Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Met de woorden, "Ik heb er hier *wijzend tussen haar benen* ook nog een, moet je die ook zien? Ik ga er zo voor liggen hoor.." wilde ze al bijna aangestalte maken om op de inpaktafels te gaan liggen..

.."
natuurlijk liet ik die kans niet liggen en stuurde hem naar de materiaal container met een dom verhaal, na een half uur komt hij terug met de mededeling dat hij het niet kon vinden, ik heb hem door gestuurd naar een collega en die snel gebeld dat hij hem maar weer door moet sturen naar de volgende
later vertelde hij mij dat hij me niet goed verstaan had en dacht dat ik zink moest hebben Dreamy schreef:Ik werk op Schiphol bij de securitycheck en heb wel wat leuke verhalen
Een poortje, zo'n metaal-detectiepoortje waar je doorheen loopt tijdens de controle, gaat niet alleen piepen bij zwaarder metaal. Hij piept ook willekeurig, dus een op de zoveel mensen eens. Dit om ook eventueel de kans te krijgen andere dingen te onderscheppen die niet van metaal zijn (denk aan; drugs).
Dit noemen we dan ook: een random.
En hop, daar trok de dame haar truitje omhoog om haar tepelpiercings te showen.Met de woorden, "Ik heb er hier *wijzend tussen haar benen* ook nog een, moet je die ook zien? Ik ga er zo voor liggen hoor.." wilde ze al bijna aangestalte maken om op de inpaktafels te gaan liggen..
![]()
Heb uiteraard gezegd dat dat niet hoeft en heb maar een beetje geshockeerd mijn fouillering gedaan.
Ik was echt flabbergasted
En hoe vaak ik een passagier dan wel niet uitleg wat een random inhoudt, en dan zeggen ze "Aha, oke!" , vaak krijg ik dan na mijn fouillering nog wel te horen;
- "Was het dan misschien mijn navelpiercing?"
- "Ik weet het al! Ik heb een vulling in mijn kies!"
- "Het zijn de knoopjes van mijn spijkerbroek!"
Of de ergste..
- "Ik ben ongesteld, dan is mijn IJZERgehalte hoog.."
Ook wel eens iemand wijsgemaakt dat het door zijn SPIJKERbroek kwam, want daar zitten soms echte spijkers in verwerkt! Hij geloofde het (althans zo serieus als hij antwoordde) en zou de broek voortaan niet meer aandoen bij een controle
Er kwam een gezin door de check. Vooraan bij de tafel wordt er gevraagd de vloeistoffen en electronica uit de tas te halen en apart in een bakje te leggen. Een van de tassen van het gezin gaat door de X-ray, en mijn collega ziet er nog vloeistoffen in zitten. Deze geeft het aan mij door, waarna ik met de tas aan de achterzijde wacht totdat het gezin door het poortje is gelopen.
Ik vraag de moeder of ik de tas mag controleren en of zij deze wil openen. Dit mag, ze opent de tas en ik tover er pakjes chocomel uit.
"Sorry mevrouw, deze mogen helaas niet mee."
De dame kijkt verbaasd en vraagt waarom het niet mee mag. Hierop antwoord ik dat vloeistoffen boven de 100ml niet mee mogen in de handbagage.
De dame zegt verbaasd: "Maar mevrouw, dit is CHOCOMEL, dit is DRINKEN. Geen vloeistof.."
Heb maar even uitgelegd wat we onder het begrip vloeistof verstaan
Een keer was ik een vrouw aan het fouilleren en ging net door mijn knieen om haar benen te checken. Ik vroeg terwijl ik zakte of ze haar benen iets verder uit elkaar wilde doen, en hierop keek ik haar ook aan vanaf beneden. Niest ze me toch zo in mijn gezicht
)
BarryPlopper schreef:het vorige bedrijf waar ik werkte was een leer bedrijf, we kregen elk jaar 6 jongens die bij het vak in de praktijk kwamen leren. Ik was altijd de (on)gelukkige die 2 van die jongens mee kreeg en vaak waren het van die knurften die het allemaal wel zou jeuken wat je ze vertelde.
Het was maandag en ik kreeg een nieuwe jongen mee, best jonk maar was niet één van de slimsten maar hij deed wel goed zijn best. Deze jongen was soms nogal afwezig wat het communiceren wel eens lastig maakte maar vaak leverde dat wel grappige situaties op, zo ook zijn eerste vrijdag middag op de bouw.
Ik had hem een klusje gegeven en rond half 3 kwam hij melden dat hij klaar was, ik met hem mee gelopen om zijn werk te controleren. Daarna vroeg hij of hij nog wat moest kon doen waarop ik zei "Ik heb eigenlijk geen zin meer" en die jongen vroeg mij serieus of hij wat op moest halennatuurlijk liet ik die kans niet liggen en stuurde hem naar de materiaal container met een dom verhaal, na een half uur komt hij terug met de mededeling dat hij het niet kon vinden, ik heb hem door gestuurd naar een collega en die snel gebeld dat hij hem maar weer door moet sturen naar de volgende
![]()
De jongen heeft ander half uur lopen zoeken naar "zin"later vertelde hij mij dat hij me niet goed verstaan had en dacht dat ik zink moest hebben
BarryPlopper schreef:ach we hebben er een keer ééntje 4 uur laten zoeken naar glaspluggen
Doanique schreef:Ik heb zo'n 'random' ook wel eens gehad, maar ik vond het zo raar... Ik was een jaar of 12, had net mijn eerste bh'tje gekregen van mijn moeder dus ik ging door dat ding (ik vlieg al sinds m'n eerste levensjaar, nog nooit gepiept) en ik piepte. Dus ik moest gefouilleerd worden en ik dacht dus inderdaad dat het door de beugel van mijn BH kwam, of door mijn laarzen (want daar zit metaal in de zool. Mijn moeder moet op de rechtbank ook altijd haar laarzen uit. Oh edit, mijn moeder is niet een of andere crimineel ofzo hoor, gewoon voor haar werk)
''Nee, we doen gewoon random iemand eruit pikken om te checken.'' Stond daar ook wel effe van ... huh? Snap best dat mensen drugs mee willen smokkelen dmv. hun kind maar de manier waarop ze het uitlegde ging mij echt voorbij
Gaan piercings wel af of niet?

Ze wilden wel zien wat het was. En ze waren heel verbaasd dat ik 2 etuis had maar die ene was een makeuptasje. Doanique schreef:Echt? Gatver... Ik had daar wel eens zo'n verhaal over gelezen maar wist niet dat dat echt gebeurde...
En de combinatie van broeksknoopjes en een piercing dan? Of gaat het echt per plek? Ik heb een keer een passer in mijn etui laten zitten (per ongeluk) die mocht gewoon mee?Ze wilden wel zien wat het was. En ze waren heel verbaasd dat ik 2 etuis had maar die ene was een makeuptasje.
en op broeksknoopjes en ritsen (wel standaard broek) is ie gewoon al berekend volgensmij. Alles wat daarbuiten aan zwaardere metalen wordt gedragen, of teveel op dezelfde plek, gaat ie pas op af 
Lijkt me ook een best afwisselende baan!

Dreamy schreef:Doanique schreef:Echt? Gatver... Ik had daar wel eens zo'n verhaal over gelezen maar wist niet dat dat echt gebeurde...
En de combinatie van broeksknoopjes en een piercing dan? Of gaat het echt per plek? Ik heb een keer een passer in mijn etui laten zitten (per ongeluk) die mocht gewoon mee?Ze wilden wel zien wat het was. En ze waren heel verbaasd dat ik 2 etuis had maar die ene was een makeuptasje.
Ligt aan de pleken op broeksknoopjes en ritsen (wel standaard broek) is ie gewoon al berekend volgensmij. Alles wat daarbuiten aan zwaardere metalen wordt gedragen, of teveel op dezelfde plek, gaat ie pas op af
Passers mogen gewoon mee ja, en nog wel meer wat ik zelf ook niet heel logisch vind. Maar de regels bepalen we helaas niet zelf
Vroeg het me gewoon af.Dreamy schreef:Doanique schreef:Ik heb zo'n 'random' ook wel eens gehad, maar ik vond het zo raar... Ik was een jaar of 12, had net mijn eerste bh'tje gekregen van mijn moeder dus ik ging door dat ding (ik vlieg al sinds m'n eerste levensjaar, nog nooit gepiept) en ik piepte. Dus ik moest gefouilleerd worden en ik dacht dus inderdaad dat het door de beugel van mijn BH kwam, of door mijn laarzen (want daar zit metaal in de zool. Mijn moeder moet op de rechtbank ook altijd haar laarzen uit. Oh edit, mijn moeder is niet een of andere crimineel ofzo hoor, gewoon voor haar werk)
''Nee, we doen gewoon random iemand eruit pikken om te checken.'' Stond daar ook wel effe van ... huh? Snap best dat mensen drugs mee willen smokkelen dmv. hun kind maar de manier waarop ze het uitlegde ging mij echt voorbij
Gaan piercings wel af of niet?
Snap dat je het als kind-zijnde niet snapt![]()
Er wordt zelfs drugs gesmokkeld in baby-lijkjes, doen de ouders alsof de baby slaapt.. we moeten dus ook altijd voelen tijdens de controle of het lichaampje wel warm is/het ademt..
Piercings gaan over het algemeen niet af. Dat is bijna te vergelijken met de hoeveelheid metaal van een paar broeksknoopjes, waar zo'n poortje dus ook niet van af gaat
BH-beugels kunnen wel, heb het wel zelden meegemaakt, maar dit is meer bij vrouwen die een flinke cup hebben
Doanique schreef:Oh ik heb geen maffe piercings hoor, ik heb een ringetje boven in m'n oorVroeg het me gewoon af.
Heb je wel eens maffe dingen uit koffers of bagage (of zelfs mensen) gehaald?

Dan liep een nachtzuster met hem een aantal rondjes over de gang en toen ging hij weer naar bed.
Mijn oma heeft er ook nogsteeds trauma's aan..