Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
magda_90 schreef:Doe in ieder geval geen HBO Diermangement, dat is echt weggegooid tijd tenzij je proefdier beheer gaat doen (die onder Diermangement niet echt op z'n plek is). HBO diergezondheidszorg is een beter advies. Wel veel koe, varken en kip. Maar ook invulling voor paard en te combineren met modules uit bijvoorbeeld Diermangement.
Danique_G schreef:Zertab schreef:Ik wil sowieso niet de dierenverzorging in. Ik zie mezelf geen stront scheppen in een dierentuin.
Maar wat wil je wel
smurffie schreef:Als ik je zo hoor denk ik dat je voorlopig nog te jong bent om een studiekeuze te kunnen maken. Ik wil niet, ik vind het niet leuk en het is niet eerlijk.
Waarom heb je als je richting dieren wilde zo'n beroert pakket genomen? Sluit niks aan..
Mijn tip? Ga dagen meelopen in het werkveld. Verbreed je blik van beroepen op jou niveau. Ga open dagen bezoeken en ga eventueel na je havo een jaar werken/ reizen om te ontdekken wat realistisch bij je past.

Zertab schreef:smurffie schreef:Als ik je zo hoor denk ik dat je voorlopig nog te jong bent om een studiekeuze te kunnen maken. Ik wil niet, ik vind het niet leuk en het is niet eerlijk.
Waarom heb je als je richting dieren wilde zo'n beroert pakket genomen? Sluit niks aan..
Mijn tip? Ga dagen meelopen in het werkveld. Verbreed je blik van beroepen op jou niveau. Ga open dagen bezoeken en ga eventueel na je havo een jaar werken/ reizen om te ontdekken wat realistisch bij je past.
Te jong? Haha alsof ze daar op letten. Weet ik veel wat ik in mavo 2 wilde. Wist ik veel wat ik voor vakken op havo moest kiezen...
Ze letten er niet op hoor. Je moet kiezen.
Echt sorry, ik lig even dubbel.
Citaat:Welke diploma’s geven toegang?
Onderstaande diploma's geven toelating tot de loting en decentrale selectie voor de bacheloropleiding aan de faculteit Diergeneeskunde:
Een vwo-einddiploma (2e fase) met het profiel ‘Natuur en Gezondheid’ met de verplichte vakken scheikunde, biologie, wiskunde A of B en als profielkeuzevak natuurkunde
Een vwo-einddiploma (2e fase) met het profiel ‘Natuur en Techniek’ met de verplichte vakken scheikunde, natuurkunde, wiskunde B en als profielkeuzevak biologie
Een vwo-einddiploma oude regeling (2e fase) met het profiel 'Natuur en Gezondheid' (met de verplichte vakken na1, sk1, bio1,2 en wisb1) of 'Natuur en Techniek’ (met de verplichte vakken na1, sk1, wisb1 en als profielkeuzevak biologie1,2).
Een universitair propedeutisch diploma (behaald na 01-09-1982) of een universitair doctoraal-, ingenieurs-, bachelor- of masterdiploma. Aanvullende eis is dat de vakken natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde A of B aantoonbaar zijn afgelegd op vwo-niveau. Met een propedeutisch diploma kun je niet deelnemen aan de decentrale selectie (tenzij je in het bezit bent van een vwo-diploma met de juiste vakken).
Een propedeutisch- of einddiploma van een hbo-opleiding, afgegeven door een onder de Wet op het Hoger onderwijs en Wetenschappelijk onderzoek (WHW) vallende hogeschool. Aanvullende eis is dat de vakken natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde A of B aantoonbaar zijn afgelegd op vwo-niveau. Met een propedeutisch diploma kun je niet deelnemen aan de decentrale selectie (tenzij je in het bezit bent van een vwo-diploma met de juiste vakken) en toelating via decentrale selectie geeft alleen een volledig afgerond einddiploma van een Hogeschool in de HBO-sector Landbouw, Economie en Techniek of een volledig afgeronde opleiding aan het University College Utrecht (met aanvullende eis dat de vakken natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde A of B aantoonbaar zijn afgelegd op vwo-niveau).
Internationale vooropleiding
Heb je een internationale vooropleiding en/of vragen over toelatingseisen en inschrijven op grond van een internationale vooropleiding?
Kijk voor meer informatie op Limited enrolment programmes in Dutch of neem contact op met International Office van Universiteit Utrecht.
Geen geldig diploma voor toelating of een ontoereikend profiel?
Heb je een ander diploma dan bovengenoemde diploma's en/of vragen over toelating op grond van andere diploma's dan kun je contact opnemen met de afdeling Onderwijs- en Studentenzaken van de faculteit Diergeneeskunde, e-mailadres osz.vet@uu.nl. Je kunt ontbrekende vakken aanvullen door het behalen van vwo-deelcertificaten. De faculteit Diergeneeskunde accepteert de deelcertificaten van Boswell Bèta, zij verzorgt bèta-cursussen en bèta-examens, het staatsexamen en het examen bij De Centrale Commissies Voortentamen (CCVX).