Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Iriis__ schreef:Mijn stage van dit jaar zit er al weer op, heb nu alleen nog school. Ik moet aan het eind van dit jaar differentiëren en dan ga ik voor de GGZ kiezen. En hoop uiteindelijk aan het werk te kunnen in een psychiatrisch ziekenhuis of op een PAAZ afdeling.
Leuk om jullie ervaringen te lezen. Vinden jullie de hbo-v zwaar? Iemand die duaal doet? Joolien schreef:Iriis__ schreef:Mijn stage van dit jaar zit er al weer op, heb nu alleen nog school. Ik moet aan het eind van dit jaar differentiëren en dan ga ik voor de GGZ kiezen. En hoop uiteindelijk aan het werk te kunnen in een psychiatrisch ziekenhuis of op een PAAZ afdeling.
Wat leuk, uj ga dit jaar beginnen met hbo-v en wil graag ook GGZ kiezenLeuk om jullie ervaringen te lezen. Vinden jullie de hbo-v zwaar? Iemand die duaal doet?
annnepannne schreef:Leuk zeg lovemaylo!
Ik loop nu ook stage in een verpleeghuis waar ze kleinschalig wonen, ik sta op een huiskamer met 8 pg bewoners. Het is echt een leuke stage, helaas volgende week mn laatste weekje.
Voltijd maar meestal maar 3 of 4 dagen school. Nu stage is even aanpoten maar verder valt het me niets tegen! 
Ik heb er erg veel zin in, ben net klaar met alle tentamens en verslagen en wacht nog op cijfers!

Maar het is goed te doen. Heb nog redelijk wat tijd over.

_Nancy schreef:Joolien, niet duaal, maar wel deeltijd
1 dag in de week school, de rest thuisstudie... Met paard, en vriend, én werk.
Ja best wel drukMaar het is goed te doen. Heb nog redelijk wat tijd over.
Werk nu in de thuiszorg, doe daar zoveel ervaring op. Scheelt best veel met de praktijktoetsen en dergelijke
Tot nu toe gaat het me goed af, volgende week weer 2 toetsen, waarvan ik er eentje niet eens perse hoef te halen
Ik ga pas in februari stage lopen.. Duurt nog lang, heb er zo veel zin in!
Dat is met duaal juist._Nancy schreef:Nee dat hoeft niet perseDat is met duaal juist.
In Eindhoven (Fontys) zit de enige deeltijd variant van de verpleegkunde opleiding.
Ik werk wel, maar ik werkte in het begin in de horeca.. Het maakt niet uit waar je werkt.
Voor mij wel erg prettig, gezien de werkplekken voor verpleegkunde studenten zeer beperkt zijn hier.

_Nancy schreef:Nee ik doe hbo
Als het mbo was, had het BOL en BBL geheten.
Op hbo is dat voltijd, deeltijd of duaal.
Deeltijd is een vorm waarbij je niet direct/perse in dat werkveld hoeft te werken waar je voor studeert.
Veel mensen van de leeftijd 30-50 zitten daarop.. Zij hebben vaak kinderen, werk en een huishouden waar ze voor moeten zorgen.
Deeltijd is dan wel een uitkomst
Ik haal met mijn 21 jaar het gemiddelde omlaag in de klas.
Deeltijders zijn overigens vaak (niet allemaal) meer gemotiveerd om de opleiding te halen dan voltijders.
Edit;
http://fontys.nl/Werk-studie/Opleidinge ... eltijd.htm
Weet even niet hoever Almelo is..
_Nancy schreef:Joolien, het is echt een aanraderWeet even niet hoever Almelo is..
Een uitkomst als je nog geen werk in de zorg hebt, maar wel een zorg opleiding wilt volgen en tegelijkertijd je vaste lasten wil kunnen blijven betalen