Wie moet er nog meer werken tijdens kerst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:06

Ik moet ook werken met kerst. Ik werk in de zorg, dus maken we het met de cliënten evengoed gezellig. Bij ons is het in principe ook of kerst of oud en nieuw, tenzij er 2 mensen half om half willen.

purny

Re: Wie moet er nog meer werken tijdens kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:42

Kijk dat zou ideaal zijn voor de mensen met kerst en of oud en nieuw. Bij mij was het echt of alleen kerst of alleen oud en nieuw werken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:47

Diaana schreef:
Ik ben al voor 1 april in dienst inderdaad, maar voor mij is het een bijbaan met dus 0- uren.. Dus aan een extra vrije dag heb ik dan toch niks?
En van die 150% of vrije dag heb ik al twee jaar niks gehoord. Maar zal het eens navragen :D

Moet je zeker doen, staat nl gewoon in de CAO.
Deze is wel per 1 april 2014 afgelopen, maar voor mensen die voor die datum al in dienst waren loopt hij gewon door en daar staat in dat je op (bepaalde) feestdagen dus extra betaald hoort te worden.
Of 150% of een extra vrije dag.
De meeste werkgevers kiezen voor de extra betaling.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:49

Ik ben dit jaar ook aan de beurt, ik weet alleen nog totaal niet wat en welke dag. Ben benieuwd.. Wil wel maar een kerstdag werken, dan heb ik er nog een over voor mijn familie.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 16:41

Ik ben niet anders gewend. Ik werk in een club en heb aangegeven dat ik er geen probleem mee heb dan te werken.
Geen idee of t wat extra's oplevert maar weet dat m'n baas en manager het iig waarderen :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:14

Ik werk al jaren met kerst of nieuwjaar :) Wel voor de laatste keer, heb mijn weekend baantje opgezegd. Werk dit jaar met kerstavond (9 tot 16:00 bij m'n BBL werkplek) en 1e en 2e kerstdag van 7:45 tot 17:00 bij m'n weekendbaantje. En volgens mij moet ik met oudjaardag nog werken van 09:00 tot 16:00 bij m'n BBL werkplek. Is bij ons de gewoonste zaak van de wereld, mam's werkt in de zorg en m'n broertje werkt ook in de weekenden en op feestdagen :) Werken alle 3 in de de zelfde zorg instelling.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:03

Chouchou schreef:
Er zijn vast meer mensen die met kerst moeten werken, voornamelijk in de horeca gok ik. Hoe vinden jullie dat? Valt het uiteindelijk allemaal wel mee? Hopelijk kunnen we elkaar een beetje steunen in dit topic!

Wat dacht je van de zorg? politie? de ns? :) zo zijn er nog veel meer beroepen waarbij je met kerst moet werken.

Ik studeer verpleegkunde en loop stage, ik heb als stagiaire de luxe gewoon vrij te zijn met kerst maar de rest moet met kerst of oud&nieuw werken. Sommige hebben geluk en worden niet ingepland maar daar kan je niet vanuit gaan.

Als je al moet werken met kerst zal het wel 1 dag zijn, heb je altijd de andere kerstdag nog. Ik zou het gewoon vast aan je baas vragen, weet je waar je aan toe bent.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:04

Als stagiaire die luxe? Nog nooit gehad in geen 4 jaar :oo

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:07

Ik werk in de zorg en moet dus ook feestdagen werken. Vorig jaar avonddiensten met kerst en nu helaas weer. Had wel graag na paar jaar niet thuis te zijn met kerst weet is kerst willen vieren dus savonds thuis willen zijn. Maar hoort erbij in de zorg. Heb kerstavond en beide kerstdagen avonddienst

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:10

Ik ga zelfs vrijwillig alle feestdagen werken, heelijk! Krijgen 200% uitbetaald en 50% uren ervoor terug, is me veel meer waard dan de leuk te doen bij familie en veel te veel vreten. *D

Maarja ik vind het niet meer dan normaal, ook onze weekendhulpen moeten minimaal 1 dag werken, die krijgen overigens 'maar' 150% uitbetaald.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:34

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:18

Vorig jaar 1e en 2e kerstdag avonddiensten.

Dit jaar kerstavond avonddienst en 1e kerstdag dagdienst, Maar dan oud en nieuw vrij :D

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:36

Saaams schreef:
Als stagiaire die luxe? Nog nooit gehad in geen 4 jaar :oo

Sorry, ik bedoelde in mijn geval. Ik bedoel niet dat elke stagiaire in de zorg die luxe heeft, misschien verkeerd verwoord. :)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:59

Ik mag 1e en 2e kerstdag werken en krijg gewoon 100% betaald in de horeca, dus niet klagen jullie _O-

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:08

Ik mag 1e e 2e kerstdag werken.
Varkens moeten toch gevoerd worden als de baas op vakantie is!
Ik vind het iet erg, paar uurtjes werk en 200% uitbetaald worden, best een goede deal vind ik.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:13

Ik probeerde met kerst altijd te werken op kantoor :$ heerlijk rustig, geen gezeur, geen gezeik, geen sociale verplichtingen... Heerlijk... (Kersthater ja :')) Dit jaar gewoon vrij :(

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:40

Van de week mijn rooster voor december gekregen, ik werk eerste kerstdag de ochtenddienst en oudejaarsdag de middag dienst. Kans is groot dat ik nieuwjaarsdag ook de middagdienst heb, maar rooster voor januari hebben we nog niet. Ook ik krijg een lekkere toeslag, bovendien heb ik verder niet zoveel met deze dagen. Dus laat mij maar werken. Overigens geen horeca of zorg hier, maar brug- en sluis bediening. Scheepvaart gaat ook (gedeeltelijk) gewoon door.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:44

Momenteel zit ik zonder vaste baan.
Maar voorgaande jaren altijd werkzaam geweest in de paarden, en ook wij moesten met kerst werken.
Met alle feestdagen moesten wij er gewoon zijn, maar vaak werd het wel opgedeeld tussen de collega's wie welke dag kwam. En we werkte dan alleen de ochtenden, ipv hele dagen.
Dit jaar dus geen werk tijdens kerst, en voor een keer sinds lange tijd, dus gewoon thuis met kerst!