Het is ook vrij ver van huis en lange files, maar ik kan het inkomen goed gebruiken en dat is dan ook mijn enige drijfveer
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

joyce2 schreef:Nee, ik ben niet blij met mijn baan. Hiervoor werkte ik in een luxe lingeriezaak en daar heb ik 3,5 jaar lang met veel passie en plezier gewerkt. Na 2,5 jaar begon de sfeer te veranderen en uiteindelijk ging de boel failliet, omdat ik voor een stel oplichters bleek te werken (heeft zelfs de media gehaald). Door dat laatste super stressvolle jaar heeft mijn gezondheid een fikse tik gehad.
Na ruim een jaar vond ik weer nieuw werk, waar ik van begin af aan al wel mijn twijfels over had. Maarja, ik wou mijn horizon verbreden en heb de baan aangenomen (daarbij was het ook erg prettig om weer een inkomen te hebben). Vanaf mijn eerste werkdag voelde ik me niet welkom en ondanks dat het werk zelf heel leuk is, heb ik gemerkt dat collega's en de sfeer op het werk ontzettend belangrijk zijn. De klachten die ik had na mijn baan in de lingeriezaak kwamen weer opspelen, waardoor ik nu ziek thuis zit. Ben er dus wel achter dat collega's en sfeer op het werk voor mij heel belangrijk zijn om een baan te laten slagen.
Heb na veel overleggen met partner, vrienden en familie besloten om voor mijn eigen geluk te kiezen en ik zit nu te wachten op een telefoontje van de re-integratiecoach om te bespreken hoe we dit nu aan moeten pakken. Ik vind het een hele enge beslissing, in deze tijd zelf ervoor kiezen om vroegtijdig je contract te beëindigen, maar ik ga desnoods wel weer schoonmaken of kranten bezorgen als we op een gegeven moment krap komen te zitten.
). We zijn dingen die eerst heel vanzelfsprekend waren, zoals dagelijks luxe brood en lekkere kaasjes in het weekend, veel meer gaan waarderen. Doordat het budget leven ons zo goed afging, zijn we veel dingen ook budget blijven doen en daardoor heb ik het afgelopen jaar een buffertje op kunnen bouwen. Als we weer helemaal "back to basic" gaan en er niet al te gekke dingen gebeuren, kunnen we zeker een jaar vooruit. Mocht ik nog geen nieuwe baan hebben wanneer na 3 maanden mijn uitkering stopt, dan weet ik zeker dat ik wel weer een manier vind om wat geld bij te verdienen, waardoor we nog langer vooruit kunnen. Ik heb al een periode schoongemaakt en ben echt niet te beroerd om zoiets eventueel weer te gaan doen.
En ik haal heel veel energie uit het runnen van mijn webshop, dus ik hoop daar over een tijdje ook een klein komen uit te kunnen halen en zo blijf je ook bezig als je thuis zit. Kostolany schreef:Joyce2: Knap dat je de stap zo zet..wat Wieldop ook zegt. Maar tja het moeten is er soms wel bij als je echt geld moet verdienen dat nodig is. dus niet voor iedereen gaat het op om zomaar los te laten;)

Administratief, telefoon, verkoop en klantencontact. loez schreef:Collega's zijn nog belangrijker dan het werk vind ik!
Daar ben je toch de hele dag mee in de weer! Gelukkig heb ik een leuke leiding gevende en enorm fijne collega's!

loez schreef:Collega's zijn nog belangrijker dan het werk vind ik!
Daar ben je toch de hele dag mee in de weer! Gelukkig heb ik een leuke leiding gevende en enorm fijne collega's!