Werken bij klantenservice KPN

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 20:01

Er zijn verschillende dingen he... Inbound/outbound, facelitair callcenter, intern callcenter...
En ik heb alles gedaan, tot pretium aan toe...
Jouw ervaring is niet representatief voor de hele branche kan ik je vertellen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:14

Om ook eens die andere kant te belichten: die hele grote ruimte, volgepropt met mensen, wordt vaak als super gezellig ervaren.

Ik vind het vooral bijzonder, Robin_S, dat jij lijkt te denken dat er alleen niet leuke mensen bij een callcenter werken..
Robin_S schreef:
Heb net even in je profiel gespiekt en zeker weten dat een leuke meid als jij wel aan een ander baantje geraakt!

Bovendien staat een callcenterbaantje volgensmij juist wel goed op je CV: het laat zien dat je oa. met lastige situaties/klanten om kunt gaan, stressbestendig bent en niet vies bent van werken voor je geld.

Dus ook al zou ik persoonlijk liever geen retentiewerk willen doen en denk ik dat het callcenterwerk mij ook niet persé zou liggen, ik zou zeker niet willen zeggen dat het een slechte baan is..

Edit: iemand vroeg nog naar mijn reden om Cendris etc. slecht te noemen. Ik hoor van veel kanten dat de dingen die Cendris voor andere bedrijven op moet lossen alleen maar een grote puinhoop zijn/worden. Dus contracten die niet kloppen of klanten over de zeik. Vandaar dat ik dat schreef. Kan natuurlijk ook weer per bedrijf/afdeling verschillen hoor :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:17

ik heb van beide kanten mee gemaakt: werkend bij een bedrijf waarbij cendris ondersteunt, en bij cendris zelf. Voor beide kanten is wat te zeggen

imd

Re: Werken bij klantenservice KPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:20

Da's natuurlijk ook altijd zo hoor. Want een aantal van de mensen van wie ik dat hoor zit bij Tele2 en daar is het ook een grote puinhoop :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:24

Volgens sommige klanten is het overal een puinhoop :+

Maar bij sommige bedrijven heerst ook een hoop burocratie hoor... Ik heb het gehad dat ik een probleem van een klant heel eenvoudig op kon lossen, dmv 1 muisklik... Maar ik had niet de juiste skill, dus ik mocht het niet en moest de klant maar naar een andere afdeling laten bellen met een wachttijd van 10 min à 40 cent pm |o

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:27

Met 'zit' bedoel ik werkt :P Dus dat zijn de werknemers van Tele2 zelf die dat zeggen _O- Oh en dat heb ik ook al heel vaak gehoord inderdaad, missende skills. Ik probeer dus ook nooit boos te worden op klantenservicemensen. Soms bel ik op als ik boos ben, maar als iemand dan gewoon netjes en vriendelijk op neemt en probeert te helpen dan ben ik ook zo weer rustig. UItschelden zal ik nooit, maar als ik van anderen zo hoor wat ze allemaal naar hun hoofd krijgen %)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:38

Denk dat er overal natuurlijk ook betere en mindere agents zitten. En het is ook wat de opdrachtgever wil he... Voor de eindejaarscampagne bij zorgverzekeraars worden in facelitaire callcenters in enkele weken honderden mensen klaar gestoomd om twee tot drie maanden mee te draaien omdat het dan belachelijk druk is

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:46

Ik werk zelf voor een groot bedrijf in het call center op retention.
Klanten kunnen opzeggen of met problemen en compensaties bij ons terecht.
En zo ondankbaar is het werk niet hoor!
Wij zijn gewoon een aanspreekpunt voor de klant!
Ik jank niet snel ! Maar een klant heeft me in de week gewoon tranen doen krijgen.
Gewoon door mij heel uitgebreid te bedanken dat we altijd zo vriendelijk zijn :j

En op de werkvloer is het supergezellig bij ons !

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 07:08

Ik heb ervaring in outbound en inbound en vond het werk in het algemeen gewoon leuk.
In het begin moet je even wennen maar is dat niet overal zo?
En ook met de mensen die bellen en gebeld moesten worden een hele hoop goede ervaringen.
uitgescholden worden dat viel reuze mee hoor je moet wel weten hoe je mensen benaderd en op ze reageert.
Natuurlijk is het wel eens zo dat mensen boos kunnen zijn als ze je bellen maar dat kun je heel snel positief ombuigen op het moment dat jij hun probleem serieus neemt en vriendelijk het probleem oplost dan kan het nog een heel leuk gesprek worden en merk je dat je echt gewaardeerd word.
De leuke en goede gesprekken zijn ver in de meerderheid.
Ik heb het werk 2 jaar gedaan en zou het zo weer doen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:46

Robin_S schreef:
Kirsha schreef:
Met alle respect hoor, maar ik vind het wel apart dat je het afraadt terwijl je er eigenlijk niet eens ervaring mee hebt.

TS, laat je niet gek maken. Je zal voor jezelf moeten beslissen of het je wat lijkt of niet. Misschien lijkt het je niks maar bevalt het je wel ontzettend goed. Ik wilde ook nooit achter de kassa (niet helemaal een goede vergelijking) maar toen ik er eens had gezeten vond ik het eigenlijk heel leuk. Je weet het nooit van tevoren.

Ben je zelf wel eens zo'n callcenter binnengewandeld? Als je dat doet weet je onmiddellijk wat ik bedoel.

Nog even hierop terugkomend, ik weet prima hoe het in een callcenter werkt. En ik blijf bij mijn mening, zolang je geen wezenlijke ervaring hebt met dit werk (en daarmee bedoel ik geen sollicitatiegesprek) kun je het niet zo in het algemeen afraden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:55

Ik heb het ook van beide kanten meegemaakt. Ik heb bij een callcenter gewerkt, maar voor training maanden bij de klant zelf gewerkt (telfort in de beginjaren, de tijd van het 'melkpak')

Het was wel inbound, voor outbound zou ik nooit kiezen.

Vond het fantastisch op de werkvloer. Meest jonge mensen, Telfort zat in Amsterdam, callcenter zat in Limburg, dus wij met een groepje daar tussen de Amsterdammers. Reuze gezellig.

Later nog een hele tijd gewerkt in het callcenter in mijn woonplaats. De tijden waren top, van 7 tot 15 van 10 tot 18 of van 14 tot 22

Al die verschillende mensen aan de lijn, ik vond het erg leuk.

Gelukkig konden we ook wel veel doen en oplossen, ik later nog meer omdat ik TA werd (technical advisor) dan had je net wat meer mogelijkheden en je moest collega's bijspringen indien nodig.

Heb echt een top callcentertijd gehad!