Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Esmeehh schreef:Dankjulliewel allemaal![]()
Ik ben er toch wel een beetje uit; ik wil het namelijk ontzettend graag. Ik zie mijn leven niet zonder paard, wat misschien ook wel een beetje flauw klinkt, maar zo voelt het wel.
Ik ga nog eens goed nadenken over die reistijden.. Ik heb nu het plan om de eerste paar maanden op en neer te reizen om eens te kijken of de opleiding mij wel bevalt. Ik wil namelijk niet daar heen verkassen met paard en alles en dan na 5 maanden zeggen; deze opleiding is eigenlijk niks voor mij...
Als ik het een leuke opleiding vind wil ik daar wel gaan wonen !
Zijn er eigenlijk bokkers die gereageerd hebben die in Wageningen aan de VHL studeren ?
Altijd leuk om eens wat meer info te krijgen over de opleiding![]()
Ik heb zelf ook al gemaild met een derde jaars van de opleiding, zij woont in Wageningen en zei dat een paard ernaast prima te doen was.
Nog even over makkelijk en snel leren ; Ik heb voor de HAVO, mijn MAVO diploma gehaald, waarbij ik goede cijfers haalden. HAVO vind ik moeilijker en ik heb nu bijna het minst zware pakket... Ik denk dat ik HAVO net aan met zesjes haal. De school is ook niet super, weinig begeleiding, leraren geven bijna geen les en het is meer een soort zelfstudie wat ik vaak moeilijk vind. Ik heb veeel meer aan leraren die vertellen en dan aantekeningen maken..
Maarja, deze HBO opleiding is volgens mij niet heel zwaar... Was op een meeloopdag en toen viel het erg mee. Ik hoor ook vaak dat mensen het makkelijk vinden of dat ze al veel informatie krijgen die ze al wisten.
Ik houd jullie op de hoogte
Anoniem schreef:Esmeehh schreef:Dankjulliewel allemaal![]()
Ik ben er toch wel een beetje uit; ik wil het namelijk ontzettend graag. Ik zie mijn leven niet zonder paard, wat misschien ook wel een beetje flauw klinkt, maar zo voelt het wel.
Ik ga nog eens goed nadenken over die reistijden.. Ik heb nu het plan om de eerste paar maanden op en neer te reizen om eens te kijken of de opleiding mij wel bevalt. Ik wil namelijk niet daar heen verkassen met paard en alles en dan na 5 maanden zeggen; deze opleiding is eigenlijk niks voor mij...
Als ik het een leuke opleiding vind wil ik daar wel gaan wonen !
Zijn er eigenlijk bokkers die gereageerd hebben die in Wageningen aan de VHL studeren ?
Altijd leuk om eens wat meer info te krijgen over de opleiding![]()
Ik heb zelf ook al gemaild met een derde jaars van de opleiding, zij woont in Wageningen en zei dat een paard ernaast prima te doen was.
Nog even over makkelijk en snel leren ; Ik heb voor de HAVO, mijn MAVO diploma gehaald, waarbij ik goede cijfers haalden. HAVO vind ik moeilijker en ik heb nu bijna het minst zware pakket... Ik denk dat ik HAVO net aan met zesjes haal. De school is ook niet super, weinig begeleiding, leraren geven bijna geen les en het is meer een soort zelfstudie wat ik vaak moeilijk vind. Ik heb veeel meer aan leraren die vertellen en dan aantekeningen maken..
Maarja, deze HBO opleiding is volgens mij niet heel zwaar... Was op een meeloopdag en toen viel het erg mee. Ik hoor ook vaak dat mensen het makkelijk vinden of dat ze al veel informatie krijgen die ze al wisten.
Ik houd jullie op de hoogte
Afgaand op je laatste stukje zou ik aanraden nog geen nieuw paard te kopen. HBO is ook weinig uitleg, en veel zelfstudie. Wij krijgen een handleiding met wat er gedaan moet worden in een bepaalde periode, en er word verwacht dat we dat zelf bijhouden.
Wellicht is een leuk lease of bijrijdpaard een goede optie voor de tijd tussendoor?
Maar je hebt toch hoorcolleges en dan maak je toch ook aantekeningen etc?
. Esmeehh schreef:hmmmmMaar je hebt toch hoorcolleges en dan maak je toch ook aantekeningen etc?

Paard is hierna verkocht en ik ben met mijn ouders verhuist.
Marieke1495 schreef:Oei TS, lastig he?
Maar heel eerlijk? Als je al 6'jes haalt op de HAVO, kan het HBO nog best een hele klus voor je worden hoor..![]()
Ik heb zelf ook HAVO + 1e jaar HBO gedaan met eigen paard bij huis, alle tijd, heerlijk!Paard is hierna verkocht en ik ben met mijn ouders verhuist.
Zit nu in het 2e jaar van mijn HBO studie en heb sinds kort weer een paard erbij te rijden voor 7 dagen in de week. Ook volleybal ik nog 3 keer in de week, veel sociale contacten, vriend, kortom, druk!
Wel is mijn opleiding redelijk makkelijk en heb ik een goed rooster. (MWD)
Je had nog een vraag wbt stagelopen. Voor mij is dat volgend jaar een heel jaar lang. En ja, ik maak me door ook zorgen over ja. Geen idee hoe het dan gaat lopen, maar probeer mijn beide hobby's eerst nog te houden![]()
Meer vragen mag je altijd stellen of pb'en hoor!
loontjjeee schreef:Ik studeer aan de Universiteit van leiden Psychologie, nu in het laatste bachelor jaar. Mijn reistijd is twee uur om er te komen (ik kom uit noord-Scharwoude)! Ik heb twee paarden, op eigen stal en moet bijna alles zelf doen! Ik rij vijf dagen in de week! Daarnaast werk ik 12 uur in de week en volg nu nog een cursus van 2x 2 uur in amsterdam. Soms is het druk maar het is te doen studeren en de paarden! Alleen je moet wel keuzes maken.