Mandarijntjes en fruit op het werk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Re: Mandarijntjes en fruit op het werk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:46

Ik vind het nogal raar dat andere personen een beetje jou eetgedrag gaan lopen regelen, het is 5 minuten uit iemands leven, jeetjemina, wat kunnen mensen toch zeuren.

Overigens vind ik verder met aanpassen dat je je soms wel moet aanpassen aan anderen maar vind dat geval anders, je moet aan elkaar aanpassen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:50

Deze valt wel echt onder het rijtje "first world problems" :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:53

Mijn baas zorgt voor het fruit. Bij ons gaan er dagelijks kilo's appels, mandarijnen en sinaasappels door. Op dinsdag en donderdag kan je goed zien dat de mensen van de apen afstammen. Dat zijn bananendagen en dat zorgt voor een run op de fruitschaal. En als er appels met plekjes blijven liggen gaan die mee voor mijn paard. :D

Kortom, iedereen eet fruit en zo af en toe wat dropjes uit de snoeppot. Stuk gezonder dan al die koekjes en repen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:03

Ik vind de geur van mandarijnen ook vreselijk, als iemand ze eet zal ik er niet snel iets van zeggen. Maar ik kan wel begrijpen dat als je er elke dag op je werkplek last van hebt er iets van zegt.

Ik snap dat je graag fruit eet, maar je zou het ook kunnen afwisselen zodat je je collega's iets tegemoet komt en dus niet elke dag met twee mandarijnen aan komt zetten.

En zoveel moeite is het toch niet een lepeltje mee te nemen voor kiwi? Na gebruik even schoonmaken en in de burolade, klaar!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:06

Eigenlijk te gek voor woorden dat jij je zou moeten aanpassen aan je werkcollega's ts. Voor een geur die na 5 - 10 minuten weg is. Ik zou zoiets dus echt niet pikken,... tijdens mij pauze eet ik wat ik wil, waar ik dat wil. Ik pik ook de overzoete hoofdpijn gevende parfum van de jongedame op het bureau zonder daarover te klagen, gewoon omdat zij het blijkbaar wel lekker vind. En omdat ik daar maar steeds van korte duur ben, who cares. En dat verwacht ik ook van anderen, is maar een kleine moeite. Kortom als je mandarijntjes lekker vind gewoon door blijven gaan, men kan je echt niet verplichten ander fruit te eten omdat dat hun beter uit komt, hoe asociaal gewoon.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:11

Ik snap je collega (helaas) heel goed... Ik ben heel extreem ook met geurtjes en word daar ook snel beroerd van.
De tip om je mandarijntje even te pellen voordat je aan het werk gaat, vind ik wel een goede. En eventueel iedere dag een ander stuk fruit? (zelf ben ik een enorm slechte fruiteten en is een mandarijntje 1 vd weinige dingen die ik lust. Dus ik kan me ook goed voorstellen dat afwisselen niet altijd gaat).

Ik denk dat je, je best wat aan elkaar kunt aanpassen. Het lijkt enorm muggenzifterig om zo te zeuren over een simpele mandarijn. Maar ik snap desbetreffende collega wel heel goed, het kan echt enorm hinderlijk en vervelend zijn..

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:11

Dat zou mij niet moeten gebeuren, wat een zeikerts. :') Dan kan je wel met heel de wereld rekening houden als je ergens bent en dan aan iedereen vragen of hij/zij geen last van de geur van het eten heeft :')

Gewoon lekker eten meid. Jij vindt ook vast wel eens iets stinken, daar zeg je vast ook niks van. Dat heet normen en waarden :) Lekker blijven eten hoor!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:16

Lara_Silver schreef:
Eigenlijk te gek voor woorden dat jij je zou moeten aanpassen aan je werkcollega's ts. Voor een geur die na 5 - 10 minuten weg is. Ik zou zoiets dus echt niet pikken,... tijdens mij pauze eet ik wat ik wil, waar ik dat wil. Ik pik ook de overzoete hoofdpijn gevende parfum van de jongedame op het bureau zonder daarover te klagen, gewoon omdat zij het blijkbaar wel lekker vind. En omdat ik daar maar steeds van korte duur ben, who cares. En dat verwacht ik ook van anderen, is maar een kleine moeite. Kortom als je mandarijntjes lekker vind gewoon door blijven gaan, men kan je echt niet verplichten ander fruit te eten omdat dat hun beter uit komt, hoe asociaal gewoon.

samenwerken is aanpassen van beide zijde..

voel je jezelf echt prettig als je weet dat iemand anders zich 5-10 minuten niet prettig voelt..
terwijl je het op kunt lossen door dat ding 10 seconden buiten de deur te pellen?
stap naar buiten, rol, pel, gooi schil weg klaar..

als je verwacht dat anderen zich moeten aanpassen.. zouden die anderen dan niet hetzelfde gaan denken? waarom past diegene zich niet even aan en eet die mandarijn elders.. en het gaat alleen over het pellen.. waar praten we over..

hoe egocentrisch kunnen we soms zijn met zijn allen, dat het teveel gevraagd is om je even 10 seconden te verwijderen.. ga je nooit naar het toilet dan? pel dat ding dan even op de weg terug. echt een kleine moeite..

heeft niets met aanpassen te maken.. als je het niet wilt heeft het voor mij meer te maken met het niet bereid zijn om een ander even iets te gunnen, in dit geval verschoond te blijven van een lucht waar ze een hekel aan hebben..

zelfs een manderijn eten duurt minder dan een minuut.. zo nodig kun je dat ook even doen van de kantine terug naar de werkplek..

ik trek mij ook terug uit deze discussie want mijn nekharen gaan overeind staan bij opmerkingen als
' je hoeft je niet aan anderen aan te passen'.. daar gaat het niet eens om, het is simpelweg een beetje rekening houden met je medemens. Vooral als het maar om iets kleins gaat zoals een simpel mandarijntje even ergens anders pellen of zelfs eten.. maar blijkbaar is dat erg veel gevraagd van de moderne mens. liever sta je op je rechten, graaft je in en pelt het liefst er nog een, gewoon omdat we het 'recht' hebben.. jammer hoor

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 00:04

Niets heerlijker dan een mandarijntje!! Maar als een ander het eet vind ik de geur ook niet prettig :')
Het blijft helaas lang hangen en is nogal sterk. Misschien voor die paar minuten even een ommetje buiten maken, of even buiten de deur pellen? Stiekem vind ik het wel overdreven als hier al een probleem van gemaakt wordt.

Wel kan ik heel slecht tegen treinen waarin iemand zo een vieze bruine banaan gegeten heeft, en dan ruikt de hele trein er naar. En een uur zitten naast een prullenbakje waarin zo'n schil ligt is geen pretje.
En mensen die Franse stinkkaas eten in de trein. Ik heb een vriendin gehad die dat altijd deed(hoe meer het stonk, hoe lekkerder ze het vond) en daarop ben ik echt een keertje boos geworden, na de zoveelste keer dat ze recht naast mij(zeer heftige kaashater van alle soorten :+ ) een pakje gorgonzola ofzo opentrok en een boterham ging zitten smeren.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 02:00

elenaMM77 schreef:
samenwerken is aanpassen van beide zijde..

voel je jezelf echt prettig als je weet dat iemand anders zich 5-10 minuten niet prettig voelt..
terwijl je het op kunt lossen door dat ding 10 seconden buiten de deur te pellen?
stap naar buiten, rol, pel, gooi schil weg klaar..

als je verwacht dat anderen zich moeten aanpassen.. zouden die anderen dan niet hetzelfde gaan denken? waarom past diegene zich niet even aan en eet die mandarijn elders.. en het gaat alleen over het pellen.. waar praten we over..

hoe egocentrisch kunnen we soms zijn met zijn allen, dat het teveel gevraagd is om je even 10 seconden te verwijderen.. ga je nooit naar het toilet dan? pel dat ding dan even op de weg terug. echt een kleine moeite..

heeft niets met aanpassen te maken.. als je het niet wilt heeft het voor mij meer te maken met het niet bereid zijn om een ander even iets te gunnen, in dit geval verschoond te blijven van een lucht waar ze een hekel aan hebben..

zelfs een manderijn eten duurt minder dan een minuut.. zo nodig kun je dat ook even doen van de kantine terug naar de werkplek..

ik trek mij ook terug uit deze discussie want mijn nekharen gaan overeind staan bij opmerkingen als
' je hoeft je niet aan anderen aan te passen'.. daar gaat het niet eens om, het is simpelweg een beetje rekening houden met je medemens. Vooral als het maar om iets kleins gaat zoals een simpel mandarijntje even ergens anders pellen of zelfs eten.. maar blijkbaar is dat erg veel gevraagd van de moderne mens. liever sta je op je rechten, graaft je in en pelt het liefst er nog een, gewoon omdat we het 'recht' hebben.. jammer hoor

Maar je kan ook te veel overdrijven. Ga je nu echt tegen een collega klagen over een lucht die zo vertrokken is? En dan elke keer weer? Je bemoeit je wel met de eet gewoontes van een ander. Je legt iemand op om dat dan maar niet meer te eten. Zelfs al is het maar voor een bepaald moment van de tijd, het is wel een enorme inbreuk op iemands levensstijl en gewoontes. En dat vind ik best wel wat.
Ik vind de geur van vleeswaren echt smerig. Ben vegetariër en vind bepaalde vleessoorten er ook nog is smerig uit zien. Maar ik ga daarover niet tegen me collega's zeuren en zeker niet elke week. Iedereen heeft het recht om op z'n eigen manier te leven en daar hoort eten bij.

Overigens, ik heb een heerlijke shampoo mandarijn/sinaasappel. Ik vind het een geweldige shampoo, blijft lekker lang in me haar hangen. Dus ik zou zeker geen persoon zijn om bij tc in het kantoor te gaan zitten. Want dan is de lucht zeker niet in 5 minuten weg. En tegen iemand zeuren over een eetlucht tot daar aan toe, maar zeuren over iemands shampoo?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 06:56

Lara_Silver schreef:

Waarom moeten mensen zich aanpassen als ze niet weten dat jij hun geur ook accepteert?

Ik walg bv echt van pindakaas. Tot kokhalsen aan toe..
Als ik meld aan een collega of hij dit niet wilt nuttigen op (ook) MIJN werkplek, zou het toch raar zijn dat IK het maar moet accepteren?
Dan is het toch fijn als hij daar rekening mee houdt en zijn boterham ergens anders op eet?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 07:35

Sommige reacties snap ik echt niet, iedereen spreekt hier over rekening houden met, maar soms is het kennelijk een richting verkeer als men zegt dat de collega gewoon maar rekening met ts moet houden. TS kan toch ook een beetje rekening met de collega houden?

Volgens mij zegt niemand dat er geen manderijnen meer gegeten mogen worden, alleen hou er wel rekening mee ivm de collega's die er last van hebben, het is immers ook hun werkplek.

Manderijnen hebben nu eenmaal een hele sterke geur, daar houdt niet iedereen van.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 07:47

Wij hebben hier thuis een speciaal fruitdoosje, de bovenkant zit iets in waardoor het een koeler is (je legt de bovenkant in de vriezer) zo blijft je fruit altijd fris en sappig! Hier pellen we de mandarijnen op voorhand dus :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 07:50

Seltje schreef:
Ik kan je collega helemaal volgen, ik heb geen problemen met de geur van mandarijntjes, maar ik word kotsmisselijk als ik koffie riek. Nu is dat best wel moeilijk, wij mogen niet drinken op de werkvloer(gelukkig), hebben een kleine koffiekamer recht naast de werkvloer, en een gigantisch kantine 10 min wandelen.

Ik neem dus geen koffiepauzes, maar neem wel een lekker lange middagpauze in de kantine. Mijn collega's vinden dat ook niet erg, zij hebben 3 kortere pauzes, ik 1 lange.

Is het geen idee om je mandarijntje te eten op de moment dat je collega een pauze pakt? Jij rustig je mandarijntje, je collega er geen last van.

geen koffie drinken tijdens t werk? Wat een gek zeg...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 07:52

Zo had ik een collega die RedBull vreselijk vond stinken. Ik zei altijd dat ze er wat van mocht zeggen als ik bij haar in de auto zat. Overigens vond zij alles stinken, t/m salade aan toe. Als het aan haar lag, dan at ik niets (of ook alleen bruine boterhammen met gebraden gehakt, zoals zij).

Maar zeker met fruit, kom op zeg :D
Mijn vriend haat het geluid van het appel-eten, nou... dan gaat hij maar even op de gang zitten.

Niets van aantrekken hoor, enkel reageren: 'dat weet ik nu wel'.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:13

Gepelt mee nemen? Mooi niet! Zouden ze aan mij een goeie hebben.
Ik zou er 5 meenemen ze alle 5 tergend langzaam pellen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:16

Het is een werkplek die je samen deelt, geen kantine. Eten op de werkplek is in dit geval toegestaan, maar ik vind wel dat je collega er geen last van hoeft te hebben. Natuurlijk moet het ook geen zeikerd zijn, maar waarom zou je geen rekening met elkaar houden? Je kan ook even 5 minuten van je plek opstaan en je mandarijntje in de keuken op eten. Iedereen blij! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:27

Janine1990 schreef:
listiglistje schreef:
Wij hebben hier ook zo'n zeurtruus over een cup-a-soup :7 collega's pakken dan braaf geen soep.... 8)7

}:) bij mij hoeft ze zoiets niet te flikken, ik zeg gewoon dat ze zeikt!

Je vreet toch niet heel de dag mandarijntjes!
Je zegt gewoon dat je ze 1 x per dag eet, PUNT :Y)
Wat is dat 5 minuten???
Vervolgens schillen in een plastic of papieren zakje/keukenpapier en elders dumpen. (in de prullenbak gaat idd ruiken)

En anders gaan zeiken over wat zij naar binnen werkt :+ tis toch te gek voor woorden...

Hahaha ik snap je idee, maar het is een hij... :P

Bedankt voor de tips, ik neem ze morgen gepeld in een bakje mee!! *\o/*

Als het een "hij" is dan zou ik helemaal zeggen dat het een zeikerd is. Kom op zeg, laat je niet zo op je kop zitten door zo'n figuur. Verder ben ik het compleet eens met Listiglistje :j

BelleTessa

Ach, als het om een mandarijntje gaat en verder geen gekke "eisen" aan je eetgedrag gesteld worden, neem je ze toch lekker gepeld mee?
Als iemand er echt niet lekker van wordt, of gek wordt van de geur, dan is dat echt heel vervelend.
Aanpassen aan elkaar werkt het beste :)
Laatst bijgewerkt door BelleTessa op 21-10-14 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

wat een gezeur zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:29

BelleTessa schreef:
Als iemand er echt niet lekker van wordt, of gek wordt van de geur, dan is dat echt heel vervelend.

Mmmmm zit te denken om tegen mijn baas te zeggen dat ik echt niet lekker word van de geur van mijn laptop. Zo chemisch, word er helemaal een beetje misselijk van :r . En nu???

Dit is overigens geen aanval op jou hoor BellaTessa, ik heb alleen even een deel van je post gequote.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:31

Ruby1995 schreef:
Als je ze gaat pellen dan drogen ze uit.... Gewoon eten wat jij lekker vind je hoeft niet altijd aan te passen aan anderen, hun moeten zich gewoon aanpassen.

Pellen en dan in een boterham zakje, zakje er strak omheen en dichtknopen. Dan werkt het zakje hetzelfde als de schil en droogt de boel niet uit.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:31

Chrlooott schreef:
Wij hebben hier thuis een speciaal fruitdoosje, de bovenkant zit iets in waardoor het een koeler is (je legt de bovenkant in de vriezer) zo blijft je fruit altijd fris en sappig! Hier pellen we de mandarijnen op voorhand dus :)

Lijkt mij zeer handig!
Waar koop je die en hoe heten ze?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:37

wij plagen elkaar er mee op kantoor, ik vind banaan echt stinken en collega mandarijn dus als hij gaat pellen ga ik schillen. En nooit de schillen op kantoor in de prullenbak maar altijd op de gang en even handen wassen scheelt ook al veel.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:38

[***] schreef:
BelleTessa schreef:

Mmmmm zit te denken om tegen mijn baas te zeggen dat ik echt niet lekker word van de geur van mijn laptop. Zo chemisch, word er helemaal een beetje misselijk van :r . En nu???

Dit is overigens geen aanval op jou hoor BellaTessa, ik heb alleen even een deel van je post gequote.

Dat is een beetje vergezocht natuurlijk :)
Mijn vriend wordt ook misselijk van de geur van een bepaalde handcrème van mij, nou prima dan gebruik ik die dus niet als we samen zijn.