Ilja000 schreef:Vrijwilligerscentrale is er wel degelijk in Hoorn.
Daarnaast heeft school ongetwijfeld ook de nodige info gegeven over het hoe en wat rondom het zoeken naar een stageplaats.
Al is het geen familie, je kent ongetwijfeld mensen in de buurt, je hebt in ieder geval klasgenoten. En anders je ouders wel. Of vrienden van je ouders. Een brutaal mens heeft de halve wereld! Als ik iemand tegen kom met een interessant beroep vraag ik domweg of ik eens een dagje mee mag lopen. Zo ben ik (ik werk in de gehandicaptenzorg) als eens in een tbs kliniek geweest, op een ggz afdeling en staat er nog een dagje asielzoekerscentrum aan te komen. De kunst is niet denken in beperkingen (dus niet steeds denken: dat gaat niet), maar in oplossingen!
Kennen ze je op je oude basisschool nog? Misschien kun je daar heen. Of bij het asiel waar je misschien laatst een kat hebt geadopteerd. Of bij de zwemvereniging waar je broertje les heeft. Of bij de tante van je vriendin omdat je hoort dat die verpleegster is. Of misschien de balletschool waar je vroeger les had. Of die kledingwinkel waar je het liefst je kleren koopt.
Vroeger (toen ik nog jong was) hadden we de Gouden Gids. Een soort telefoonboek vol met bedrijven. Of gewoon het telefoonboek van Hoorn. Kon je allerlei bedrijven en instellingen domweg opbellen met je vraag. Google zal hetzelfde kunnen brengen.
En geen OV is natuurlijk ook geen excuus. Hoe denk je dat al die scholieren uit Wervershoof, Opmeer, Spanbroek, Lutjebroek etc. op school komen? Het stalen ros!
najah het probleem is dat ik hier niet echt een netwerk heb, ik kom uit enkhuizen en woon nu sinds een paar maanden in Hoorn, en mijn netwerk is achtergebleven in Enkhuizen, niet dat Enkhuizen zo ver is maar het is 25 km fietsen en dat is gewoon te ver.
maar ik ga dus van de week even langs wat winkels en cafes in hoorn