Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
InekeN schreef:Hai,
Hier ook een ex-Jenaplanner. Terugkijkend vond ik het een geweldige tijd. Er mocht veel, maar we leerden toch al doende weektaken afmaken en zelfstandig werken. Mijns insziens een groot voordeel toen ik later naar het VWO ging en al helemaal toen ik rechten ging studeren. Ik was als kind al 'handig' in het omgaan met jongere kinderen maar ook met ouderen, omdat we dat op school al geleerd hadden. Volgens mijn ouders is er op de middelbare school erg vaak opgemerkt dat leerlingen van de betreffende Jenaplan school opvallend sociaal vaardig waren en goed konden organiseren en plannen. Als ik kinderen had deed ik ze zeker weer naar een Jenaplan school. Ook mijn ouders zouden de keus weer gemaakt hebben zeiden ze. Maar: het was een relatief kleine school in een plattelandsdorpje. Misschien dat het in een grote stad anders is? Veel succes met jullie keuze!
Bij ons was het een school in een gemiddelde stad.
). Ik heb de beste geschiedenislessen op het Jenaplan gehad. Op het podium staan met weekafsluiting vond ik ook prachtig en ook dat heb ik gemist op de middelbare school. Juist doordat er zoveel mocht op het Jenaplan, waardeerde ik mijzelf ook meer en durfde ik veel meer. Ik heb enkele jaren op een reguliere basisschool gezeten en dat ging dus niet. Dat strenge gedoe met al die regeltjes, dit mag niet, dat mag niet, pffft, werd er heel stil en zenuwachtig van. XFiemoX schreef:Sami. Heel rot dat jij niet goed begeleidt werd op de basisschool o.a. het rekenen. Maar om hoeveel jaar terug gaat het, want denk dat er ook wel een groot verschil is van wat hoe het vroeger was als nu.
Ik zelf heb op gewoon normaal basis onderwijs gezeten, maar vond hoe we toentertijd begeleiding kregen etc. al 10x niks en zo slecht was. Ik had zelf ook erge moeite met rekenen maar extra begeleiding kreeg ik niet.
Jenaplan waar onze zoon heen gaat heeft zelfs een max. aantal kinderen (200 kinderen) wat ze aannemen VOL=VOL wordt er dan gezegd.

StalNollie schreef:overigens heb ik op een katholieke school gezeten maar ook nooit huiswerk gehad.