De CSE's komen eraan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rachelle_DL

Re: De CSE's komen eraan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:30

Mag een VMBO TL leerling zich ook melden? :+
Volgende week beginnen we en op dit moment heb ik mijn boek gevonden.. :')

Ik ben Rachelle, 15 jaar en zit in de 4e op Melanchthon de Blesewic in Rotterdam-Bleiswijk. Mijn rooster :

13 mei: Beeldende vorming
14 mei: Nederlands
16 mei: Economie
19 mei: Wiskunde
20 mei: Engels
22 mei: Natuurkunde

En natuurkunde wordt een hell. :D

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:32

Natuurkunde wordt ook leuk ja. Onze docent vond het nodig om op de 12e (onder mijn kunst examen...) nog even een uitleg te plannen. Ik ben de enige met kunst in die klas dus ik zat daar heel verontwaardigd met mijn vingertje omhoog xD

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:33

Hallo ik meld mijn ook. Ik ben Ashley 16 jaar en doe vmbo k. Mijn eerste examen is 14 mei Nederlands de andere examens moet ik even via laptop doen

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:36

Hahaha, ja die van ons legt alles door elkaar uit of heeft ineens een andere manier om het probleem op te lossen dus dat schiet ook niet op. Vind het al zo'n rot vak.. :')

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:37

Wat een fijn topic, kan ik spieken hoe iedereen aan het leren is. :')

Hier dus ook aan het blokken voor het 5H examen NT-profiel. De theorie gewoon links laten liggen en nu al een paar weken actief bezig met examens doen; iedere dag 5-6 uur en tot nu toe nog geen enkele onvoldoende gehaald. :D Dat geeft ook al weer een hoop vertrouwen voor de examens zelf.

Overigens was het in het begin heel erg wennen, zo actief leren. Was nooit zo bezig met studeren voor mijn tentamens, dus moest echt inkomen en heb flink wat schoppen onder mijn kont gegeven.

Voor scheikunde bekijk ik ook de filmpjes van 'scheikundelessen' op Youtube. Erg prettig en leuk om te doen.

(Qua vakken heb ik overigens; M&O, NE, WIS, ENG, SCH, BIO en NAT)

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:38

Geen leerling hier, wel docent. Oh jee mag ik nu nog wel meepraten hier!!!

Mijn leerlingen van havo bijten maandag het spits af met M&O, en op donderdag geloof ik, volgt economie, voor vwo en havo. Ook mijn vak.

En wees niet getreurd beste bokkers, jullie docenten mogen dadelijk alles nakijken. Jullie maken 1 exemplaar en wij kijken er 30 na. (In mijn geval 3x30) Hoort bij het vak!

maar ik ben ook zeer benieuwd wat de examenmakers dit jaar er van gemaakt hebben. natuurlijk kijk ik heel anders naar een examen, maar ben zeer benieuwd naar M&O havo, want dat is al 3 jaar op rij geen goed examen

als iemand nog tips wil hebben, kun je vragen

beste is om voorgaande examens te maken zowel 1e als 2e tijdvak. Voor economie vwo vooral kijken naar de afgelopen 2 jaar. Jullie hebben vernieuwd examenprogramma en de examens zijn wat aangepast mbt context - concept benadering.

Economie havo kijken naar afgelopen 3 jaar en M&O ook kijken naar afgelopen 3 jaar. Weet wel , die van 2012 was erg pittig voor havisten (vandaar ook de hoge normering)

Allemaal veel succes en neem het volgende advies aan:
geef komende week op en ga leren, examens oefenen, boeken doornemen etc, want als alles goed gaat hebben jullie daarna 3 maanden vakantie. (en hopelijk geen her)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:40

Wiskunde wprd echt een hel bij mijn

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:44

Wiskunde is echt een vak waar ik helemaal niks mee heb haha. Voor het laatste pw had ik wel een 10 maar die was dan ook wel erg makkelijk, het SE had ik dan weer een 4.6 haha

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:44

nardxash schreef:
Wiskunde wprd echt een hel bij mijn

Dit is dus het eerste jaar dat ik geen onvoldoendes haal maar 7'ens en 8'en. :D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:45

Wat voor wiskunde (A,B) hebben jullie dan Nardxash en Sterreke?

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:46

Laureentje schreef:
Geen leerling hier, wel docent. Oh jee mag ik nu nog wel meepraten hier!!!

Mijn leerlingen van havo bijten maandag het spits af met M&O, en op donderdag geloof ik, volgt economie, voor vwo en havo. Ook mijn vak.

En wees niet getreurd beste bokkers, jullie docenten mogen dadelijk alles nakijken. Jullie maken 1 exemplaar en wij kijken er 30 na. (In mijn geval 3x30) Hoort bij het vak!

maar ik ben ook zeer benieuwd wat de examenmakers dit jaar er van gemaakt hebben. natuurlijk kijk ik heel anders naar een examen, maar ben zeer benieuwd naar M&O havo, want dat is al 3 jaar op rij geen goed examen

als iemand nog tips wil hebben, kun je vragen

beste is om voorgaande examens te maken zowel 1e als 2e tijdvak. Voor economie vwo vooral kijken naar de afgelopen 2 jaar. Jullie hebben vernieuwd examenprogramma en de examens zijn wat aangepast mbt context - concept benadering.

Economie havo kijken naar afgelopen 3 jaar en M&O ook kijken naar afgelopen 3 jaar. Weet wel , die van 2012 was erg pittig voor havisten (vandaar ook de hoge normering)

Allemaal veel succes en neem het volgende advies aan:
geef komende week op en ga leren, examens oefenen, boeken doornemen etc, want als alles goed gaat hebben jullie daarna 3 maanden vakantie. (en hopelijk geen her)

Hier iemand die echt ontiegelijk blij is met de oefen examens, maar wiens printer het heeft opgegeven.. DUS IK MOET HET UIT DE BOEKEN DOEN . Vind het zoveel werk om het online te maken en het leid me zo snel af..

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:49

Leraren zijn hier uiteraard minder welkom dan leerlingen maar tips zijn altijd handig. Dank voor je inbreng Laureentje!

Nog een handig kanaal op youtube is trouwens jortgeschiedenis of zoiets. Gewoon geschiedenis de republiek in tijd van vorsten of het andere onderwerp de vs intypen en je krijgt alle ppt's op een rijtje plus uitleg. Zeer handig, wel een beetje saai XD

Wiskunde ben ik ook erg bang voor, heb door mijn laatste herkansing verrassend goed te maken (6,9) het net op kunnen trekken naar een 5,5 en nu hopen dat ik een 6 kan blijven staan!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:50

Leonyr schreef:
Wat voor wiskunde (A,B) hebben jullie dan Nardxash en Sterreke?

Ik heb normaal wiskunde vmbo k met balans methode grafieken tabellen verbanden enz

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:50

Op Vmbo heb je geen wis a of b haha, op havo had ik anders a gekozen :p
Edt: zit staatsinrichting er ook bij? Dat is dan handig haha

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:51

sterreke98 schreef:
Op Vmbo heb je geen wis a of b haha, op havo had ik anders a gekozen :p
Edt: zit staatsinrichting er ook bij? Dat is dan handig haha

Klopt en wat is staatsinrichting :o?

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:51

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:52

Flut haha
Is voor geschiedenis bij ons haha

Edit: thanks!

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:52

Ben even leren. :D

JustFenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:56

@kimberley1995 Ik heb NLT (natuur, leven en technologie) al afgesloten! Daar is geen centraal eind van omdat je met modules werkt, en iedere school kan andere modules kiezen.
Ik ben er wel heel blij mij :) de eerste 7 staat al op mijn eindlijst en ik heb een vak minder in de examenweek!

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:00

Eindelijk ik was ook opzoek naar dit topic. (en te lui om er zelf een te maken :o )

wat een stress. ik ben zo bang dat ik het niet haal!
ik zal me even voorstellen:
naam: Marlou
leeftijd: 17
school: Havo (jaar 1 en 2 vwo)
profiel: N&G
aangemeld voor HAS den Bosch
ik wil niet nog een jaar op die school. :n

mijn vakken:
Nederlands, Engels, Wiskunde A, Scheikunde, Biologie, Beeldende vorming (theatex) , Aardrijkskunde
dit was een lastig jaar. ik kan me vaak niet concentreren met het leren. (Moet wel zeggen dat de thuissituaties dat ook lastig maakt) maar ik heb hier altijd wel last van. en ik ben ook heeel goed in uitstellen :j ik heb het sinds het 3e jaar met hakken over sloot gehaald. terwijl ik het makkelijk kan halen als ik iets meer leer.

zijn er nog meer mensen die moeite hebben met Scheikunde? (en wisA)
Laatst bijgewerkt door mzara op 05-05-14 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:03

Ik heb nask dat is natuur scheikunde en vorig jaar totaal geen moeite hadden slechte leraar maar we hebben niet alles behandeld dus ben der best wel bang voor dat ik het niet ga halen

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:04

Ik ben heel goed in scheikunde, is er iets wat je niet snapt? Ik ben geen leraar, maar mijn klasgenoten vinden me heel handig als lopend scheikundeboek xD

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:08

Ja als je zou kunnen uitleggen wat weerstand ook weer was dan help je mijn enorm

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:08

nardxash schreef:
Ja als je zou kunnen uitleggen wat weerstand ook weer was dan help je mijn enorm

Dat is eerder een onderdeel van natuurkunde toch?
Laatst bijgewerkt door Leonyr op 05-05-14 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:09

Dat is natuurkunde, toch xD
Iets met een R en Ohm?