Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nelleke_ schreef:ikke schreef:Niet om het een of ander, maar die saaie kantoorbaan levert wel meer dan voldoende geld op om fluitend een paard van te betalen en er voor de lol, gewoon omdat het kan, er een dikke 4x4 bij te hebben. Ik zou er zelfs voor kunnen kiezen om minder te gaan werken en dan nog steeds fluitend dat paard kunnen betalen. Het is dat die saaie kantoorbaan in de praktijk een stuk minder saai is dan het lijkt. Het is in de paarden toch een stuk minder gebruikelijk om meerdere miljoen+ projecten tegelijk te moeten bestieren.
Jij bent die uitzondering op de regel die het wel aardig doet in dat wereldje en zeer waarschijnlijk ben jij op kwaliteiten en niet op diploma's daarin terecht gekomen......
Nou, ik wil wel weten waar jij makkelijk je geld verdient.
Mijn ervaring met goed betaalde banen is vooral veel geld, maar ook geen tijd meer voor een hobby zoals paarden. Hartstikke leuk hoor, dat geld, maar 60 tot 80u per week van huis en dan nog een sociaal leven en een paardenhobby ernaast… hoe dan?
Anoeska schreef:Hoe zien mensen die nu begin 20 zijn hun toekomst? Je hebt nu misschien de tijd van je leven. Beetje paarden rijden, beetje vegen en mesten. Maar zie je jezelf dit ook op je 40e nog doen?
unihorses schreef:Nies_ schreef:Hoezo ondankbaar? Voor minimum loon kom ik niet mijn bed uit hoor. Ik heb nog nooit voor minimumloon gewerkt en tenzij noodzakelijk ga ik dat ook echt niet doen. Al helemaal niet als ik er eerst een diploma voor moet halen. Achter de kassa krijg je nog meer dan minimum en daar hoef je niet voor naar school.
achter de kassa kreeg ik minimum loon, schoonmaken minimum loon kranten onder minimum loon geld is geld hoor
Koekje_ schreef:Anoeska schreef:Hoe zien mensen die nu begin 20 zijn hun toekomst? Je hebt nu misschien de tijd van je leven. Beetje paarden rijden, beetje vegen en mesten. Maar zie je jezelf dit ook op je 40e nog doen?
Tsjah maar draai het eens om... Ik heb altijd gezegd dat ik sowieso een diploma wilde halen! Al is het maar als back-up. Vreselijke hekel aan school, Dus iets gekozen wat me redelijk aan stond en (heel belangrijk vond ik) de hoogste banen garantie binnen het HBO. Inmiddels afgelopen schooljaar netjes mijn HBO opleiding in 4 jaar tijd afgerond. Wat denk je?? Geen baan te vinden! Ja in Zwitserland en een enkele in de randstad.. Alles ingestort...
Ik kan 2 dingen redelijk.. Waar ik voor geleerd heb en paardrijden. Ik wil wel werken dus nu toch echt een baan in de paarden, want daar is namelijk wel werk in. En moet zeggen dat het me prima bevalt, hele dagen op paardtsjah.. Of ik het vol houdt tot m'n 65e?? Geen idee! Maar dat zou ik over een andere baan ook niet kunnen zeggen
Een opleiding in de paarden geeft geen garantie op een baan, maar geen 1 opleiding geeft dat tegenwoordig!
palousa_boy schreef:Ach, en afgezeken wordt je toch wel overalook op kantoor, of in een winkel ofzo. Je moet overal harder werken voor hetzelfde of zelfs minder geld.
Moet wel zeggen dat de klanten me er altijd wel doorheen hebben getrokken. Daar kon ik het altijd erg goed mee vinden.
unihorses schreef:Nies_ schreef:Hoezo ondankbaar? Voor minimum loon kom ik niet mijn bed uit hoor. Ik heb nog nooit voor minimumloon gewerkt en tenzij noodzakelijk ga ik dat ook echt niet doen. Al helemaal niet als ik er eerst een diploma voor moet halen. Achter de kassa krijg je nog meer dan minimum en daar hoef je niet voor naar school.
achter de kassa kreeg ik minimum loon, schoonmaken minimum loon kranten onder minimum loon geld is geld hoor
_Nelleke_ schreef:ikke schreef:Niet om het een of ander, maar die saaie kantoorbaan levert wel meer dan voldoende geld op om fluitend een paard van te betalen en er voor de lol, gewoon omdat het kan, er een dikke 4x4 bij te hebben. Ik zou er zelfs voor kunnen kiezen om minder te gaan werken en dan nog steeds fluitend dat paard kunnen betalen. Het is dat die saaie kantoorbaan in de praktijk een stuk minder saai is dan het lijkt. Het is in de paarden toch een stuk minder gebruikelijk om meerdere miljoen+ projecten tegelijk te moeten bestieren.
Jij bent die uitzondering op de regel die het wel aardig doet in dat wereldje en zeer waarschijnlijk ben jij op kwaliteiten en niet op diploma's daarin terecht gekomen......
Nou, ik wil wel weten waar jij makkelijk je geld verdient.
Mijn ervaring met goed betaalde banen is vooral veel geld, maar ook geen tijd meer voor een hobby zoals paarden. Hartstikke leuk hoor, dat geld, maar 60 tot 80u per week van huis en dan nog een sociaal leven en een paardenhobby ernaast… hoe dan?
Tilmar schreef:Ik ben ook een (oude) penny die altijd droomde van werken met paarden. Helaas ben ik vrij goed met computersen dat verdiend gelukkig heel goed! Dus hier ook een brave kantoorbaan en in vrije tijd lesgeven, jureren, eigen paard, wedstrijden rijden echt super! En ik sta op een manege waar ik regelmatig inspring met voeren of uitmesten, heerlijk!
Het erge is: ik zou het nog steeds wel willen
Anoeska schreef:@schoentje: maar ik denk dat de banen in de paardenbrache, zoals jij die hebt, niet voor het oprapen liggen. Naar mijn idee heeft een groot deel van de mensen die in de paarden wil werken gewoon niet zoveel talent. En blijft het dus bij het scheppen van stront voor een minimumloon.
Als ik jouw talent had, zou ik ook nog wel eens nadenken over een baan in de paarden