Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floemii

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:36

hier is de stille hoop op een autootje :=
maarja, wat het nu echt wordt...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:47

Ooooooops O:) .

Ik had een mailtje klaarstaan voor mijn langstudeerbegeleider om aan hem te vragen contact op te nemen met degene die mij m'n afstudeerbegeleider toewijst, en die wilde ik morgen pas rond 12.00 verzenden. Op aanraden van een vriend heb ik daar een zinnetje aan toegevoegd (of er iets te doen valt aan de deadline gezien dit gezeik niet mijn schuld is), en nu heb ik per ongeluk al op verzenden geklikt |o .

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 23:31

Hier nog iemand die in 2015 (hopelijk :P ) afstudeert! Sinds een week of 2 ben ik begonnen aan het examenjaar van de opleiding MBO BOL Diermanagement niveau 4 aan het Nordwin College te Leeuwarden. Heb er zin in, het laatste jaar alweer.

Ik zag dat er nog een aantal MBO studenten zijn die dit jaar afstuderen, gaan jullie allemaal een HBO hierna doen of niet?
Zelf ga ik het wel doen, maar welke studie? Ik heb echt nog geen flauw idee :') Hebben de HBO afstudeerders misschien suggesties? O:)

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 23:34

Haha vjestagirl, kan gebeuren. Helaas word je door schade en schande wijs, en moet ik eerlijk zijn dat onvriendelijke mails bij mijn hogeschool beter werken dan de vriendelijke mails...
Heel ernstig, maar het werkt gewoon beter.
Ik duim voor je dat er iets aan de deadline gedaan wordt!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 23:43

Floemii schreef:
Haha vjestagirl, kan gebeuren. Helaas word je door schade en schande wijs, en moet ik eerlijk zijn dat onvriendelijke mails bij mijn hogeschool beter werken dan de vriendelijke mails...
Heel ernstig, maar het werkt gewoon beter.
Ik duim voor je dat er iets aan de deadline gedaan wordt!

Het was gelukkig niet eens een onvriendelijke mail (mijn langstudeerbegeleider is een topvent), maar hij had gewoon nu nog niet verzonden mogen worden :P.

Het is zo stom, ik weet dat ik de e-mail adressen er nog niet in moet zetten als ik iets concept, want dit gebeurt me vaker. En toch.... :o?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 07:13

Haha oeps, Vjestagirl. Kan gebeuren. Hopelijk doen ze snel wat aan die deadline.

Welkom umaydream! Geen flauw idee in welke richting je zoekt? Zou je nog steeds iets willen doen in de dieren, wil je meer de management kant op, of wil je echt totaal iets anders?

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 07:28

Ik meld me ook! Roos, 21 jaar en inmiddels 5 jaars Hippische Bedrijfskunde.. Maar hopelijk is dot echt het laatste jaar! Afgelopen jaar heb ik de tijd genomen om al mn achterstanden zo goed als weg te werken om ze vervolgens nu al weer op te bouwen bij gebrek aan stage. Haha

Verder twijfel ik nog tussen een minor financieel management of communicatie. En tja, dan gewoon communicatie of de online richting want dat past toch meer bij deze tijd..

Ik voel al weer een jaar vol vragen en onzekerheid aankomen! 8)7 Haha

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:57

Even een vraagje.. Hoeveel begeleidingsuren krijgen jullie voor jullie scriptie?
Wij krijgen er 5. :\ En dat wordt bijna op de minuut bij gehouden..

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:00

In februari komt mijn studie ten einde (hoop ik...)
Ik studeer nu MMZ Persoonlijk begeleider gehandicapten zorg.
Een MBO studie die ik BBL volg..
Dus gewoon al 3 jaar aan het werk binnen de instelling.

Daarna wil ik eigenlijk verder met HBO, nog even kijken hoe.. :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:17

Adamootje schreef:
Haha oeps, Vjestagirl. Kan gebeuren. Hopelijk doen ze snel wat aan die deadline.

Welkom umaydream! Geen flauw idee in welke richting je zoekt? Zou je nog steeds iets willen doen in de dieren, wil je meer de management kant op, of wil je echt totaal iets anders?

Dankje! Ik wil in ieder geval niks met dieren, daar heb ik nu al een opleiding mee gedaan. Hartstikke leuk, maar niet zoveel (goedbetalende) banen in te vinden. Management vind ik wel interessant, maar verder.. Geen idee :') Ik zal van de week 's wat studiekeuze tests zoeken op Google, wie weet kom ik dan wat verder!

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:28

Hier nog iemand die gaat afstuderen, ik hoop in juli klaar te zijn met de HBO opleiding SPH.
Vandaag weer voor het eerst naar school, gestart met mijn minor, vanaf februari start het afstuderen zelf.

Dit topic is hopelijk goed voor mijn motivatie want daar heb een chronisch tekort van ;)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:33

Op welke school zit je Zoetje? Ik doe ook SPH.

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:34

Op de avant in Den Bosch, en jij? Bevalt de studie?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:38

Ik heb n mailtje terug van mijn langstudeerbegeleider. Degene die mij m'n afstudeerbegeleider toe moet wijzen wacht op antwoord van degene die hij gevraagd heeft me te begeleiden (ik vind het een SLECHT teken dat dat zo lang moet duren). Hij hoopt me vandaag meer te kunnen vertellen.

En ik krijg geen uitstel van de deadline omdat 'men' bang is dat er dan meer studenten om gaan vragen. Strategie is nu dus om het ding maandag gewoon in te leveren en als het afgekeurd wordt om dan naar de examencommissie te stappen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:18

Zoetje_ schreef:
Op de avant in Den Bosch, en jij? Bevalt de studie?

Ik zit op Hogeschool Rotterdam, studie bevalt me echt heel goed!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:23

Ik meld me ook!
Ben derdejaars (versneld) Educatie en Kennismanagement student aan de Stoas (docent Dierverzorging & BioNaS) en hoop in juli 2015 af te studeren. Wel weet ik dat ik nog een heeeeeuuul zwaar jaar tegemoet ga als ik dat wil realiseren :o

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:26

En ook ik kom me melden! Laatste jaar is begonnen. Had moeten beginnen met een halfjaar stage maar m'n stage viel zo vies tegen dat ik gestopt ben en nu druk op zoek ben naar iets nieuws.

Studeer Diermanagement aan het Van Hall Larenstein in Leeuwarden. Heb de major Paard & Management. Moet er ook nog heel hard aan trekken wil ik in 2015 mijn diploma in handen hebben. :D

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:07

xManon_ schreef:
Studeren jullie alleen af? Ik moet namelijk in een tweetal afstuderen...

Ik heb nog nooit gehoord van afstuderen in duo's! Lijkt me heel vervelend.. Hoe ervaar je het zelf?

Saintelette schreef:
Zijn er hier mensen die al weten waar ze zichzelf op (of laten) trakteren als ze klaar zijn?

Waar ik al heel lang naar uitkijk is emigreren, wat natuurlijk pas kan nadat ik afgestudeerd ben. :D

Mijn planning loopt nu al helemaal fout, hoor. Ik zou gistermiddag een planning gaan maken voor de eerste vijf weken omdat ik twee belangrijke tweedejaars tentamens heb in week 5, maar ik heb op dit moment nog steeds geen planning gemaakt :') Wie geeft me even een schop onder mijn kont?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:14

Oh, hey, leuk, mag ik me melden? Sabine, 22.
Ben net gestart met vijfde jaar HBO maatschappelijk werk en dienstverlening.
Alleen nog 'effe' mn scriptie :D .

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:24

Ik ben desiree, 22 jaar en Ook ik mag in 2015 afstuderen. Wij moeten dit ook in duo's doen
Ben gisteren begonnen met de minor verslavingskunde.
Ik studeer pedagogiek.
Ik merk wel dat het lastig is om een afstudeerplek te vinden. Hebben meerdere dit probleem?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 15:32

Welkom nieuwelingen (voor zover jullie nieuwelingen genoemd kunnen worden, dit topic bestaat nog niet zo lang)!

Nog nooit gehoord van afstuderen in duo's. Is daar een speciale reden voor?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:37

Mag ik mij ook melden?
Zojuist de computer opgestart om aan mijn onderzoeksvoorstel te werken.
Maar eerst even bokken :')

Overigens kunnen wij niet in duo's afstuderen :n
Ligt aan je opleiding denk ik...

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:38

Wij moeten ook alleen afstuderen.. Weet niet eens of je dat in een duo mag doen bij ons..

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:46

Ik heb eigenlijk geen idee of er een speciale reden voor is.
Persoonlijk vind ik t wel fijn. Het geeft mijn houvast dat ik het wel af moet hebben omdat iemand anders afhankelijk van mijn is.
Mijn afstudeermaatje is ook wel iemand die ik al wel lanher ken en hebben ook al vaker samengewerkt.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:17

Nissima schreef:
xManon_ schreef:
Studeren jullie alleen af? Ik moet namelijk in een tweetal afstuderen...

Ik heb nog nooit gehoord van afstuderen in duo's! Lijkt me heel vervelend.. Hoe ervaar je het zelf?

Ik ben nog niet begonnen :D maar wel de indeling al en ik heb niet zo'n positief beeld van degene waarmee ik moet, dus ik ben erg benieuwd hoe het gaat lopen. Heb m'n zorgen al aangegeven en zodra het misgaat wordt het project gesplitst of iets dergelijks.

Afstudeercadeau heb ik echt totaal niet over nagedacht en ik verwacht ook echt geen cadeau dan. Is dat zo normaal? :=
Ik moet wss sowieso wel aan de auto omdat ik hierna naar Wageningen wil maar niet wil verhuizen.