Wat kan ik vragen als oppas?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Wat kan ik vragen als oppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:58

Ik pas wel eens op de buurkinderen.
3 kinderen tussen 9 tot 13 jaar, en sinds een jaar een baby er bij. De oudere kinderen redden zich zelf prima, hoef je alleen aan de bed tijd te herinneren en kunnen bijna wel zonder oppas af. Maar wij wonen buiten het dorp waardoor ze alleen laten toch minder snel gedaan word.
De oudste red zich ook prima met de baby als die een flesje nodig heeft oid dus ik heb makkelijke avonden en ben er echt alleen voor geval als er echt wat aan de hand zou zijn.
Wat ik krijg wisselt, ik hoef er niets voor te hebben, buren doen veel voor ons dus vind het niet meer dan normaal om af en toe wat terug te doen. Maar voor niets oppassen willen ze zelf niet.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:45

Ik krijg 5 euro per uur 's avonds. Wanneer ik met de kindjes eet, ze douche en in bed leg wordt het uiteindelijke bedrag dat ik krijg vaak iets meer, maar daar kiezen de ouders zelf voor omdat ik dan wat meer 'werkzaamheden' doe. Ben nooit de beroerdste om even de kinderrommel op te ruimen en de vaatwasser leeg te halen overigens. Oppasavonden zijn voor mij vaak tussen 18.00 - 01.00 en dan iets later/eerder. Overdag krijg ik meer, vaak rond de 6 euro. Nu zijn het wel gezinnen waar ik regelmatig oppas (gemiddeld 2-3 keer per maand of iets minder)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:47

Ik kreeg 5 euro per uur; of ze nou wakker waren of sliepen.

Ik kookte dan ook wel, hielp ze indien nodig met het huiswerk en legde ze op bed. Leeftijd en ervaring deed er niet zo toe wat dat betreft. Zo ingewikkeld is het nou ook niet om op te passen op kinderen die geen zwaardere beperkingen of ziektes hebben.

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:50

Ik pas op een meisje van 4 en een jongetje van 2 (broer en zus). Hiervoor krijg ik vast 4 euro per uur, en ik pas sowieso twee uur per week op (van 20:00 tot 22:00) en af en toe als ze mij nodig hebben. Maar vaak ronden ze het naar boven af of geven ze mij nog iets meer omdat ze heel blij met mij zijn :-)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:06

Ik vind de bedragen toch wel laag hierzo.
Toen ik nog oppaste(zo een jaar of 6 geleden voor het laatst) kreeg ik eerst 5 euro per uur(tot mijn 14e) daarna 7.50. Bij het ene gezin hield dit in, eten met de kinderen. Dan ging de oudste om 7 uur naar bed en de baby om 10 uur. (Waren toen ik begon 10 weken en 1,5.) Bij het andere gezin kwam ik meestal vlak voor bedtijd en legde ik ze op bed en kon ik heel de avond tv kijken.
Toen ik een jaar of 16 was, verhuisde wij en heb ik nog een half jaartje 2x in de week op een ander meisje gepast maar dat was dan uit de crèche halen en eten en op bed leggen. Was ong. 2 uurtjes.... Kreeg ik meestal 20 voor. Lag eraan hoeveel ze op dat moment had.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:09

Omgeving speelt ook een rol natuurlijk, bij mijn zus vind je geen oppas die het voor minder dan 10 euro per uur doet :=

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:10

Ik kreeg bij mijn bijrijdpaard als ik op de kinderen ''paste'' 25 euro per avond.
En op mijn buurmeisje 5 euro per uur.

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:12

Maar als ik kom liggen ze allebei al te slapen en zit ik de hele avond gewoon tv te kijken dus daar zou ik ook niet veel voor durven vragen!

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:13

Ik ben nu 16 en krijg ongeveer 4,50eu per uur

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:16

Ik ben 16 en pas al een aantal jaar op hier in de buurt. Gaat altijd prima. Ik krijg zo rond de 4-5 euro per uur. Ik heb verschillende adressen, bij de een zijn er bijv. 3 kinderen maar die liggen meestal al in bed. Bij hun krijg ik net zo veel als bij een ander met maar één kind maar die slaapt dan ook nog niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:21

Ik heb al 3,5 jaar oppaservaring en ik wordt altijd aangeraden aan anderen en daardoor heb ik nu 4 oppasadresjes. Ik pas niet eens maandelijks op maar goed. :P

Ik verdien maar 3 euro per uur, er is hier gewoon veel aanbod en ik vind het gewoon leuk werk!

Een gezin heeft 4 kinderen van baby tot 10 jaar. :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:18

vuurneon schreef:
Omgeving speelt ook een rol natuurlijk, bij mijn zus vind je geen oppas die het voor minder dan 10 euro per uur doet :=

Jeutje :wow: en dan maken ze ook je hele huis schoon? :')

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:30

Vroeger toen ik 15 was kreeg ik 5,- bij een oppasplaats voor 1 avond. zij waren 2 uurtjes weg, kinderen lagen op bed en ik kon leren.
Toen ik daar overdag kwam oppassen kreeg ik dit bedrag per uur.
ik heb altijd een bedrag tussen de 2-5 euro gekregen.

Paar jaar geleden moest ik oppassen op de kleinkinderen van de overburen zij waren daar en de vrouw moest met haar man naar het ziekenhuis voor chemo. dit ging een hele dag duren. Ik heb toen 75 euro gekregen. dit vond ik een belachelijk bedrag. (we hadden niks afgesproken) maar van mijn ouders moest ik het houden. (goede vrienden van ons). dat kwam neer op 10 euro per uur + 15 euro fooi. Het was jammer dat ze ouder waren en de eigen kinderen al volwassen waren anders had ik daar vaker op willen passen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:04

vuurneon schreef:

Heel eerlijk zou ik dat niet eens kunnen betalen als mama hoor.
Ga je een avondje uit eten, ben je zo 100 Euro kwijt voor een etentje en de oppas :=

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:27

10 euro per uur, jeutje dat zou ik niet eens durven vragen _O- Vaak als de kindjes eenmaal op bed liggen hoef je eigenlijk niks te doen, niks doen en dan 10 euro per uur vragen vind ik echt onredenlijk haha.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:24

Urielle schreef:
vuurneon schreef:

Heel eerlijk zou ik dat niet eens kunnen betalen als mama hoor.
Ga je een avondje uit eten, ben je zo 100 Euro kwijt voor een etentje en de oppas :=

Daarom heeft mijn zus ook geen oppas meer, was echt onbetaalbaar en nee... Het huis maakten ze niet schoon :')