stage vinden maar faalangst..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 16:13

judith370 schreef:
Kijk dat veranderd de zaak :D
Ik heb zelf stage gelopen hier bij hospice dignitas (maatschappelijk). Was echt een hele ervaring, wel heftig maar zeker ook leuk en gezellig. Misschien kun je je daar even op oriënteren? Tis wel in de zorg. Ze zijn altijd erg blij met stagiares.

ah dankjewel! mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan, ben je gewoon langsgegaan of heb je gebeld ofzo?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:14

Gewoon door blijven zoeken :j En eventueel ook je blik wat verbreden en ook dingen gaan zoeken waar je misschien niet zo 1,2,3 aan dacht. Het is maar voor een weekje en dat moet vast lukken.
Als je dichterbij had gewoond had ik gevraagd of je een weekje met mij mee had mogen lopen. Vind het altijd wel leuk namelijk :D

purny

Re: stage vinden maar faalangst..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:52

Elk weekje extra voor de ouderen is meegenomen maar wie ben ik.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:57

Wij deden het via mas4you, maar als ik jou was zou ik even bellen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:27

purny schreef:
Elk weekje extra voor de ouderen is meegenomen maar wie ben ik.

Dat zou je denken he.. Ik werd met mijn een dag in de week ook weg gestuurd..
@ts sorry daar ken ik geen plekken.. Maar misschien kan je even googlen op maneges voor mensen met een beperking of zorgboerderijen oid, die zitten door het hele land en kunnen alle hulp gebruiken (ook al is het voor een weekje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:35

Probeer ook eens in de vrienden / kennis kring van je ouders te kijken. Werkt daarvan iemand bij een bedrijf wat je wel leuk lijkt? Misschien ouders van klasgenoten / vriendinnen.
Die zijn vaak wel bereid om wat te regelen :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:41

Wat stom dat die verzorgingshuizen niet willen... Waar ik werk draaien wel vaker massers mee, en zelf vind ik het ook altijd leuk om iemand te hebben :P toch weer twee handen erbij :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:50

Ts is het echt faal angst? Of ervaar je het zo? Bedrijven benaderen met de vraag of ze werk/stage plek hebben en jezelf daar verkopen moet je gewoon nog leren. Probeer het ook zo te zien voor jezelf. Het is een nieuwe vaardigheid in je leven die je je even eigen moet maken.
Zie het als je eerste wedstrijd. Wat moet je aan? Hoe moet je rijden? Wie leest er voor? In welke ring moet ik zijn? Enz enz. Duizend dingen die mis gaan en kunnen gaan. Pas na een tijdje wordt je er handiger in en gaat het van een leien dakje.
Zo is het hier ook mee. Na een tijdje weet je beter wat je leuk vind. Welke bedrijven goed bij je passen en wat je wel en niet moet vragen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:45

lilydj schreef:
Britt_Sisi schreef:
Waar woon je als ik vragen mag? Ik ken meerdere maneges voor mensen met een beperking!

ik woon in Hoorn :o

De Samenhang in Blokker. (woensdagavond)
Manege Waarland. (dinsdagavond)
Manege Warnaar.
De Leestenschof in Wervershoof )zorgboerderij en fokker van Haflingers)
Stichting In het Zadel (Anita Weel) in Grootebroek

En ga zo maar door :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 09:50

Ilja000 schreef:
Manege Warnaar.

TS, hier kun je wel wat mee. Hier zou ik vandaag gewoon direct even achteraan bellen. Dan heb je tenminste voor de vakantie nog een stage en kun je dat op school ook aangeven.

Niet bang zijn, is nergens voor nodig. In de toekomst kom je nog genoeg van zulke situaties tegen, hier kun je alleen maar van leren.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 19:31

Ilja000 schreef:
Manege Warnaar.

ik moet een stage week van 30 uur lopen dus de samenhang wordt hem niet..
ik kan geen gebruik maken van het ov, dus de rest is allemaal echt te ver :(

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 19:33

ik heb trouwens nog een paar verzorginghuizen gebeld en die wouden ook alleen stages van een half jaar aannemen, dus ik ga van de week even de stad in en toch maar langs wat winkels en cafes :P

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:42

Manege de Eenhoorn al eens geinformeerd?
Manege Nibbixwoud?
Nieuwe pensionstal in Andijk?
Er zijn meerdere grotere stallen hier in de omgeving...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:02

Instellingen krijgen heel veel stageverzoeken, dus de kans dat ze nee zeggen is aanwezig.
Je kunt ook aan familieleden/kennissen vragen die bij een bedrijf werken wat jou leuk lijkt. Een 'kruiwagen' wil wel eens helpen.
Is er bij jullie in de buurt ook een vrijwilligersvacturebank? Zij kunnen je vaak ook wel op weg helpen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:18

Als medisch je wel trekt kan je ook bij een apotheek vragen. Daar nemen ze vaak ook wel snuffel stagiaires aan.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 21:01

Ilja000 schreef:
Manege de Eenhoorn al eens geinformeerd?
Manege Nibbixwoud?
Nieuwe pensionstal in Andijk?
Er zijn meerdere grotere stallen hier in de omgeving...

ik heb manege Nibbixwoud een mail gestuurd, nog geen antwoord gehad, maar ga daar dinsdag langs voor een paard dus dan kan ik wel even vragen of ik daar wat kan doen.
manege de eenhoorn kan ik inderdaad ook even mailen

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 21:03

senna21 schreef:
Instellingen krijgen heel veel stageverzoeken, dus de kans dat ze nee zeggen is aanwezig.
Je kunt ook aan familieleden/kennissen vragen die bij een bedrijf werken wat jou leuk lijkt. Een 'kruiwagen' wil wel eens helpen.
Is er bij jullie in de buurt ook een vrijwilligersvacturebank? Zij kunnen je vaak ook wel op weg helpen.

ik heb geen familie in de buurt dus dat gaat ook niet -O-

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:19

Vrijwilligerscentrale is er wel degelijk in Hoorn.
Daarnaast heeft school ongetwijfeld ook de nodige info gegeven over het hoe en wat rondom het zoeken naar een stageplaats.
Al is het geen familie, je kent ongetwijfeld mensen in de buurt, je hebt in ieder geval klasgenoten. En anders je ouders wel. Of vrienden van je ouders. Een brutaal mens heeft de halve wereld! Als ik iemand tegen kom met een interessant beroep vraag ik domweg of ik eens een dagje mee mag lopen. Zo ben ik (ik werk in de gehandicaptenzorg) als eens in een tbs kliniek geweest, op een ggz afdeling en staat er nog een dagje asielzoekerscentrum aan te komen. De kunst is niet denken in beperkingen (dus niet steeds denken: dat gaat niet), maar in oplossingen!
Kennen ze je op je oude basisschool nog? Misschien kun je daar heen. Of bij het asiel waar je misschien laatst een kat hebt geadopteerd. Of bij de zwemvereniging waar je broertje les heeft. Of bij de tante van je vriendin omdat je hoort dat die verpleegster is. Of misschien de balletschool waar je vroeger les had. Of die kledingwinkel waar je het liefst je kleren koopt.

Vroeger (toen ik nog jong was) hadden we de Gouden Gids. Een soort telefoonboek vol met bedrijven. Of gewoon het telefoonboek van Hoorn. Kon je allerlei bedrijven en instellingen domweg opbellen met je vraag. Google zal hetzelfde kunnen brengen.

En geen OV is natuurlijk ook geen excuus. Hoe denk je dat al die scholieren uit Wervershoof, Opmeer, Spanbroek, Lutjebroek etc. op school komen? Het stalen ros!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 14:13

Stagemarkt.nl heeft ook vaak stages.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 15:59

Ilja000 schreef:
Vrijwilligerscentrale is er wel degelijk in Hoorn.
Daarnaast heeft school ongetwijfeld ook de nodige info gegeven over het hoe en wat rondom het zoeken naar een stageplaats.
Al is het geen familie, je kent ongetwijfeld mensen in de buurt, je hebt in ieder geval klasgenoten. En anders je ouders wel. Of vrienden van je ouders. Een brutaal mens heeft de halve wereld! Als ik iemand tegen kom met een interessant beroep vraag ik domweg of ik eens een dagje mee mag lopen. Zo ben ik (ik werk in de gehandicaptenzorg) als eens in een tbs kliniek geweest, op een ggz afdeling en staat er nog een dagje asielzoekerscentrum aan te komen. De kunst is niet denken in beperkingen (dus niet steeds denken: dat gaat niet), maar in oplossingen!
Kennen ze je op je oude basisschool nog? Misschien kun je daar heen. Of bij het asiel waar je misschien laatst een kat hebt geadopteerd. Of bij de zwemvereniging waar je broertje les heeft. Of bij de tante van je vriendin omdat je hoort dat die verpleegster is. Of misschien de balletschool waar je vroeger les had. Of die kledingwinkel waar je het liefst je kleren koopt.

Vroeger (toen ik nog jong was) hadden we de Gouden Gids. Een soort telefoonboek vol met bedrijven. Of gewoon het telefoonboek van Hoorn. Kon je allerlei bedrijven en instellingen domweg opbellen met je vraag. Google zal hetzelfde kunnen brengen.

En geen OV is natuurlijk ook geen excuus. Hoe denk je dat al die scholieren uit Wervershoof, Opmeer, Spanbroek, Lutjebroek etc. op school komen? Het stalen ros!

najah het probleem is dat ik hier niet echt een netwerk heb, ik kom uit enkhuizen en woon nu sinds een paar maanden in Hoorn, en mijn netwerk is achtergebleven in Enkhuizen, niet dat Enkhuizen zo ver is maar het is 25 km fietsen en dat is gewoon te ver.

maar ik ga dus van de week even langs wat winkels en cafes in hoorn ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:12

En waarom is het OV geen optie dan?
Kan mij niet voorstellen dat er geen bus naar bijvb het treinstation gaat?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:17

Hoe wil je dat dan dadelijk gaan doen als je een baan hebt. Ik vind niet ergens heen kunnen gaan wegens slecht Ov geen excuus om niet te gaan.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 19:37

Ineke2 schreef:
En waarom is het OV geen optie dan?
Kan mij niet voorstellen dat er geen bus naar bijvb het treinstation gaat?

omdat ik moet leven van 40 euro per week met z'n 2e wat al amper te doen is, dus kan ov zelf niet betalen en het gaat ook niet voor me betaald worden zegmaar.
dus wil toch wel echt binnen 10 km een stage vinden

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 19:57

Heb je het hospice al gevraagd?

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 20:00

judith370 schreef:
Heb je het hospice al gevraagd?

Ja! gisteren proberen te bellen, maar kreeg steeds niemand te pakken.
dus nu net een mail gestuurd :o