Nee sorry, ik werk inderdaad niet voor minder dan 4,50, anders blijf ik lekker op mn luie gat zitten. Ik ga geen 30 uur werken voor een simpel paar schoenen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xSlvna schreef:Ze hebben kinderarbeid afgeschaft en dan zou ik nu gaan werken voor 3 nogwat?
Nee sorry, ik werk inderdaad niet voor minder dan 4,50, anders blijf ik lekker op mn luie gat zitten. Ik ga geen 30 uur werken voor een simpel paar schoenen.
En een dramaqueen, want 30 uur werken voor een simpel paar schoenen?
Wat voor schoenen heb je dan? Dikke Nike Airmax ofwat?
sandra1312 schreef:Ik verdiende op mijn 15e volgens mij 3,11 in een kledingzaak, en op mijn 16e toen 3.50 ongeveer?
Ben nu 18 en heb 2 baantjes, bij de McDonald's krijg ik nu 4,56 per uur en bij mijn andere werk 7,48 (In de zorg) En in de zorg krijg ik ook nog allemaal toeslagen, ik had de eerste maand maar 6 uurtjes gewerkt omdat mijn contract eind v/d maand pas inging en had toch 64 euro! Heel verschil met de McDonald's!
sandra1312 schreef:@Kimberly1995, weet niet of het per Mc verschilt maar dit is al hoger dan het standaardloon, WML+ namelijk. Dat krijg je als je je trainingen goed hebt afgerond volgens mij (?). En het is horeca dus ook geen extra loon op zondagen en feestdagen helaas...
Niks persoonlijks, ik heb niet zoveel met de Mc maar moet wel werken hebben.
kimberly1995 schreef:sandra1312 schreef:@Kimberly1995, weet niet of het per Mc verschilt maar dit is al hoger dan het standaardloon, WML+ namelijk. Dat krijg je als je je trainingen goed hebt afgerond volgens mij (?). En het is horeca dus ook geen extra loon op zondagen en feestdagen helaas...
Ooh, dat valt tegen.. Ik had in een kledingwinkel toen ik 18 was 4,65. Dat is dus al meer dan jij. Nog een reden om niet bij de Mc te solliciteren.Niks persoonlijks, ik heb niet zoveel met de Mc maar moet wel werken hebben.
. Werk er nu al wel 1,5 jaar, maar dit is mijn laatste maandje
. Dan werk ik alleen nog in de zorg (op m'n oude stageplek). Want draai nu steeds dubbele diensten, verdiend wel lekker maar erg vermoeiend.. xSlvna schreef:Ze hebben kinderarbeid afgeschaft en dan zou ik nu gaan werken voor 3 nogwat?
ook ga ik deze zomer een week naar frankrijk op vakantie van dit baantje, geeft me voldoening als ik weer een dag heb gewerkt en dit in het vooruit zicht heb + ik doe ervaring op en dat krijg je niet van op de bank zitten. Vaak is het gewoon je instelling die het je zelf lastig maakt... kimberly1995 schreef:xSlvna schreef:Ze hebben kinderarbeid afgeschaft en dan zou ik nu gaan werken voor 3 nogwat?
Dan ben jij gewoon een verwende snotaap.En een dramaqueen, want 30 uur werken voor een simpel paar schoenen?
welshfan97 schreef:xSlvna schreef:Ze hebben kinderarbeid afgeschaft en dan zou ik nu gaan werken voor 3 nogwat?
Ik krijg 4,00 per uur en kan je verzekeren dat ik daar gerust een paar schoenen van koop! Betaal nu 1,5 jaar mn kleding en uitstapjes/vakantie zelf van dit bij baantje (1 tot 2 dagen per week, ik de vakantie wel eens meer maar nooit meer dan 4 dagen). Het is een kwestie van niet alles perse willen hebben en blij zijn met wat je krijgt. Sinds in de primark heb ontdekt en heb ik zelfs heel veel keus gekregen in mn kleding kastook ga ik deze zomer een week naar frankrijk op vakantie van dit baantje, geeft me voldoening als ik weer een dag heb gewerkt en dit in het vooruit zicht heb + ik doe ervaring op en dat krijg je niet van op de bank zitten. Vaak is het gewoon je instelling die het je zelf lastig maakt...
Doubtless schreef:kimberly1995 schreef:
Dan ben jij gewoon een verwende snotaap.En een dramaqueen, want 30 uur werken voor een simpel paar schoenen?
Nou nou, het mag ook wel wat minder hoor. Ik snap dondersgoed dat jeugd niet voor 3 euro nog wat gaat werken eerlijk gezegd.
- ook niet, dus dan zul je toch iets moeten. Het is maar net wat je instelling is. Ik zit ook wel eens te klagen dat het lastig zal worden, maar kan beter die tijd en energie ergens anders in steken. kimberly1995 schreef:xSlvna schreef:Ze hebben kinderarbeid afgeschaft en dan zou ik nu gaan werken voor 3 nogwat?
. De jeugd van tegenwoordig denk dat alles maar aan komt waaien geloof ik. Angelkisssss schreef:Ik vind het bijna grappig dat sommige kinderen te beroerd zijn om te werken voor ong 4,- euro per uur. Wat denken jullie dat jullie ouders verdienen per uur?? Even van een modaal (35.000-40.000 per jaar) inkomen uit gaande betekend dat rond de 18-20 euro per uur. En daar hebben ze voor gestudeerd. Geld groeit nog steeds niet aan een boom hoor. De jeugd van tegenwoordig denk dat alles maar aan komt waaien geloof ik.
Dan werk ik liever voor wat minder dat ik af en toe even loop te klagen, dan dat ik helemaal geen rode rotcent heb om mee aan mijn kont te krabben.
Angelkisssss schreef:Ik vind het bijna grappig dat sommige kinderen te beroerd zijn om te werken voor ong 4,- euro per uur. Wat denken jullie dat jullie ouders verdienen per uur?? Even van een modaal (35.000-40.000 per jaar) inkomen uit gaande betekend dat rond de 18-20 euro per uur. En daar hebben ze voor gestudeerd. Geld groeit nog steeds niet aan een boom hoor. De jeugd van tegenwoordig denk dat alles maar aan komt waaien geloof ik.
Angelkisssss schreef:Ik vind het bijna grappig dat sommige kinderen te beroerd zijn om te werken voor ong 4,- euro per uur. Wat denken jullie dat jullie ouders verdienen per uur?? Even van een modaal (35.000-40.000 per jaar) inkomen uit gaande betekend dat rond de 18-20 euro per uur. En daar hebben ze voor gestudeerd. Geld groeit nog steeds niet aan een boom hoor. De jeugd van tegenwoordig denk dat alles maar aan komt waaien geloof ik.
kimberly1995 schreef:xSlvna schreef:Ze hebben kinderarbeid afgeschaft en dan zou ik nu gaan werken voor 3 nogwat?