Wanhoopig.. werk gezocht..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:10

Er zijn ook zat mensen die heel kieskeurig zijn kwa werk, als je echt wil en je pakt het goed aan, moet er wel wat te vinden zijn,

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:11

fokfanaat schreef:
Er zijn ook zat mensen die heel kieskeurig zijn kwa werk, als je echt wil en je pakt het goed aan, moet er wel wat te vinden zijn,

Nou ik solliciteer ook op alles, maar het is echt, echt heel lastig.
Zelfs mijn dochter van 16 die een bbl opleiding wil gaan doen, krijgt 0 op haar bord

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:16

fokfanaat schreef:

Zo makkelijk is het echt niet altijd.....

Wat je ook nog kan doen, bouw een site met wie je bent, wat je zoekt, je CV ed en gooi dat via twitter en facebook de lucht in. Zorg dat de site er een beetje netjes uitziet, als je dat zelf niet kan is er vast wel iemand die je kan helpen. Sowieso sociale media inzetten. Je zal niet de eerste zijn die op zo'n manier aan werk komt.

Wat doe je aan netwerken? Er zijn bij jou in de buurt vast ook netwerkavonden, bijvoorbeeld van de gemeente. Ga je daar ook naar toe? Veel banen worden niet vergeven via sollicitaties, maar via, via. Netwerken is dus ontzettend belangrijk.

Ook kan je voor een paar euro via vistaprint visitekaartjes maken. Werk aan een wervende tekst, wie ben je, wat zoek je, wat kan je, kort dat dusdanig in dat het op een visitekaartje past en geef die aan wie er maar 1 hebben wil.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:20

Lalidan schreef:
Wat doe je aan netwerken? Er zijn bij jou in de buurt vast ook netwerkavonden, bijvoorbeeld van de gemeente. Ga je daar ook naar toe? Veel banen worden niet vergeven via sollicitaties, maar via, via. Netwerken is dus ontzettend belangrijk.

Absoluut! Bij veel werkgevers heb je gewoon iemand nodig die er al zit om je naar binnen te praten. Of je moet een CV hebben waar ze van onder de indruk zijn.

Heb je tankstations e.d. in de omgeving ook al geprobeerd? Dat is voor zo'n "tussendoor" baantje echt heel leuk verdienen omdat het in de metaalindustrie valt (loon viel me niet tegen, maar goed, ik was paardensector gewend).

Meraki

Re: Wanhoopig.. werk gezocht.. misschien de stap naar erotiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:27

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:02

Ik zou inderdaad ook eens gaan kijken naar beveiligingswerk, verdient best aardig en ze hebben er met regelmaat nieuwe mensen nodig omdat er vrij veel verloop is. Wat fokfanaat zegt klopt vaak wel, als je de juiste instelling hebt kun je altijd wel wat vinden, of je er blij van wordt is een tweede.

Als je toch wel voor de erotische optie gaat zou ik het enkel bij telefonisch contact houden, dan beperk je de schade op langere termijn zoveel mogelijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:12

In en rond Doetinchem zit ook glastuinbouw. Je kunt dus een rondje kassen doen (en niet via de telefoon maar gewoon echt langs gaan zodat mensen zien dat je van aanpakken weet. In de kassen zoeken ze altijd wel medewerkers. De lente komt er straks weer aan en dan is het helemaal hoogtij voor werkzoekenden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:20

Cayenne schreef:
In en rond Doetinchem zit ook glastuinbouw. Je kunt dus een rondje kassen doen (en niet via de telefoon maar gewoon echt langs gaan zodat mensen zien dat je van aanpakken weet. In de kassen zoeken ze altijd wel medewerkers. De lente komt er straks weer aan en dan is het helemaal hoogtij voor werkzoekenden.

Uhh nou die heb ik hier nog niet gezien hoor :) Zou eerder kijken naar varkens/melkveebedrijven die heb je hier zat. Als je trekker kan rijden kan je ook loonwerkers nog proberen want het mest seizoen komt nu ook weer op gang. Heb je stallen in de buurt al gebeld, misschien zoeken die nog mensen voor mesten/groomen. Ze zoeken in Lichtenvoorde nog wel een groom maar liefst met vrachtwagen rijbewijs. (www.paardenwerk.nl)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 13:16

ik heb inderdaar al is wat geprobeerd op varkens en kalveropfok bedrijven maar dat lukte me niet aardig en bij werkplein konden ze me daar niet in verder helpen

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:27

Hoeveel ervaring heb je? Als je voldoende hebt kun je ook nog solliciteren op assistent filliaalmanager vacatures in winkels namelijk. Veel 'verkoopsters' durven dat niet maar doe het gewoon! Heb ook zelfde probleem als jij.. Leeftijd! Maar voor dat soort vacatures word je juist in de 20 nog wel uitgenodigd(als je brief eruit springt)

Edit ik link je even per pb een site door waar ik echt veel aan heb. Weet niet of je die hier zo neer mag zetten.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:37

Laat in ieder geval ook via facebook weten dat je werk zoekt, en plaats dat zo vaak mogelijk. Laat iedereen die je kent met je meezoeken, met z'n velen vind je meer als alleen. Bel ook zo vaak mogelijk alle uitzendbureau's na, hoe actiever je zelf bent, hoe actiever ze ook voor je gaan zoeken.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:43

Ik zie dat je helpende welzijn hebt gedaan, meld je aan voor de invalpoel bij alle zorg instelling. Als er namelijk een vacature ontstaat, is deze altijd eerst intern beschikbaar en dus ook voor de invalpoel.

Over je vraag in de OP kan ik je geen tips geven.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:44

Ik werk zelf avonddiensten van 19.00 tot 24.00/1.00. Daar is niet ontzettend veel animo voor, omdat het echt rottijden zijn. Wellicht kan je zoiets proberen? Bij de post sorteren of distributiecentra van bedrijven die in de avond werken?
Neem aan dat je wel staat ingeschreven bij een uitzendbureau? Hebben zij niet zulk werk?

Heb je een auto/rijbewijs? Dan ben je al weer ruimer inzetbaar voor bedrijven.

Erotiek zou echt een alller laatste oplossing zijn voor mij. Ik heb gehoord dat je er inderdaad erg moeilijk weer uit komt, en ik zou het denk ik zelf niet kunnen. Een 'hijglijn' is dan weer wat anders dan webcam of prostitutie denk ik, maar je moet het wel echt kunnen.
Goed dat je hier ervaringen vraagt en er goed over nadenkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:45

Jeetje dat je zo iets zegt.....

Ga poetsen....

Ik heb ook goede opleidingen gehad, maar op een leeftijd dat ik niet meer interessant ben....zonder mijn inbreng wordt het zelfs geen droog brood eten...

Dus....ik doe schoonmaakwerk...en echt niet erg hoor.....altijd resultaat van je werk, blije mensen, gezellige kontakten....

Ik zie dat je 23 bent, maar dan heb je nog zoveel mogelijkheden.....ga schoonmaken en school je zelf om, ga een gesprek aan met het arbeidsburo welke richting, ga kranten kijken welke soorten werk wordt aangeboden...en ga die richting opleiding zoeken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:48

fokfanaat schreef:

Kom dan maar eens hier in Friesland solliciteren.

Ik heb er meer dan 60 uit (van schoonmaak via productiewerk naar horeca/winkel tot Mc Donalds) en nog niets gevonden.

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:50

Misschien nog een idee: de Gall&Gall of een andere slijter, daar nemen ze mensen van minimaal 21 aan! Ik doe het als bijbaantje naast mijn studie nadat ik ook moeite had met wat vinden, voornamelijk ivm leeftijd. Is ook echt leuk werk omdat je veel contact hebt met de klanten.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:54

Een BBL opleiding? Bijvoorbeeld Maatschappelijke zorg of psychiatrie

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 14:01

russel schreef:
Jeetje dat je zo iets zegt.....

Ga poetsen....

Ik heb ook goede opleidingen gehad, maar op een leeftijd dat ik niet meer interessant ben....zonder mijn inbreng wordt het zelfs geen droog brood eten...

Dus....ik doe schoonmaakwerk...en echt niet erg hoor.....altijd resultaat van je werk, blije mensen, gezellige kontakten....

Ik zie dat je 23 bent, maar dan heb je nog zoveel mogelijkheden.....ga schoonmaken en school je zelf om, ga een gesprek aan met het arbeidsburo welke richting, ga kranten kijken welke soorten werk wordt aangeboden...en ga die richting opleiding zoeken.

tja als je opgegeven moment meer dan 1000 euro aan rekeningen hebt..
en je vriend ook te weinig geld heeft en je niet terug kan vallen dan ga je inderdaad kijken wat er nog meer mogelijk is.

Ga schoonmaken..
Nou was is je adres dan kom ik schoonmaken (uiterraard moet het per OV en fiets te bereiken zijn)
ik heb echt al wel gesolliciteerd op schoonmaakwerk..
en dat kon ook 2 dagen en toen was de gene waar voor ik moest vervangen weer terug..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:03

Verder, wees ook niet te kieskeurig en zet door. Geef niet op na een paar dagen. Ik begrijp dat je begin deze maand begonnen was bij een baantje en dat je daar weer mee gestopt was omdat de uren problematisch waren en dat het buiten was. Werk is werk.

Jullie wonen samen, wat voor rekeningen gaat het dan over? Gezamelijke rekeningen voor het huishouden? vaste lasten? of overige rekeningen.

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:03

Is het een idee om hier in ieder geval een beknopte CV en wensen neer te zetten zodat iedereen mee kan zoeken?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:05

Bah, wat een vervelende situatie TS! :(:)
Wel heel goed dat je zo hard blijft zoeken, ik weet dat het heel deprimerend is. Ik zou toch eens kijken of je (en je vriend) geen recht hebben op WW.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:06

Wat voor een rekeningen zijn dat dan dat het 1000 euro is? Gewone vaste lasten? Of eenmalige uitgaven?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 14:12

dierenarts
KNHS
vereniging

eenmalige dingen dus..
en die dingen komen altijd allemaal tegelijk als je het dus niet hebben kan haha

ik heb er net weer heel wat sollicitatie's uitgedaan en zoek in de tussen tijd ook weer verder..

mn vriend en ik gaan inderdaad vanavond is even kijken hoe of wat en vrijdag(dan is hij waarschijnlijk eerder thuis) naar de gemeente

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:12

Ik heb niet alles gelezen maar ga buiten de stad zoeken. ga bij boeren, bollenboeren kassen, tuiners en weet ik het af daar is ALTIJD werk. Je moet je zelf wel goed kunnen 'verkopen'. Beetje over je eigen opscheppen helpt en je niet zomaar laten afwijzen!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:14

Zelf zou ik niet de erotische wereld in gaan. Kan het ook zijn dat je de brieven niet goed formuleert? Er zijn volgens mij wel plekken waar je een sollicitatiecursus kunt doen. Ik hoop dat je snel werk vindt