Kana schreef:Ik vind het geen probleem om mijn ID te laten zien als ik zelf iets koop. Ik ben 23 dus val onder de nieuwe regeling.
Echter heb ik gister koffie gedronken in de stad met een vriend van mij. Naderhand liepen we even de AH in, ik voor mijn avond eten en hij voor zijn avond eten. Ik betaalde mijn eten en pakte het in mijn tas, nadat ik dus al betaald heb werd die vriend van mij geholpen. Omdat wij aan het kletsen waren en elkaar dus overduidelijk kennen moest ik mij legitimeren voor zijn bier. Ik heb het netjes gedaan, maar hoe langer ik erover nadenk hoe achterlijker ik het vind.
Ik doe mijn eigen boodschappen en de persoon die na mij aan de beurt is doet ook zijn eigen boodschappen. Ik vind het van de zotte dat ik me moest legitimeren voor hem. Als ik het niet had gedaan had hij het niet mee gekregen. De volgende keer dat het gebeurt mogen ze van mij de leidinggevende erbij halen, ik heb geen sikkepit met de boodschappen van een ander te maken.
Ik snap je heel goed.

Maar als er 3 jongeren aan mijn kassa komen, komen met elkaar de winkel in, en staan allemaal een voor een achter elkaar in de rij, en er wil er 1 sigaretten halen bijvoorbeeld, moeten ze zich alle drie legetimeren. Is nummer 3 17, en nummer 1 en 2 beiden 18, krijgt nummer 1 geen sigaretten. Wie zegt namelijk dat dit niet voor nummer 3 is? Dat zijn helaas gewoon bepaalde regels waar wij, als cassieres ons aan moeten houden. Hoe vervelend dat bijvoorbeeld voor jou als 23 jarige is, als we het niet doen kunnen we problemen krijgen.. Als ik met vriendinnen mee ga, en er moet iemand sigaretten halen en mijn portomonee zit onderin mijn tas, waaronder dus ook mijn legetimatie, blijf ik even buiten wachten.
Nou heb ik het voordeel dat ik 9/10x bij mijn werk naar binnen loop, en ze daar weten dat ik 19 ben en ik me nooit hoef te legitimeren
Ze schatten mij gewoon ouder als 25
Dat duurt nog 6 jaar

Ze nemen toch geen slok voor ze het verkopen?