Opstart van je leven in deze maatschappij; financieel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Opstart van je leven in deze maatschappij; financieel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:38

Cindy: De ondergrens voor huurtoeslag is volgens mij 24000. Daar zit je - met HBO opleiding en dito baan - vrij snel overheen. Dus dan kun je die 550 zelf ophoesten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:40

gekvanfleur schreef:
tja, je moet ergens beginnen.
Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat je gratis kunt studeren, meteen auto's en een huis kan kopen. Ik zie allemaal jonge mensen reageren, kop op, het leven gaat niet over rozen, maar als je straks een baan hebt,komt dat huis vanzelf en dan de auto het paard en de rest! :D

Dit dus. Denk je dat de generatie van onze (groot)ouders het makkelijker had? Toen was het echt luxe om een hele nieuwe inboedel te kopen of om naar het buitenland op vakantie te gaan, iets wat we nu als 'normaal' beschouwen. Ik denk dan ook dat dat laatste het probleem is, we gaan er maar vanuit dat het normaal en zelfs nodig is om alles te hebben; huis, auto, vakantie etc.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:49

pmarena schreef:
Weet je wat ook frustrerend is?

Wanneer je door die makkelijke hypotheken van de banken destijds blijkbaar teveel betaald hebt voor je huis.
En het nu al jaren te koop hebt staan voor een bedrag waarmee je met een halve ton restschuld blijft zitten.
En dat je door diezelfde banken (die nu naar de andere kant doorgeslagen zijn) nog geen koper kan vinden omdat mensen geen hypotheek krijgen.

Maar wel gewoon je te hoge hypotheek door moeten betalen elke maand aan die bank die het lachend in ontvangst neemt -O-

Waardoor je ook nog niet eens kunt beginnen met het wegwerken van die restschuld en dat steeds meer voor je uitschuift terwijl er al snel 1000 euro per maand wegtikt aan je oude huis. Dat is ook dikke pret +:)+

En daar zitten dus veel mensen mee uit die generatie die het zo getroffen heeft met de studiefinanciering.
Zo heeft elke generatie wel wat :=

Eens, en dan vooral te bedenken dat het juist die banken zijn die door idiote investeringen met idioot hoog risico (vooral in te calculeren risico ook nog eens, denk aan die overnames van USA hypotheken voor mensen zonder enig inkomen, bedoel.. :o? ) in feite de crisis zijn begonnen. Dat vind ik nog het kromste van het kromste.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:50

Tiggs schreef:
gekvanfleur schreef:
tja, je moet ergens beginnen.
Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat je gratis kunt studeren, meteen auto's en een huis kan kopen. Ik zie allemaal jonge mensen reageren, kop op, het leven gaat niet over rozen, maar als je straks een baan hebt,komt dat huis vanzelf en dan de auto het paard en de rest! :D

Dit dus. Denk je dat de generatie van onze (groot)ouders het makkelijker had? Toen was het echt luxe om een hele nieuwe inboedel te kopen of om naar het buitenland op vakantie te gaan, iets wat we nu als 'normaal' beschouwen. Ik denk dan ook dat dat laatste het probleem is, we gaan er maar vanuit dat het normaal en zelfs nodig is om alles te hebben; huis, auto, vakantie etc.

Onze grootouders moesten een land opbouwen na een oorlog... Die hadden in heel vele gevallen helemaal niks meer....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:58

Dat vind ik dus ook, eerst werden de huizenprijzen door de banken opgedreven.
De burger moest dus teveel betalen voor een huis (achteraf gezien) waardoor banken lekker veel rente binnen krijgen.

Nu is alles geklapt door toedoen van de banken, en zijn de prijzen gekelderd waardoor de burger zijn huis met een restschuld moet verkopen. De bank maakt dit niks uit: die blijft gewoon incasseren en de burger kan bloeden. Vervolgens krijgen banken geld van de samenleving en gebruiken dit om zichzelf weer gezond te maken, en laten de burger nog steeds barsten door ze niet aan een hypotheek te helpen waardoor ze nu zowel degene benadelen die graag wil verkopen, als degene die wil kopen. Goed geregeld weer +:)+
Dit lijkt wel een mooi initiatief: http://www.stopderestschuld.nl/probleem.htm

Daarnaast inderdaad, ondanks alle problemen die er nu zijn, op zich moet je blij zijn wanneer je redelijk gezond bent en je eigen broek op kan houden door hard te werken, en je niet midden in de ellende van een oorlog of natuurramp ofzo zit :=

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:15

Citaat:
No offence maar misschien heb je dan de foute vrienden. Gewoon eerlijk zijn. "nee dat gaat niet. Ik heb een huis af te betalen en het kan er deze maand niet van af". Klaar. :) Over 20 jaar heb jij op je 45e een eigen afbetaald huis en je bowlende vrienden zijn met wat pech nog steeds aan't huren.

Wat is er mis met huren?

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:12

Winged schreef:
Ach, ik ben pas net weer op mijzelf, ben nu 25...

Lootje: In jouw geval, je hebt al een opleiding, waarom zou dan iemand anders voor jouw 2de opleiding moeten betalen? (Even heel cru gezegd)

VOor een eigen woning moet je inderdaad volgens mij een bepaald percentage zelf al kunnen inbrengen :j

Ik krijg voor mijn 2de studie helemaal niets van de overheid omdat dit een werken leren studie is en het was maar voor een jaar dus heb ik alles zelf betaald en ik ben niet degene die over een 2de studie klaagt hoor. Ik heb juist een 2de studie gedaan om aan een baan te komen en deze studie is lager geschoold.

@breghtje ja wij moesten 4% zelf betalen, dat zijn de makelaarskosten en de kosten van de hele papierzooi. Ook konden wij bijna geen verbouwkosten mee financieren.

Ook wij verdienen net 80 euro teveel om huurtoeslag te krijgen en moeten we zelf 675.ophoesten exclusief gas water en licht. Dus niet voor iedereen geldt dat als je boven de 550 huurt de helft terug krijgt.

Ook ik denk dat iedere generatie wel iets heeft, maar ts, ik en nog wel meer met ons leven nu en hebben het nu moeilijk en daarom lijkt het NU voor ons tegen te werken. En ook denk ik dat een hele grote groep jongeren niet uit gaat en het ook moeilijk heeft in deze maatschappij

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:23

Over het algemeen is het wel goed voor je karakter als je niet alles op een presenteerblaadje krijgt aangereikt, maar een beetje moet nadenken over je leven, een beetje moet afzien en je schouders eronder moet zetten om wat te bereiken.

Karakter / doorzettingsvermogen kweken is ook wat waard ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:39

Je bent pas 22! Waarom niet een paar jaar sparen en in die tijd bij je ouders wonen of iets huren?

Oh ik zie dat je al huurt. Maar 675 voor twee personen lijkt mij een heel mooi bedrag. Daar koop je echt niet veel voor, als je bedenkt dat je bij koop ook zelf groot onderhoud moet betalen.

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:46

Ik ben 20, studeer op hbo niveau voltijd, heb een eigen appartement in het centrum, heb een eigen auto, loop stage 30 uur in de week voor nopes, moet daarnaast dus keihard werken om rond te komen. Maak al met al 52 uur in de week waarvan 12 uur betaald. Ben heel blij met de huurtoeslag, uitwonende beurs en mijn ouders. Maar ik moet er nog steeds kei hard voor werken want ik besef dat ik een luxeleventje leid als studentje. En dan wil ik ook nog twee keer op vakantie komende tijd... En straks loopt mijn stufi af en studeer ik nog wel ruim een half jaar en dan moet ik het ook zien te rooien.. HARD werken dus, want waar een wil is, is een weg :j Oh ik leen overigens niks bij, heb geen schulden oid.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:53

That's life... Wat is het probleem?

En... Het kan heus! Ik heb straks op mijn 22ste de paarden aan huis (appartement in boerderij) 3ha land en 6 paardenboxen tot mijn beschikking. Ik heb een eigen merrie met veulen lopen, ze staan nu weer bij de hengst. Ik ben na het afronden van mijn HAVO gaan werken, mn maandinkomen is niet heel hoog, maar kan mijn uitgaven zodanig aanpassen dat bovenstaand nu mogelijk wordt. Uiteraard is woning huur, ik hou niet van schulden, dus kopen is geen optie. Mocht ik willen studeren, dan wordt dat sparen voor een thuisstudie :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:29

Cowgirl schreef:
Citaat:
No offence maar misschien heb je dan de foute vrienden. Gewoon eerlijk zijn. "nee dat gaat niet. Ik heb een huis af te betalen en het kan er deze maand niet van af". Klaar. :) Over 20 jaar heb jij op je 45e een eigen afbetaald huis en je bowlende vrienden zijn met wat pech nog steeds aan't huren.

Wat is er mis met huren?

idd wat is er mis met huren. Heel veel huizenbezitters blijven gewoon een hypotheek houden (ja ook na 30 jaar), want anders gaat de woz belasting gigantisch omhoog. En ja dit heb ik meerdere huizenbezitters horen roepen; gewoon er een hypotheek op houden. Niks vrij op naam, want tja die woz he....
Dus....naar mijn mening...zijn er maar verrekte weinig huizenbezitters in Nederland en dat is het zeer kleine groepje dat wel het huis vrij op naam heeft. De rest huurt gewoon van de bank.
Wat is dan het verschil met huren dan? Behalve dat ene puntje dat je ondanks dat je huurt van de bank aanpassingen aan het huis kan maken (denk aan bv extra kamer eraan, muur uitbreken om grotere kamer te realiseren). Verder is er naar mijn mening geen verschil.
Oh ja nog eentje; je krijgt (hypotheekrenteaftrek) een gedeelte van je huur weer terug als je huurt van de bank.

Overigens hebben de banken niet de prijzen van koophuizen opgedreven; dat hebben huizenbezitters zelf gedaan. Kochten een huis, verbouwden het een beetje en huis werd weer op de markt gegooid, uiteraard zo'n 50 a 60.000 meer dan wat het eerder kostte. Jaren lang is er door huizenhandelaren (particulier en beroepsmatig) gespeculeerd in huizen en daar plukken we nu de vruchten van; veel huizen zijn in Nederland onbetaalbaar geworden. Dankzij de crisis daalden de prijzen weer een beetje naar aanvaardbaardere niveau's, maar nog steeds erg hoog.

Verder ben ik het er wel mee eens dat zeker jongeren teveel verwachten dat alles maar klaar moet staan voor ze als het tijd is om het ouderlijk nest te verlaten, maar ook daar zitten nuances. Trouwens ook genoeg volwassenen die vinden dat alles er maar moet zijn met zo min mogelijk inspanning.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:40

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:45

Woz blijft gelijk idd, het maakt de gemeente echt niet uit nl of jij al dan niet nog een hypotheekschuld hebt. Ik denk dat je wat dingen Door elkaar haalt cynn .

Ook vrij op naam betekent iets anders dan je hierboven omschrijft.. en bij huur heb je geen hypotheek rente.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:50

Er is niks met huren. Wij huren momenteel ook nog. Dat bedoelde ik helemaal niet. :) Maar ik vind een huis afbetaald hebben een zekere "rust" in houden. :) Een "zekerheid" (voor zover je die ooit hebt in het leven).
Maar dat is persoonlijk en ik zou persoonlijk liever niet gaan bowlen en mijn huis afbetalen zodat ik op mijne een eigen stek heb die afbetaald is. :) Ieder zijn keuze.
Ik bedoelde niet een ander te veroordelen maar meer dat je op het einde van de rit gewoon met een andere "uitkomst" eindigt. Ieder stelt andere prioriteiten en ik vind het jammer dat de vrienden iemand niet begrijpen die even geen geld heeft om dergelijke uitjes (want vaak vind je er toch wel je weg in na een paar jaar en kan het er zo nu en dan wel eens van af) te doen omdat diens prioriteit ligt bij het hebben van een huis. :)

Ik weet niet of dit nu zoveel duidelijker is dan voorgaande maar ik heb geprobeerd. :')

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:51

xxCYNNxx schreef:
idd wat is er mis met huren. Heel veel huizenbezitters blijven gewoon een hypotheek houden (ja ook na 30 jaar), want anders gaat de woz belasting gigantisch omhoog. En ja dit heb ik meerdere huizenbezitters horen roepen; gewoon er een hypotheek op houden. Niks vrij op naam, want tja die woz he....
Dus....naar mijn mening...zijn er maar verrekte weinig huizenbezitters in Nederland en dat is het zeer kleine groepje dat wel het huis vrij op naam heeft. De rest huurt gewoon van de bank.
Wat is dan het verschil met huren dan? Behalve dat ene puntje dat je ondanks dat je huurt van de bank aanpassingen aan het huis kan maken (denk aan bv extra kamer eraan, muur uitbreken om grotere kamer te realiseren). Verder is er naar mijn mening geen verschil.
Oh ja nog eentje; je krijgt (hypotheekrenteaftrek) een gedeelte van je huur weer terug als je huurt van de bank.

Overigens hebben de banken niet de prijzen van koophuizen opgedreven; dat hebben huizenbezitters zelf gedaan. Kochten een huis, verbouwden het een beetje en huis werd weer op de markt gegooid, uiteraard zo'n 50 a 60.000 meer dan wat het eerder kostte. Jaren lang is er door huizenhandelaren (particulier en beroepsmatig) gespeculeerd in huizen en daar plukken we nu de vruchten van; veel huizen zijn in Nederland onbetaalbaar geworden. Dankzij de crisis daalden de prijzen weer een beetje naar aanvaardbaardere niveau's, maar nog steeds erg hoog.

Verder ben ik het er wel mee eens dat zeker jongeren teveel verwachten dat alles maar klaar moet staan voor ze als het tijd is om het ouderlijk nest te verlaten, maar ook daar zitten nuances. Trouwens ook genoeg volwassenen die vinden dat alles er maar moet zijn met zo min mogelijk inspanning.

Los van de opmerkingen hierboven over hiaten in je redenering, moet je tegenwoordig ook nog verplicht aflossen, wil je nog rente-aftrek krijgen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:53

Ayasha schreef:
Er is niks met huren. Wij huren momenteel ook nog. Dat bedoelde ik helemaal niet. :) Maar ik vind een huis afbetaald hebben een zekere "rust" in houden. :) Een "zekerheid" (voor zover je die ooit hebt in het leven).
Maar dat is persoonlijk en ik zou persoonlijk liever niet gaan bowlen en mijn huis afbetalen zodat ik op mijne een eigen stek heb die afbetaald is. :) Ieder zijn keuze.
Ik bedoelde niet een ander te veroordelen maar meer dat je op het einde van de rit gewoon met een andere "uitkomst" eindigt. Ieder stelt andere prioriteiten en ik vind het jammer dat de vrienden iemand niet begrijpen die even geen geld heeft om dergelijke uitjes (want vaak vind je er toch wel je weg in na een paar jaar en kan het er zo nu en dan wel eens van af) te doen omdat diens prioriteit ligt bij het hebben van een huis. :)

Ik weet niet of dit nu zoveel duidelijker is dan voorgaande maar ik heb geprobeerd. :')

Er is wel een flink verschil tussen een huis kopen / afbetalen / rente aftrekken in Nederland of in België. Ik denk dat daarom het gevoel ook wel anders is.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:54

Zodra je je hypotheek afbetaalt hebt, hoort je huis bij je eigen vermogen en dáár ga je belasting over betalen. Daarom is een klein stukje hypotheek aanhouden goedkoper dan volledig aflossen en dat heeft dan dus inderdaad niks met je WOZ te maken.

Ik vond een huurwoning eigenlijk wel comfortabel: als er iets is, regelt de woningbouw het en als je wil verhuizen pak je je boeltje, zegt de huur op en je gaat. Als je op een bepaalde plaats dus nog niet zo gesetteld bent en je valt nog in de sociale huurwoningtarieven dan is het een zeer aangename manier van wonen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:54

Dat zou heel goed kunnen. :) Daar stond ik ook pas bij stil op het moment dat ik reageerde. :D
Ik vergeet dat altijd als ik op bokt reageer. :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:57

Ayasha schreef:
Dat zou heel goed kunnen. :) Daar stond ik ook pas bij stil op het moment dat ik reageerde. :D
Ik vergeet dat altijd als ik op bokt reageer. :')

Werkt andersom ook heel vaak zo :+

Overigens: Ik huur wel, maar ik doe ook veel dingen buitenshuis. Ik leef nu, niet zodra ik een eigen afbetaald huisje heb. (want dat gaat nog wel jaren duren :+ )

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:00

Hilli schreef:
Zodra je je hypotheek afbetaalt hebt, hoort je huis bij je eigen vermogen en dáár ga je belasting over betalen. Daarom is een klein stukje hypotheek aanhouden goedkoper dan volledig aflossen en dat heeft dan dus inderdaad niks met je WOZ te maken.

Ik vond een huurwoning eigenlijk wel comfortabel: als er iets is, regelt de woningbouw het en als je wil verhuizen pak je je boeltje, zegt de huur op en je gaat. Als je op een bepaalde plaats dus nog niet zo gesetteld bent en je valt nog in de sociale huurwoningtarieven dan is het een zeer aangename manier van wonen.

Nee hoor, zolang je in de woning blijft wonen blijft het Box 1 (werk en eigen woning). Als je weinig tot geen hypotheekschuld meer hebt, vervalt het eigenwoningforfait en is je huis dus 'belastingvrij'.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:04

Aangezien op de andere misverstanden in je reactie al gereageerd is, haal ik deze er even uit :P

xxCYNNxx schreef:
*knip*
Overigens hebben de banken niet de prijzen van koophuizen opgedreven; dat hebben huizenbezitters zelf gedaan. Kochten een huis, verbouwden het een beetje en huis werd weer op de markt gegooid, uiteraard zo'n 50 a 60.000 meer dan wat het eerder kostte.
*knip*

Dat is makkelijk gezegd maar je vergeet een stukje in het verhaal :P

Huizenbezitters vroegen er veel meer voor...en KREGEN dat ook omdat de banken huizenzoekers binnenhengelden met het verhaal dat dat huis het wel waard was en zij maar wat graag die hypotheek wilden verstrekken :)*

Je had als koper dus nogal lekker veel keus :P

Je kon een bedrag rond de vraagprijs ervoor geven, of niet...en dan kocht een ander het huis wel voor die prijs.
Het was dus meedoen of niet kunnen kopen.

Hier in Oostvoorne bijvoorbeeld:
Huizen die voor 2 ton in guldens gebouwd zijn, werden 5 jaar later voor 2 ton in euro's verkocht.

Dan kan je wel beseffen dat die stijging te gek is geweest, maar wat doe je eraan?
Die huizen worden toch verkocht voor 2 ton, simpelweg omdat mensen de hypotheek ervoor kunnen krijgen.

Dus je kan dan proberen om iemand anders voor te zijn die er 2 ton voor wil geven, door er zelf 2 voor te geven...en te lenen. Of je kan geen huis kopen.

Het is niet zo dat je als eenling kon zeggen: dat huis is te duur, de prijs is teveel opgedreven, ik koop het niet :n En dat je het huis dan voor minder kreeg. Want een ander wilde het er wel graag voor betalen, aangemoedigd door de bank die graag de hypotheek verstrekte :j En nog een verbouwbudgetje er bovenop aansmeerde, geen enkel probleem *kassa-geluid*.

Het kwam banken maar wat goed uit om zo hoog mogelijke hypotheken af te sluiten, daardoor konden mensen meer lenen en konden ze dus meer geld voor een huis geven.

Daarbij sloten banken die hypotheken ook af op basis van hun eigen taxaties en werd je als huizenkoper vertelt: dit huis is 2 ton in euro's waard, u kunt van ons 2 ton lenen en zou het niet leuk zijn om een nieuwe badkamer en keuken er in te zetten? Dan is het geen probleem om nog 20.000 extra te lenen, hier tekenen graag!

En nu blijkt achteraf dat de prijzen zo opgedreven zijn en we allemaal door de banken gefopt zijn.
Mensen komen in de problemen met hun te hoge hypotheek, maar kunnen op geen enkele coulance rekenen van de bank die eigenlijk in de basis verantwoordelijk is voor het probleem.

Ik blijf het een rare zaak vinden :=

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:25

Tiggs schreef:
Woz blijft gelijk idd, het maakt de gemeente echt niet uit nl of jij al dan niet nog een hypotheekschuld hebt. Ik denk dat je wat dingen Door elkaar haalt cynn .

Ook vrij op naam betekent iets anders dan je hierboven omschrijft.. en bij huur heb je geen hypotheek rente.

Nou ik haal geen dingen door elkaar; wat ik zei is iets wat ik meerdere huizenbezitters heb horen roepen. Ik heb geen koophuis en heb me daar dus ook nooit in hoeven verdiepen.

En nee bij huur heb je geen rente, maar das logisch; je leent dan ook geen geld en dat is bij een hypotheek wel het geval. Als ik een gewone lening neem moet ik de rente ook zelf betalen en niet de belastingbetaler.

En dus omdat banken net zo gestoord waren als de speculeerders door toch hoge hypotheken te verstrekken voor hondehokken (bij wijze van ofc) hebben banken ervoor gezorgd dat de huizenprijzen stegen? Ja ze hebben er aan mee gewerkt, maar neemt niet weg dat speculeerders de prijzen hebben opgedreven en door banken die dachten dat de sky the limit was, hebben andere huizenbezitters en kopers mee kunnen liften op die prijsstijgingen. Ja banken hebben eraan mee geholpen, maar stellen dat banken als enige schuldig zijn is onzin.

En dat mensen zich een te hoge hypotheek hebben laten aansmeren, daar zijn ze (tot op zekere hoogte) ook nog altijd zelf bij. Hoeveel hypotheken waren en zijn gebaseerd op een dubbel inkomen. Mensen keken aleen daar maar naar. Maar even de rekenmachine erbij pakken en even goed uitrekenen wat er precies te besteden is als 1 inkomen wegvalt en of je dan nog steeds dat huis wel kan betalen, is er bij velen er niet bij geweest.
Mijn zwager en zijn vrouw precies zo; huis gekocht op 2 inkomens en toch even die gedachte gehad; wat als..... om daarna de schouders op te halen onder het mom 'dan zien we dan wel weer' en de handtekening is onder de hypotheek gezet. Nu 1 inkomen en een kleine erbij. Je wilt niet weten hoe die krom moeten liggen en op hebben moeten geven om toch in dat huis te kunnen blijven.
Maar ze zijn wel zo fair om te zeggen; ja is ook onze eigen schuld, we hadden beter moeten berekenen wat er zou gebeuren financieel gezien als er een inkomen wegvalt.
Zouden meer mensen moeten doen ipv maar iedere keer weer de bank als de big bad evil te bestempelen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:14

xxCYNNxx schreef:
Tiggs schreef:

Nou ik haal geen dingen door elkaar; wat ik zei is iets wat ik meerdere huizenbezitters heb horen roepen. Ik heb geen koophuis en heb me daar dus ook nooit in hoeven verdiepen.

Dan hebben die mensen het dus niet helemaal begrepen (of helemaal niet) ;).

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:57

haha ja dat blijkt dan idd maar weer :)