Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Neon schreef:Je wilt geen discussie over zwart of wit werk... dat is een beetje struisvogelpolitiek... heb je al nagedacht over bijvoorbeeld de volgende punten:
- de belastingdienst. .. als die op de proppen komen heb je een groot probleem... en die zijn ook niet achterlijk dus de kans dat ze er achter komen is vrij groot
-Verder bouw je geen pensioen op, wil je straks puur van een aow-tje leven? Van het beerag wat jij noemt te willen verdienen blijft niet veel over na aftrek van vaste lasten om opzij te zetten als pensioenpotje.
- hoe wil jij met je zwarte baan een huis gaan kopen of huren?
-Als de kinderen oud genoeg zijn, houdt het werk op, met een beetje geluk mag je dan nog een paar uurtjes poetsen maar hoe zie je je toekomst dan voor je? Je hebt dan wellicht enkele jaren voor het gezin gewerkt waardoor er een afstand ontstaat tussen jou en de reguliere arbeidsmarkt.
-Je bouwt geen rechten op zoals werkloosheidsuitkering, ziektewetuitkering etc. Wat gaat er gebeuren als jij een auto ongluk krijgt en niet meer in staat bent om bij dat gezin te werken?
Demone schreef:Dat wist ik helemaal niet!
Wit heeft natuurlijk mijn voorkeur, maar ik dacht dat dat alleen via gastouderbureau kon, waar ik momenteel (nog) niet voor in aanmerking kom.
Ga het uitzoeken, thanks
D_Desteny schreef:Ik denk dat het voor dit gezin ook onmogelijk is om €1320,00 pm van de bank te halen zonder dat dit opvalt. Met dit soort bedragen is het echt een te groot risico om het zwart te doen!
celano schreef:D_Desteny schreef:Ik denk dat het voor dit gezin ook onmogelijk is om €1320,00 pm van de bank te halen zonder dat dit opvalt. Met dit soort bedragen is het echt een te groot risico om het zwart te doen!
Daar weet jij echt niks van, net zoals ieder ander hier op bokt. Waarom zou het van de bank moeten komen?
Vjestagirl schreef:En €1300,- per maand lijkt heel veel, totdat je er echt van moet gaan leven, en dan is het ineens toch niet zo veel.
Citaat:Aftrekposten
Als de Belastingdienst u als ondernemer ziet, kunt u profiteren van aftrekposten, zoals de zelfstandigenaftrek en de startersaftrek. U hoeft dan minder inkomstenbelasting te betalen. Om voor sommige faciliteiten in aanmerking te komen moeten u voldoen aan het urencriterium.
De belangrijkste aftrekposten zijn:
zelfstandigenaftrek. Zelfstandigen mogen een vast bedrag van de winst aftrekken (2013=€ 7.280. );
startersaftrek. Startende zzp’ers hebben in bepaalde gevallen recht op een extra aftrek bovenop de zelfstandigenaftrek (€ 2.123);
MKB-winstvrijstelling. De MKB-winstvrijstelling is een extra aftrekpost van 14% op de winst, na toepassing van andere aftrekposten zoals zelfstandigenaftrek en startersaftrek.
Samenvoegen aftrekposten
Het kabinet wil de verschillende aftrekposten voor ondernemers samenvoegen. Een ondernemer kan dan makkelijker zien hoeveel hij overhoudt van zijn winst. Ook dalen de administratieve lasten.
Het kabinet wil deze ‘geïntegreerde ondernemersfaciliteit’ omzetten in een aparte winstbox, met een eigen belastingtarief. Winst wordt dan tegen een lager tarief belast. De winstbox is er naar verwachting per 1 januari 2015.
Kijk goed onder welke regeling je valt, als gastouder kan het ook anders zijn,lees de pdf:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... orter_2013
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... orter_2013.