Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Dan kan je wel met heel de wereld rekening houden als je ergens bent en dan aan iedereen vragen of hij/zij geen last van de geur van het eten heeft 
Lekker blijven eten hoor! Lara_Silver schreef:Eigenlijk te gek voor woorden dat jij je zou moeten aanpassen aan je werkcollega's ts. Voor een geur die na 5 - 10 minuten weg is. Ik zou zoiets dus echt niet pikken,... tijdens mij pauze eet ik wat ik wil, waar ik dat wil. Ik pik ook de overzoete hoofdpijn gevende parfum van de jongedame op het bureau zonder daarover te klagen, gewoon omdat zij het blijkbaar wel lekker vind. En omdat ik daar maar steeds van korte duur ben, who cares. En dat verwacht ik ook van anderen, is maar een kleine moeite. Kortom als je mandarijntjes lekker vind gewoon door blijven gaan, men kan je echt niet verplichten ander fruit te eten omdat dat hun beter uit komt, hoe asociaal gewoon.
) een pakje gorgonzola ofzo opentrok en een boterham ging zitten smeren. elenaMM77 schreef:samenwerken is aanpassen van beide zijde..
voel je jezelf echt prettig als je weet dat iemand anders zich 5-10 minuten niet prettig voelt..
terwijl je het op kunt lossen door dat ding 10 seconden buiten de deur te pellen?
stap naar buiten, rol, pel, gooi schil weg klaar..
als je verwacht dat anderen zich moeten aanpassen.. zouden die anderen dan niet hetzelfde gaan denken? waarom past diegene zich niet even aan en eet die mandarijn elders.. en het gaat alleen over het pellen.. waar praten we over..
hoe egocentrisch kunnen we soms zijn met zijn allen, dat het teveel gevraagd is om je even 10 seconden te verwijderen.. ga je nooit naar het toilet dan? pel dat ding dan even op de weg terug. echt een kleine moeite..
heeft niets met aanpassen te maken.. als je het niet wilt heeft het voor mij meer te maken met het niet bereid zijn om een ander even iets te gunnen, in dit geval verschoond te blijven van een lucht waar ze een hekel aan hebben..
zelfs een manderijn eten duurt minder dan een minuut.. zo nodig kun je dat ook even doen van de kantine terug naar de werkplek..
ik trek mij ook terug uit deze discussie want mijn nekharen gaan overeind staan bij opmerkingen als
' je hoeft je niet aan anderen aan te passen'.. daar gaat het niet eens om, het is simpelweg een beetje rekening houden met je medemens. Vooral als het maar om iets kleins gaat zoals een simpel mandarijntje even ergens anders pellen of zelfs eten.. maar blijkbaar is dat erg veel gevraagd van de moderne mens. liever sta je op je rechten, graaft je in en pelt het liefst er nog een, gewoon omdat we het 'recht' hebben.. jammer hoor
Lara_Silver schreef:Eigenlijk te gek voor woorden dat jij je zou moeten aanpassen aan je werkcollega's ts. Voor een geur die na 5 - 10 minuten weg is. Ik zou zoiets dus echt niet pikken,... tijdens mij pauze eet ik wat ik wil, waar ik dat wil. Ik pik ook de overzoete hoofdpijn gevende parfum van de jongedame op het bureau zonder daarover te klagen, gewoon omdat zij het blijkbaar wel lekker vind. En omdat ik daar maar steeds van korte duur ben, who cares. En dat verwacht ik ook van anderen, is maar een kleine moeite. Kortom als je mandarijntjes lekker vind gewoon door blijven gaan, men kan je echt niet verplichten ander fruit te eten omdat dat hun beter uit komt, hoe asociaal gewoon.
Seltje schreef:Ik kan je collega helemaal volgen, ik heb geen problemen met de geur van mandarijntjes, maar ik word kotsmisselijk als ik koffie riek. Nu is dat best wel moeilijk, wij mogen niet drinken op de werkvloer(gelukkig), hebben een kleine koffiekamer recht naast de werkvloer, en een gigantisch kantine 10 min wandelen.
Ik neem dus geen koffiepauzes, maar neem wel een lekker lange middagpauze in de kantine. Mijn collega's vinden dat ook niet erg, zij hebben 3 kortere pauzes, ik 1 lange.
Is het geen idee om je mandarijntje te eten op de moment dat je collega een pauze pakt? Jij rustig je mandarijntje, je collega er geen last van.
Janine1990 schreef:listiglistje schreef:Wij hebben hier ook zo'n zeurtruus over een cup-a-soupcollega's pakken dan braaf geen soep....
![]()
bij mij hoeft ze zoiets niet te flikken, ik zeg gewoon dat ze zeikt!
Je vreet toch niet heel de dag mandarijntjes!
Je zegt gewoon dat je ze 1 x per dag eet, PUNT![]()
Wat is dat 5 minuten???
Vervolgens schillen in een plastic of papieren zakje/keukenpapier en elders dumpen. (in de prullenbak gaat idd ruiken)
En anders gaan zeiken over wat zij naar binnen werkttis toch te gek voor woorden...
Hahaha ik snap je idee, maar het is een hij...![]()
Bedankt voor de tips, ik neem ze morgen gepeld in een bakje mee!!
BelleTessa schreef:Als iemand er echt niet lekker van wordt, of gek wordt van de geur, dan is dat echt heel vervelend.
Aanpassen aan elkaar werkt het beste
. En nu???Ruby1995 schreef:Als je ze gaat pellen dan drogen ze uit.... Gewoon eten wat jij lekker vind je hoeft niet altijd aan te passen aan anderen, hun moeten zich gewoon aanpassen.
[***] schreef:BelleTessa schreef:Als iemand er echt niet lekker van wordt, of gek wordt van de geur, dan is dat echt heel vervelend.
Aanpassen aan elkaar werkt het beste
Mmmmm zit te denken om tegen mijn baas te zeggen dat ik echt niet lekker word van de geur van mijn laptop. Zo chemisch, word er helemaal een beetje misselijk van. En nu???
Dit is overigens geen aanval op jou hoor BellaTessa, ik heb alleen even een deel van je post gequote.