Gewoon eerlijk in de motivatiebrieven vermelden 'ik studeer dan af als...' en zodra le papier important binnen is je brief veranderen naar 'ik ben afgestudeerd als...'Al mijn gesprekken zijn door de eerste mails gekomen, in juni begonnen met solliciteren, begin september officieel afgestudeerd door herkansing en 1 november officieel begonnen. En dat met een diploma dat onbekend is in NL :p
.
Bij de plaatselijke bakker is persoonlijk afgeven misschien wel handig, maar bij een beetje bedrijf strand je dan toch echt bij de receptie (al dan niet met het verzoek of je alles wil mailen omdat ze t liever digitaal hebben)..
Las al wel een tijdje mee maar had me nog niet gemeld. Ik ben bijna klaar met mijn HBO opleiding en ik wil graag werk. Heb tot nu toe gesolliciteerd op banen van een lager niveau (MBO of minder) en werd wel vaak uitgenodigd, maar nooit aangenomen. Ik kreeg altijd complimenten over de zakelijkheid en netheid van mijn CV. Ze vonden hem super. Maar doordat dit zo mooi in elkaar zit lieten mensen zich tegen houden om mij uit te nodigen of aan te nemen blijkbaar. Nu heb ik een speelser CV gemaakt, met de hoop om de drempel weg te nemen, maar weet niet wat ik ervan vind.