18 maanden van huis, wat zouden jullie doen?(poll)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij solliciteren en indien aangenomen, gaan?

Ja, solliciteren en gaan!
321 (86%)
Nee, thuisblijven
49 (13%)

Totaal aantal stemmen: 370

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:25

Ja jippie , en dan loop je die baan ook nog mis -O-

Courses

Re: 18 maanden van huis, wat zouden jullie doen?(poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:28

Misschien heel bot, maar als er iets mis loopt met je paard dan kan dat ook gebeuren als je wel thuis bent en die baan misloopt .. Het is echt een once-of-a-lifetime kans en echt, don't regret anything. Gewoon gaan!

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:30

Maar je moet ook de opties wel hebben. Je hebt wel de verantwoording over twee paardenlevens en als je bijvoorbeeld geen geld hebt voor twee keer volpensioen is er toch iemand die voor die paarden moet gaan zorgen, als je ze alletwee wilt houden. En ik zou het echt niet eerlijk vinden om hier bijvoorbeeld mijn vriend mee op te zadelen, twee paarden verzorgen elke dag weer, ik heb zelf voor die paardjes gekozen en ik wil ze zelf (be)houden. Niet iedereen kan twee keer volpensioen betalen per maand anderhalf jaar lang. En een verzorgster is leuk, maar daar kun je niet van uit gaan.

Het is allemaal lekker makkelijk gezegd gewoon gaan, maar je hebt wel een bepaalde verantwoordelijkheid waar je ook zelf voor hebt gekozen, dus imo ook de consequentie van hebt te dragen.

Dat iemand het in een relatie niet kan waarderen als de ander anderhalfjaar weggaat wilt niet zeggen dat je een slechte relatie hebt. Anderhalfjaar is gewoon heel lang en niet iedereen kan zolang zonder zijn partner.
Laatst bijgewerkt door xSogno op 03-03-14 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:33

Ik ga met de meerderheid mee en zou beslist solliciteren! Zeker als het je zo'n leuke baan lijkt.
Natuurlijk is 18 maanden best lang, maar niet oneindig.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:34

Ik zou absoluut gaan, gelukkig leven we in de digitale tijdperk en zul je daar ook vast wel eens internet hebben om gezellig te kunnen skypen, en wie weet mag je om de paar maanden wel een weekje naar huis of komt vriend lief eens die kant op. Hop Hop schrijf op die sollicitatie dit is echt niet iets wat je over een jaartje of 4/5 weer aan komt waaien, daarbij je hebt nu nog geen kinderen en lijkt het me niet echt werk wat voor het oprapen is ik zou de kans echt aangrijpen!

Succes met je keuze :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:35

Het ligt denk ik heel erg aan de mogelijkheden er omheen.
Ben je echt 18 maanden non stop van huis? Of bijvoorbeeld 6 maanden weg, maand huis en weer 6 maanden weg etc zodat je je vriend toch kan zien tussendoor?

Ik zou nu denk ik wel solliciteren, al is het maar om jezelf wat meer tijd te geven voor je keuze en overleg te kunnen hebben over wat precies de afspraken zijn qua zien van familie etc.

Het is wel echt een onmogelijke keuze, als het echt helemaal je droombaan is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:35

Kon je maar digitaal knuffelen, dat had het zoveel makkelijker gemaakt. BEAM ME UP SCOTTIE! :')

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:39

Ai...dit klinkt wel erg gaaf en net wat je zegt, once in a lifetime! Mss willen jullie wel een gezinnetje en dan kunnen dit soort dingen gewoonweg niet meer..en als je je bedenkt wat voor schitterende ervaring je opdoet én je CV er meteen enorm mee oppimpt..ja, investeren in je toekomst..

Moet wel zeggen..18 maanden, sjee, das wel erg lang hoor..ervan uitgaande dat die maanden volgemaakt worden..en dan bedoel ik lang, gezien je paarden..je vriend 'red zichzelf' wel en jullie relatie ook als deze goed is (hij staat er helemaal achter?)..maar de paarden. Dat is idd iets wat ik 'ook als gezin' zie op zulk soort momenten en zolang daar niet een 100% goede oplossing voor is, zou ik niet gaan.

Dus ja, als de paarden super geregeld zouden zijn, was ik gegaan.

maarrrr, eerst maar eens solliciteren en dat zou ik zeer zeker doen! Succes en wijsheid!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:40

Sowieso solliciteren. Dan kun je altijd nog zien of je de baan krijgt. Mocht het niks worden dan heb je in ieder geval het 'wat als' gevoel onderuit gehaald. Want die 'wat als' was dan sowieso niet gebeurd.

Stel dat over een halfjaar jouw relatie op de klippen loopt en jouw paard valt ook weg... Dan zit je met 'had ik maar'... Gaat het allemaal wel goed: 1,5 jaar is niet zo heel erg lang. Dat klinkt het wel, maar oh wat gaat het snel.... Je bent nu 25, geen kinderen, flink stuk vrijheid én je hebt de kans om zo'n mooie carrièrestap te maken. Wat let je?

Ponylove1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:45

Misschien hebben ze daar wel een baantje voor je vriend! dan heb je dat obstakel al uit de weg genomen!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:50

Hoe denkt je vriend hierover? Is er iets bekent over vakanties? Want wie weet kun je in die periode van 18 maanden wel 2 of 3 keer vakantie opnemen? Of wellicht mag je vriend halverwege een korte periode overkomen?
Als jullie een goede relatie hebben, moet dit best te overleven zijn.

Wat je paard betreft, daar zou ik het persoonlijk niet van af laten hangen. Voor de zekerheid zou ik afscheid nemen van hem als je vertrekt en je achterban duidelijk informeren hoe ze voor je paard moeten zorgen en wanneer ze in moeten grijpen of zelfs wanneer ze hem in moeten laten slapen. Daarbij neem ik aan dat jullie regelmatig telefonisch contact of Skype contact kunnen hebben.

Ik zou solliciteren! Je kunt ook altijd tijdens de sollicitatieprocedure er van af zien of tijdens je proeftijd, hoe vervelend dat dan ook zou zijn.
Dit is gewoon écht zo'n kans die je waarschijnlijk niet snel meer krijgt. Het is een enorme ervaring, op werkgebied maar ook op persoonlijk gebied! Het staat natuurlijk erg mooi op je CV.
Ik weet niet of jullie een kinderwens hebben? Als dat wel zo is en er zijn eenmaal kindje(s) dan zal je dit waarschijnlijk nooit meer (kunnen) doen.

Ik zou dit dus niet zomaar laten schieten. Ik zou in ieder geval solliciteren en ook eens kijken wat zij te vertellen hebben. Waarschijnlijk worden er dan ook een hoop vragen beantwoord en krijg jij er een beter beeld bij.

Ponylove1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:01

Al hoop ik natuurlijk van harte dat wanneer je terug komt je kan genieten van je paarden!!1

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:04

PP >> STW

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:10

TS: waarom dacht je eigenlijk dat alle Bokkers thuis zouden blijven?

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:12

once in a lifetime, Sarah ;)

Ik heb spijt van alle kansen die ik laten liggen heb, nu ik met mijn gezondheid zit. Ik denk zelfs dat je de paarden bij Annick zou kunnen zetten, daar gaan ze echt niks te kort komen. En tja, als het tijd is voor Sol, dan sterft ie toch, of jij er nu bij bent of niet....

Nu kan je zoiets doen, als je later met kinderen zit, zal het onmogelijk zijn. Tja, en de liefde? Ik denk dat jullie dat wel overleven ;)

Misschien gewoon solliciteren en zien of je door de selectie geraakt?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:18

Horsetopia schreef:
once in a lifetime, Sarah ;)

Ik heb spijt van alle kansen die ik laten liggen heb, nu ik met mijn gezondheid zit. Ik denk zelfs dat je de paarden bij Annick zou kunnen zetten, daar gaan ze echt niks te kort komen. En tja, als het tijd is voor Sol, dan sterft ie toch, of jij er nu bij bent of niet....

Nu kan je zoiets doen, als je later met kinderen zit, zal het onmogelijk zijn. Tja, en de liefde? Ik denk dat jullie dat wel overleven ;)

Misschien gewoon solliciteren en zien of je door de selectie geraakt?

Helemaal mee eens

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:26

Het is beter om spijt te hebben van de dingen die je gedaan hebt, dan van de dingen die je niet gedaan hebt!

Je hebt nu de mogelijkheid om dit te doen, een droombaan. Als je het nu niet doet, ga er dan maar vanuit dat je het nooit meer doet. Nu ben je net afgestudeerd, jong, weinig verplichtingen. Later heb je misschien wel kinderen, een huis. Zie dan nog maar eens weg te gaan.

Gewoon solliciteren! Als je niet aangenomen wordt is het dilemma meteen weg, dan hoef je geen keuze meer te maken. Als je wel aangenomen wordt, dan kan je dan altijd nog zeggen dat je het niet wil, dan krijgt de tweede keus gewoon de baan. Dus je hier nu al zorgen over maken terwijl je nog niet eens aangenomen bent is zinloos.
En als je aangenomen wordt, dan zou ik gewoon gaan. Als het nou echt niet gaat en je wil echt weer naar huis, dan kan dat toch altijd nog?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:27

wsl ten overvloede, maar ik zou alleen wel je sollicitatie eerst met je vriend overleggen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:33

Sanned schreef:
En als je aangenomen wordt, dan zou ik gewoon gaan. Als het nou echt niet gaat en je wil echt weer naar huis, dan kan dat toch altijd nog?

Dan heb je wel een contract voor 18 maanden getekend.. Dus daar zou ik dan weer niet te makkelijk over denken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:36

Ik wou dat ik die kans had..pfff ben gewoon jalours.
Ik sluit mij dus aan bij de rest en ga ervoor.

Uiteindelijk is voor alles een oplossing.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:36

dobbelsteentje gooien: ergens JA en ergens NEE op schrijven.
Voel je weerstand bij de gevallen beslissing?
Dan is dat duidelijk niet de goede keuze.

Of je denkt bij JA .. ja maar..
Of bij Nee... maar...

:Y)

Wat zegt je vriend?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:37

Ik zou solliciteren, misschien wordt je afgewezen, en dan wordt de keuze voor je gemaakt.
Denk dat als je niet solliciteert, je altijd het 'wat als' gevoel houdt.

Daarbij ben je dus al vanaf heel jong samen met je vriend... dus sowieso nooit zelfstandig alleen erop uit geweest. (is een aanname, maar kan het me voorstellen)
Dan is dit ook heel goed voor je persoonlijke ontwikkeling.
En je kan toch Skypen?

Ik zou zeggen solliciteren, en dan verder kijken.
En natuurlijk met je vriend overleggen hoe hij er in staat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:39

Waarom studeer je eigenlijk als je dit soort kansen laat glippen, als je vriend er mee kan leven en je paarden worden goed verzorgt dan gaan. Kijk ook naar het vervolg, als jij afgestudeerd bent en dit staat op je palmares dan vergroot het ontzettend je kansen op een baan. In dit wereldje is niet zoveel dus grijp je kans. Als het echt niet gaat kun je echt wel na een bepaalde periode terug naar huis.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:40

Tiggs schreef:
Sanned schreef:

Dan heb je wel een contract voor 18 maanden getekend.. Dus daar zou ik dan weer niet te makkelijk over denken.

Nee. natuurlijk niet. Je moet er niet heen gaan met het idee, ik kan altijd na een paar maanden weer naar huis. Als je dat van het begin af aan al denkt moet je er niet aan beginnen, dan wil je blijkbaar toch niet graag genoeg. Maar het kan wel een geruststelling zijn dat, mocht je nou na een maand of 9 zwaar depressief daar zitten en echt je draai niet kunnen vinden, je uiteindelijk wel naar huis kan. Daarmee wil ik niet zeggen dat contractbreuk zomaar goed is. Je moet niet bij een beetje heimwee zeggen, het is toch niks voor mij, ik ga er weer vandoor. Maar in uiterste gevallen kan het wel altijd. Ik had het een beetje verkeerd verwoord misschien.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:41

bigone schreef:
Waarom studeer je eigenlijk als je dit soort kansen laat glippen, als je vriend er mee kan leven en je paarden worden goed verzorgt dan gaan. Kijk ook naar het vervolg, als jij afgestudeerd bent en dit staat op je palmares dan vergroot het ontzettend je kansen op een baan. In dit wereldje is niet zoveel dus grijp je kans. Als het echt niet gaat kun je echt wel na een bepaalde periode terug naar huis.

Waarom studeer je eigenlijk? Wat een rare vraag?
Mag je alleen studeren ala je anderhalf jaar naar het buitenland wilt ipv van thuisblijven?