Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
idsie schreef:ik vind het logisch dat je niet mag drinken, denk je dat ik smorgens als ik 4 uur post sta te sorteren wat drink:P echt niet.
officieel mag je na 3 uur en 10 minuten pauze houden. maar snap dat waarneer je dan de drukste periodes hebt even door moet werken.
Citaat:Duur van pauzes en aantal pauzes
Voor het aantal pauzes dat u heeft en de duur daarvan geldt:
Als u langer dan 5,5 uur werkt, heeft u recht op minimaal 30 minuten pauze.
De pauze mag worden gesplitst in 2 keer een kwartier.
ElCamino schreef:waar je je druk om maakt.... ik werk in de fabriek en wij mogen en kunnen ook niet zomaar weglopen om wat te drinken. Daar zijn pauzes voor.Het is in de zomer ruim over de 30 graden in de hal en we werkn tussen machines die over de 250 graden zijn....Het is echt gewoon te doen hoor om een paar uurtjes niks te drinken.
. Daarom zou ik zo'n baan ook niet aannemen. Er is bij jullie bovendien ook een reden dat je niet kan drinken, geen drinken op de werkvloer dus je moet helemaal weggaan.
. Brainless schreef:idsie schreef:ik vind het logisch dat je niet mag drinken, denk je dat ik smorgens als ik 4 uur post sta te sorteren wat drink:P echt niet.
officieel mag je na 3 uur en 10 minuten pauze houden. maar snap dat waarneer je dan de drukste periodes hebt even door moet werken.
Nee dat is niet helemaal correct.Citaat:Duur van pauzes en aantal pauzes
Voor het aantal pauzes dat u heeft en de duur daarvan geldt:
Als u langer dan 5,5 uur werkt, heeft u recht op minimaal 30 minuten pauze.
De pauze mag worden gesplitst in 2 keer een kwartier.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ijden.html
Brainless schreef:@Nessah
Bij tropische temperaturen is het ook wat anders, maar 40+ zal het niet zo snel worden.
Daar is bij TS (nog) geen sprake van.
_Nelleke_ schreef:Buiten of het wel of niet mag vind ik het vooral een domme regel van de manager.
De functie van een manager is ervoor zorgen dat jij je werk goed kan uitvoeren. Jou manager denkt misschien dat het tijd bespaart en voorkomt dat men niet gaat staan 'theeleuten', maar vergeet dat je misschien onbewust slomer of zelfs prikkelbaarder wordt als je niet naar het toilet mag of niet mag drinken.
Op korte termijn zal de horecazaak wat tijdswinst hebben, maar op lange termijn zorgt dit ervoor dat de klanten minder goed/vriendelijk geholpen worden omdat het personeel niet lekker in hun vel zit en heeft deze nieuwe regel juist een tegengesteld effect en is absoluut niet in voordeel van een restaurant.
In mijn ogen moet (zeker in een servicegerichte functie) een manager er ook voor zorgen dat het personeel happy is, want dat stralen ze uit naar de klant.