Reistijd voor studie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:34

Heb het een poosje gedaan en kan het niemand aanraden. Is de reistijd in je OP van deur tot deur? Want waar ik me bijv. op verkeken had is dat als jij om 9u in de collegezaal wilt zitten, het best kan zijn dat de enige trein die jou daar op tijd gaat krijgen iets van 40 minuten te vroeg aankomt. Tel die tijd er dus wel bij op want je moet wel degelijk vroeger op dan je denkt. Zelfde op de terugweg; stel je bent om 5u klaar, maar de eerste trein gaat pas om 5.40 - dan zit je dus wel mooi eerst nog eens een halfuur te wachten. Die tijd zit je weliswaar niet in een trein, maar het tikt wel aan.

Je kunt het natuurlijk altijd gewoon proberen en als het tegenvalt, alsnog op kamers gaan. Schrijf je dan wel alvast voor de zekerheid in voor studentenhuisvesting, als dat nodig is; dan bouw je in elk geval wat wachttijd op!

Anoniem

Re: Reistijd voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:36

In Tilburg liggen de kamers voor het oprapen Hanmar, daar hoef je je echt niet in te schrijven.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:39

2 uur heen en 2 uur terug is wel te doen. Leuk is anders :=

Mijn reistijd is ook 2 uur heen en 2 uur terug, voor deur tot deur. Dus te doen vind ik het wel. :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:39

Bizzybijtje schreef:
In Tilburg liggen de kamers voor het oprapen Hanmar, daar hoef je je echt niet in te schrijven.

*Wijst naar woonplaats* Excuus, ik heb geen ervaring met studentenwoningen in Nederland, of althans buiten de Randstad... :+

In dat geval is de situatie voor TS wel nog makkelijker natuurlijk; je kunt het gewoon proberen, mocht het niet bevallen maar de studie is wel helemaal wat je zoekt dan zou je altijd op dat moment nog een kamer kunnen zoeken. Dan geef je jezelf gewoon een soort 'proefperiode' :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:59

Haha kun je ook niet weten :D Maar dat maakt het idd wel wat makkelijker voor te TS.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:51

Ik zit ook 2 uur en 10 minuten in de trein heen en dan terug weer dus in totaal 4 uur en 20 minuten treinen. Het is opzich best te doen vind ik, als je maar niet elke dag heen hoeft of te vroeg moet beginnen (als ik om 9u begin heb ik de 6.30 trein :O ). En bij mij was het ook gelukkig niet over mijn hele studieperiode, want dan zou ik het wel zat worden. Ik zou gewoon even aankijken hoe het je bevalt. :)
Ik was in het begin trouwens altijd van plan te studeren in de trein, komt er nooit van. :')

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:00

Ik heb het 3 jaar lang gedaan.
Als ik les had tot 6u, was ik om half 9 pas thuis. En dan ging ik nog naar mijn paard.
Je moet er wel wat voor over hebben, en weten waar je aan begint.
Maar als deze opleiding echt iets voor jou is en je doet het graag, dan is het vol te houden.
Vooral in de winter is het doorbijten: je vertrekt s morgens heel vroeg in de donker en komt s avonds laat thuis in de donker. Dan lijkt het of het nooit licht is. Het scheelt wel als je niet elke dag hele dagen les hebt...

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:06

Ik heb 1 jaar lang 2 uur enkeltje per dag gereisd voor mijn HBO studie. Wel werd ik ontzettend loom en moe van al dat reizen en ging ik vaak om 20.00 naar bed. Toen ik naar het 2e jaar ging ben ik op kamers gegaan ondanks dat ik 17 was. Wat een opluchting!! Ook als je zo jong bent is op kamers gaan hartstikke leuk, misschien 1 jaartje reizen en daarna op kamers!