Ceriadwen schreef:Ik ben een beetje verbaasd eigenlijk. Je bent 18, weet niet hoe het met de trein werkt en durft niet op kamers te gaan wonen in Utrecht?
Dit is geen verwijt hoor maar ik ben er gewoon verbaasd over. De enige taak die jouw ouders hebben is ervoor te zorgen dat jij opgroeit tot een evenwichtige stabiele zelfstandige jonge vrouw, en volgens mij is er iets verkeerd gegaan in dat traject.
Ik zou zeggen, eet wat stoertjes, doe je helm op, pak je knapzak, stap op de trein naar Utrecht en ga de wereld ontdekken.
Ik had zon moeder... alles was gevaarlijk, ik was natuurlijk nergens toe in staat, en welke studiekeuze ik ook aandroeg ze hadden er altijd wel wat op te mekkeren en doorgaan mocht t nooit....
Toen ik mij uiteindelijk inschreef op een studie, wilde ze dat ook verbieden, waarop ik wegliep.. en ze me naschreeuwde dat ik 'dat nooit kon!!!!'
Ik had een van de hoogste scores op het toelatingsexamen van dat jaar.
Veel van die studies die mijn interesse hadden, leidden ook nog eens op tot banen in sectoren waar later een enorme vlucht in ontstond....
Tijd voor jou om je horizon te verbreden, anders gaat het erop uitdraaien dat je ouders je leven blijven bepalen tot ze afscheid van dit leven nemen. Waarom zou jij niet zelf bepalen waar je de komende 40 jaar werkzaam in gaat zijn.
Zoals Arabesk zegt, je kiest ook nog eens voor een hele goede studie! Als je nou de zoveelste was die een meisjespretstudie ging doen....
Jij kunt ongetwijfeld al die dingen die andere 18-jarigen ook kunnen, zoals op kamers gaan wonen, baantje nemen enz.
Wellicht ga je best nog eens een paar keer op je b*e*k, maar daar leer je van. Mag je fouten maken van je ouders, of proberen ze zoveel mogelijk om iedere misstap in je leven te voorkomen?
Ik vind de reden van je ouders trouwens bijzonder oneerlijk en ondermijnend voor jouw ontwikkeling: waarschijnlijk schijten ze zelf 7 kleuren stront bij het idee jou los te laten (en als moeder snap ik ze in deze volledig!) maar ze verzinnen een reden die jou naar beneden haalt en nog afhankelijker van ze maakt.
Kom je hier echt niet uit, zoek dan eens via de hulpverlening iemand om met ze te praten. Of een familielid dat je keuze kan ondersteunen. Want dit lijkt me gewoon niet zo gezond.
als je nou elke dag drie keer over de Wallen in Amsterdam moest waar allerlei onguur volk ligt te azen op meisjes om te gijzelen, maar nee.
hij heeft het altijd over zijn dorp ). Je bent met beide opties ongeveer 1,5u onderweg.
Ik ging op mijn 13e voor het eerst met de trein en dat ging redelijk fout, toen stopten er nog geen intercity's op Gouda... Ja jammer, maar ik moest toch in Utrecht zijn dus he. Kon alleen mijn reisgenootje niet oppikken, nou ja, helaas. Heb er niks van gekregen.
Delft is beter! Maar gezien het mannenpercentage hier zien je ouders dat waarschijnlijk al helemáál niet zitten
)