HBO opleiding, doen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:56

Bizzybijtje schreef:
En al helemaal paardenhouderij naar HBO.

die paardenhouderij opleiding is op gewoon mbo niveau te volgen, netals alle andere mbo opleidingen
het is niet zo dat paardenhouderij je NOG minder voorbereid op het hbo dan andere mbo opleidingen
je hebt hierin ook gewone vakken als wiskunde scheikunde ed

Toad

Re: HBO opleiding, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:04

Als je echt al veel moeite moet doen op het mbo, dan is het hbo waarschijnlijk te pittig voor je. Niet alleen qua niveau, ook qua hoeveelheid. Op het hbo moet je gewoon veel meer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:30

sadekeshia schreef:
Bizzybijtje schreef:
En al helemaal paardenhouderij naar HBO.

die paardenhouderij opleiding is op gewoon mbo niveau te volgen, netals alle andere mbo opleidingen
het is niet zo dat paardenhouderij je NOG minder voorbereid op het hbo dan andere mbo opleidingen
je hebt hierin ook gewone vakken als wiskunde scheikunde ed

Ik heb zelf een paardenopleiding gedaan (mix hbo/mbo) en doe nu hbo..
Ongeveer een verschil van dag en nacht. :)

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:42

Oke dat zou best kunnen, maar ik vond dat je reactie een beetje het idee wou geven dat de paardenhouderij opleiding lager is dan andere mbo opleidingen.
maar kan ik verkeerd gezien hebben natuurlijk :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:46

Je moet inderdaad MBO4 hebben wil je naar HBO gaan. En als MBO3 je net lukt...zou ik niet aan HBO beginnen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:51

Ik heb MBO4 + paraveterinair (kon je bij de opleiding in doen) gedaan wat me redelijk makkelijk af ging. Daarna ben ik naar het HBO gegaan en dat viel enorm tegen. Ik vond het behoorlijk moeilijk en de manier van studeren was compleet anders. Ik ben na een klein jaar gestopt.
Als je met MBO3 'al' moeite hebt zou ik me niet wagen aan een HBO opleiding. Ik zou kijken naar een MBO4 opleiding, wellicht in een compleet andere hoek dan wat je nu studeert.

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 02:29

ik ben dit jaar ook gewoon aangenomen ik heb MBO 4 dierenverzorging gedaan en ga nu biomedisch laboratorium doen. ik denk dat het heel pittig is ook al heb ik op het mbo 4 eigenlijk niet zoveel gedaan, daarom ben ik nu ook bezig met extra scheikunde. anders zou ik het denk ik nooit aankunnen.
Ik had wel gehoord op de hanze hoge school dat er na dit jaar meer eisen word gesteld aan de mensen die van MBO 4 afkomen en HBO willen gaan doen, iedergeval een extra test.
Succes!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:04

sadekeshia schreef:
Oke dat zou best kunnen, maar ik vond dat je reactie een beetje het idee wou geven dat de paardenhouderij opleiding lager is dan andere mbo opleidingen.

Mijn paardenhouderij opleiding was opzich wel een lachertje vond ik

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:07

Cchanny schreef:
sadekeshia schreef:

vergeleke andere mbo opleidingen? dat zou erg slecht zijn :+ of gewoon omdat het onder jouw niveau was?
Ik ben er ook aan begonnen en ben er ook weer mee gestopt omdat het best wel onder mijn niveau was

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:12

Als je al veel moeite hebt met mbo niveau 3 zou ik zeker geen hbo gaan doen. Zag dat je 17 bent, dus eerst nog mbo niveau 4 of vavo en dan je havo diploma halen zou ook kunnen.
Ik heb een tijdje een mbo niv 3 opleiding gedaan en hoefde daar geen moeite voor te doen om goede cijfers te halen en wil in september een hbo opleiding doen, zelfs ik twijfel of ik het aankan.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:19

Als je al met veel moeite MBO niveau 3 doet en je twijfelt of je MBO niveau 4 wel aan kan dan is het HBO niet haalbaar ben ik bang. Ik heb genoeg mensen van het MBO niveau 4 gezien die het eerste jaar op het HBO niet halen, ook HAVO leerlingen struikelen vaak.
Je moet het verschil tussen MBO en HBO niet onderschatten. Het HBO niveau verschilt wel per studie maar het is niet te vergelijken met het MBO. De pretstudies zullen minder lastig zijn maar desalniettemin wel pittig. Tussen naar school gaan en een opleiding volgen en studeren zit een wereld van verschil.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:06

sadekeshia schreef:
Cchanny schreef:

vergeleke andere mbo opleidingen? dat zou erg slecht zijn :+ of gewoon omdat het onder jouw niveau was?
Ik ben er ook aan begonnen en ben er ook weer mee gestopt omdat het best wel onder mijn niveau was

Mwoah, het was niet zo zeer onder mijn niveau.
Maar het laatste jaar kregen wij sowieso geen engels of wiskunde. En hebben ook geen Nederlands gehad.

Wel bedrijfskunde, maar dat sloeg op een eigen bloembinderij bedrijf.