Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En als ze bang zijn dat je er wel misbruik van zal maken, zullen ze dat snel genoeg zien en kunnen ze hun toestemming intrekken. Shadow0 schreef:Goof schreef:Als een school na ieder uur een pauze moet inlassen omdat 2 uur niet zou mogen dan zitten we wel tot 8 uur 's avonds
Kan best hoor - gewoon 45 minuten, 5 minuutjes pauze. Zit je nog steeds aan de lesuren (en die 5 minuutjes gaan meestal toch verloren met de leswissels, alleen zijn ze nu wat meer gestructureerd.) Doet ook wonderen voor de concentratie.
Tijdens testen en nieuwe instructie of direct voor en na de pauzes mocht het niet, daarbuiten wel. Maar goed, dat was wel op de basisschool 
. Ik vind het niet kunnen dat iemand beslist wanneer je mag. Maar helaas word er tog vaak nee gezegt.
SheeNegro schreef:Dus je hebt 2 uur achter elkaar les zonder pauze? Zou toch ook niet mogen denk ik dan.. Zelfs op de hogeschool geven ze dan 15min pauze om bv naar het wc te gaan.
Ik zou proberen er een ritueel van te maken om naar de wc te gaan als je opstaat en vlak voor de eerste les begint.

xSlvna schreef:Rosalie, maar hoe vaak heb jij 3 uur les dat je niet eens even naar het toilet kan? Leraren kunnen ieder uur even gaan (tenzij ze eens een blokuur hebben), leerlingen vaak niet. Ik had ook wel eens 4 uur les aan een stuk, moest ik weg ging ik. Ik vroeg het vooraf uit beleefdheid maar bij een nee ging ik ook gewoon.

.Annemeik schreef:Kan je serieus niet voor 100 minuten de boel ophouden? Ga vlak voor de les, en ga dan in de pauze. Daar zijn ze voor. En eventueel kun je vragen of je tijdens de lessenwissel mag. Maar tijdens blokuren is dat vaak storend.
Als je een klas van 30 hebt, en ze willen allemaal naar de toilet tijdens de les, dan wordt je gek als docent. Buiten dat mis je info die de docent later weer kan herhalen. Ga je later als je werkt ook elk uur naar het toilet?
Als er nou een lichamelijke oorzaak is, oke. Overleg dat dan met je mentor zodat je docenten weten dat je altijd mag. Heb je blaasontsteking, zeg het van te voren tegen de docent, dan zal er ook geen probleem zijn. Maar standaard? Sorry, erg raar.