Gepest , wat moet ik doen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urion

Re: Gepest , wat moet ik doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 01:18

Laat je niet gek maken meid. Ik vind het heel vervelend voor je dat je ouders je niet serieus nemen. Mijn ouders vonden het ook altijd maar een kwestie van doorbijten en niet miepen..maar helaas is het veel pijnlijker dan te zien is. Verder heb ik geen tips voor je, helaas. Ik heb mij toen d'r tijd bij een groepje jongens en meiden kunnen betrekken die geen pesters waren, niet populair waren maar gewoon zichzelf waren. Het pesten werd daardoor wel wat verzacht. Bijt in ieder geval door de zure appel heen en probeer niet teveel te spijbelen. Dat maakt het inderdaad alleen maar erger en als je niet aanwezig bent hebben ze des te meer redenen om je te pesten als je er wel bent. Sterkte ermee

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 01:54

Vinden jullie dat een mentor/leraar helpt?
Ik denk in erg weinig gevallen.
Wat mijnsinziens wel helpt is heel sterk in je schoenen gaan staan, jezelf een beetje afsluiten, arrogante blik en ervoor gaan.
Als iemand wel nodig vindt om je dan te pesten, dan ze maar voor wezen met een bijdehante opmerking met een beetje zelfspot, is de lol er gauw af.

Ik moet gaan slapen, ik begin slechte verhalen te typen..

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 05:13

Vroeger werd ik ook gepest vanwege kortere been. Wat ik deed is lekker terug kletsen.. MAAR, wel met goede reacties.. En ook alleen maar op de goede momenten TIP: altijd aardig blijven, de liever jij bent, de meer geirriteerd zij raken. Merk je dat er niet meestal 1 of 2 personen zijn die de schade aan je richten? de rest zoekt gewoon voor de 'sterkere' persoon om te volgen. Kom gewoon op school met een glimlach. Dan hebben ze altijd meer de neiging om te pesten om je verdrietig te maken. Maar wat je doet = negeren. Denk gewoon maar dat je veel zelfvertrouwen hebt, en geen bullsh*t van ze accepteerd. gaan ze voor je staan en iets gemeens zeggen, Kom dan maar met iets aardigs op. bv. Goh, wat staat je haar leuk. Punt. niks meer zeggen. Denk niet aan die 1 of 2 personen die je leven 'erger' maken. ze hebben je gek gemaakt (in je hoofd), ze laten je denken dat je niet goed genoeg bent enz.. HEt is echt verschrikkelijk.. ik snap het... Laat gewoon niet merken dat zij je pijn doen. Gewoon door lachen. En er zijn vast minstens 1 of 2 mensen die het helemaal niet leuk vinden om je te pesten. Vraag langzamerhand of ze vrienden willen worden. maar echt heel langzaam! 'Niemand' wil natuurlijk 'contact' maken met de genen die 'gepest' worden.. KINDERACHTIG. MAAR> als jij alleen maar aardig bent, zullen die genen die eigenlijk niet van pesten houden je wel mogen. Het heeft gewoon een beetje tijd nodig. :) Maar wat je absolUUT niet moet doen is een bitch worden. Dat maakt het alleen maar erger. De meer jij vrolijk naar hun kijkt, Des te minder zij de neiging hebben om te pesten. Als je wil, mag je mij altijd een Pb sturen! :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 07:11

En als ze zich daar niets van aantrekken?
Ik praat nu even niet over ts, maar er zijn er genoeg die zelfmoord plegen door pesters. Wat ik dan nog het ergste vind is dat de pesters DAN pas schrikken. DAN pas beseffen dat ze fout zijn geweest, want 'dit was niet de bedoeling'. Terwijl ze al die tijd nooit geluisterd hebben naar de pijn die iemand heeft.
Ik heb het zo vaak gedacht. Wat als ik dat doe? Zou het dan over zijn bij mij op school? Zouden ze dan wakker worden? Nooit gedaan want ben er niet sterk genoeg voor maar toch. Vaak kan het dan pas even over zijn. Is iedereen ineens vrienden, totdat die generatie weer van school af is en de nieuwe generatie weer opnieuw met de ellende begint. Ik vraag me werkelijk af, of er OOIT een dag zou zijn, dat het zou stoppen....

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 08:16

Ik vind het heel erg voor je. En wat betreft je mentor. Als hij je echt niet wil helpen zou ik een aanklacht indienen bij de directie. Mentoren zij er om jou te helpen bij je problemen. Jou mentor ontloopt deze problemen imo. Dan is hij het niet waard om mentor te zijn. En ga met een vertrouwenspersoon praten. Of met een andere docent waar je het goed mee kunt vinden. En trek het je niet aan ookal is dat heel moeilijk. Ze pesten je nu om iets wat gebaseerd is op roddels (als ik het goed begrijp). En misschien moet je de pester maar wel vertellen wat er over haar wordt gezegd. Dat is voor haar ook niet fijn.

Ik wens je in elk geval erg veel sterkte.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 08:22

Heel erg bedankt weer allemaal!
Ik vind het super rot voor jullie dat het ook zo bij jullie is gegaan :(
Dat verdient niemand!

Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat!
Maar wat ik wel weet is dat ik super bang ben ..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:22

Ik ben vanaf de basisschook tot en net nu (ik ben ondertussen 21) gepest. Uiteraard met betere en slechtere periode.

Er gingen roddels rond, zo erg dat de politie er voor kwam. Of dat wij de politie ingelicht hadden omdat de bakstenen en rotte eieren ons om.het hoofd vlogen.

Ik heb op de middelbare school uiteindelijk eeb keer alle remmen los gegooit nadat ik door niemand werdt geholpen. Mijn ouders zeiden tegen mij, wie niet luisteren wil, moet maar voelen. Uiteindelijk heb ik dat gedaan. Ik was het ZÓ ZAT. Ik zat in de klas en mijn tas werd iedere keer in mij gezicht gegooit. Hij was lekker zwaar, veel boeken, de lerares was even weg. Ik bedacht mij dat als er nog een keer iemand aan mij of mijn stullen zit, krijgt die de volle laag. En dat heb ik gedaan.

De jonge gooide mijn tas weer door het lokaal, hij liep naar buiten de gang op, ik ben er achteraan gegaan. Heb hem op zn schouder getikt. Toen hij zich omdraaide heb ik hem bij zijn strot gepakt. Ik heb zo hard geknepen totdat hij blauw aan sloeg. Hij heeft mij geschopt, geslagen, ik heb er niks van gevoeld. Ik was zo bos en zat vol adrenaline.

De volgende dag een andere jonge die het probeerde, die heb ik onderuit getrapt, die zelfde dag weer een andere die mij probeerde te pootje haken. Hij zat in een hoekje bij de muur aan zijn tafeltje. Ik jeb hem tegen de muur aan geknalt en wou hem slaan, maar dat heb ik niet gedaan, hij gilde zijn longen uit zijn lijf, en dat vond.ik mooi genoeg.

Ik heb hier nooit staf of iets dergelijks voor gekregen. Ze wisten dat het gebeurde, maar deden.er niks aan.

Nu studeer ik. Wederom val ik buiten de boot, prima. Maar ze moeten niet aan me komen. Nu is iedereen op zo'n leeftijd dat je iemand niet meer een knal geeft. Maar maar verleden zit mij best wel in de weg, op het moment zelfs zo erg dat ik er voor naar een psycholoog ga. Mijn verleden laat mij niet los en staat mij in het heden in de weg.

Ik heb meerdere trainingen gevolgd zonder succes, altijd de situatie aangegeven bij mentor, decaan, VP. Ze deden er gewoon niks mee.

Nadat ik die 3 jongens een knal heb verkocht is het heel lang heel erg goed gegaan. Het is dat ik nu studeer en weer nieuwe mensen in de klas heb.

Het meest banketstaaf vind ik wel dat de eerste jongen waarbij ik de keel dicht geknepen heb een jaar geleden onverwachts overleden is. Ik had gehoopt dat we ooit een reünie konden hebben en er om zouden hebben gelachen. We waren na de aanvaring ook redelijk goede vrienden, tot op het punt dat hij voor mij op kwam.

Hij was de grootste, breedste, knapste, populairste jongen. Het gaf respect van hem en anderen wat ik had gedaan. Ook gaf het mij een veel beter gevoel.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:33

Met damwolf en Peelie eens :j Pesters zijn vaak super onzeker pak een stuk hout loop naar de grootste pester en geef hem een ram, ik had dat 3 jaar eerder moeten doen en zal dit advies ook aan m'n zoon meegeven :j mijn ouders zeiden altijd dat ik moest zeggen dat ik het niet leuk vond nou dat hielp geen ene zak :n

Mss niet de geijkte manier en wellicht zinken we dan even laag als de Pesters maar het helpt wel :j

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 10:41

Nu zijn ze weer bezig..
Ik had ze verwijderd op fb en instagram en dat lopen ze nu zo te zeggen.

Je zou maar mensen verwijderen , zieligg.
En naar fotos van me kijken en heel hard lachen.
Wil nu zo graag naar huis he |(

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:51

Meis wat rot voor je..
Ik ben niet echt gepest, maar het "populaire" groepje had wel de pik op me. Ik had geen intresse in mooie kleren en make up en was ook regelmatig de sjaak met domme opmerkingen. Durfde nooit wat terug te zeggen maar op een gegeven moment ben ik helemaal uit mn plaat gegaan een aantal x. De stoerste gozer van de klas heb ik helemaal onder de tafel geluld en toen was het opeens klaar :+
Ik snap dat het moeilijk is maar probeer jezelf niet teveel in een slachtoffer rol te zetten. Vinden ze alleen maar prachtig. Vergelijk het maar met een oerwoud vol dieren (zo klinkt t soms ook op een school :') ) De sterkste overleefd. Dat betekend niet dat je als een gorrilla om je heen moet beuken maar echt. Ga naar de leider, de aanstichter, de grootste toe en vraag wat zijn/haar probleem is. Dan houd de rest ook op want die volgen aleen maar hun gorillabaas ;)
Sterkte! !

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:10

TS zeg gewoon of niets, of tegen een vriend/vriendin van je (net iets te hard) je zou maar mensen op Facebook hebben die geen vrienden van je zijn. Zieliiiiiig. En dat om maar zo veel mogelijk vrienden te hebben..

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:07

Vreselijk dat pesten. Ook ik was heel wat jaartjes het bokje. Waarom? Omdat ik niet in de peer-group paste. Mijn ouders waren wat minder hip dan de rest en keken vaak alleen naar het praktische stuk. Ik woonde in een bos(je), waardoor ik kort haar had en donkere kleren, want anders werd ik toch maar vies.
Vooral dat mijn haar eraf moest vond ik vreselijk. Zelfs op de havo begon het weer, notabene met aan het hoofd een donker, Afrikaans meisje! Uiteindelijk heb ik haar een paar keer een grote bek gegeven, maar wel met een vriendelijk gezicht. Daarna is het minder geworden.
Leuk detail: een paar jaar geleden zag ik haar ergens lopen, ongelukkig naast een niet al te vrolijke vent.
Terwijl ik zelf mijn leven aardig op orde had gekregen en ik er qua looks niet echt op achteruit ben gegaan. 'Karma is a bitch', denk ik dan :)

Ik ben er super onzeker van geworden, maar ik denk ook empatischer. Niet dat ik een engeltje ben, heb ook echt wel eens mijn mening klaar al zal ik dat niet snel hardop zeggen. Betrap mezelf er echt wel geregeld op dat ik iemand meteen beoordeel op hoe hij/zij eruit ziet. Probeer mensen te vinden waar het Wel mee klikt, die zijn er ook. En laat die pesters lekker in hun sop gaar koken, hun tijd komt nog wel!

Ik begreep overigens van mijn moeder, die welliswaar op een basisschool werkt, dat zij als school verplicht waren een pestprotocol te hebben en te gebruiken, indien nodig...
Laatst bijgewerkt door danoesje op 11-12-13 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:10

_nvds schreef:
Nu zijn ze weer bezig..
Ik had ze verwijderd op fb en instagram en dat lopen ze nu zo te zeggen.

Je zou maar mensen verwijderen , zieligg.
En naar fotos van me kijken en heel hard lachen.
Wil nu zo graag naar huis he |(

Hee ts,

Goed dat je er hier over praat, superknap van je!

Laat je vooral niet kisten en kom voor jezelf op. Verder kun je dit nog eens goed met je ouders bespreken en naar de directie gaan. Jouw mentor hoort je hierbij te helpen. Zet 'm op :)

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:29

Ach meisje toch :( wat een vuilakken zijn het. Jammer dat je school niet kan wisselen. Hoelang moet je nog?
Denk maar zo, ze zijn gewoon jaloers op je!!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:38

Wat ontzettend rot ts :(:)
Mensen die zulke dingen doen beseffen totaal niet wat ze een anders aandoen. Je moet nogmaals naar he mentor gaan. Als hij er niks aan doet je ouders met je mentor laten praten.

Wat betreft de opmerkingen over je uiterlijk. Ik heb even in je profiel gekeken en je bent echt een hele knappe meid. Grote kans dat ze jaloers op je zijn en daarom opmerkingen maken over jr uiterlijk.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:45

Ik begrijp mensen soms echt niet... Waarom doen mensen zo???
Helaas ben ik zelf waarschijnlijk niet de meest aangewezen persoon om advies te geven. Ik ben zelf ook wel gepest, maar heb gewoon een grote bek opgezet en ze op die manier een toontje lager laten zingen... Toevallig werkte dat bij mij in die situatie, maar dat zal vast niet voor iedereen gelden.

Misschien is het een optie om naar een school wat verder weg te kijken? Misschien sluit die qua pta beter aan?

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:54

Ik denk dat die grote bek wel helpt, want die pesters zijn juist vaak zelf hartstikke onzeker..

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 14:14

Vind het super fijn jullie berichtjes.
Ik ben net naar me oude engels docent gegaan , die is naar afdelings leider gegaan en ik heb over een kwartier een afspraak bij haar..

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:23

succes dadelijk!
Ik ga voor je duimen dat ze nu eindelijk eens iets gaan doen!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:24

Laat het ons even weten meid of er actie ondernomen word.
Noem duidelijk op wat je wil dat er gebeurd!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:26

Heel erg veel succes! Je kan me altijd appen hè :)

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:30

Goed dat je bent gaat praten, succes. Ik hoop dat ze je gaan helpen. Zo niet, Hoe erg het ook klinkt, maar inderdaad als je fysiek gepest wordt, moet je gewoon een keer goed terug rammen, wel binnen de perken blijven natuurlijk. Maar ook ik heb dat vroeger met een pestkop gedaan en het was gelijk over.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:34

Heey TS!

God wat rot zeg, bah bah bah! Ik weet helaas maar al te goed hoe het voelt.. En het erge is, mensen zijn bang om je te helpen, want oo jeej straks pakken ze mij ook nog! denken ze dan voor mijn gevoel. die mensen moet je het niet al te kwalijk wezen.

Waarschijnlijk is er gewoon iets aan jou wat speciaal is en die anderen niet kunnen hebben. Want stiekem zijn die pesters zo onzeker als het maar zijn kan, en 9 vd 10 keer zien ze er qua kleding etc allemaal hetzelfde uit. want laten we eerlijk zijn, wie wil er nu buiten de boot vallen?

TS, je bent prima zoals je bent, het wordt alleen niet door ze gewaardeerd. Wat mijn ervaring is dat als je het via ouders/mentoren etc gaat spelen, het gemener gaat worden. onder de riem etc. Op zo'n manier dat het niet opvalt. Dus wat ik je aanraad? Negeren, negeren, negeren. Op een gegeven moment komt er vanzelf een druppel die de emmer laat overlopen, en zeg je waarschijnlijk iets terug waardoor ze zo erg schrikken, dat ze er vanzelf mee stoppen. Je kan er nu al mee beginnen. Laat zien dat je het echt helemaal niks boeit! dan laten ze je vanzelf met rust. Zoals net, zitten ze foto's uit te lachen? Pak paint erbij, zet er een snor op, en mail het naar ze terug met liefs xxx. Op zeker dat ze het dan niet meer snappen. Doe dit vaak genoeg en voila het is opgelost. Vrienden zullen het nooit worden maar dat wil jet och zeker ook niet?

Ik hoop dat je er iets aan hebt. En ga niet mijn voorbeeld volgen, ik ben gewoon een keer helemaal losgegaan nadat de dikste jongen uit de klas voor de 10e keer op een dag zei dat ik dik was. Heb hem voor vet zwijn weet ik veel allemaal uitgemaakt. hij heb mij de rest van het jaar met rust gelaten :7

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:40

_nvds schreef:
Vind het super fijn jullie berichtjes.
Ik ben net naar me oude engels docent gegaan , die is naar afdelings leider gegaan en ik heb over een kwartier een afspraak bij haar..

Wauw wat knap van je dat je dit meteen doet, echt heel goed!!!! Ben trots op je +:)+

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:45

Wat vervelend voor je! Ik hoop dat het gesprek met school wat oplevert.

Maar ik heb eens in je profiel gespiekt, en wat ben jij een knappe meid, er is werkelijk niets om je voor te schamen. Die onzekerheid over je lichaam is normaal op jouw leeftijd, je lichaam is zich meer en meer aan het ontwikkelen van meisje naar vrouw. Dat is goed, dat hoort erbij.

Goed dat je die meiden van FB e.d. hebt gemieterd. Heb je ook je profiel helemaal afgesloten zodat ze niks meer kunnen lezen? Kijk goed naar je instellingen, als vrienden van vrienden wel je foto's e.d. Mogen zien heb je kans dat zij alsnog meelezen. Goed dichttimmeren dus!