Studenten bijbaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:43

Ik meld me, eerstejaars student in Amsterdam, (nog) geen werk en kom 130 euro te kort per maand straks := Solliciteer nu al in Amsterdam, maar wordt overal afgewezen omdat ik nog niet daar woon. Ja mensen, er staat met koeienletters op mijn cv dat ik vanaf februari daar woon {:)-:( Probleem met mij is dat ik absoluut geen horeca werk wil of kan doen. Dan liever geen werk, want ik ben daar echt niet geschikt voor. Zoiets levert mij alleen maar stress op weet ik uit ervaring. Dus dat sla ik allemaal al over. De rest is helemaal prima. Behalve callcenter, dat sla ik liever over :+

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:03

Ik ben ook al rond aan het kijken als studentzijnde!
Had me aangemeld bij iets van StudentenVacature (ofzoiets), en werd paar dagen later gebeld en kreeg een calcenter baan aangeboden. Was mij iets te ver uit buurt.

Ik zal even de exacte sitenaam voor je opzoeken.

Edit: StudentenVacature.nl

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:06

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:14

Huishoudelijke hulp in de thuiszorg heb ik ook gedaan (ong 3 jaar geleden). Helaas werk je daar vaak op oproep basis, waardoor je dus ook zomaar een maand zonder werk kan zitten. Daarnaast zijn het aantal uren waar ouderen etc recht op hebben verminderd, waardoor ik toen al eigenlijk geen werk meer had omdat ze met de andere contracten al ruim aan de uren zaten.

Ik werk nu in de zorg (student paramedische opleiding), bij deze organisatie wordt je intern opgeleid en werk je bij mensen met een lichamelijke beperking bij hun thuis. Je helpt ze bv met toiletgang, douchen, eten en drinken. Mocht je meer info willen stuur je maar een PB. Moet wel aardig wat uurtjes beschikbaar zijn (minimum is 65 uur per maand dacht ik).

hielkebro

Re: Studenten bijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:25

handig topic, geeft me inspiratie :D
ik ben een jongen van 15, en ik ben denk ik nog te jong om te werken, overal hetzelfde, je moet 16 zijn.

bij de AH hier mag je vanaf je 15, en kan je in de winkel soliciteren, maar er werken zoveel bekenden in de AH dus dat is niks voor mij :D

gister aangemeld voor folderen, hopen dat dat iets word.

is een krantenwijk of folderen niks ? ben je buiten, en kun je je eigen tijd indelen !

ik volg dit nog ff !

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:22

Open sollicitaties de deur uitdoen naar bedrijven die je leuk vindt? Heb je iig weinig tot geen concurrenten :+

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:02

Opvallers, powerplay People, studentenwerk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:05

Krantenwijk is echt niks voor mij nee..

Heb net again online gesolliciteerd bij de hema.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:18

maar je mag ook niet zeuren over geen werk als je werkelijk 10.000 eisen heb en dingen maar je niet wil werken hoor kom op een beetje volwassenheid alsjeblieft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:30

Waarom is het gek om eisen te hebben aan een bijbaan? Als je een baantje naast je studie wilt volhouden moet dit er echt eentje zijn die je ook leuk vindt, anders is het echt niet te doen...

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:31

Ik vind best dat je wat eisen mag stellen, anders hou je het waarschijnlijk toch niet lang vol. Een bijbaan moet ook bij je passen, anders ga je met tegenzin werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:33

Overigens zou ik persoonlijk niet zo heel snel bij een bedrijf als Pepperminds of Streetwise gaan werken. Je kan er heel veel geld mee verdienen als je een vlotte babbel hebt maar vooral als je deur aan deur moet, moet je ook echt kunnen dealen met heel veel teleurstellingen en ook echt heel erg veel asociale mensen. Ook zijn de weersomstandigheden nooit ideaal, je werkt altijd buiten, ook als het regent, sneeuwt, ijskoud is, keihard waait of juist als het 35 graden is. Daar word je dus echt chagrijnig van... Ik tenminste :=

Jede123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:41

Ik had precies het zelfde probleem!
(gelukkig heb ik nu een baan *\o/* )
Maar wat ik heb gedaan was vooral heel veel solliciteren! het maakte me op het laatst niet meer uit waar ik zou werken, als ik maar werk had!
Maar wat ik aanraad is om bij indeed.nl te volgen of er in je omgeving banen zijn. je kunt je dan via je mail aanmelden en je krijgt elke dag een mailtje met welke vacatures op staan! super handig!
en verder is het goed om je gezicht te laten zien. Als je de mogelijkheid hebt gewoon bij winkels naar binnen lopen en vragen of er nog vacatures open staan! wel een goed idee is om je sollicitatie brief en cv mee te nemen, dan kan je hem gelijk afgeven.
En mis is horeca een idee? daar zoeken ze meestal we werk!

En tja... ik werk nu ook bij de mcDonalds en bevalt me prima! ik neem meestal mn eigen eten mee, omdat ik anders een uur voor niks werk ( je moet je menu's zelf betalen daar, wel met korting) dus dan kom ik ook geen kilotjes meer aan haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:45

unihorses schreef:
maar je mag ook niet zeuren over geen werk als je werkelijk 10.000 eisen heb en dingen maar je niet wil werken hoor kom op een beetje volwassenheid alsjeblieft.

Pardon?

Reageer dan lekker niet. Je post voegt helemaal niks toe. Zou jij werk willen doen als je vooraf al weet dat het niks voor je is? Ik heb een aantal weken in een hotel gewerkt maar werd hier behandelt als oud vuil. Ben direct opgestapt, er was totaal geen sprake van respect.

En ga mij al helemaal niet vertellen wat ik moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:30

Toch maar toegegeven aan een supermarkt. Kassa dan wel. :j
Halfuurtje geleden online gesolliciteerd bij de Jumbo en net gebeld voor een afspraak. Maandag op gesprek komen. :) *\o/*

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:55

Gefeliciteerd! Kassa is best leuk om te doen hoor :)

Edit: sorry, dacht dat je al was aangenomen :') Succes met je sollicitatie *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:56

Idd! Als je kassa eenmaal doorhebt is het heerlijk hersenloos werk en je kan het dmv praten met klanten zo leuk maken als je zelf wilt :) Ik heb echt met plezier achter de kassa gezeten, denk ik in totaal 3 jaar lang :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:56

LauraSaskia schreef:
Gefeliciteerd! Kassa is best leuk om te doen hoor :)

Heb het een halfjaar gedaan! Maar ben eruit gekickt omdat ze wilden dat ik tijdens mijn eindexamens ging werken. Dus nu bij een andere supermarkt, prima! Vond het altijd leuk om te doen dus dat is mooi!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:57

Succes! Jumbo is echt leuk, ik moet bijna weg, maar heb er dan drie jaar gewerkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:58

Destination schreef:
Succes! Jumbo is echt leuk, ik moet bijna weg, maar heb er dan drie jaar gewerkt :)

Wow das lang! Weet je al wat je erna wilt gaan doen?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:59

Nee, word overal afgewezen -O-

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:04

_Dominique schreef:
Toch maar toegegeven aan een supermarkt. Kassa dan wel. :j
Halfuurtje geleden online gesolliciteerd bij de Jumbo en net gebeld voor een afspraak. Maandag op gesprek komen. :) *\o/*

Wat een snelle reactie! Hopelijk wordt het wat!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:05

Ik werk op dit moment bij de lidl, maar ik wordt er over een paar maandjes ook uitgekickt door die nieuwe regeltjes voor het contract. Dus ik ben alvast een beetje aan het rondkijken zodat ik straks niet een te groot gat heb.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:04

Kassa is qua afrekenen echt niet hersenloos werk. Ik werk 30 uur in de week, waarvan het meerendeel kassa is en aan het einde van de dag ben ik echt wel moe. Ik zou willen dat het hersenloos werk was..

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:12

anders was afwassen in een restaurand ook nog een optie geweest. (wel een beetje opzoek gaan naar een goed restaurand) en dan vanuit dat punt doorstomen naar bediening ect.