Kamers zoeken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:55

Hoe doen jullie dat met bezichtigen hoe weet je of iemand betrouwbaar is en neem je iemand mee? (Als je gaat kijken via een verhuurder, niet via een kijkavond).

Verder.. Waar let je op? :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:14

Ik heb meestal van tevoren al de persoon aan de telefoon gehad, dan hoor je snel genoeg of ze betrouwbaar zijn. Veruit de meesten zijn wel betrouwbaar hoor. Vaak zie je het ook wel aan de advertentie hoe die opgebouwd is.
Meestal nam ik mijn vader of moeder mee (eerst vooral omdat ik nog geen rijbewijs had, 3 jaar geleden toen ik ook een kamer zocht, en met de auto 2 keer zo snel is dan met OV xD, en nu gewoon omdat mijn ouders t ook graag wilden zien) , maar ben laatst ook een keer alleen geweest. Maar dat was toen bij een studente en toen was ik toevallig al in Tilburg dus mijn ouders waren niet mee.

Vooral letten op of het voldoet aan jouw eisen zegmaar. Zou je je er prettig voelen als je er zou wonen? Wat voor huisgenoten zijn het? Kan je er inschrijven bij de gemeente op dat adres? Goed navragen over de kosten, zodat er niet onverwacht extra kosten bijkomen. En zelf let ik ook wel een beetje op hoe de huisbaas is O:) Als dat een creap is en ik daar problemen mee verwacht, dan zie ik er zelf ook al van af, dan ga ik verder zoeken.

Zelf wil ik bijv. gewoon een net huis zonder troep, en daar let ik dan ook op bij de bezichtiging, als het één grote puinzooi is dan weet ik al genoeg haha Daar kan je dan weinig aan veranderen in je eentje als je daar gaat wonen. Dat gaat niet ineens heel opgeruimd worden.

soloro

Re: Kamers zoeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:32

Ik heb mijn moeder meegenomen, ouders weten vaak toch wel of iemand betrouwbaar oogt of niet ;) Verder raad ik af om naar kijkavonden te gaan, aangezien dat gewoon een vleeskeuring is. Tenzij je dat echt graag wil natuurlijk haha.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:33

Haha nee absoluut niet! :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:46

Niet elke kijkavond is een vleeskeuring hoor :n Heb ook echt wel gezellige kijkavonden gehad waar geen 30 man wordt uitgenodigd.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:48

Nee klopt hoor, maar over het algemeen is het wel zo :) Ik ben wezen kijken toen alleen huisbaas er was. Huisgenoten zag ik pas toen school begon, wat ook wel een gok is. Maar het klikt prima :)

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:48

Inderdaad, niet iedere kijkavond is hetzelfde...
Natuurlijk blijft het altijd een manier van jezelf presenteren maar het is wel voor het huis én voor jou een handige manier om te kijken of het klikt. Wat vooral belangrijk is is een beetje inschattingsvermogen op basis van de advertentie. Als je vermoedt dat het mensen zijn die erg uitbundig zijn en jij bent dat totaal niet dan is de kans groter dat het niks zal worden. Als je denkt perfect aan te sluiten bij het huis; waarom niet? Je hebt niets te verliezen en als je niet gekozen wordt houdt je er misschien nog leuke contacten aan over.
Ik heb het zelf ook niet zo op hospiteren omdat iedereen zich altijd zóveel leuker voor probeert te doen dan ze zijn, tot ergernis toe, maar als ik denk dat het iets zou kunnen zijn dan zou ik het gewoon doen ;)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:27

Ik heb me in ieder geval ingeschreven bij SSH, klikvoorkamers en 15 dagen kamernet. Daarnaast blijf ik ook de Facebook volgen. :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 19:36

Weten jullie trouwens hoe het zit met huren als je nog geen 18 bent? Dacht daar vannacht opeens aan, kun je wel huren als je minderjarig bent :+ Of zou ik dan via mijn ouders iets moeten huren..?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:57

Volgens mij kan je als 17 jarige gewoon een kamer huren, maar dat zal wel verschillend zijn :) Via woningbouw moet je 18 zijn geloof ik, via particulier maakt dat niet veel uit. Maar dat zal per particulier ook wel verschillen.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:05

Hier ook een kamerzoekende, iemand die iets in Amsterdam heeft? :D
Kamernet etc kost allemaal geld inderdaad, kamersinnederland.nl is daarentegen gratis en gekoppeld aan facebook dus een stuk betrouwbaarder. Moet je wel facebook hebben dus :+

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:17

kamernet/kamertje.nl zijn ook betrouwbaar hoor :) En ik vind dat geld wat je ervoor betaal (3 maande = 30 euro) ontzettend meevallen :) Amsterdam is wel echt heel moeilijk met kamers, je betaald daar al gauw rond de 500 euro voor 10m2.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:21

Ik heb mijn kamer via marktplaats, we zijn doorverhuisd toen de grootste kamer van het huis vrij kwam en wij zijn daar ingegaan na de vraag aan de huurbaas.

En nu zijn we aan het zoeken via de woningbouw maar dat is echt voor een zelfstandige woning. :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:23

soloro schreef:
kamernet/kamertje.nl zijn ook betrouwbaar hoor :) En ik vind dat geld wat je ervoor betaal (3 maande = 30 euro) ontzettend meevallen :) Amsterdam is wel echt heel moeilijk met kamers, je betaald daar al gauw rond de 500 euro voor 10m2.

Kamernet is 30 euro voor 1 maand, niet voor 3 maanden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:25

De meeste kamers van kamernet komen hier in de buurt ook wel op een aantal facebookgroepen voorbij. :)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:26

Sem_ schreef:
soloro schreef:

Kamernet is 30 euro voor 1 maand, niet voor 3 maanden.

Dan bedoel ik kamertje.nl :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:29

Gha, kamers zoeken. Ik werd zo imbeciel van die imstemmingen dat ik nu in een zelfstandige unit woon :') En mogelijk verhuis ik na de zomer naar de overkant van de straat. Vergelijkbare kamer maar dan 100 euro goedkoper, alles voor mezelf maar ook een grote algemene keuken/huiskamer/balkon en voor de deur een grasveld om te chillen 8-) Oh en een aantal vrienden een paar deuren verderop. Ideaal!

Vergeet vooral niet dat je altijd door kan verhuizen, en met een lange reistijd is dat het echt wel waard. Het gaat hard hoor, als je eenmaal ergens woont doe je meer contacten op en dan krijg je ineens links en rechts kamers aangeboden (dat had ik in elk geval, drie tegelijk :oo )

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:32

soloro schreef:

...Als je aan de Herengracht wil wonen ja. Mijn vriend huurt al jaren in A'dam (studentenwoningen), en heeft nooit meer dan 450 betaald (en dat ging in dit geval om studioappartementen). Voor zijn kamer+badkamer van 12m2 betaalde hij €260.
Voor Amsterdam even inschrijven op http://www.studentenwoningweb.nl Da's een overkoepelende site van alle woningbouwverenigingen die aan studenten verhuren. Wachttijden zijn (naar mijn ervaring) niet zo schrikbarend lang als ik Utrecht ;)

Verder zou ik me over hospiteren niet teveel zorgen maken, dames! Nee, echt leuk is het niet, maar meestal ben je met een half uurtje klaar, en ik heb nog nooit een hospiteeravond meegemaakt waar ik me echt niet prettig voelde. Meestal kan je aan de advertentie ook al wel zien wat voor mensen het zijn. Ben je op zoek naar een 24/7 partyhuis, tja, dan kan je misschien wel een hospiteeravond verwachten die wat van een ontgroening wegheeft :+ Maar zoek je gewoon een gezellig, rustig huis, dan hoef je echt niet bang te zijn :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:36

Een halfuurtje? :oo Waar!? Ik was makkelijk van 8 tot 11 bezig (om dan te horen dat je het toch net niet bent... :+ )

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:39

Magrathea schreef:
Een halfuurtje? :oo Waar!? Ik was makkelijk van 8 tot 11 bezig (om dan te horen dat je het toch net niet bent... :+ )

Dat heb ik echt nog noooooit meegemaakt :Y) Uurtje maximaal. (En Utrecht is volgens mij helemaal geen makkelijke hospiteerstad...)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:47

xSwanHeart schreef:
Magrathea schreef:

Dat heb ik echt nog noooooit meegemaakt :Y) Uurtje maximaal. (En Utrecht is volgens mij helemaal geen makkelijke hospiteerstad...)

Wauw, geen idee eigenlijk. Ik ben er nog nooit op instemming geweest dus hè.

Ik denk dat Delft gewoon nog een flinke tand moeilijker is... Aan de andere kant misschien wel terecht, ik kan me nou niet voorstellen dat je een goed beeld kan vormen van 30 man in een halfuur :P

Het hangt er hier helaas ook nog veel vanaf bij welke vereniging je zit -O- als Corps- of Virgiellid heb je gewoon veel sneller een kamer. Helaas lokken ze daarmee ook hun studenten... Beetje jammer... :Y) Dames, laat je daar echt niet door inpakken alsjeblieft, je moet echt niet bij vereniging X of Y gaan om makkelijker een kamer te krijgen! :oo

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:27

Haha die studentenverenigingen trekken me ook echt totaaal niet aan.
Bedankt voor je tips in ieder geval Margrathea en xSwanHeart, ga me binnenkort ook maar even inschrijven bij studentenwoningweb

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:31

Hier komt ook per 1 augustus een kamer vrij. In Groningen dus. :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:37

LauraSaskia, schrijf ze ook niet gelijk af, er zijn er echt wel die leuk zijn ;) Vooral in Delft met 22 gezelligheidsverenigingen, 20+ sport- en cultuurverenigingen (cultuur is dan dans, jazz, klassieke muziek/orkest etc) en voor elke studie een eigen studievereniging is het bijna onmogelijk om niet ergens een leuk plekje te vinden. Of je nou ontgroend wilt worden of niet, alleen maar bier wilt drinken of roeien, salsadansen of hockeyen of iets meer alternatiefs zoekt, er is hier zo ongelofelijk veel, dat vind ik misschien wel het leukste aan Delft ^^
Maar ik geloof niet dat elke stad gezegend is met zo'n breed aanbod aan dingen ^^

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:04

Jorinda schreef:
Hier komt ook per 1 augustus een kamer vrij. In Groningen dus. :Y)

Ook echt... :+ Doh!