Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:40

Wat een sterke verhalen, zo zet je McDonald's in een kwaad daglicht :r

Ik werk er deze zomer 4 jaar en nog steeds met erg veel plezier. Begonnen in de lobby, anderhalf jaar hostess geweest en ondertussen al 2 jaar gewoon crewlid en het bevalt me nog steeds prima. Top team en fijne managers, toevallig zijn de regels net opnieuw doorgenomen en je mag niet langer dan 5,5 uur achter elkaar werken, anders krijg je 35 minuten pauze.
Bij ons is altijd voldoende personeel op de vloer en 9 van de 10 keer ben ik op tijd weg al dan niet eerder. En overwerken kan altijd gebeuren.

Bij ons is vorige maand ook iemand aangenomen die niet in het weekend kon maar werkt nu wel af en toe in het weekend, dus dat zul je vast een keer moeten. Ze werkt overigens wel iedere dienst dus ook sluit. Als jij echt alleen overdag kan die 5 dagen ben ik bang voor je. De meeste dagdiensten zijn namelijk 11.00 tot 19.00 of 12.00 tot 20.00, daarna wordt het echt avondwerk. Ik weet ook niet waar je gaat solliciteren? :) Ik zit in het oosten van het land en daar zal het vast heel anders zijn dan het westen.

Als je vragen hebt mag je altijd pb'en, ik vind het best leuk je het een en ander te vertellen :)

Edit:typo

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 21:44

Ik kan door de weeks ook in de avond...

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 21:46

Rubber_Duck schreef:
Wat een sterke verhalen, zo zet je McDonald's in een kwaad daglicht :r

Ik werk er deze zomer 4 jaar en nog steeds met erg veel plezier. Begonnen in de lobby, anderhalf jaar hostess geweest en ondertussen al 2 jaar gewoon crewlid en het bevalt me nog steeds prima. Top team en fijne managers, toevallig zijn de regels net opnieuw doorgenomen en je mag niet langer dan 5,5 uur achter elkaar werken, anders krijg je 35 minuten pauze.
Bij ons is altijd voldoende personeel op de vloer en 9 van de 10 keer ben ik op tijd weg al dan niet eerder. En overwerken kan altijd gebeuren.

Bij ons is vorige maand ook iemand aangenomen die niet in het weekend kon maar werkt nu wel af en toe in het weekend, dus dat zul je vast een keer moeten. Ze werkt overigens wel iedere dienst dus ook sluit. Als jij echt alleen overdag kan die 5 dagen ben ik bang voor je. De meeste dagdiensten zijn namelijk 11.00 tot 19.00 of 12.00 tot 20.00, daarna wordt het echt avondwerk. Ik weet ook niet waar je gaat solliciteren? :) Ik zit in het oosten van het land en daar zal het vast heel anders zijn dan het westen.

Als je vragen hebt mag je altijd pb'en, ik vind het best leuk je het een en ander te vertellen :)

Edit:typo

11:00 tot 19:00 en eventueel tot 20:00 zou ideaal zijn, maar door de weeks kan ik best ook tot sluit.. 1 of 2 keer :)
En als het moet.. kan ik best 1x in de maand op zaterdag ofzo werken.. Maar liever gewoon niet aangezien ik mijn planning heb :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:50

Ik werk bij de mac! Onwijs leuk en toffe mensen. Je moet wel van doorwerken houden !

Pauzes: vanaf 5.5 uur krijg je een pauze (30min), en bij 8 uur vaak een pauze en een break (15min). Als het rustig is of je het vraagt krijg je vaker een breakje.

Weekend is geen verplichting maar bij ons wordt het wel op prijs gesteld. Het is en blijft horeca. Ook wisselende werktijden moet je leuk vinden.
Ik werk deze week bv 3 keer 17-01:00, 1 keer 17-02:00 en 2 keer 12-19. Dat moet je dus wek kunnen en willen en je slaapritme moet je kunnen aanpassen. Wel onwijs leukn hoor !

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:52

Ik zou het heel erg oneerlijk vinden als iemand die niet in het weekend kan wel word aangenomen terwijl iemand die altijd kanen zeer flexibel is niet word aangenomen. Dat is mijn mening. Krijg je het wel gelijk te horen als je bent aangenomen?

laraxXxemma

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:55

mijn moeder werkte vroeger een tijdje bij de macdonalds
Kan je er niet veel over vertellen, maar als we daar komen heeft ze altijd wel weer een verhaal en aan haar te merken vond ze het heel leuk om daar te werken
Maarja is ook alweer een hele tijd terug (kleine 20 jaar)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:59

purny schreef:
Ik zou het heel erg oneerlijk vinden als iemand die niet in het weekend kan wel word aangenomen terwijl iemand die altijd kanen zeer flexibel is niet word aangenomen. Dat is mijn mening. Krijg je het wel gelijk te horen als je bent aangenomen?

Waarom ben jij zo negatief?

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:00

@Purny, Je mening is duidelijk. Je hoeft niet zo door te blijven drammen. Waarom zou het oneerlijk zijn als iemand die wel in het weekend kan dan niet wordt aangenomen, misschien werkt diegene wel veel minder hard. Bovendien kan TS de hele week gewoon werken dus ik zie het probleem niet zo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:07

Ik vind alleen door de weeks en niet in het weekend kunnen geen flexibiliteit hebben zoals men wel aangeeft. Jij wil ergens werken en als je ook in het weekend beschikbaar moet zijn dan moet dat kunnen. Als TS dit niet kan moet ze zich omscholen tot iemand op kantoor. Maar schijnbaar hebben ze bij de Mac iemand nodig. O en ik loop op dit moment ook zonder werk en ben niet aangenomen. Zal mijn leeftijd wel tegen hebben. Daarom ben ik zo negatief.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:11

Volgens je profiel ben je dertig? Dan heb je je leeftijd toch nog niet tegen je? Ik ben 23 en ben dus in principe even duur als jij bent.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:11

purny schreef:
Ik vind alleen door de weeks en niet in het weekend kunnen geen flexibiliteit hebben zoals men wel aangeeft. Jij wil ergens werken en als je ook in het weekend beschikbaar moet zijn dan moet dat kunnen. Als TS dit niet kan moet ze zich omscholen tot iemand op kantoor. Maar schijnbaar hebben ze bij de Mac iemand nodig. O en ik loop op dit moment ook zonder werk en ben niet aangenomen. Zal mijn leeftijd wel tegen hebben. Daarom ben ik zo negatief.

Of het lag aan je instelling ;) TS moet niet beschikbaar zijn in het weekend, dat staat hier nergens. Dat heeft ze op haar formulier ook niet ingevuld en krijgt toch gesprek. Ze hoort vanzelf of ze wel of niet aangekomen word. Zuur voor jou dat je niet aangenomen word maar daarom hoef je dit topic geen negatieve sfeer te geven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:16

Nou ik ben nog niet eens op gesprek geweest, aangegeven dat ik wel 7 dagen per week 24 uur beschikbaar was. Kreeg al gelijk een afwijzing. En ik kost wel meer dan iemand van 16.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:18

Maar mensen van 16 mogen geen sluitjes draaien. Misschien hadden ze al genoeg aanmeldingen. Je weet niet altijd waar het aan ligt he

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:22

Ik krijg op een werkdag vanaf 5 uur (ouder dan 18, onder 18 is dat vanaf 4.5 uur) een half uur pauze. Is niet doorbetaald.

Wij moeten minstens 1 dag in het weekeind beschikbaar zijn maar de fulltimers worden vaak wel gematst bij ons, vooral vanwege de vele scholieren die kunnen in het weekeind.

Mocht je meer vragen hebben omtrent salaris oid kun je me altijd pben, maar let wel, dit kan verschillen per franchisenemer. :)

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 22:25

purny schreef:
Nou ik ben nog niet eens op gesprek geweest, aangegeven dat ik wel 7 dagen per week 24 uur beschikbaar was. Kreeg al gelijk een afwijzing. En ik kost wel meer dan iemand van 16.

Bedankt voor je reactie's alleen voegt het erg weinig toe. Jammer dat jij slechte ervaring heb met het niet worden uitgenodigd/aangenomen.

Als je gelezen had gaf ik ook aan een kantoorbaan te willen als receptioniste of iets.. Maar hierin kan ik geen werk vinden.. ook geen BBL plek (werken leren) ik wil juist graag naar school.. en werken! Maar dat is helaas niet te vinden.. maar blijf zoeken!

Hopelijk vind jij ook iets wat jij graag wil!

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 22:27

Ik lees al jullie berichtjes! leuk! :+
dank jullie wel! *\o/* Ik heb hier zeker wel wat aan!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:34

xXbellaXx schreef:
Ymor schreef:
Ik vind het maar een raar verhaal van korbakimmy.. Sorry.

En spugen op het eten ed is natuurlijk gewoon een roddel. Die heb ik vaker gehoord maar dat gebeurt echt niet hoor. Er staat constant een manager over je schouder mee te kijken. Ik heb geen eens tijd om iets met iemand zijn eten te doen.

denk niet dat hij zou liegen... en hij werkt(e) glf ik in Hoorn

Knap dat ze daar de tijd voor hebben :')

Je hebt ongeveer een minuut om 4 big macs of 8 hamburgers in elkaar te knallen en dan liefst ook nog opruimen, schoonmaken of bijvullen tussendoor en dat is nog het makkelijkste station.
Lijkt me stoere boy praat.

Het werk is saai, maar de collega's maken het leuk Tammii. :)
Wat tipjes voor je sollicitatie; werken in een team, gastvriendelijkheid (bij de mac komen gasten, geen klanten!) en diversiteit in de werkzaamheden! :)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:40

purny schreef:

Er zijn zat studenten die ALLEEN in het weekend willen werken, dus waarom moeilijk doen als TS door de week kan werken?

Ts ik heb er geen ervaring mee, maar als ik student was of in de stad woonde en om werk verlegen zat leek het me best gezellig om daar te werken :D .
EN die negativiteit die ik hier lees over de pauzes ed, hoe denk je dat het in restaurants gaat? Ik heb in de horeca gewerkt en maakte vaak 10 uren per dag en als het druk was dan at ik idd tussen de bedrijven door ff mn broodje weg. Op rustige dagen hadden we genoeg tijd voor pauze en werd er ook niet moeilijk over gedaan.
Zo gaat dat gewoon, niet klagen maar dragen als je voor dat vak kiest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:06

Wij hebben de diensten:
08:00-13:00 (of 08:00-16:00 voor fulltime)
11.30-17, 11:30-19, 12:00-17, 12-20, 15-19, 17-19/20, 17-10, 17-00, 17-sluit, 19-sluit. :) dus veel variatie. :)

Loon is 0,20 ct meer dan minimum geloof ik. Ik werk nooit op zondag en was geen probleem! ben ook regelmatig een zaterdag vrij. :) elk werk heeft voor- en tegens. Je moet ervaren of je het leuk vind of niet, en of je in het team van dat filiaal past. Je kunt je wel leuk opwerken. (Service expert, Crewtrainer, Manager). Ga positief naar het gesprek!:)

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:36

1 woord, NOOIT meer! Slecht geregelde pauzes, weinig loon, slechte communicatie, niet 5 min eerder weg mogen voor de trein, maar lekker half of 1 uur moeten wachten, niks kon geregeld worden qua werkdagen en werd gebruikt als Slaaf ~~}> kan zo nog wel even doorgaan maar gelukkig lees ik dat het per filiaal verschild! _/-\o_ hopelijk word je aangenomen ts!
Laatst bijgewerkt door veerle92 op 09-06-14 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:40

Een vriendin van mij is er weggegaan. Dus ik heb niet veel goeds te zeggen over de McDonalds

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:43

Ik heb er 4,5 jaar met erg veel plezier gewerkt, ben weg gegaan omdat ik 2 uur verderop ging studeren. Pauzes waren ze bij ons erg streng mee, 18- vanaf 4,5 uur een half uur pauze en 18+ vanaf 5,5 werken een half uur pauze. Lange dagen en veel staan ja, maar ons team was erg gezellig!

Denk dat het sowieso per filiaal verschilt, en overal is wel wat negatiefs te noemen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:45

Een vriendin van mij is ook weggegaan bij Rituals, maar ik ben nog steeds gek op het product.

:') Dat heeft er toch niks mee te maken?

Gewoon afwachten TS, komt best goed.

Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:46

Ik heb jaren bij de mac gewerkt en heb het altijd als zeer positief ervaren. Wij hadden verschillende medewerkers die alleen maar in de ochtenden of juist alleen maar 's avonds wilden en dat was geen probleem. Hetzelfde gold voor weekenden en door de weeks. Ik zou gewoon vragen bij het gesprek wat de mogelijkheden zijn. Vaak hebben ze veel ( schoolgaande) jongeren die niet overdag beschikbaar zijn en vinden ze mensen die overdag willen werken juist erg fijn! Succes!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:46

Roosch schreef:
Een vriendin van mij is ook weggegaan bij Rituals, maar ik ben nog steeds gek op het product.

:') Dat heeft er toch niks mee te maken?

Gewoon afwachten TS, komt best goed.

Het gaat hier toch over de McDonalds. Een vriendin van mij heeft hier gewerkt en is er weggegaan. Kan toch?
En dan kan het toch ook dat ik er niets goeds over te zeggen heb...

Natuurlijk verschild het per filiaal, maar dat is bij elke grote winkelketen zo.