aantal dagen 4 tot 6 uur reistijd op een dag om het praktijkdeel van mijn scriptie rond te krijgen. Gelukkig vind ik autorijden leuk haha.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 00:07

Nou.. als deeltijd ZZP-er: zorgen dat je dus niet 24/7 doorwerkt en vaste momenten vrije in de week plant als "heilig". Als je dat niet doet hou je het inderdaad niet jarenlang vol..

SavannahNx

8 uurtjes per week :)

fjordnina

Ik reis per week ongeveer 14 uur naar mijn werk. Mijn werkweken zijn heel verschillend. De ene week draai ik ca. 25-30 uur, terwijl een andere week zomaar ca. 60 uur kan zijn. Tijdens die lange weken zit ik wel een dag of 4 in het buitenland waardoor de uren natuurlijk snel aantikken.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 00:10

Uiteraard weet ik ook nog zat dingen om te doen in mijn vrije tijd die ik ook leuk vind, maar ik heb helemaal geen moeite mee om lekker aan het werk te gaan. :D

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 00:10

Pfffff als ik het zo bekijk schrik ik er van. 33 uur zonder file. Daarvan werk ik er 24. Een huis een kindje en een paard er naast.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 02:25

Zoals ik al zei ik ben zzper en jaag het hele land door.
ik zit vaak in arnhem en of Amersfoort, maar ook rotterdam is niet vreemd.
dan kun je de reistijd al indenken vanuit assen.
de dagen van mij ik probeer altijd rond 7 uur aanwezig te zijn en ik vertrek vaak rond een uur of 5 a 6 afhankelijk waar ik moet zijn uiteraard.
rotterdam moet ik gewoon al zeker voor 4 weg zijn anders red ik dat niet ivm de file.
dan heb je mijn uren ook nog dat ik de administratie doe en inkopen ed moet doen.

en dan heb ik een 5 daase werkweek gerekend zonder avond dagdelen en zonder zaterdagen en of zondagen dat ik ook wel eens moet werken.
als ik die mee reken kom ik ruim over die 90 uur heen dit is puur gebaseerd op 5x2 dagdelen.

hoe ik het vol houd ?
niet ..
hou maar zo vast er zijn weken dat er geen en of weinig werk is dus moet ik voor die tijden gaan bufferern.
vandaar de achterlijke tijden.

en dit is niet vergeleken met de tijd dat ik er naast ook nog taxi reed.
in die periode ben ik letterlijk wel eens a een "zogenoemde avond dienst" die onverwacht toch uit liep tot 4 uur naar huis gegaan om dan vrolijk om 6 uur weer in de auto te zitten onderweg voor mezelf.
en dit was ook deels een reden dat ik gestopt ben met de taxi.
dat waren dingen dat was gewoon bezopen, ik draaide op engergy drank.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 08:44

Punz schreef:
Citaat:

Ik ben daar een van! Vind m'n werk echt fantastisch. Kies nu ook heel bewust voor m'n carrière. Het plan/doel dat ik op mijn 20e voor de komende tien jaar had, was binnen anderhalf jaar een feit.

Maar, en dat geef ikgrif toe, het is best pittig.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 08:51

Ik werk 45 uur, met 10 uur reistijd er nog bij, 55 uur dus. Als ik dan mijn uurloon uitreken kan ik wel janken :=

Ik ben leerkracht basisonderwijs groep 8.