Nu studeer ik en vertel ik echt bijna niks aan ze. Woon op mezelf en heb zelf een goed overzicht en voldoende grip op mijn cijfers, waarom zou ik ze daar over inlichten?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarlindeRooz schreef:Eerlijk, een 1 halen is niet een kwestie van niet snappen dat is gewoon niet leren.(expert hier)
Dus gewoon eerlijk zeggen van mam, ik heb een 1 gehaald. Mooier kun je het niet maken...
) en ik heb heel wat 1en gehaald voor engels, duits en frans. Simpel omdat ik het voor geen meter snap.
ze denken dat ik een of ander wonder ben dat alleen maar 10en haal, en zodra ik een Ov. Haal word m'n vader best pissig..
Dus ik was afhankelijk van de lessen waarin de leraren het vertelden. En dan peilde ik inderdaad zelf of ik het moest vertellen. Scheikunde bijvoorbeeld was echt mijn aller-aller-allerslechtste vak.
Dat waren goede tijden haha. NynkeMarit_x schreef:Ik weet niet of mijn moeder al thuis is... Als mijn vader er bij is ga ik het sas niet vertellen, die zoekt t maar uitze denken dat ik een of ander wonder ben dat alleen maar 10en haal, en zodra ik een Ov. Haal word m'n vader best pissig..
noorhermans1 schreef:MarlindeRooz schreef:Eerlijk, een 1 halen is niet een kwestie van niet snappen dat is gewoon niet leren.(expert hier)
Dus gewoon eerlijk zeggen van mam, ik heb een 1 gehaald. Mooier kun je het niet maken...
Wat een onzin.
Ik kan uren leren ( ja, versprijd over dagen) en ik heb heel wat 1en gehaald voor engels, duits en frans. Simpel omdat ik het voor geen meter snap.
En ik ken zo veel mensen die alleen maar 1/2/3/4en halen voor toetsen ondanks ze zo goed leren maar er gewoon niks van begrijpen.
Ts, heb je het ondertussen al vertelt? Hoe heeft je moeder gereageerd?
Aan mij heb je niks want ik zeg nooit wat over mn punten
Want ik ben het allemaal kwijt." Jennifuur schreef:NynkeMarit_x schreef:Ik weet niet of mijn moeder al thuis is... Als mijn vader er bij is ga ik het sas niet vertellen, die zoekt t maar uitze denken dat ik een of ander wonder ben dat alleen maar 10en haal, en zodra ik een Ov. Haal word m'n vader best pissig..
Kan je anders geen briefje schrijven en die ergens neerleggen waar je zeker weet dat ze het lezen? op je ouders bed bijvoorbeeld. Waar je alles in uitlegt en hoe rot je je erover voelt en beetje bang was om het te vertellen. Zo kan jij in ieder geval alles zeggen wat je wilde en scheelt het misschien spanning.
... MarlindeRooz schreef:Kwestie van goed lezen, ook iets wat je leert bij Latijn.Jawel...
Wie zegt dat het een tekst was? Misschien was het een woordjestoets oid.
Bovendien was het ook meer een voorbeeld om aan te geven dat je nog zo hard kunt studeren, als je gewoon teveel onderdelen in een colon verkeerd vertaalt, kun je het schudden. En afgezien daarvan kan het altijd gebeuren dat je een black-out krijgt, hoe hard je ook gestudeerd hebt, kan ik je uit ervaring vertellen. 
Zeker als je heel sterk benadrukt dat je het eigenlijk niet durfde te vertellen, omdat ze boos worden.
Maar je zit nu in de tweede klas, als je nu al zo'n moeite hebt met Latijn dan wordt het de komende jaren echt heel moeilijk. Ik denk dat je dan het beste kan kiezen voor Atheneum en dit jaar nog even doorbijten. Ik vond Latijn zelf altijd verschrikkelijk poedersuiker en haalde ook niet al te beste cijfers, dus meteen laten vallen en Grieks gekozen. Ook daar was ik een ramp in, maar dat vond ik nog leuk om te doen
Examen uiteindelijk alsnog gehaald met een 6 afgerond haha.
Dan was het "volgende keer beter en goed opletten met bijles en les!". 
Toedeledokie met je toetsen en SO's en noem maar op. Ben met de hakken over de sloot geslaagd en op de universiteit begonnen, eerste module gehaald met een 7.5
Dat is hoger dan ik ooit op de middelbare school gestaan heb de afgelopen jaren!_Summerly_ schreef:Ghehehe zo ging het bij mij altijd met Grieks. Haalde altijd 2en voor de vertaaltoetsen omdat ik 1 woord niet goed had. Bam, 0 punten voor die zinBovendien was het ook meer een voorbeeld om aan te geven dat je nog zo hard kunt studeren, als je gewoon teveel onderdelen in een colon verkeerd vertaalt, kun je het schudden.
NynkeMarit_x schreef:Ik heb nogal vaak het probleem ook dat ik me niet kan concentreren tijdens een toets, dan denk ik na, en dan kijk ik voor me uit, en zie ik weer dat de leraar naar me kijkt, word ik ontzettend zenuwachtig van en kan er dan ook niks aan doe dat ik er geen goed woord uit krijg..
Heb je dit bij alle vakken of alleen bij Latijn? Je geeft ook aan erge moeite te hebben met plannen, heb je daar wel eens hulp bij gekregen? Plannen is ook iets wat je moet leren. Dat geldt trouwens ook tijdens een toets; je moet een beetje doorhebben hoelang je over 1 zin kunt doen voordat je naar de volgende gaat.Ineke2 schreef:Een 1 haal je toch als alleen al aanwezig bent?
Myca schreef:Maar dan moet je kind wel het vertrouwen hebben dat je hem/haar niet onterecht op z'n falie geeft en daar schort het hier al aan. Vertrouwen werkt twee kanten op. Ik ben de laatste die roept dat ouders en kinderen gelijkwaardig zijn en al dat soort onzin, maar in het geval van vertrouwen is het vertrouwen van een kind in de ouder net zo belangrijk als andersom.Gewoon vertellen TS.
Ik ben een ouder van drie middelbare school jongens.
Geloof me, ik hoor slecht nieuws liever van mijn kinderen dan dat ik er via Magister achter kom.
Dat is beter voor de vertrouwensband.
Mijn ouders hadden er ook een handje van om flink veel druk op me te leggen op het VO en dat heeft de band niet verbeterd. Nu speelde er nog wel meer, maar de angst om een onvoldoende op te moeten biechten (nadat ik mezelf mentaal al zwaar gestraft had, want ik ben echt geen lieverdje voor mezelf), heeft er zeker niet aan bijgedragen.Melisssx schreef:Ik denk toch ook aan faalangst..