Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Meggie_x schreef:purny schreef:En wat waren jou ervaringen toen je 16 was? Kwa werk en school?En ik vind het vervelend om iedere morgen om 6.45 paraat te staan. Zelfs in het weekend en op zondag. Wen er maar aan, welkom in het echte leven.
Konstantine schreef:Wat een rare pauzetijden joh, daar zou ik ook niet blij van worden.
Als ik van 12 - 20.30 werk heb ik ergens tussen 14.30 - 15.30 een kwartiertje en om 17.00 of 17.30 een half uur... Zo hoort het ook, vind ik.
Kun je niet een keer een afspraak maken met je leidinggevende? Bij ons hebben ze ook nooit tijd tussendoor, maar als je even afspreekt dan kun je het er toch wel rustig over hebben?
[***] schreef:Ik heb net even gerekend en ik zit ong 31 uur op school,en daarna heb ik nog huiswerk.
Daarom werk ik op vaste dagen, dus donderdag/vrijdag(soms beide dagen) en zaterdag, en in de vakantie meerdere dagen. Ik heb veel baat bij een vaste structuur, zo weet ik waar ik aan toe ben. Als ik elke week andere dagen moet werken, raak ik helemaal in de war, want daar kan ik niet goed tegen. Is het bij jou op het werk niet mogelijk om op vaste dagen te werken? Ik denk dat er veel mogelijk is als je een gesprek met je werkgever hebt.
Meggie_x schreef:purny schreef:En wat waren jou ervaringen toen je 16 was? Kwa werk en school?En ik vind het vervelend om iedere morgen om 6.45 paraat te staan. Zelfs in het weekend en op zondag. Wen er maar aan, welkom in het echte leven.
Brainless schreef:En wat waren jou ervaringen toen je 16 was? Kwa werk en school?[/quote]En ik vind het vervelend om iedere morgen om 6.45 paraat te staan. Zelfs in het weekend en op zondag. Wen er maar aan, welkom in het echte leven.
[/quote]
, ik ben ook schuldig hoor), offtopic maar waarom had geen geen pauze daar? Ik heb wel 10 minuutjes pauze, dacht dat dat ook verplicht was ofzo?
Hou op, hele dag verkloot en s ochtends te moe om op te staan. purny schreef:Toen werkte ik ook en liep ik niet te miepen over de tijden die ik draaide. Ik heb vanaf mijn 15 tot nu ongeveer alleen maar gewerkt. En ook nog naast school. Toen ik 16/17 was draaide ik drie losse diensten die begonnen om 6.30. En dat op zaterdag en zondag.
Nu werk ik 28 uur per week in de verzorging, wat pas echt zwaar werk is. Zit naast mijn uren op het werk nog een hele dag op school en maak projecten, toetsen en examens.
Michelle_96 schreef:Ik snap het opzich wel van ts..
Ik ben 17 zit dagen van half 9 tot 4 op school werk 4 avonden van 6 tot 9 en dan nog de zaterdag.. Maar ik moet nu ook gaan minderen want ik sta hierdoor gewoon niet op overgaan.. Doe overigens 2de jaar mbo.
Ik heb trouwens nog nooit vrij gevraagd om leuke dingen te gaan doen, alleen omdat we iets belangrijks gingen doen waarmee ik mee moest.
xSlvna schreef:Je werkt net 12 uur in de week?
Ik werkte als 15 jarige een stuk meer in mijn vakantie, vaak van 6 tot 12/7 tot 12/8 tot 1/8 tot 4 en dat ongeveer 5 keer in de week, mij nooit horen klagen, maar toen ik de avonden kreeg?![]()
![]()
Hou op, hele dag verkloot en s ochtends te moe om op te staan.
Ben uiteindelijk voor de zaterdag ochtend gegaan (had ik eerder ook al), fijne dag om te werken, in de ochtend tot max een uur of 4/5.
Ik zou gewoon lekker zeiken, 9 uur per dag zou ik zelf niet doen (enkele keer gedaan door overwerken maar had hier zelf wat over te zeggen) en onregelmatige diensten had ik ook niet veel zin in, heeft de baas geen zin in jou eisen zoek je ander werk. Alsof die winkel het enige is.
En dan vind ik het ook zeker niet erg. Maar het is echt de combinatie met school. xSlvna schreef:Ik ken het, toen school begon ben ik ook teruggevallen na 3/4 uur per week en dat was enkel de zaterdag ochtend, mochten ze zaterdagavond of op de zondag iemand nodig hebben werd ik gevraagd en ging ik wel werken, maar mijn leider hield gelukkig wel rekening met mijn wensen.
purny schreef:Cayenne schreef:TS, wat voor soort baan wil je later gaan doen?
Uitkering trekken bij het UWV?
) Michelle_96 schreef:Ik snap het opzich wel van ts..
Ik ben 17 zit dagen van half 9 tot 4 op school werk 4 avonden van 6 tot 9 en dan nog de zaterdag.. Maar ik moet nu ook gaan minderen want ik sta hierdoor gewoon niet op overgaan.. Doe overigens 2de jaar mbo.
Ik heb trouwens nog nooit vrij gevraagd om leuke dingen te gaan doen, alleen omdat we iets belangrijks gingen doen waarmee ik mee moest.
Meggie_x schreef:xSlvna schreef:Ik ken het, toen school begon ben ik ook teruggevallen na 3/4 uur per week en dat was enkel de zaterdag ochtend, mochten ze zaterdagavond of op de zondag iemand nodig hebben werd ik gevraagd en ging ik wel werken, maar mijn leider hield gelukkig wel rekening met mijn wensen.
Maar ja, ik voel me dus zo'n zeikerd als ik dat door ga geven, dat is de hele rede dat ik dit topic heb geopend. In de hoop op tips.
Zeker nu voor mij niet duidelijk is wie mijn leidinggevende is xD
We krijgen een nieuwe namelijk.
Serendipity1 schreef:Och och wat was iedereen hier verstandig op zijn 16e. En oh wat werkten jullie allemaal hard. Respect hoor!
TS, wil je nog wel werken? Heb je het geld nodig? Is het echt om de leuke dingen, of heb je ook moeite met je schoolwerk?
Als ik jou was zou ik voor mezelf goed nagaan waar de schoen wringt: Ben je echt een zeikerd? Of zijn er factoren die de boel lastig maken, maar die niet heel eenvoudig uit te leggen zijn?
Bedenk dat je geld nodig hebt voor je leuke dingen. Je zou er ook voor kunnen kiezen om weg te gaan, een half jaartje de boel aan te kijken en daarna weer een (ander) baantje op te pakken. Werken moet je nog lang genoeg, dus ik zou vooral kijken waar voor jou nu de prioriteiten liggen.
Als je wil blijven, zorg dan dat je een gesprek krijgt met een leidinggevende. Vraag om wat meer vaste werkmomenten, dan weet je in ieder geval dat je dan geen leuke dingen kan doen. De pauzes zal je mee moeten dealen denk ik, tenzij je collega's er ook zo over denken, dan kunnen jullie wellicht gezamenlijk actie ondernemen.
Michelle_96 schreef:Michelle_96 schreef:Ik snap het opzich wel van ts..
Een hoofdcaissiere heeft wel eens vrijgevraagd om naar Mysteryland te gaan. Dat reken ik ook onder leuke dingen.