Ziek op stage, inhalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:36

Ik stoor mij een beetje aan dat "autistisch". Wat heeft dat er nou mee te maken. Wat jullie er ook vinden, autistisch is toch echt wat anders. Ik ken geen autistische scholen/bedrijven... Je hebt wel scholen vóór autisten maar die bedoelen jullie vast niet toch?

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:36

Bij ons was het doodnormaal om een gemiste stagedag in te halen!

saskiakefie

Re: Ziek op stage, inhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:37

Wanneer moesten jullie dat dan inhalen, in het weekend..?

_Cher

Ja, als je nou heel erg veel ziek bent geweest kan ik me er nog iets bij voor stellen, maar bij 1 of 2 dagen vind ik het een beetje onzin. Maar goed, dit ligt ook wel aan het bedrijf, uit mijn ervaring weet ik dat ze bij sommige bedrijven er niet zo moeilijk over doen.

Komt inderdaad door de overeenkomst die je tekent, de uren die daar op staan moet je ook maken.

vuurneon

Ts, het advies; lees eerst je contract (oftewel, neem je eigen verantwoordelijkheid) en ga dan verder kijken. Als in je contract staat dat je zoveel uur moet maken en je komt daar niet aan: wees dan gewoon verstandig en doe die dag extra. Zo laat je ook zien dat je verantwoordelijkheid durft te nemen. Staat er niets over in? Ga dan naar de mentor en vraag hulp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:38

Weekend of schoolvakantie, ging vaak gewoon in overleg met je stageplek, dus kon ook over meerdere dagen en dan 1 a 2 uur per stagedag 'overwerken', en dan werd het op die manier gelijkgetrokken. Of in het weekend of vakantie een dagje erbij of een dagdeel.

Of dat je het nu inhaalt of aan het eind van het jaar wanneer je eigenlijk liever feest wilt vieren maar dat niet kan omdat je niet weet of je over bent naar het volgende leerjaar omdat je niet aan je stageuren bent gekomen; doe mij dan maar gelijk inhalen hoor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-01-14 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

saskiakefie schreef:

Bij ons is het gebruikelijk om in de school vakantie in te halen. In het weekend was het ook mogelijk en afhankelijk van de leeftijd: in de avond.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-01-14 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

saskiakefie schreef:

Ik denk dat het de school niet uitmaakt wanneer, als er maar begeleiding voor je is. Bij mij op school kon dat betekenen dat je stage liep in de vakantie of als het bedrijf weekenden werkt dan kon dat ook nog. In overleg met het bedrijf uiteraard.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:39

vuurneon schreef:
saskiakefie schreef:

Bij ons is het gebruikelijk om in de school vakantie in te halen.

oh nog erger :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:40

chelle_dora schreef:
Weekend of schoolvakantie, ging vaak gewoon in overleg met je stageplek, dus kon ook over meerdere dagen en dan 1 a 2 uur per stagedag 'overwerken', en dan werd het op die manier gelijkgetrokken. Of in het weekend of vakantie een dagje erbij of een dagdeel.

Of dat je het nu inhaalt of aan het eind van het jaar wanneer je eigenlijk liever feest wilt vieren maar dat niet kan omdat je niet weet of je over bent naar het volgende leerjaar omdat je niet aan je stageuren bent gekomen; doe mij dan maar gelijk inhalen hoor.

nou gelukkig werkt TS al over dus dan hoeft zij niet in te halen. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:41

Overwerken? Waar dan?

Als die 45 minuten in eigen tijd zijn, dan draait ze aardig volgens schema.

saskiakefie

9,5 uur schreef ze

Anoniem

Ik moest voor mijn stages altijd een x aantal uur stagelopen in totaal. Dit was dan fulltime, met uitzondering van de dagen dat ik terug naar school moest (3x tijdens stage). Deze drie dagen liep ik dan inderdaad langer stage.

En school kan je keihard laten "zakken" op een stage als je bijvoorbeeld fraudeert in de uren. Vergeet niet dat bedrijven dit ook bijhouden én contact hebben met school he. Ook heel verstandig om dat hier op internet te zetten, dat je even gewoon x uur neerzet. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:42

saskiakefie schreef:
chelle_dora schreef:

nou gelukkig werkt TS al over dus dan hoeft zij niet in te halen. :)

Dan is het toch simpel voor TS: rekensommetje maken met het aantal uren wat ze nu stage heeft gelopen en of ze dan nog 'op schema' loopt. Dit aan de stagebegeleider en school laten zien en dit even wel gelijkstemmen met elkaar. Voordat TS overal vanuit gaat en de school of stagebegeleider het toch anders ziet. Communicatie is later op de werkvloer erg belangrijk, dus ik zou daar dan nu maar vast mee beginnen, duidelijke communicatie.

En eh, pauzes waren hier ook allemaal eigen tijd, en ik heb ook nog nooit mogen lunchen in de baas z'n tijd, was ook gewoon allemaal eigen tijd.

saskiakefie

Dan nog is het elke dag 3 kwartier langer

vuurneon

saskiakefie schreef:
9,5 uur schreef ze

-45 minuten als pauze in eigen tijd zijn, wat heel goed kan.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:43

Jans schreef:
Ik moest voor mijn stages altijd een x aantal uur stagelopen in totaal. Dit was dan fulltime, met uitzondering van de dagen dat ik terug naar school moest (3x tijdens stage). Deze drie dagen liep ik dan inderdaad langer stage.

En school kan je keihard laten "zakken" op een stage als je bijvoorbeeld fraudeert in de uren. Vergeet niet dat bedrijven dit ook bijhouden én contact hebben met school he. Ook heel verstandig om dat hier op internet te zetten, dat je even gewoon x uur neerzet. ;)

Heb m'n diploma al :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:43

Hier (en op stages) zijn rookpauzes en eetpauzes en koffiepauzes ook voor eigen tijd.

Ik heb zelfs werkgevers gehad waar ik rookpauzes moet noteren in het uursysteem.

Saskia, jij wel :P TS niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:44

saskiakefie schreef:
Dan nog is het elke dag 3 kwartier langer

Ligt er maar wel net aan wat er is afgesproken met de stageplek. Als daar dagen van 9 uur zijn afgesproken draai je dagen van 9 uur. :D

En anders alsnog, duidelijk communiceren en niet in je eentje wat bedenken maar daar je stagebegeleiders op zowel stage als school ook in betrekken. Anders kan je het aan het eind van het jaar nog over doen. En dat heeft geen ruk met autistische scholen te maken, beetje krom ook om te zeggen maar ieder zijn ding natuurlijk.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:46

Ach ja ik word soms een beetje misselijk van al die regeltjes die weinig toevoeging hebben en waar niet vanaf geweken wordt.

Anoniem

Tja, ik vond het ook altijd vervelend dat ik achter de kassa niet mocht whatsappen, maar regels zijn er niet voor niks. Vond het ook heel vervelend dat ik niet mocht bellen in de klas, maar die regels waren er niet voor niets.
Ik word misselijk van mensen die denken dat de regels voor iedereen zijn, behalve voor hunzelf.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-01-14 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Wat een motivatie. Als jij ook zo op je stage bent snap ik wel dat je moet inhalen. Dus laat je van je goede kant zien en maak je niet druk om één dag.
Wie weet wordt deze stage je toekomstige werk? Dan wil je toch dat ze een goed beeld van je hebben? Dus maak de kans op een baan groter en zet even je schouders eronder.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:47

chelle_dora schreef:
Tja, ik vond het ook altijd vervelend dat ik achter de kassa niet mocht whatsappen, maar regels zijn er niet voor niks. Vond het ook heel vervelend dat ik niet mocht bellen in de klas, maar die regels waren er niet voor niets.
Ik word misselijk van mensen die denken dat de regels voor iedereen zijn, behalve voor hunzelf.

Nu niet alle regels over 1 kam scheren he. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:48

saskiakefie schreef:
Ach ja ik word soms een beetje misselijk van al die regeltjes die weinig toevoeging hebben en waar niet vanaf geweken wordt.

Dat is een kwestie van je eigen instelling :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:48

Nee dat is autistisch en dom.