Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Douraque schreef:Ik ben via de havo na hbo rechten naar de uni gegaan. En zoals al gezegd wordt het is ontzettend moeilijk. Van de 20 die met mijn jaar naar de uni zijn gegaan, zijn er slechts 2 die niet terug naar het hbo zijn gegaan
Het niveau verschil is echt ontzettend groot.
. 
Lees veel slechte ervaringen over propedeuse-uni dus ben heel benieuwd, alleen al van mijn oud klasgenoten zijn er namelijk 10 vertrokken naar de uni. En daar zitten mbo - hbo p - uni mensen bij. Moet ik er wel bij zeggen dat na 2 periodes mijn klas opgesplitst werd en we toen verdeeld zijn over andere klassen, ik heb dus in feite in 2 klassen gezeten maar het aantal doorstromers is volgens mij wel groot. 
Douraque schreef:@cinderella: de advocaat-stagiair opleiding is een drie jarige opleiding. En dan nog ben je niet volleert daar je advocaat medewerker bent en jaarlijks je punten voor de orde moet behalen door middel van het volgen van cursussen.
En die eerste drie jaren moet je ontzettend veel bijleren aan praktijkervaring. Vrienden die deze opleiding zijn begonnen zeggen het allemaal: van de uni kom je met een berg aan theoretische kennis, echter als advocaat stagiair begin je op punt 0 als het komt op deze theorie op de praktijk toe te passen.
En degene heeft wel gelijk dat HBO rechten veel meer praktijk gericht is dan de universiteit. Uni is gebaseerd op zelfstandigheid en theoritisch aangelegd. Uitzondering als een togaminor/master daargelaten. Op het HBO ben je veel meer praktisch bezig door bijv. argumenteren aan te leren.
.