Helicon den bosch MBO (dierverzorging) wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

btjeetje

Re: Helicon den bosch MBO (dierverzorging) wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:58

dat is inderdaad wel fijn! :) daarom ben ik ook blij dat ik havo doe. Eerst maar is zorgen dat ik mijn examens ga halen! :D

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:04

btjeetje schreef:
beter dan dat mijn ouders een opleiding betalen waar ik halverwege mee stop vooral omdat het een opleiding is wat ik graag wil doen. jullie bedoelen het allemaal goed maar ik verander echt niet van gedachten

Maar als je dan na zoveel jaren studie thuis komt te zitten zonder werk en je ouders met een volwassenen op de bank zitten die de hele dag zit te niksen, dan hebben ze uiteindelijk ook voor een opleiding betaald waar uiteindelijk niemand van het gezin iets aan heeft.
Ik vind werk is werk (en is misschien niet altijd fijn) en hobby is hobby.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:05

Lieve mensen. Ze vraagt hier niet om negatieve afkrakende reacties. Als zei dat nou echt heel graag wil. Snap dat t lief bedoeld is maar t vraagt hier om medestudenten ;)

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:06

x_Quinta_x schreef:
btjeetje schreef:
beter dan dat mijn ouders een opleiding betalen waar ik halverwege mee stop vooral omdat het een opleiding is wat ik graag wil doen. jullie bedoelen het allemaal goed maar ik verander echt niet van gedachten

Maar als je dan na zoveel jaren studie thuis komt te zitten zonder werk en je ouders met een volwassenen op de bank zitten die de hele dag zit te niksen, dan hebben ze uiteindelijk ook voor een opleiding betaald waar uiteindelijk niemand van het gezin iets aan heeft.
Ik vind werk is werk (en is misschien niet altijd fijn) en hobby is hobby.

Maar dan heeft ze alsnog een havo diploma waar ze veel mee kan.

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:07

Ik heb ook een stage dierenverzorging gedaan, de opleiding is flut!!
ik ben de meeste dingen alweer vergeten die ik heb geleerd, want meerwaarde heeft het niet. ik hoef toch echt niet te weten hoe een beer gehouden moet worden volgens alle regels, want de kans dat je in een dierentuin gaat werken is 0 %.

maar dat terzijde, ik ben nu op dit moment aan het werk in Finland, met husky's.
ik heb vandaag even een paar uur op de slee gestaan met 6 honden voor me, dat is pas machtig.
Wat ik probeer te zeggen, je weet niet wat er gaat gebeuren.
maar realiseer je, je krijgt geen betaalde baan in Nederland in de dieren, die droom heb ik opgegeven.
en ook al wil je het zo graag en solliciteer je zoveel en je vind een baan. je kunt er gewoon niet van rondkomen of je zoveel geluk hebben dat je een wereldbaan krijgt.

Dit is mijn 3de jaar hier nu en ook mijn laatste, dit werk is alleen in de winter( wat ook nog een nadeel is van bepaalde banen). ik moet studeren van mezelf, want in Nederland zal ik niet verder komen met mijn MBO opleiding.

Als je deze opleiding wil gaan doen, DOEN!
Maar als ik een beetje advies mag geven, Kijk goed voor stages. die betekenen meer dan de opleiding zelf en ga de uitdaging aan om iets te doen wat buiten je comfort zone is. ik heb 2 stages gehad waar ik betaalde baan aan over gehouden heb.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:16

Maar die is dan sowieso al een paar jaar oud, wat ook niet geweldig is natuurlijk.
Ik wil zeker niemand afkraken. Is voor niemand leuk. Maar het is misschien wel goed/nuttig om aan te raden om ook andere dingen te overwegen. Hoeft daarom nog geen kantoorjob te zijn.
Zo kan je bijv. ook bij dementerenden in een bejaardentehuis werken en therapie met honden geven aan groepjes of individueel. Uit onderzoek is gebleken dat die mensen daar echt van kunnen openbloeien.
Of je kan bijvoorbeeld paardentherapie geven aan personen met een handicap. Maar dan kan het ook zijn dat je naast deze activiteit ook met de mensen gaat wandelen, zwemmen,...
Maar voor deze banen moet je een opleiding ergotherapie of orthopedagogie overwegen. Met dierenzorg kom je hier niet.

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 22:31

Oke bedankt allemaal voor jullie reacties maar ik ga de opleiding toch doen. Ik vroeg ook of er andere mensen deze opleiding wilde gaan doen en nu staan er al 3 pagina's vol negatieve reacties over de opleiding en mijn besluit staat toch vast. Als ik een opleiding had gevonden dat bij mij past en ook meer baankans had dan was ik er zeker voor gegaan maar die is er helaas niet. Ik vind het wel heel lief allemaal! :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:45

Oh? Dit wel gelezen dan?

Sarah_Elise schreef:
Ik doe Educatie en Kennismanagement Groene Sector in de richting Recreatie- en Gezelschapsdieren aan de Stoas Hogeschool in Wageningen. Misschien is dat wat voor je? 98 % vindt binnen 3 maanden een baan. De school biedt niet heel veel begeleiding, zelfstandigheid en initiatief nemen is wel handig voor de opleiding. Voor mij werkt dat prima :)

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 23:03

ja maar dat is te ver weg voor mij

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:08

btjeetje schreef:
ja maar dat is te ver weg voor mij

Probeer in mogelijkheden te denken en niet in beperkingen. Meeste studenten reizen ver en anders gaan ze op kamers. Ik heb jarenlang 4 uur per dag gereisd. Leuk? Nee, maar mijn huiswerk was af voordat ik thuis was.

BeFearless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 02:40

Ik heb er echt een hekel aan als mensen telkens hetzelfde reageren, maar deze keer ben ik het toch echt met ze eens.

Ik heb een vriendin die deze opleiding heeft gedaan en geen baan kon vinden, ja bij de kinderboerderij, maar dat was helaas onbetaald werk! Achteraf heeft ze spijt dat de deze opleiding is gaan doen, helaas werden er vantevoren allemaal mooie praatjes gehouden door de opleider over de baankansen e.d. Ondertussen is ze bezig met een andere studie, waar ze wel een baan mee kan krijgen.

Lees alsjeblieft deze reacties heel goed door en sta open voor andere studies, want dit is zeker weten niet de enige studie die je ligt. Als je later geen baan vindt, dan heb je geen geld om zelf dieren te houden en ben je nog minder met dieren bezig dan als je een baan hebt zonder dieren, maar vervolgens wel zelf dieren kunt houden.

Ik denk dat je veel hebt aan het advies van mensen als Sarah_elise en vuurneon die je alternatieven bieden waarmee je toch in de dierensector kan werken met baankansen. Wellicht moet je wat meer moeite doen voor deze studies, maar daar zul je veel profijt van hebben in de rest van je leven.

Nogmaals sorry voor de offtopic reactie, ik hoop toch dat je er wat mee doet.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 08:15

Je hebt een sociale fobie zeg je? Je zult toch stage moeten gaan doen, meen 4 keer in de opleiding? Ik heb de paardenhouderij opleiding gedaan in Tiel jaaaaren geleden. Nou ik kan je vertellen dat het echt ontzettend leuk en gezellig was op school hoor, maar je hebt natuurlijk niks aan t diploma zonder rijke ouders en zonder juiste connecties ^^
Maar goed nog even over stage lopen met n sociale fobie?! Meid probeer er voor die tijd wat aan te doen anders word je stage tijd echt niet leuk. Je hebt dan toch zoveel meer met de mensen te maken dan met de dieren!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:43

@ Kenyada: Tiel.... Drama... Daar heb ik dierverzorging geweest en dat was 1 grote puinhoop (incl docenten die totaal niet wisten waar ze het over hadden).

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 13:57

lieve mensen, lees aub. ik weet dat het allemaal goed bedoelt is maar ik vind dit echt niet leuk. En dat met sociale fobie gaat ook heel goed, werk ook achter de kassa en dat geeft ook geen problemen met contact met mensen. Ik vroeg alleen of andere mensen deze opleiding wilde gaan doen en niet de mening van anderen al weet ik dat jullie me alleen maar willen helpen :) de rede dat ik niet te ver weg kan is omdat ik nog 17 ben als ik aan de opleiding begin waardoor ik elke dag trein zelf moet gaan betalen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:05

Als je het hbo gaat doen, geldt er geen minimumleeftijd :) dus krijg je met 17 jaar ook stufi én een OV kaart.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:11

vuurneon schreef:
Als je het hbo gaat doen, geldt er geen minimumleeftijd :) dus krijg je met 17 jaar ook stufi én een OV kaart.

Dit dus. :j

Echt TS, weet waar je aan begint...

Zowel ik, als mijn broertje en ook nog eens mn zusje hebben alle drie pretstudies gedaan.
En alle 3 zo ontzettend veel spijt van...

Je kunt wel zeggen: Ja, mijn ouders betalen liever voor iets wat ik afmaak, nou wij denken: onze ouders hebben zich blauw betaald voor studies waar wij niets mee kunnen. Daar heb je toch ook niets aan?

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 14:20

lieve mensen willen jullie aub lezen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:23

Ik lees goed, jij wilt niet verder weg omdat je de trein zelf moet betalen. Maar dat is bij het hbo niet het geval en je gaf zelf aan dat je wel open staat voor het hbo (je eigen woorden zijn immers; als er een geschikte hbo opleiding was, had ik dat zeker gedaan) maar alleen de HAS niet geschikt vond. Je kan nu je actieradius uitbreiden.

Staar je nu niet blind op 1 opleiding, kijk ook verder.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-01-14 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:23

btjeetje schreef:
lieve mensen willen jullie aub lezen

Waarom is hbo is wagingen geen optie voor jou?
Dat kan ik nl. nergens uithalen. Je krijgt daar namelijk op je 17e gewoon ov voor.

Stel je trouwens van de stages niet té veel voor. Als je dagen stallen mesten leuk vind, ben je geboren voor deze opleiding en moet je het vooral gaan doen (hoewel je dat ook zonder opleiding wel kan, maar goed, heb je iig 4 leuke jaren en zijn je ouders wat geld kwijt :P). Wij krijgen op stal regelmatig stagaires dierverzorging, werkzaamheden: stal mesten.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:47

Meid, met HAVO kan je zòveel doen en er zijn zòveel HBO-opleidingen in die richting. Bij hoeveel ben je er wezen kijken?
Als die sociale angst toch niet zo'n probleem is (als je achter de kassa kan werken zal dat echt wel meevallen), waarom zou je je erachter blijven verstoppen?

Wat ik echt niet begrijp:
Je ouders willen geld in een slechte opleiding stoppen die jou geen toekomst en geen salaris gaat opleveren (om met dieren te werken heb je helemaal geen diploma nodig ook)
Je ouders willen niet een aantal maanden (of maximaal een jaar) reiskosten betalen zodat jij een betere opleiding (Groenhorst Barneveld) kan doen die jou een (iets grotere kans op) toekomst en salaris kan opleveren (reiskosten kan je eventueel terugbetalen dan)

Sowieso was er sprake van om deze opleidingen te stoppen omdat ze de studenten geen toekomst bieden.

Als je nou in bv Zuid-Limburg of Zeeland woonde was het een ander verhaal. Bruchem is niet het andere eind van de wereld... 2 Treinen per uur vanuit Z'bommel naar Utrecht en dan ook genoeg treinen naar Barneveld.

elude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:32

Ik doe deze opleiding op dit moment!
Praktijk leer je wel leuke dingen, en je stages zijn ook heel leuk.
Theorie leer je eigenlijk weinig over dieren. Ik doe wel niveau 4 maar stroom uit op niveau 3.
Je krijgt wel iets over de verzorging en gezondheid van dieren maar verder niet veel interessants vind ik.

Stages heb ik wel heel veel plezier in gehad!!
1 x bij een paardenbedrijf, 1 x boerderij en 1 x trimsalon tot nu toe.
Allemaal hele leuke stages van gehad en echt niet alleen mesten en onzin!!
Ik mocht de paarden verzorgen en ook weleens rijden, ik vind het juist super leuk om te groomen dan ben ik echt in mijn element!! :D HEERLIJK, ik hou van ervoor zorgen dat de paardjes zich goed voelen en er goed bij staan.

En over dat er geen banen te vinden zijn, wil ik wel op reageren, PB me dan maar eventjes.
Ik zet niet alles zomaar op internet. :)

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:19

Meid weet waar je aan begint, ik heb deze opleiding ook gedaan en wilde net als jou niet luisteren naar mensen die het mij afraden.. Ik heb de hele opleiding uit mijn neus zitten eten, je leert er niks en het is een flut opleiding!

Het is niet voor niks dat ze deze opleiding willen gaan afschaffen... ;) Er is geen werk in te vinden, en als er werk is kun je wel janken om het salaris.

Je doet ook nog eens havo, er zijn zoveel opleidingen die met dier te maken hebben, maar waar je veel en veel meer van leert, en de kans een stuk groter is op een baan. :)

heavenss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 15:09

Ik ga waarschijnlijk de opleiding dier gedrag en onderneming daar volgen. Maar eerst even naar de open dag kijken! Doe nu een opleiding wat ik helemaal niet leuk vind en altijd al in de dieren willen werken dus nu ook maar een opleiding gaan doen wat ik ook echt leuk vind.