Wat voor werk doen jullie, met welk diploma?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:37

Bottles schreef:
Ik heb 2 bachelors en een master (Duitse taal & communicatiewetenschappen), ben in 2012 afgestudeerd. Ik werk op het moment als magazijnmedewerker tegen minimumloon. Niet bepaald mijn droomcarriere, maar werk is werk. Ik heb het idee dat zeker in deze tijden van crisis, het niveau van je diploma niet veel zegt.

Klopt ik ga hierin mee.
Ik werk als schoonmaakster met een HAVO en MBO niveau 4 diploma Reizen en Toeristische informatie.
Veel mensen werken niet in de sector waar ze in zijn afgestudeerd.
Maar ik verdien niet slecht voor het werk dat ik doe en heb een 30-uur contract. Zie zoveel uur maar eens te krijgen. Naar mijn ervaring is dat tegenwoordig ook niet meer zo makkelijk.
Ik solliciteer me verder suf.En van de tien sollicitaties die ik verstuur krijg ik maar van twee reactie, en dan alleen afwijzingen. Dat lijkt tegenwoordig ook normaal dat ze niks meer laten horen.

cooper

Re: Wat voor werk doen jullie, met welk diploma?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 17:20

Ik ben vanmiddag op gesprek geweest bij mijn vorige job (ik werk al drie jaar in het hoogseizoen in een vakantiepark, als snackbarmedewerker en in de keuken). Ik ben aangenomen en mag morgen beginnen. Eerst gewoon de uren die ik kan krijgen en over enkele weken als het seizoen volledig begonnen is krijg ik 38 uren minimum. Dus ik ben weer aan de slag.
Het is niet mijn droomjob, en het is keihard werken, maar ik heb (omdat het een nieuwe manager is) de heikelpunten van vorig jaar aangehaald met daarbij mijn idee van hoe dat verbeterd zou kunnen worden. De manager was daar blij mee en staat er zeker open voor, dus ik hoop dat ik dit jaar wel meer plezier zal beleven aan het werk, want het werk opzich is leuk maar als jij verantwoordelijk bent terwijl anderen hun voeten eraan vegen, dan is werken geen pretje meer.
Ik heb besloten geld te sparen om een diploma bedrijfsbeheer te halen, en ik hoop in de toekomst mijn eigen zaak/brasserie/broodjeszaak te kunnen starten. Dat zou ik nog wel leuk vinden, en als je lekker eten maakt valt daar (mits hard werken) ook wel goed je brood mee te verdienen.
Als ik dan zonder diploma toch niet in de sociale sector kan werken, dan moet ik maar kiezen voor de tweede keuze.
Wie weet kan ik in de toekomst wel gewoon mijn brood verdienen met iets wat ik héél graag doe, maar voor nu is horeca wel goed, want het is zoals jullie zeggen: in deze tijden kan je het niet permitteren kieskeurig te zijn.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:14

Ik heb een hbo-opleiding gedaan, culturele en maatschappelijke vorming. Dat valt onder social work.

Hierna heb ik een tijdje in de kinderopvang gewerkt als pedagogisch medewerkster.

Nu werk ik als verzorgende ig, ik doe daar ook een verkorte opleiding voor.
Vig is een niveau 3 opleiding, dus dat is eigenlijk onder mijn niveau, maar ik vind het werk meestal erg leuk.

Ik pak ook wat extra dingetjes erbij zoals begeleiden van andere studenten en klusjes waar de eerst verantwoordelijk verzorgende niet aan toe komt.
Voor nu vind ik het helemaal prima en over een jaartje ga ik weer verder kijken!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:22

Ik ben manager in de reclame/muziek wereld en heb alleen mijn MAVO diploma :)
Nu al 8 jaar.

Daarvoor een tijdje administratief werk op de bloemenveiling gedaan en daarvoor koerier en brugwachter geweest :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:25

Ik heb hbo journalistiek gestudeerd en werk nu als tekstschrijver bij een communicatiebureau.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:44

Ik ben al een aantal jaar online marketeer, eerst bij Center Parcs nu bij Roan Camping Holidays, ik heb hbo toerisme gedaan.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:45

Ik ben dierenartsassistente en heb de MBO opleiding dierenartsassistente gedaan in Barneveld
Ik werk nu al 5 jaar bij dezelfde praktijk, heb het er nog naar mijn zin.

Soms zit ik toch met het feit dat ik iets anders wil, meer uitdaging en meer salaris. En aan de andere kant heb ik geluk zo dat ik een vaste baan heb met gezellige collega's

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:40

Bij mij klopt het wel aardig qua werk/diploma.
Ik heb een MBO4-diploma ondernemen en ik heb een eigen bedrijfje (een verkeersschool en ook verkooppunt van tweedehands motoren).
Ook ben ik gecertificeerd rijinstructeur voor de personenauto, wel zo handig. Na de zomer begin ik aan mijn 4e studiejaar HBO commerciële economie. Een erg complete studie en heel passend als je ondernemer wilt worden of al bent.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:47

TS, fijn dat je weer even verder kan.

Moest je toch nog iets zoeken: ik ben bij VDAB in gratis opleiding gegaan. Je uitkering wordt dan doorbetaald/bevroren vanaf het moment dat die opleiding voltijds is. Als je in opleiding bent bij VDAB, moet je een stage doen. Die stage is een springplank naar een contract, want de werkgever kan je gratis een maand ongeveer inwerken en jij wordt doorbetaald door de RVA. Ik ben zo begonnen aan de opleiding commercieel bediende/medisch secretariaat. Toevallig mocht ik vanmorgen gaan solliciteren en raad eens.. Dankzij mijn stage mag ik maandag beginnen!!

(Ik heb trouwens voor leerkracht lager onderwijs gestudeerd en mag nu beginnen bij de CM.)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:49

jacqueline_Y schreef:
Ik ben al een aantal jaar online marketeer, eerst bij Center Parcs nu bij Roan Camping Holidays, ik heb hbo toerisme gedaan.

En heb je dan extra cursussen e-marketing gedaan of werd dit al voldoende behandeld in het hbo toerisme?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:14

Ik ben journaliste/webredactrice voor De Hoefslag.
Geen diploma's voor trouwens. Ik kan intern wel de nodige cursussen volgen.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:21

Ik heb de has veehouderij gedaan en werk als accountmanager bij een bank, daar ben ik ook verplicht gecertificeerd te blijven dus volg continue incompany opleidingen :j

Ik heb een lekker salaris en een hele leuke baan :j

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:04

Gini schreef:
jacqueline_Y schreef:

En heb je dan extra cursussen e-marketing gedaan of werd dit al voldoende behandeld in het hbo toerisme?

Ik ben er eigenlijk ingerold via Center Parcs, heb een interne training gekregen en voor de rest zelf eigen gemaakt, door boeken en online events te bezoeken. Je leert het meeste door het gewoon te doen! via school hadden we wel online gerelateerde lessen, maar niet specifieke SEO, SEA, etc..