HAS Dier- en Veehouderij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:19

Ik ben blijven zitten dit jaar dus kan er nog 2 jaar over nadenken...

Maar toch. Zijn er hier mensen die deze opleiding gedaan hebben in Dronten?
Hoe beviel dat? Woonde je daar of reisde je op en neer?

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:17

Hoihoi!

Ik ga in september beginnen met deze opleiding aan de HAS, dus ik dacht laat ik hier gewoon even een berichtje sturen.
Zijn er nog meer bokkers die dít jaar gaan beginnen met de opleiding?
Zo ja, heb jij al boeken besteld? en ga je naar de introductie week van Gremio Unio?

Elevien

Re: HAS Dier- en Veehouderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 20:10

Boeken pas bestellen als je je eerste college gehad hebt. Tijdens het college vragen welke boeken je ECHT nodig hebt, scheelt je een boel geld aan boeken die je niet gebruikt ;)

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 20:21

Dat is best een goed idee, maar ik heb eigenlijk altijd alles liever al voorbereid. Op de boekenlijst staan wel boeken die verplicht zijn en boeken die aangeraden worden. Ik denk dat ik de verplichte ga bestellen en dan kan ik later altijd nog de andere boeken bijbestellen..

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:13

Hee! Ik ga ook beginnen met dier en veehouderij aan de HAS in Den Bosch dit jaar! Ik heb nig geen boeken besteld en ik ga ook niet naar de introductieweek :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:33

Ik begin dit jaar ook op de HAS voor Dier- en Veehouderij! Hier ook nog geen boeken besteld en ik ga ook niet naar de introductieweek :)

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:18

Ik ga ook niet naar de introductie week.
Ik ben een beetje in de war met scheikunde.. Moest je daar een voldoende voor staan? Ik heb mijn havo diploma met een onvoldoende voor sk, maar op mbo heb ik wel sk gehaald alleen staat dat niet op mijn diploma. Ik begin nu heel erg te twijfelen, maar heb verder niks van school gehoord.
Gaan jullie op kamers of blijf je thuis wonen?

L_Love_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:37

Ik begin ook in september aan de opleiding Dier- en Veehouderij in Den Bosch! De boeken heb ik ook nog niet besteld maar de tip hierboven is misschien wel een heel goed idee. Even wachten tot je zeker weet wat je nodig hebt. :) Naar de introductieweek van GU ga ik ook niet. Ik blijf lekker thuis wonen. :D

Hebben jullie al een idee welke richting jullie op willen met deze opleiding?

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:54

Ik blijf ook thuis wonen! Zal wel zwaar worden met het reizen erbij en ook nog een pony maar juist vanwege die pony wil ik niet op kamers.. :=
Wat ik met de opleiding later wil doen weet ik nog niet.. Ik vond het sowieso erg lastig om te kiezen omdat ik altijd gezegd heb niet met dieren te willen werken en het als hobby te houden maar echt helemaal niks anders stond me aan en dit vond ik het leukste dus dan gaan we hier maar voor :') doe ik tenminste iets wat ik leuk en interessant vind!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:31

Ik blijf ook lekker thuis! Heb thuis 2 pony's staan en het is voor mij een half uurtje met de trein dus is goed te doen! Wat ik er later mee wil weet ik nog niet.. :)

Ik weet verder ook niet of je een voldoende voor sk moest staan!

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:10

Ik moet helaas wel op kamers. Ik woon boven in Noord-Holland en moet dus 2 uur met de auto. Mijn paard blijft thuis staan, dus ik wil elk weekend wel naar huis.
Mijn interesse ligt tot nu toe meer bij het vee, maar wat ik er verder mee wil weet ik nog niet.
Zitten jullie in klas DV.1A of B ?

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:34

Ooh dat is wel lang dan ja! Snap dat je op kamers gaat :)

Ik zit in DV.1B!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:47

Ik ook in DV. 1B ! :)
Balen dat je op kamers moet..

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:52

Ik zit in A.
Ik heb al 2 jaar op kamers gezeten en heb nu een kamer in een heel leuk huis, dus dat komt vast goed. Helaas wordt t paardrijden een stuk minder, maar ik ben blij dat ie gewoon kan blijven.
Wat fijn dat jullie lekker thuis kunnen blijven wonen!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:20

Lianne24 schreef:
Ik ben een beetje in de war met scheikunde.. Moest je daar een voldoende voor staan? Ik heb mijn havo diploma met een onvoldoende voor sk, maar op mbo heb ik wel sk gehaald alleen staat dat niet op mijn diploma. Ik begin nu heel erg te twijfelen, maar heb verder niks van school gehoord.

Nee, ik had ook een onvoldoende op de middelbare school maar daar geen consequenties van ondervonden (en inmiddels mijn DV diploma op zak :) )

L_Love_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:35

Ik zit ook in de A klas, samen met een klasgenootje van mijn mbo-opleiding.

Op kamers lijkt me ook wel leuk, maar thuis blijven is net zo handig. ;) Ik reis ongeveer anderhalf uur met de bus en trein.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:40

Ik meld me hier ook even :D
Ik ga volgend jaar ook beginnen aan de opleiding dier en veehouderij. Blijf ook lekker thuis wonen, woon bij eindhoven en de paardjes staan daar, maar qua reistijd ook prima te doen. Volgens mij zit ik in de A klas

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 15:03

Biology moet je zowiezo kopen. De overige boeken zou ik niet meer aan beginnen minstens 75% van de boeken die ik voor t eerste jaar heb gekocht, heb ik nog nooit aangeraakt. Ik ga nu naar het 3e jaar alweer.

Intro week van GU heb ik destijds niet gedaan. Hoor daar wisselende verhalen over. Als je op kamers gat en van feesten houd zou ik t wel doen.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:11

L_Love_Horse, ik moet ook in totaal anderhalf ongeveer reizen!

Iedereen zit hier in A en Aniek en ik in B :')

Ik weet niet of jullie het misschien een leuk idee vinden om een groepsapp te maken zodat we al wat mensen kennen voor school weer begint?

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 23:36

xManon_ schreef:
Lianne24 schreef:

Nee, ik had ook een onvoldoende op de middelbare school maar daar geen consequenties van ondervonden (en inmiddels mijn DV diploma op zak :) )

Oh goed om te horen! Ik ga er van uit dat het gewoon goed is, anders zou ik vast wel wat van school t horen krijgen.

stalxpaard schreef:
Biology moet je zowiezo kopen. De overige boeken zou ik niet meer aan beginnen minstens 75% van de boeken die ik voor t eerste jaar heb gekocht, heb ik nog nooit aangeraakt. Ik ga nu naar het 3e jaar alweer.

Intro week van GU heb ik destijds niet gedaan. Hoor daar wisselende verhalen over. Als je op kamers gat en van feesten houd zou ik t wel doen.

En de rest van de verplichte boeken dan?
Tof dat je al naar het 3e jaar gaat. Is de studie een beetje zoals je verwacht had?

Robin_rikkie
Leuk idee! Moeten we jou dan even een pb sturen met ons nummer?

Wat fijn dat jullie allemaal nog lekker vaak naar jullie paard kunnen! :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 07:39

Jaa is goed! Als meer van jullie het willen kunnen jullie je nummer naar mij pb'en! :)

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 08:10

hoii, ik weet niet of ik me 'mag melden'
maar ik ga in september beginnen op de HAS maar ga agrarische bedrijfskunde doen,
verwend als ik ben mag paard godzijdank mee op kamers
ik dacht dat de introweek verplicht was?

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:17

bettyvn, waar ga je je paard stallen als ik vragen mag?
Zoals ik heb begrepen is de introweek van Gremio Unio niet verplicht, en de eerste schoolweek is nog een soort introductieweek met activiteiten van school zelf die wel verplicht is.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:24

Gremio Unio is de studentenvereniging (is een aparte vereniging in school, maar niet over agrarische dingen). Dit is bier en uitgaan. Deze week is inderdaad zeker niet verplicht.
Daarnaast heb je ook nog studie-verenigingen zoals Biotanatura (waar ik in het bestuur zit), voor de algemene biologische dingen, en bijvoorbeeld animalia voor de huisdieren. Zij verzorgen ook weekendjes, uitstapjes waar je altijd aan mee mag doen. Super gezellig! Zoals Naturalis, of vlinders kijken in de Moerputten, roofvogelvliegen etc.

Leuk dat jullie naar de HAS komen! Ik doe Toegepaste Biologie. Als jullie vragen hebben over de HAS hoor ik het wel :)

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:31

Afgestudeerde DV'er hier! Ik ben de opleiding in 2008 gestart dus van een oudere lichting.

Probeer boeken tweedehands te scoren, hurkmans is je duurste optie :o . Koesignalen heb ik veel gebruikt en zelfs mee naar Nieuw Zeeland geemigreerd dus welke boeken je gebruikt is ook persoonlijk.

Ik heb niks met uitgaan maar wel de intro van GU gedaan en raad t toch aan. Oh en ik ben niet bij de club gegaan :+ Was onwijs gezellig en heb er vrienden voor t leven aan over gehouden. Sommige introverhalen vertellen we nu nog rond... hihi