Verpleegkundige in opleiding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:49

Vandaag een lesje labuitslagen gehad.. Hartstikke interessant, maar nu lerend voor de eindtoets zie ik telkens die lab uitslagen voor me.. Grr

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:30

Mjelle_G schreef:
lovemaylo schreef:
ik mag over 2 weken weer 10weken stage lopen, bij kleinschalig wonen

leuk! Ik ben echt pro kleinschalig wonen! Wat voor bewoners zijn het? Pg/ggz?

Pg

Annenas

Re: Verpleegkundige in opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:54

Leuk zeg lovemaylo!
Ik loop nu ook stage in een verpleeghuis waar ze kleinschalig wonen, ik sta op een huiskamer met 8 pg bewoners. Het is echt een leuke stage, helaas volgende week mn laatste weekje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:59

Iriis__ schreef:
Mijn stage van dit jaar zit er al weer op, heb nu alleen nog school. Ik moet aan het eind van dit jaar differentiëren en dan ga ik voor de GGZ kiezen. En hoop uiteindelijk aan het werk te kunnen in een psychiatrisch ziekenhuis of op een PAAZ afdeling. :)

Wat leuk, uj ga dit jaar beginnen met hbo-v en wil graag ook GGZ kiezen :) Leuk om jullie ervaringen te lezen. Vinden jullie de hbo-v zwaar? Iemand die duaal doet?

Iriis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:37

Joolien schreef:
Iriis__ schreef:
Mijn stage van dit jaar zit er al weer op, heb nu alleen nog school. Ik moet aan het eind van dit jaar differentiëren en dan ga ik voor de GGZ kiezen. En hoop uiteindelijk aan het werk te kunnen in een psychiatrisch ziekenhuis of op een PAAZ afdeling. :)

Wat leuk, uj ga dit jaar beginnen met hbo-v en wil graag ook GGZ kiezen :) Leuk om jullie ervaringen te lezen. Vinden jullie de hbo-v zwaar? Iemand die duaal doet?

Ik vind de hbo-v wel pittig ja, haha. Veel leren, maar ook wel weer afwisseling met praktijklessen. Als je nog specifieke vragen hebt, moet je het maar laten weten. :)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:51

Ik ervaar de HBO-V niet zozeer als pittig, nu met afstuderen is het wel echt even doorbijten, maar over het algemeen vind ik de stof goed te doen! Ik heb wel dan differentiatie AGZ :)

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:15

annnepannne schreef:
Leuk zeg lovemaylo!
Ik loop nu ook stage in een verpleeghuis waar ze kleinschalig wonen, ik sta op een huiskamer met 8 pg bewoners. Het is echt een leuke stage, helaas volgende week mn laatste weekje.

Zeker, ik heb al eerder stagegelopen op een pg afdeling met 12bewoners en dat vond ik toen erg leuk!
Nu kom ik waarschijnlijk op een huiskamers met 6bewoners.
Jammer dat het alweer je laatste weekje is!!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:38

Ik zit in het eerste jaar nog maar maar ik vind het reuze meevallen :) Voltijd maar meestal maar 3 of 4 dagen school. Nu stage is even aanpoten maar verder valt het me niets tegen!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:42

Ik heb me aangemeld voor de informatiedag van defensie, eens kijken of militair verpleegkundige iets is om te gaan doen straks na mijn afstuderen!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:52

Wat leuk! Hier nog een eerstejaars HBO-V'er, ik doe het op Windesheim Zwolle :)

Ik ga maandag beginnen met mijn eerste stage, 10 weken, op een pg afdeling (zzp 2-5) met 8 bewoners :D Ik heb er erg veel zin in, ben net klaar met alle tentamens en verslagen en wacht nog op cijfers! :)

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:42

lonniejj schreef:
Ik heb me aangemeld voor de informatiedag van defensie, eens kijken of militair verpleegkundige iets is om te gaan doen straks na mijn afstuderen!

ooh leuk! wanneer zijn de informatie dagen?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:57

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:21

Hallo, ik heb een vraag aan jullie.
Ik zit momenteel in het tweede jaar van gezondheid en technologie,
ik moet mijn stage keuze's doorgeven voor volgend jaar, alleen vind ik het erg lastig om een leuke stage te kiezen.

Zouden jullie kort willen omschrijven waar je stage loopt en hoe jullie dagen eruit zien?
Zou mij heel erg helpen met het maken van een keuze.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:48

Joolien, niet duaal, maar wel deeltijd :)
1 dag in de week school, de rest thuisstudie... Met paard, en vriend, én werk.
Ja best wel druk :+ Maar het is goed te doen. Heb nog redelijk wat tijd over.

Werk nu in de thuiszorg, doe daar zoveel ervaring op. Scheelt best veel met de praktijktoetsen en dergelijke :)

Tot nu toe gaat het me goed af, volgende week weer 2 toetsen, waarvan ik er eentje niet eens perse hoef te halen :+

Ik ga pas in februari stage lopen.. Duurt nog lang, heb er zo veel zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:49

_Nancy schreef:
Joolien, niet duaal, maar wel deeltijd :)
1 dag in de week school, de rest thuisstudie... Met paard, en vriend, én werk.
Ja best wel druk :+ Maar het is goed te doen. Heb nog redelijk wat tijd over.

Werk nu in de thuiszorg, doe daar zoveel ervaring op. Scheelt best veel met de praktijktoetsen en dergelijke :)

Tot nu toe gaat het me goed af, volgende week weer 2 toetsen, waarvan ik er eentje niet eens perse hoef te halen :+

Ik ga pas in februari stage lopen.. Duurt nog lang, heb er zo veel zin in!

Maar met deeltijd is het toch de bedoeling dat je 1 dag in de week naar school gaat en de rest werkt?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:50

Nee dat hoeft niet perse :) Dat is met duaal juist.

In Eindhoven (Fontys) zit de enige deeltijd variant van de verpleegkunde opleiding.
Ik werk wel, maar ik werkte in het begin in de horeca.. Het maakt niet uit waar je werkt.
Voor mij wel erg prettig, gezien de werkplekken voor verpleegkunde studenten zeer beperkt zijn hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:58

_Nancy schreef:
Nee dat hoeft niet perse :) Dat is met duaal juist.

In Eindhoven (Fontys) zit de enige deeltijd variant van de verpleegkunde opleiding.
Ik werk wel, maar ik werkte in het begin in de horeca.. Het maakt niet uit waar je werkt.
Voor mij wel erg prettig, gezien de werkplekken voor verpleegkunde studenten zeer beperkt zijn hier.

MAar dat is dan MBO neem ik aan?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:10

Nee ik doe hbo :)

Als het mbo was, had het BOL en BBL geheten.
Op hbo is dat voltijd, deeltijd of duaal.

Deeltijd is een vorm waarbij je niet direct/perse in dat werkveld hoeft te werken waar je voor studeert.
Veel mensen van de leeftijd 30-50 zitten daarop.. Zij hebben vaak kinderen, werk en een huishouden waar ze voor moeten zorgen.
Deeltijd is dan wel een uitkomst :)

Ik haal met mijn 21 jaar het gemiddelde omlaag in de klas.

Deeltijders zijn overigens vaak (niet allemaal) meer gemotiveerd om de opleiding te halen dan voltijders.

Edit;
http://fontys.nl/Werk-studie/Opleidinge ... eltijd.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:19

_Nancy schreef:
Nee ik doe hbo :)

Als het mbo was, had het BOL en BBL geheten.
Op hbo is dat voltijd, deeltijd of duaal.

Deeltijd is een vorm waarbij je niet direct/perse in dat werkveld hoeft te werken waar je voor studeert.
Veel mensen van de leeftijd 30-50 zitten daarop.. Zij hebben vaak kinderen, werk en een huishouden waar ze voor moeten zorgen.
Deeltijd is dan wel een uitkomst :)

Ik haal met mijn 21 jaar het gemiddelde omlaag in de klas.

Deeltijders zijn overigens vaak (niet allemaal) meer gemotiveerd om de opleiding te halen dan voltijders.

Edit;
http://fontys.nl/Werk-studie/Opleidinge ... eltijd.htm

Echt serieus? Ik was er heilig van overtuigd dat je een werkplek binnen je opleiding moest doen!?! Oh maar dat is in Eindhoven zie ik, ik hoor idd dat dit de enige deeltijd is waarin dit niet verplicht is.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:33

Zooo mn kwarktaarten staan in de koelkast, morgen laatste stagedagje dus zal de bewoners en mn collega's even wat lekkers trakteren. Maar van de zomer mag ik terugkomen voor vakantiewerk, echt leuk :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:35

Joolien, het is echt een aanrader :j Weet even niet hoever Almelo is..
Een uitkomst als je nog geen werk in de zorg hebt, maar wel een zorg opleiding wilt volgen en tegelijkertijd je vaste lasten wil kunnen blijven betalen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:18

_Nancy schreef:
Joolien, het is echt een aanrader :j Weet even niet hoever Almelo is..
Een uitkomst als je nog geen werk in de zorg hebt, maar wel een zorg opleiding wilt volgen en tegelijkertijd je vaste lasten wil kunnen blijven betalen :)

Helaas is Eindhoven voor mij niet te doen per week. Kost me €180.- aan reisgeld elke maand :=

Ik moet bij de intake ook testen doen, schijnt Nederlands, Engels en wiskunde/rekenen te zijn. Om de eerste 2 maak ik me niet druk maar ik ben niet zo'n ster in wiskunde. Wat vinden jullie van het niveau van wiskunde binnen de opleiding?

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:01

Binnen de opleiding krijg je niet veel rekenen/wiskunde les, het gaat meer om medisch rekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:15

Mjelle_G schreef:
Binnen de opleiding krijg je niet veel rekenen/wiskunde les, het gaat meer om medisch rekenen.

Ja ok en wat valt daaronder? Vind je dit moeilijk?

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:17

Het helpt als je al iets van wiskunde kan, maar het zijn relatief makkelijke sommen. Vaak moet je een aantal formules weten om bijvoorbeeld druppelsnelheid uit te rekenen. Het enige lastige dat ik vond is dat op mijn opleiding je een 10 MOEST halen, dus als je een 9,9 had was je gezakt! (logisch, anders krijg je veel fouten in de medicatie)