Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bakkabouter schreef:Ik moet bekennen dat ik me meer dan eens diep beledigd heb gevoeld als aan het begin van de werkdag iedereen handjes schudt en ik overgeslagen werd. Alsof ik er niet toe deed. 1x heeft zo'n man gevraagd om mijn baas te kunnen spreken, omdat hij met mij niet wilde samenwerken. Erg fijn is dat
leeneliefje schreef:bakkabouter schreef:Ik moet bekennen dat ik me meer dan eens diep beledigd heb gevoeld als aan het begin van de werkdag iedereen handjes schudt en ik overgeslagen werd. Alsof ik er niet toe deed. 1x heeft zo'n man gevraagd om mijn baas te kunnen spreken, omdat hij met mij niet wilde samenwerken. Erg fijn is dat
Zou ik ook een probleem vinden. Helemaal als je er vanuit gaat dat al bij de functieomschrijving zal hebben gestaan ' samenwerken, communicatie' etc etc. Sollicitatie gesprekken gevoerd, (waarschijnlijk met een man) en dan uiteindelijk werk weigeren. Eigenlijk kan dat niet.
lifaya schreef:renee16 schreef:Nou ik wil ook wel 6x per dag 'pauze' en vrijdag vrij...
dat is geen pauze en vind het respectloos dat je het zo noemt. Ik heb ook collega's die 6 x op een dag bidden, waarvan ca 2 of 3 x tijdens werk en dat is in mijn ogen prima. Hun geloof, hun gewoontes. Gewoon een beetje respect ervoor hebben. Liever dat ze bidden dan 4 x 10 minuten gaan roken op een werkdag(en ja, ik ben een roker, maar neem maar 1 of 2 x rookpauze en enkel als de drukte het toelaat, dus als het druk is, ga ik gewoon niet, overleef ik wel
)
. Imo toch een beetje onzin hoor, gelovig zijn is geen handicap je kan gewoon net zo hard werken als de rest. Als iedereen zo af en toe weg mag lopen om 10 min iets voor zichzelf te doen (roken, extra kopje thee, bidden etc.) lijkt dat me gewoon logisch maar mensen voortrekken omdat ze bepaalde denkbeelden hebben is toch niet echt meer van deze tijd.
. purny schreef:Wat is er nou erger, een dier dat 4 minuten levend ligt dood te bloeden of een reis met zijn allen van 10 uur op elkaar gepakt en dat ze nergens heen kunnen? Het is allebei erg maar geef mij dan maar het ritueel slachten.
Citaat:Dierenwelzijn is erg belangrijk in de islam, sterker nog het is zo belangrijk dat als het welzijn van een dier dermate slecht is dat het dier niet wordt beschouwd als Halal dier om te slachten. Alle dieren dienen op een humane manier te zijn gefokt waarbij geen enkele vorm van dierenmishandeling mag voorkomen.
Citaat:De belangrijkste voorwaarde van Halal slachten zijn:
Dat het dier rein van oorsprong moet zijn, waaraan het dier ook moet voldoen aan de universele en morele gezondheidswaarde.
Het dier dient humaan waardig behandeld te worden
Dit heeft ook gedeeltelijk te maken met het opleidingsniveau. Hoe meer een land ook ontwikkeld is hoe minder "diehard" geloof er is.
ze behandelen me daardoor echt niet anders hoor! kan het echt goed vinden met hen allemaal. Altijd erg gezellig. Ik veroordeel hen niet, en zij mij niet. Dat heet samenleven. Ik toon ook altijd veel interesse in andere mensen hun gewoontes en geloven, ik vraag waarom hoe en noem maar op en dat vinden zij ook leuk. Het is geven en nemen in deze maatschappij, niet alles draait om jezelf. Mijn collega's zullen ook niet bidden tijdens de rush, gewoon wanneer het mogelijk is. piendepien schreef:halal slachten, heb je dat ooit gezien?
Dat ze een dier zo de keel doorsnijden zonder verdoving en dat dat beestje daar ooit wel 4 minuten levend ligt leeg te bloeden, ooit gezien?
Ik vind het verschrikkelijk dieronvriendelijk en totaal onnodig.
) hier lees. TS opent een topic met een oprechte vraag en huppetee, daar zijn we weer met "hullie moeten een hand geven". Je kunt maar alvast beginnen met onverdraagzaam zijn, mocht er dan iets aan de hand zijn, heb je dat toch al mooi meegepakt... Froukje1993 schreef:Ik weet niet, maar dat is al een hele lange tijd verboden hier in Nederland! Het halal vlees hier moet gewoon door een erkende slager gedaan worden. Niks niet doodbloeden, gewoon een overgang van leven naar dood zonder dat ze 4 minuten liggen te vergaan van de pijn.
liedje89 schreef:Froukje1993 schreef:Ik weet niet, maar dat is al een hele lange tijd verboden hier in Nederland! Het halal vlees hier moet gewoon door een erkende slager gedaan worden. Niks niet doodbloeden, gewoon een overgang van leven naar dood zonder dat ze 4 minuten liggen te vergaan van de pijn.
Die wet is in 2011 wel voorgesteld maar niet aangenomen. Rituele slacht is gewoon nog toegestaan in Nl, en je kan hoog en laag springen bij een groot rund de keel door snijden en wachten tot ie dood gebloed duurt gewoon lang en daar krijgt het echt wel wat van mee, iit de slachtpin.
Imo is het dan trouwens het makkelijkst om zelf vegetarisch te koken als je moslims over de vloer krijgt en zelf tegen rituele slacht bent, kan je de discussie gewoon uit de weg.
.
. (En misschien dat zo'n stuk vlees dan eigenlijk het kenmerk halal niet verdient, maar daar heeft de koe in kwestie natuurlijk niets aan) xxCYNNxx schreef:Nou idd; extreme christenen zijn net zo erg als extreme moslims.
leeneliefje schreef:xxCYNNxx schreef:Nou idd; extreme christenen zijn net zo erg als extreme moslims.
Ben ik het mee eens!
Eigenlijk maakt het mij ook niet uit wat voor soort geloof je hebt. Zolang jij hebt gesolliciteerd op een functie en je tijdens je gesprekken, brieven en de rest van je sollicitatie procedure hebt laten blijken geschikt te zijn voor een functie dan moet je die gewoon goed kunnen uitvoeren. Het lijkt me erg vreemd dat ze iemand aannemen voor een functie waarbij je moet samenwerken die weigert een hand te geven en wegens culturele gronden moeite heeft met samenwerken met een vrouw. Dan is deze persoon makkelijk gezegd gewoon niet geschikt, of dat nou door z'n geloof, kapsel of lievelingskleur is. Als je op een bepaalde manier met je collega's om moet gaan in je functie, dan doe je dat gewoon.