Mobiel op school

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:16

MaartJ schreef:
In zo'n geval dat er iets met een ouder is wordt er inderdaad verwacht dat er naar de school wordt gebeld en dan wordt desbetreffende leerling uit de klas gehaald.
Ouders zijn bij ons ook op de hoogte van de regels, geen mobiel tijdens de les.

Maar, zeg eens eerlijk, degenen die zitten te appen/facebooken etc. onder de les, kunnen jullie niet even die 50 minuten zonder je mobiel?
Ik ben zelf ook nog student maar tijdens mijn colleges zit mijn mobiel toch echt in mijn tas en kijk ik er echt niet op..

groot gelijk !
alleen zijn onze lessen 70 minuten :+
ik kijk vaak alleen hoe laat het is omdat de klok steeds ergens anders hangt per lokaal. maar dat is ook alles, daarna gaat ie weer lekker terug in mn tas :))

Marit

Re: Mobiel op school

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:17

Er was toen nog niet echt whatsapp, en ik had ook geen internet op m'n telefoon. Dus nee ik had hem nooit aan :+ Zelfs heel vaak niet eens bij me :')
In m'n laatste jaar had ik hem meestal op stil in m'n zak, maar neuh, ik deed er nooit wat mee.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:18

Tja als onze school dingen dan doorgeeft. School was gebeld, niks gehoord. Totdat de buuf mij op kwam halen. Dus die regels van jullie zijn heel leuk als je je eraan wilt houden, zolang de school dat ook wil. En laat dat nu niet het geval zijn.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:18

Als het goed is mag je mensen niet weigeren water te drinken. Water moet imo ook altijd toegstaan zijn.

Mobieltje heb ik in mijn tas/jas tijdens de les als er les gegeven wordt. Mag ik voor mezelf werken pak ik hem er vaak wel bij, toch een tikkeltje verslaafd :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:19

MaartJ schreef:
Niet eten/drinken tijdens de les zijn afspraken van de school. Komen de kinderen net van gym bijvoorbeeld dan ben ik de beroerdste niet maar het leidt te veel af. Ik geef les aan 2e klas VMBO en ik weet zeker dat het gemieter wordt als ik ze laat drinken tijdens de les want dan trekt de ene na de andere een blikje cola open met alle gevolgen van dien..
Uitzonderingen zijn er uiteraard altijd :)

Eens.
Hier ook een docent in het VMBO.
Drinken en eten doe je in de pauze, enkel de klas die ik direct na een gymles heb mag bij mij in het lokaal even wat drinken aan het begin van de les.
Telefoons zijn weg, zie ik ze dan neem ik ze in. Als een leerling even wil checken, aan het eind van de les, of er nog wijzigingen in het rooster zijn ben ik de moeilijkste niet en mag dat, maar in principe zijn telefoons weg.

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:20

Bij mij op school word er van ons verwacht dat de telefoons uit in de tas liggen. Niemand doet dat :') telefoon lief staat op niet storen(geeft dan geen enkele kik) en in mijn broekzak. Leraren hebben er geen problemen mee. Wel is er meestal protest als hij op tafel ligt. Nouja, niet heel erg imo. Als er telefoons in zicht worden gezien tijdens gebruik in de les word er heel verschillend gereageerd, de een geeft je een waarschuwing de ander pakt hem af tot het einde van het lesuur en het uiterste is inleveren tot 16u maar hoe vaker hij ingeleverd is tot 16u hoe langer je hem kwijt bent. Buiten de lesuren doe je maar wat je wilt behalve foto's maken of filmen, ook al word er vaak geen probleem gemaakt van selfies met vriendinnen ;p

Met drinken en eten is het eigenlijk nooit de voorkeur van de docent maar in de schoolregels staat dat je drinken uit een flesje wel mag nuttigen. Eten is niet wenselijk maar als er een goede reden is mag het onder de voorwaarde dat je muis stil bent en geen rotzooi maakt. :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:21

In mijn broekzak of op tafel. Leerkrachten zeggen er niets op zolang je de les niet stoort en toch kan opletten :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:23

Ergens in mijn jas zak of op mijn tafel, maar daar ligt die dan ook braaf stil en kijk ik er zo een uur niet naar.. Maar ik ben dan wel een stuutje.. -O-

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:24

Die van mij zit in mijn broekzak en staat op trillen. Ik kijk soms tijdens de les als op een app krijg, maar meer niet.

Ik verbaas me er echt over hoe makkelijk ze er mee omgaan op de school in 'de school'. Zodra bij ons in de les een telefoon zichtbaar is wordt ie meteen afgepakt en kun je hem om 17.00 ophalen. Ik vind dat ze er daar vrij makkelijk mee omgaan en als er dan een telefoon wordt afgepakt, krijgt de persoon hem na de les ook gelijk weer terug.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:26

ik vraag me dan toch af, nu er hier docenten van het vmbo zijn (ik zit in 4 vmbo) wat jullie absoluut niet vinden kunnen.

ik vraag bijvoorbeeld altijd of ik even een slokje mag drinken, een paracetamol mag pakken enz.
maar er zijn gewoon mensen uit de klas die hun flesje gewoon op tafel hebben, ongevraagd drinken en gewoon voor de neus van de docent. toch word er niks van gezegd (met wel meer dingen) terwijl, als wij zoiets doen, de vaak ietwat stillere (ik zit bij stille mensen maar ben het niet bepaald := ) krijgen we meteen waarschuwingen..

vraag ik me dan toch af, waarschuw je ze niet meer omdat ze toch al altijd 'vervelend' zijn, of..

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:26

Op tafel of mn etui, wel op trillen, vind het fijn als ik meteen kan kijken hahaha.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:27

Ik vind die hele school overdreven, nadat de leraren het hadden gezien, waren wij hele lieve kinders O:)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:29

Op tafel liggen bij mijn leerlingen alleen de zaken die van belang zijn tijdens mijn les. Dus een werkboek, tekstboek, aantekeningenschrift, evt. agenda en een etui. De rest moet van mij in de tas.
Aan het begin van de les check ik even wat er op de tafels ligt en de leerlingen die spullen hebben liggen die niet nodig zijn moeten deze dan weg doen.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:33

In mijn tijd op school (2jaar geleden :) ) mochten we op hetschoolplein geen gsm dus ook niet tijdens de pauzes.
Dus keek ik wel gewoon op mijn mobiel als de les niet interessant was of niet nuttig.
Ze moesten bij mij niet afkomen voor mijn mobiel een week te houden dan stond ik zo bij de politie want dat mogen ze niet :D

Als er gevraagt werd voor telefoons vanvoor in de bak te doen vond ik geen probleem.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:33

xZiva_ schreef:
ik vraag me dan toch af, nu er hier docenten van het vmbo zijn (ik zit in 4 vmbo) wat jullie absoluut niet vinden kunnen.

ik vraag bijvoorbeeld altijd of ik even een slokje mag drinken, een paracetamol mag pakken enz.
maar er zijn gewoon mensen uit de klas die hun flesje gewoon op tafel hebben, ongevraagd drinken en gewoon voor de neus van de docent. toch word er niks van gezegd (met wel meer dingen) terwijl, als wij zoiets doen, de vaak ietwat stillere (ik zit bij stille mensen maar ben het niet bepaald := ) krijgen we meteen waarschuwingen..

vraag ik me dan toch af, waarschuw je ze niet meer omdat ze toch al altijd 'vervelend' zijn, of..

Iemand die mij vraagt wat water te drinken bij het nemen van paracetemol handelt correct, dus daar doe ik niet moeilijk over.
Er is bij mij niemand die drinken op tafel heeft staan en die elk willekeurig moment drinkt in de les. Alle eten en drinken is weg, ongeacht of je een stil of aanwezig kind bent. Daar zie ik geen verschil in.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:40

Telefoons horen gewoon in de tas vind ik. Op stil.
Over eten en drinken, vind ik dat water gewoon moet kunnen. Waar dan ook. Plak spul of in ieder geval iets anders dan water, vind ik niet nodig, tenzij er een medische reden voor is, zoals diabetes.
Eten moet, bijvoorbeeld na lichamelijke inspanning, kunnen vind ik. Zolang je er geen stokbrood en een bakje kipkerrie of een zak snoep bij pakt, moet dat kunnen.

Maar dat is mijn mening..

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:41

Ik als mbo student gebruik hem tijdens mijn college's.

Ons rooster staat in een app, net als al onze documenten die wij gebruiken. Mocht het voorkomen dat ik mijn laptop niet mee heb werk ik dus via mijn telefoon mee aan de opdrachten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 22:51

Ik schrik hier toch wel van hoor... Hoe willen jullie dat straks doen als je werkt?

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:55

Ik zit er vrijwel elke les wel op. Hij zit in m'n zak op stil maar ik check hem wel minstens één keer per les. Hij is pas één keer in vier jaar middelbare school afgepakt, en dat was in de eerste. :') Net als eten en drinken, als wij van gym komen (VWO 4) en ik vraag of ik een broodje mag eten mag het bijna altijd. Ook een flesje water mag hier altijd.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:55

LadyMadonna schreef:
Ik schrik hier toch wel van hoor... Hoe willen jullie dat straks doen als je werkt?

Bij mijn werk ligt hij in de kantine en kijk ik er meestal alleen op in de pauze.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:56

LadyMadonna schreef:

Op het werk kun je je nuttig bezig houden bij sommige lessen op school was dit niet het geval :D

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:56

LadyMadonna schreef:

Als ik zelf op stage ben (verpleegkundige in opleiding) ben ik de gehele 8uursdienst niet met mijn telefoon bezig. En komt deze ook niet in mijn handen.

Ik denk dat het een kwestie is van hoe belangrijk het is... Mensen horen zonder telefoon te kunnen leven. Communicatie onderling vind ik heel belangrijk en helaas vind dit nog maar minimaal plaats. Ook al zit je naast elkaar word er soms nog gewhatsapt helaas.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:58

Drinken doe ik altijd gewoon wanneer ik wel hoor, uit een flesje en wel altijd water. Vind ook echt dat dat moet kunnen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:04

LadyMadonna schreef:

Nou, bij ons op het bedrijf heeft zowat iedereen z'n telefoon op zijn bureau liggen. Veel mensen met kinderen die bereikbaar moeten zijn, bijvoorbeeld.

Ik heb de mijne ook altijd in de buurt, maar dat betekent niet dat ik hem ook echt gebruik. Soms ligt hij op m'n bureau, soms zit hij in mijn handtas en om het uur kijk ik even (en dat houdt letterlijk in: even 5 seconden het schermpje aanzetten om te kijken of er meldingen zijn, tijdens de werkuren ga ik echt niet zitten Whatsappen, smsen of Facebooken). Af en toe krijg ik wel een keer een bericht binnen maar daar antwoord ik alleen op tijdens mijn lunchpauze of aan het einde van de dag. Persoonlijke telefoons beantwoorden doe ik heel kort als het net toevallig een rustig moment is en ik weet dat het iets dringend kan zijn. In andere gevallen bel ik tijdens mijn pauze of aan het einde van de dag terug. Nu heb ik wel een job waarbij ik sowieso erg veel moet telefoneren en communiceren, iedereen hangt bij ons zowat de hele dag aan de lijn met buitenlandse klanten. Af en toe een kort telefoontje met thuis, daar knijpen ze wel een oogje voor toe, zolang we maar onze maandelijkse omzet (of meer) halen.

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:07

Ik zit daar op school, ze pakken wel echt de leukste/ ergste stukjes eruit en bovendien hangt het er af welke leraar je hebt, en hoe streng die met de regels zijn.
Ik zelf zit er meestal in de pauzes op en denk ook wel minimaal 1 keer per dag tijdens een les, sommige dagen zit ik er helemaal niet op tijdens de lessen. Hangt er bij mij of welke leraar, wat we doen in de les en of ik ''zin'' heb in me mobiel :)
Wat drinken en een broodje eten na de gym mag bij ons ook van 14 vd 16 leraren.
We mogen ook in de zomer drinken tijdens bijna alle lessen.