wat verdient een 15 jarige?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:52

Ze hebben kinderarbeid afgeschaft en dan zou ik nu gaan werken voor 3 nogwat? :+

Nee sorry, ik werk inderdaad niet voor minder dan 4,50, anders blijf ik lekker op mn luie gat zitten. Ik ga geen 30 uur werken voor een simpel paar schoenen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:55

Ik word ook jaloers als ik zie dat sommige mensen meer verdienen. Minimum jeugdloon is gewoon poedersuiker als je stiekem nog best wat moet betalen.. Maargoed, daar doe je niks aan. Met alles meer dan het minimum loon moet je maar tevreden zijn en in deze tijd al helemaal met een baan.
Laatst bijgewerkt door kimberly1995 op 08-07-14 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:56

xSlvna schreef:
Ze hebben kinderarbeid afgeschaft en dan zou ik nu gaan werken voor 3 nogwat? :+

Nee sorry, ik werk inderdaad niet voor minder dan 4,50, anders blijf ik lekker op mn luie gat zitten. Ik ga geen 30 uur werken voor een simpel paar schoenen.

Dan ben jij gewoon een verwende snotaap. -O- En een dramaqueen, want 30 uur werken voor een simpel paar schoenen? :') Wat voor schoenen heb je dan? Dikke Nike Airmax ofwat?

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:58

Ik verdiende op mijn 15e volgens mij 3,11 in een kledingzaak, en op mijn 16e toen 3.50 ongeveer?
Ben nu 18 en heb 2 baantjes, bij de McDonald's krijg ik nu 4,56 per uur en bij mijn andere werk 7,48 (In de zorg) En in de zorg krijg ik ook nog allemaal toeslagen, ik had de eerste maand maar 6 uurtjes gewerkt omdat mijn contract eind v/d maand pas inging en had toch 64 euro! Heel verschil met de McDonald's! :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:01

sandra1312 schreef:
Ik verdiende op mijn 15e volgens mij 3,11 in een kledingzaak, en op mijn 16e toen 3.50 ongeveer?
Ben nu 18 en heb 2 baantjes, bij de McDonald's krijg ik nu 4,56 per uur en bij mijn andere werk 7,48 (In de zorg) En in de zorg krijg ik ook nog allemaal toeslagen, ik had de eerste maand maar 6 uurtjes gewerkt omdat mijn contract eind v/d maand pas inging en had toch 64 euro! Heel verschil met de McDonald's! :)

Had stiekem gedacht dat de Mac wel beter zou betalen..

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:03

ben over een paar dagen 15 dan maar goed..
verdien €20 voor oppassen op 3 kindjes van 18.30 ongeveer tot 00.00 als de ouders dan later zijn geven ze nog wat extra.
kinderen gaan om half 9 naar bed dus ik hoef weinig te doen :o

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:04

@Kimberly1995, weet niet of het per Mc verschilt maar dit is al hoger dan het standaardloon, WML+ namelijk. Dat krijg je als je je trainingen goed hebt afgerond volgens mij (?). En het is horeca dus ook geen extra loon op zondagen en feestdagen helaas... :n

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:05

sandra1312 schreef:
@Kimberly1995, weet niet of het per Mc verschilt maar dit is al hoger dan het standaardloon, WML+ namelijk. Dat krijg je als je je trainingen goed hebt afgerond volgens mij (?). En het is horeca dus ook geen extra loon op zondagen en feestdagen helaas... :n

Ooh, dat valt tegen.. Ik had in een kledingwinkel toen ik 18 was 4,65. Dat is dus al meer dan jij. Nog een reden om niet bij de Mc te solliciteren. :') Niks persoonlijks, ik heb niet zoveel met de Mc maar moet wel werken hebben. :o

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:08

kimberly1995 schreef:
sandra1312 schreef:

Ooh, dat valt tegen.. Ik had in een kledingwinkel toen ik 18 was 4,65. Dat is dus al meer dan jij. Nog een reden om niet bij de Mc te solliciteren. :') Niks persoonlijks, ik heb niet zoveel met de Mc maar moet wel werken hebben. :o

Haha, ik ben er inderdaad ook gaan werken omdat ik iets nodig had omdat ik bij de kledingwinkel maar 3 uurtjes per week kreeg. :'). Werk er nu al wel 1,5 jaar, maar dit is mijn laatste maandje :D. Dan werk ik alleen nog in de zorg (op m'n oude stageplek). Want draai nu steeds dubbele diensten, verdiend wel lekker maar erg vermoeiend..

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:13

xSlvna schreef:

Ik krijg 4,00 per uur en kan je verzekeren dat ik daar gerust een paar schoenen van koop! Betaal nu 1,5 jaar mn kleding en uitstapjes/vakantie zelf van dit bij baantje (1 tot 2 dagen per week, ik de vakantie wel eens meer maar nooit meer dan 4 dagen). Het is een kwestie van niet alles perse willen hebben en blij zijn met wat je krijgt. Sinds in de primark heb ontdekt en heb ik zelfs heel veel keus gekregen in mn kleding kast ;) ook ga ik deze zomer een week naar frankrijk op vakantie van dit baantje, geeft me voldoening als ik weer een dag heb gewerkt en dit in het vooruit zicht heb + ik doe ervaring op en dat krijg je niet van op de bank zitten. Vaak is het gewoon je instelling die het je zelf lastig maakt...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:15

kimberly1995 schreef:
xSlvna schreef:

Dan ben jij gewoon een verwende snotaap. -O- En een dramaqueen, want 30 uur werken voor een simpel paar schoenen? :') Wat voor schoenen heb je dan? Dikke Nike Airmax ofwat?

Nou nou, het mag ook wel wat minder hoor. Ik snap dondersgoed dat jeugd niet voor 3 euro nog wat gaat werken eerlijk gezegd.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:15

welshfan97 schreef:
xSlvna schreef:

Ik krijg 4,00 per uur en kan je verzekeren dat ik daar gerust een paar schoenen van koop! Betaal nu 1,5 jaar mn kleding en uitstapjes/vakantie zelf van dit bij baantje (1 tot 2 dagen per week, ik de vakantie wel eens meer maar nooit meer dan 4 dagen). Het is een kwestie van niet alles perse willen hebben en blij zijn met wat je krijgt. Sinds in de primark heb ontdekt en heb ik zelfs heel veel keus gekregen in mn kleding kast ;) ook ga ik deze zomer een week naar frankrijk op vakantie van dit baantje, geeft me voldoening als ik weer een dag heb gewerkt en dit in het vooruit zicht heb + ik doe ervaring op en dat krijg je niet van op de bank zitten. Vaak is het gewoon je instelling die het je zelf lastig maakt...

*\o/*

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:17

Doubtless schreef:
kimberly1995 schreef:

Nou nou, het mag ook wel wat minder hoor. Ik snap dondersgoed dat jeugd niet voor 3 euro nog wat gaat werken eerlijk gezegd.

Het is nou eenmaal niet anders. Het komt niet aanwaaien. Alles moet betaald worden en je ouders hoeven je ook niet zomaar alles te geven. Als 17-jarige begon ik ook met een baantje voor 3,86. Was geen vetpot nee, dat klopt. Maar ik deed in ieder geval iets voor mijn centen en dát is wat telt. Ik vind het minimum jeugdloon ook niet leuk als ik zie hoeveel ik moet werken en verdienen straks om mijn studie te kunnen bekostigen, maar door thuisblijven en op de bank te gaan zitten mokken komt het geld ook niet binnen! Handje ophouden gaat -helaas :') - ook niet, dus dan zul je toch iets moeten. Het is maar net wat je instelling is. Ik zit ook wel eens te klagen dat het lastig zal worden, maar kan beter die tijd en energie ergens anders in steken.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:19

Ik werk nu op een stal in de buurt tegen het minimumloon: €2,59 per uur..

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:20

kimberly1995 schreef:
xSlvna schreef:

Nou nou, het mag ook wel wat minder hoor. Ik snap dondersgoed dat jeugd niet voor 3 euro nog wat gaat werken eerlijk gezegd. [/ quote ]

Ik werk zelfs voor minder.. :')

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:21

Ik verdiende op m'n 16e 7 euro per uur in de horeca. Was een super leuke plek voor een paar maanden, maar helaas niks voor mij. Was vaak heel druk, lange dagen en ik kon de stress niet goed aan.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:22

DynamiteS en wat moet je daar allemaal voor doen?

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:23

Ik vind het bijna grappig dat sommige kinderen te beroerd zijn om te werken voor ong 4,- euro per uur. Wat denken jullie dat jullie ouders verdienen per uur?? Even van een modaal (35.000-40.000 per jaar) inkomen uit gaande betekend dat rond de 18-20 euro per uur. En daar hebben ze voor gestudeerd. Geld groeit nog steeds niet aan een boom hoor ;-). De jeugd van tegenwoordig denk dat alles maar aan komt waaien geloof ik.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:23

Lynnepinny schreef:
Ik verdiende op m'n 16e 7 euro per uur in de horeca. Was een super leuke plek voor een paar maanden, maar helaas niks voor mij. Was vaak heel druk, lange dagen en ik kon de stress niet goed aan.

Kan ik dat loon van jou overnemen, nu ik 19 ben? :o

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:24

Angelkisssss schreef:
Ik vind het bijna grappig dat sommige kinderen te beroerd zijn om te werken voor ong 4,- euro per uur. Wat denken jullie dat jullie ouders verdienen per uur?? Even van een modaal (35.000-40.000 per jaar) inkomen uit gaande betekend dat rond de 18-20 euro per uur. En daar hebben ze voor gestudeerd. Geld groeit nog steeds niet aan een boom hoor ;-). De jeugd van tegenwoordig denk dat alles maar aan komt waaien geloof ik.

:j Dan werk ik liever voor wat minder dat ik af en toe even loop te klagen, dan dat ik helemaal geen rode rotcent heb om mee aan mijn kont te krabben. :')

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:24

Angelkisssss schreef:

nou volgendsmij valt dat best wel mee hoor!
ik ben 14 en weet dondersgoed dat er geen geldboom bestaat, ofterwel mijn ouders niet alles op kunnen hoesten en dat ik voor die 2 broeken in de maand extra toch echt zelf mag betalen....

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:31

Angelkisssss schreef:

Ik ga me niet eens verdedigen, maar voor zo'n generalisatie ben ik echt allergisch. Ook niet echt verstandig om zo'n opmerking te plaatsen in dit topic, beetje provocerend...

cheybinky

Re: wat verdient een 15 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:33

Angelkisssssss

grappig dat je gelijk over DE HELE JEUGD VAN TEGENWOORDIG oordeelt.

hoe was jij vroeger dan?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:35

kimberly1995 schreef:
xSlvna schreef:

Verwende snotaap omdat ik me niet laat uitbuiten? Is gewoon een kwestie van afwegen of je vrijetijd je 2,50/3 per uur waard is.

30 x 3 is 90 eu, krijg je net een standaard paar pumas voor.

Ben ik verwend omdat ik liever in oude kloffie loop dan me vrije tijd verpest voor wat geld? Maakt mij dat verwend? Erg. Dat maakt jou kortzichtig, dat verteld niks over mij.

En waarom zou een kind voor minder MOETEN werken, ik ga alleen werken als het zich loont want ik heb het geld niet nodig. Ik loop liever een jaar op 1 paar schoenen dan dat ik werk voor een mini centje ( waarvan ik mijn uurloon al weer opeet door de honger die ik meestal krijg van werken).

Heb 1,5 jaar gewerkt, wel voor een fatsoenlijk salaris, dat maakt mij niet verwend, ik stel gewoon preoriteiten. Ik ga later ook niet voor 1600 in de maand werken als dat NIET NODIG is.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:36

Wat zijn jullie allemaal snel op jullie pootjes getrapt.. Ik hoor zo vaak die uitspraak voorbij komen dat ik mezelf niet eens meer tot de jeugd van tegenwoordig kan benoemen. Ik doe niet al die gekke dingen die die mensen benoemen en behoren tot 'de jeugd van tegenwoordig', dus waarom zou ik me aangesproken voelen? Zou je ook eens moeten doen als ze je er niet persoonlijk mee bedoelen.

En nog een leuke: opgevoed door het schorem van vroeger toch?