Al heb ik bij andere mensen dan wel weer zoiets van ga nou gewoon naar huis als ze ziek zijn
Ik zie dus wel in dat het verstandiger is om thuis te blijven, maar begrijp ze ook wel dat ze liever aan het werk gaan dan thuis zitten. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik zie dus wel in dat het verstandiger is om thuis te blijven, maar begrijp ze ook wel dat ze liever aan het werk gaan dan thuis zitten.
.femke27 schreef:Met een eigen restaurant betekent ziek zijn sluiten. Ben zelf de kok en niet te vervangen zonder iemand een hele tijd in te werken. Dat laatste is lastig bij ziek worden. Dus werken gewoon door.
Hoewel ik doorwerken met de zwaar gekneusde enkele afgelopen zomer als zeer vermoeiend beschouwde.

femke27 schreef:@Kana: er zijn hier meer dan genoeg middelen verkrijgbaar die er binnen een paar uur voor zorgen dat al deze klachten weg zijn. Dat is natuurlijk niet gezond maar functioneerd wel.
En:dergelijke dingen heb ik misschien eens in de 5 jaar last van.
. 
mamajolijn schreef:Ik heb al 4 weken een hernia en een kantoorbaan. Ik zit dus gewoon op mijn werk, terwijl het eigenlijk funest is voor mijn herstel: liggen en bewegen moet ik.
Maar ik ga me niet ziekmelden, terwijl ik thuis gewoon alles kan doen (omdat ik dan beweeg en af en toe kan liggen). Ik heb ook 4 kinderen en dat draait ook gewoon door. Mama's kunnen niet ziek zijn
In oktober door mijn enkel gegaan, wat met 3 weken gips op heeft geleverd. Ook gewoon alles door laten gaan. Was alleen wat langzamer door de krukken
mamajolijn schreef:Ik heb al 4 weken een hernia en een kantoorbaan. Ik zit dus gewoon op mijn werk, terwijl het eigenlijk funest is voor mijn herstel: liggen en bewegen moet ik.
Maar ik ga me niet ziekmelden, terwijl ik thuis gewoon alles kan doen (omdat ik dan beweeg en af en toe kan liggen). Ik heb ook 4 kinderen en dat draait ook gewoon door. Mama's kunnen niet ziek zijn
In oktober door mijn enkel gegaan, wat met 3 weken gips op heeft geleverd. Ook gewoon alles door laten gaan. Was alleen wat langzamer door de krukken
Sabini schreef:Er zijn grenzen inderdaad!
Zwangerschap bijvoorbeeld. Dat gaat ook om de gezondheid van je kindje. Ik merk hier op school dat er voor zwangere collega's heel veel begrip is. Is dat bij andere banen ook zo?
En herstel van een levensveranderende blessure, zoals een hernia bijvoorbeeld. Lijkt me ook niet iets om te negeren en mee door te werken.
friesam schreef:Een van mijn collega's zit ongeveer in dezelfde situatie.Die kleine gaat echt boven alles maar dat ik (nu al) rustig aan moet doen door bekken en banden pijn en verdrukking van nieren, dat vind ik moeilijk, daar voor thuis blijven.
). En er is een andere collega aangenomen die haar werkzaamheden voor een half jaar over gaat nemen.
Bij een uitbraak van een zeer besmettelijk virus (zoals bv noro virus) mogen we volgens protocol pas weer aan het werk 72-uur na de laatste verschijnselen. Dus dat betekent dat als je opgeknapt bent je pas 3 dagen later weer mag werken
Dan voel je je echt banketstaaf
Merel_Brit schreef:Ik heb veel begrip voor zwangere vrouwen, en dan vooral voor degene die niet zeuren... Ik snap dat je kind op de eerste plaats staat maar sommige vrouwen blijven al thuis na 1x hoesten.
Selka schreef:Merel_Brit schreef:Ik heb veel begrip voor zwangere vrouwen, en dan vooral voor degene die niet zeuren... Ik snap dat je kind op de eerste plaats staat maar sommige vrouwen blijven al thuis na 1x hoesten.
Inderdaad! Je weet dat bij zwanger zijn bepaalde kwaaltjes horen. Er zijn er bij die na 1 dagje kotsen zich ziekmelden voor de rest van de zwangerschap. Nou geen begrip voor hoor.