Ik heb niet het hele topic gelezen dus als ik nu iets vertel wat al is geweest spijt me dat!
Bij ons op het werk komen er flink wat sollicitaties langs, en met de meest creatieve namen van tegenwoordig is het soms (vooruit, vaak) vissen of het nou vrouwelijk of mannelijk is. Dan staat het geslacht er niet bij vermeld of geen foto en dan wordt het al snel tricky.
Ook vaak van die niet samenhangende sollicitaties of met grove spelfouten, nu ben ik zelf ook geen kei in de nederlandse taal, maar als ik ze er al tussenuit kan plukken wil dat iets zeggen.
Vooral geen eisen stellen in een sollicitatie, 'dit wil ik', 'dat wil ik', 'die uitdaging wil ik'. Willen wonen in Afrika zeggen wij altijd. Ik had graag, of ik zou graag klinkt een stuk netter.
Als je een motivatiebrief erbij schrijft zou ik er onder zetten 'graag kom ik mijn CV en motivatiebrief persoonlijk toelichten'. Bij ons werkt zoiets altijd goed, je laat daardoor namelijk zien dat je niet bang bent om een babbeltje te komen maak. Vaak zijn sollicitanten namelijk alleen maar bereikbaar door middel van jawel, SMS, WA of email. Bellen is uit den boze.
Als reactie op diegene boven mij, het ligt eraan in welke regio je zit. Hier in het zuiden heeft een basisschool zeker toegevoegde waarde.