Ik voel me zo'n zeikerd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:13

Wat een rare pauzetijden joh, daar zou ik ook niet blij van worden.
Als ik van 12 - 20.30 werk heb ik ergens tussen 14.30 - 15.30 een kwartiertje en om 17.00 of 17.30 een half uur... Zo hoort het ook, vind ik.

Kun je niet een keer een afspraak maken met je leidinggevende? Bij ons hebben ze ook nooit tijd tussendoor, maar als je even afspreekt dan kun je het er toch wel rustig over hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:15

Ik heb net even gerekend en ik zit ong 31 uur op school,en daarna heb ik nog huiswerk.
Daarom werk ik op vaste dagen, dus donderdag/vrijdag(soms beide dagen) en zaterdag, en in de vakantie meerdere dagen. Ik heb veel baat bij een vaste structuur, zo weet ik waar ik aan toe ben. Als ik elke week andere dagen moet werken, raak ik helemaal in de war, want daar kan ik niet goed tegen. Is het bij jou op het werk niet mogelijk om op vaste dagen te werken? Ik denk dat er veel mogelijk is als je een gesprek met je werkgever hebt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:16

Meggie_x schreef:
purny schreef:
En ik vind het vervelend om iedere morgen om 6.45 paraat te staan. Zelfs in het weekend en op zondag. Wen er maar aan, welkom in het echte leven.
En wat waren jou ervaringen toen je 16 was? Kwa werk en school?

Toen werkte ik ook en liep ik niet te miepen over de tijden die ik draaide. Ik heb vanaf mijn 15 tot nu ongeveer alleen maar gewerkt. En ook nog naast school. Toen ik 16/17 was draaide ik drie losse diensten die begonnen om 6.30. En dat op zaterdag en zondag.

Nu werk ik 28 uur per week in de verzorging, wat pas echt zwaar werk is. Zit naast mijn uren op het werk nog een hele dag op school en maak projecten, toetsen en examens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:17

Ts, met deze instelling kom je er niet, geef jezelf een schop onder je hol. Wat denk je hoe het er aan toegaat als je strak een hbo opleiding oid gaat doen, dan ben je de centen hard nodig en zal je blij moeten zijn met een baan. Of je doet gewoon je werk of je zoekt iets anders maar geloof me, voor het geval het nog niet helemaal tot je doordringt. Van werken word je moe, is het niet lichamelijk dan toch wel geestelijk. Ga je ook nog uit in het weekend??

Meggie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 16:19

Konstantine schreef:
Wat een rare pauzetijden joh, daar zou ik ook niet blij van worden.
Als ik van 12 - 20.30 werk heb ik ergens tussen 14.30 - 15.30 een kwartiertje en om 17.00 of 17.30 een half uur... Zo hoort het ook, vind ik.

Kun je niet een keer een afspraak maken met je leidinggevende? Bij ons hebben ze ook nooit tijd tussendoor, maar als je even afspreekt dan kun je het er toch wel rustig over hebben?

Misschien dat ik dat wel eens kan vragen. Alleen, het contract van mijn huidige leidinggevende is niet verlengd. Dus nu doet ze niks meer, (wat ik begrijp want dat was gewoon een naaistreek), maar ik weet dus niet zo goed bij wie ik nu terrecht kan.

[***] schreef:
Ik heb net even gerekend en ik zit ong 31 uur op school,en daarna heb ik nog huiswerk.
Daarom werk ik op vaste dagen, dus donderdag/vrijdag(soms beide dagen) en zaterdag, en in de vakantie meerdere dagen. Ik heb veel baat bij een vaste structuur, zo weet ik waar ik aan toe ben. Als ik elke week andere dagen moet werken, raak ik helemaal in de war, want daar kan ik niet goed tegen. Is het bij jou op het werk niet mogelijk om op vaste dagen te werken? Ik denk dat er veel mogelijk is als je een gesprek met je werkgever hebt.

Dat is ook wat ik op mijn werk aan aantal keer heb proberen aan te geven maar dan gooien ze het ineens om. Ik hoor van iedereen op mijn werk dat ze vaste tijden hebben, maar ik geloof dat ik een beetje als wissel wordt gebruikt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:19

Meggie_x schreef:
purny schreef:
En ik vind het vervelend om iedere morgen om 6.45 paraat te staan. Zelfs in het weekend en op zondag. Wen er maar aan, welkom in het echte leven.
En wat waren jou ervaringen toen je 16 was? Kwa werk en school?

Ik werkte vanaf mijn 15de in de horeca, dus (on)officieel nooit pauze.
Tot mijn 16de moest ik fietsen (35/40 min enkele reis), daarna met de brommer. *\o/*

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:20

Ik snap het opzich wel van ts..
Ik ben 17 zit dagen van half 9 tot 4 op school werk 4 avonden van 6 tot 9 en dan nog de zaterdag.. Maar ik moet nu ook gaan minderen want ik sta hierdoor gewoon niet op overgaan.. Doe overigens 2de jaar mbo.
Ik heb trouwens nog nooit vrij gevraagd om leuke dingen te gaan doen, alleen omdat we iets belangrijks gingen doen waarmee ik mee moest.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:21

Kom op, je kan best wat hebben als je jezelf er voor inzet! Werken is niet altijd leuk maar je gaat er niet dood aan. Ik loop zelf kranten elke morgen om half 5 's' ochtends, en niet omdat dit zo leuk is maar het verdiend lekker! En daar naast doe ik BBL doktersassistente, elke dag van half 8 tot 5 werken. Het went allemaal best als je je best doet! Kom op, ik ben ook pas 18 maar doe de kranten al vanaf ik 15 ben.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:22

Het kan wel een beetje minder tegen TS niet?
Als je de hele week naar school gaat, daarnaast werkt en wat dacht je van huiswerk. misschien ook nog wel een hobby (paard/pony) hebt is het goed zoeken naar tijd voor sociale contacten en dat soort dingen. Dat is als "volwassene" al zo. Kan je nagaan op je 16e. Puberteit etc. Vreet al genoeg energie. Plus dat je hersens helemaal nog niet zover ontwikkeld zijn dat je prioriteiten kan stellen. Bovendien waar legde jij je prioriteiten op je 16e. Bij een fulltime werkleven of vrienden? Datis wat je nu moet gaan leren. Dus opmerkingen als welkom in het echte leven en stel je niet aan vind ik dan een beetje flauw!
TS ik denk dat je t best een gesprek met je leidinggevende aan kan vragen om te kijken wat de mogenlijkheden zijn. Ik kan me voorstellen dat het allemaal wat zwaar valt maar probeer toch om goed te plannen! En soms moet je inderdaad gewoon dingen accepteren. Je werkgever kan niet je rooster om jou heen plannen, maar je kunt best je grenzen aangeven!

Anoniem

Brainless schreef:
En wat waren jou ervaringen toen je 16 was? Kwa werk en school?[/quote]
Ik werkte vanaf mijn 15de in de horeca, dus (on)officieel nooit pauze.
Tot mijn 16de moest ik fietsen (35/40 min enkele reis), daarna met de brommer. *\o/*[/quote]
Oh, je mag helemaal niet in de horeca werken met 15 jaar! ( :') , ik ben ook schuldig hoor), offtopic maar waarom had geen geen pauze daar? Ik heb wel 10 minuutjes pauze, dacht dat dat ook verplicht was ofzo?

leestmee

Ik heb op een tankstation gewerkt waar ik dagen van 9 uur maakte en geen pauze had.
Ja dat komt nu nog voor ja.
Je draaide je dienst in je eentje.
En omdat ik een flexcontract had heb ik de laatste 1,5 jaar daar 6 dagen in de week gewerkt.
Toen zeiden mijn lichaam en geest op een gegeven moment doe het zelf maar en kwam ik thuis te lopen met een burn out.
Maar die paar uurtjes die jij werkt ook op je 16e moet je dat kunnen.
Op mijn 17e werkte ik fulltime in een slagerij. Als je thuis komt van het werk kun je moe zijn.
Dan betekent dat thuis blijven en pech voor de leuke dingen. Die komen er nog zat.
Meid jij moet wat verantwoordelijker worden. Niet alleen maar geld verdienen en er niks voor willen doen.

Konstantine

Ik moet wel zeggen dat het scheelt of je je werk leuk vindt.
Ik werk nu in een supermarkt en dat vind ik beduidend minder leuk dan mijn vakantiebaantje (waar ik 4 zomers gewerkt heb, maar wat nu niet meer bestaat).
Terwijl ik daar geregeld van 6.30 - 19 werkte en hier maximaal van 9 - 18.30 (of 8 - 17.30).

Dus TS, vind je je werk eigenlijk wel leuk (als je de planning wegdenkt)?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:24

Je werkt net 12 uur in de week?

Ik werkte als 15 jarige een stuk meer in mijn vakantie, vaak van 6 tot 12/7 tot 12/8 tot 1/8 tot 4 en dat ongeveer 5 keer in de week, mij nooit horen klagen, maar toen ik de avonden kreeg? :r :r :r Hou op, hele dag verkloot en s ochtends te moe om op te staan.

Ben uiteindelijk voor de zaterdag ochtend gegaan (had ik eerder ook al), fijne dag om te werken, in de ochtend tot max een uur of 4/5.

Ik zou gewoon lekker zeiken, 9 uur per dag zou ik zelf niet doen (enkele keer gedaan door overwerken maar had hier zelf wat over te zeggen) en onregelmatige diensten had ik ook niet veel zin in, heeft de baas geen zin in jou eisen zoek je ander werk. Alsof die winkel het enige is.

Meggie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 16:25

purny schreef:
Toen werkte ik ook en liep ik niet te miepen over de tijden die ik draaide. Ik heb vanaf mijn 15 tot nu ongeveer alleen maar gewerkt. En ook nog naast school. Toen ik 16/17 was draaide ik drie losse diensten die begonnen om 6.30. En dat op zaterdag en zondag.

Nu werk ik 28 uur per week in de verzorging, wat pas echt zwaar werk is. Zit naast mijn uren op het werk nog een hele dag op school en maak projecten, toetsen en examens.

Ik heb uitrekend dat ik per week 34 uur kwijt ben aan mijn school en werk. En daarnaast heb ik ook nog mijn huiswerk en toetsen, tentames etc. Ook woon ik alleen samen met mijn moeder en zijn we dus op elkaar aangewezen. Ik help dus ook veel in het huishouden (denk aan kleding wassen, dieren verzorgen, vaatwasser in en uitruimen, opruimen). Mijn moeder gaat zelf ook naar school én start een bedrijf op ook daarbij help ik haar ook. Ik heb ook nog een vader en een zusje van 6 maanden die 1,5 uur verder op wonen die ik dus amper zie.

Michelle_96 schreef:
Ik ben 17 zit dagen van half 9 tot 4 op school werk 4 avonden van 6 tot 9 en dan nog de zaterdag.. Maar ik moet nu ook gaan minderen want ik sta hierdoor gewoon niet op overgaan.. Doe overigens 2de jaar mbo.
Ik heb trouwens nog nooit vrij gevraagd om leuke dingen te gaan doen, alleen omdat we iets belangrijks gingen doen waarmee ik mee moest.

Een hoofdcaissiere heeft wel eens vrijgevraagd om naar Mysteryland te gaan. Dat reken ik ook onder leuke dingen.

Meggie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 16:26

xSlvna schreef:
Je werkt net 12 uur in de week?

Ik werkte als 15 jarige een stuk meer in mijn vakantie, vaak van 6 tot 12/7 tot 12/8 tot 1/8 tot 4 en dat ongeveer 5 keer in de week, mij nooit horen klagen, maar toen ik de avonden kreeg? :r :r :r Hou op, hele dag verkloot en s ochtends te moe om op te staan.

Ben uiteindelijk voor de zaterdag ochtend gegaan (had ik eerder ook al), fijne dag om te werken, in de ochtend tot max een uur of 4/5.

Ik zou gewoon lekker zeiken, 9 uur per dag zou ik zelf niet doen (enkele keer gedaan door overwerken maar had hier zelf wat over te zeggen) en onregelmatige diensten had ik ook niet veel zin in, heeft de baas geen zin in jou eisen zoek je ander werk. Alsof die winkel het enige is.

In mijn vakantie heb ik wekelijks 35 uur gewerkt. ;) En dan vind ik het ook zeker niet erg. Maar het is echt de combinatie met school.

xSlvna

Re: Ik voel me zo'n zeikerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:35

Ik ken het, toen school begon ben ik ook teruggevallen na 3/4 uur per week en dat was enkel de zaterdag ochtend, mochten ze zaterdagavond of op de zondag iemand nodig hebben werd ik gevraagd en ging ik wel werken, maar mijn leider hield gelukkig wel rekening met mijn wensen.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:36

Ik heb ook een jaar gehad toen woonde ik al op mezelf dus moest zelf het huishouden doen.
Voordat ik naar school ging om 5 uur smorgens stond ik op mijn werk (was assistent depothouder bij een krantenfirma)
Tot 7.30 uur dan door naar het station afoort met de trein naar zwolle naar school 16.00 klaar met school met de trein naar afoort en dan met de bus naar de manege paard doen ( had eigen paard destijds) daarna door naar huis gauw eten klaar maken en naar binnen proppen huiswerk maken. Dat 3 dagen per week. De donderdag en vrijdag had ik stage.
Donderdagen zagen er zo uit eerst werken dan naar paard van daar uit naar stage tot 20.30 dan naar huis huiswerk maken.
Vrijdags werken stage tot 17.00 uur dan paard en dan naar huis.
Zaterdagen werken paard huishouden huiswerk maken.
Zondagen paard en dan tijd voor andere dingen.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:38

Och och wat was iedereen hier verstandig op zijn 16e. En oh wat werkten jullie allemaal hard. Respect hoor! (grapje, ik vraag me werkelijk af wat kan maken dat je op die leeftijd je zo uit de naam moet/wilt werken)

TS, wil je nog wel werken? Heb je het geld nodig? Is het echt om de leuke dingen, of heb je ook moeite met je schoolwerk?

Als ik jou was zou ik voor mezelf goed nagaan waar de schoen wringt: Ben je echt een zeikerd? Of zijn er factoren die de boel lastig maken, maar die niet heel eenvoudig uit te leggen zijn?

Bedenk dat je geld nodig hebt voor je leuke dingen. Je zou er ook voor kunnen kiezen om weg te gaan, een half jaartje de boel aan te kijken en daarna weer een (ander) baantje op te pakken. Werken moet je nog lang genoeg, dus ik zou vooral kijken waar voor jou nu de prioriteiten liggen.

Als je wil blijven, zorg dan dat je een gesprek krijgt met een leidinggevende. Vraag om wat meer vaste werkmomenten, dan weet je in ieder geval dat je dan geen leuke dingen kan doen. De pauzes zal je mee moeten dealen denk ik, tenzij je collega's er ook zo over denken, dan kunnen jullie wellicht gezamenlijk actie ondernemen.
Laatst bijgewerkt door Serendipity1 op 13-04-14 16:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Meggie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 16:38

xSlvna schreef:
Ik ken het, toen school begon ben ik ook teruggevallen na 3/4 uur per week en dat was enkel de zaterdag ochtend, mochten ze zaterdagavond of op de zondag iemand nodig hebben werd ik gevraagd en ging ik wel werken, maar mijn leider hield gelukkig wel rekening met mijn wensen.

Maar ja, ik voel me dus zo'n zeikerd als ik dat door ga geven, dat is de hele rede dat ik dit topic heb geopend. In de hoop op tips.

Zeker nu voor mij niet duidelijk is wie mijn leidinggevende is xD

We krijgen een nieuwe namelijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:39

Op mijn zestiende werkte ik iedere zaterdag EN zondag in de kas. Dat kwam neer op zaterdag van 6 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags en op zondag van 6:30 tot een uur of 13:00. Tja, voor je hobby moet je wat over hebben.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:39

purny schreef:
Cayenne schreef:
TS, wat voor soort baan wil je later gaan doen? :)

Uitkering trekken bij het UWV?

:') :') :')

Dat ik vroegah 16 was, zat ik 2 volle dagen van 9tot 4 op school, liep 3 dagen stage van 8 uur enals het mogelijk was croste ik daarna door naar mijn werk om een dienst te pakken(soms dus 16-urige werkdagen) elk weekend werkte ik ook minimaal 8uur op een dag..
En dan nu het leukste; in de gehandicapten zorg doen ze niet aan pauzes..
zoals je kan lezen, "werkte" ik 7 dagen in de week, daarnaast had ik een sociaal leven, ging ik uit en had de zorg van 2 paarden.

Ik kan me totaal niet in jou inleven..
Als je niet als een zeikerd over wil komen schrijf je je wensen op een blaadje, loopt het kantoor binnen en geeft dit af. Probleem opgelost lijkt mij zo? Denk dat ze je eerder zeikerig over vinden komen als je telkens iets afwijst omdat het rooster je niet bevalt.
Zo kun je ze ook wijzen op je wensen, misschieneen tip om erbij te vermelden dat je in goed overleg wel eens wilt afwijken van je wensen(laat je wel zien dat je graag wilt als dit echt nodig is :) )
Laatst bijgewerkt door Monster op 13-04-14 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:41

Michelle_96 schreef:

Een hoofdcaissiere heeft wel eens vrijgevraagd om naar Mysteryland te gaan. Dat reken ik ook onder leuke dingen.[/quote]

Dat mag ook vind ik.. Sowieso als je jong bent hoeft niet je werk bovenaan te staan, dat moet school zijn en ook leuke dingen horen daarbij daarvoor ben je jong en mag je een jeugd hebben..

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:41

Meggie_x schreef:
xSlvna schreef:

Maar ja, ik voel me dus zo'n zeikerd als ik dat door ga geven, dat is de hele rede dat ik dit topic heb geopend. In de hoop op tips.

Zeker nu voor mij niet duidelijk is wie mijn leidinggevende is xD

We krijgen een nieuwe namelijk.

Leg een brief bij de bedrijfsleider neer. Of filiaalmanager.
Wil je niet dat iedereen hem leest doe je m in een dichte envelop
Op de envelop zet je bedrijfsleider of filiaalmanager en vertrouwelijk.

Meggie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 16:42

Serendipity1 schreef:
Och och wat was iedereen hier verstandig op zijn 16e. En oh wat werkten jullie allemaal hard. Respect hoor!

TS, wil je nog wel werken? Heb je het geld nodig? Is het echt om de leuke dingen, of heb je ook moeite met je schoolwerk?

Als ik jou was zou ik voor mezelf goed nagaan waar de schoen wringt: Ben je echt een zeikerd? Of zijn er factoren die de boel lastig maken, maar die niet heel eenvoudig uit te leggen zijn?

Bedenk dat je geld nodig hebt voor je leuke dingen. Je zou er ook voor kunnen kiezen om weg te gaan, een half jaartje de boel aan te kijken en daarna weer een (ander) baantje op te pakken. Werken moet je nog lang genoeg, dus ik zou vooral kijken waar voor jou nu de prioriteiten liggen.

Als je wil blijven, zorg dan dat je een gesprek krijgt met een leidinggevende. Vraag om wat meer vaste werkmomenten, dan weet je in ieder geval dat je dan geen leuke dingen kan doen. De pauzes zal je mee moeten dealen denk ik, tenzij je collega's er ook zo over denken, dan kunnen jullie wellicht gezamenlijk actie ondernemen.

Het geld is zeker wel nodig, want ik wil leuke dingetjes kunnen kopen voor mn zusje en mn studie betalen.

Maar ik denk inderdaad dat het het 2e punt is wat je noemt. "Of zijn er factoren die de boel lastig maken, maar die niet heel eenvoudig uit te leggen zijn?"

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:42

Michelle_96 schreef:
Michelle_96 schreef:

Een hoofdcaissiere heeft wel eens vrijgevraagd om naar Mysteryland te gaan. Dat reken ik ook onder leuke dingen.

Dat mag ook vind ik.. Sowieso als je jong bent hoeft niet je werk bovenaan te staan, dat moet school zijn en ook leuke dingen horen daarbij daarvoor ben je jong en mag je een jeugd hebben..[/quote]

Dan moet je keuzes maken. Of werk of de rest.