Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sourire schreef:Vjestagirl schreef:Je eten voor 5 dagen in de week, wasmiddel, schoonmaak middel, shampoo en andere persoonlijke verzorging.
Ik vind €25 per week voor al je eten etc. niet realistisch
Waarom niet? Ik red dat makkelijk. Zo vaak heb je geen wasmiddel en dergelijke nodig. Meisje in de kamer naast mij eet zelfs voor 15,- per week. Echt, als ik macaroni maak kan ik twee porties invriezen. Zo'n zakje verse aardappeltjes plus zakje sla waar ik twee keer van kan eten kost mij niet meer dan 2,-. Dat is 1,- (excl. vlees) per dag. Het hoeft echt niet veel te kosten.
Xjewillemijn schreef:ik stel mijn vraag maar even hier, als dit mag ...
ik zit volgend jaar in mijn examenjaar van de Mavo en er is een
redelijk grote kans dat ik meteen in het hbo kan instromen door
mijn vooropleiding en werk, alleen ben ik dat 15 en twijfel of op
kamers gaan dan een goede stap is, aangezien ik naar de hts
Rotterdam wil en ik anders elke dag 1,5 tot 2 uur moet reizen.
Dus, zijn er meer bokkers die al op hun 15e op kamers zijn gegaan?
_sharonnn schreef:Wow persoonlijk vind ik dat wel echt heel jong hoor..
Maar vanaf Mavo naar HBO kan ik me niet voorstellen..
En wat voor werk doe je dan nu al?
IK heb hier mn vraagtekens bij..
unihorses schreef:Xjewillemijn schreef:ik stel mijn vraag maar even hier, als dit mag ...
ik zit volgend jaar in mijn examenjaar van de Mavo en er is een
redelijk grote kans dat ik meteen in het hbo kan instromen door
mijn vooropleiding en werk, alleen ben ik dat 15 en twijfel of op
kamers gaan dan een goede stap is, aangezien ik naar de hts
Rotterdam wil en ik anders elke dag 1,5 tot 2 uur moet reizen.
Dus, zijn er meer bokkers die al op hun 15e op kamers zijn gegaan?
hoe kun je van mavo ( vmbo ? ) door naar hbo en nieuwsgierig hoor, maar hoe komt het zo dat je op je 15e al diploma hebt? mavo? ik zou voor dichterbij gaan... krijg je met 15 wel stufi?
Xjewillemijn schreef:unihorses schreef:
hoe kun je van mavo ( vmbo ? ) door naar hbo en nieuwsgierig hoor, maar hoe komt het zo dat je op je 15e al diploma hebt? mavo? ik zou voor dichterbij gaan... krijg je met 15 wel stufi?
ik ben zelf een vroege leerling en ik heb een klas over geslagen, stufi weet ik dus niet ...
helaas is zover ik weet is Rotterdam of Amsterdam het minst ver.
ik weet ook niet zeker of het allemaal zo makkelijk is om van Vmbo-tl naar hbo te gaan maar
omdat ik zoveel docenten bij mij op school hoor dat ik door zou moeten leren omdat het zonde zou
zijn.
niet direct hbo was het leven maar zo'n feestje... had ik dat ook gedaan
Adamootje schreef:Willemijn, op je 15e mag je nog niet op jezelf wonen hoor!
Ik betaalde voor mijn kamer in Zeist (provincie Utrecht) 320 euro per maand incl.. Internet en tv + potje voor onvoorziene kosten 12,50 p.m. Boodschappen 25 euro p.m., maar dan kocht ik meestal alleen het hoognodige en ik deed mijn boodschappen bij de Lidl.
_sharonnn schreef:Je zal toch wel MBO of HAVO moeten doen, anders word je niet toegelaten op het HBO.
Persoonlijk ben ik er niet zo'n fan van dat mensen zeggen dat ze makkelijk de HAVO kunnen doen, maar het vervolgens niet gewoon doen (uitzonderingen daar gelaten..)
Xjewillemijn schreef:unihorses schreef:
ik ben zelf een vroege leerling en ik heb een klas over geslagen, stufi weet ik dus niet ...
helaas is zover ik weet is Rotterdam of Amsterdam het minst ver.
ik weet ook niet zeker of het allemaal zo makkelijk is om van Vmbo-tl naar hbo te gaan maar
omdat ik zoveel docenten bij mij op school hoor dat ik door zou moeten leren omdat het zonde zou
zijn.
niet direct hbo was het leven maar zo'n feestje... had ik dat ook gedaan[/quote]
En of huisbazen er problemen mee hebben.
Dan kun je een redelijk grote kamer krijgen op een centrale plek. Het meeste staat ook rond die prijs online.