Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
stageplekken zijn heel zelden, dus ik moet eigenlijk nu al beginnen met zoeken, maar heb daar echt geen tijd voor, dus krijg op het vroegst in de kerstvakantie tijd. Ik hoop dat ik dan nog iets kan vinden..
lisanne87 schreef:Sammylover schreef:Ik doe de studie logopedie en mag niet meer in een praktijk stage lopen. Het liefst in een medisch kinderdagverblijf of op een SBO. Geen ziekenhuis/neurologisch/ouderenzorg in ieder geval
Misschien zijn scholen in Assen een optie?
aangezien ik al het gevoel heb dat ik 'achterloop' op de rest, aangezien iedereen al sollicitaties heeft moeten versturen. _Tara_ schreef:Ilse_C schreef:Ik meld me ook. We zijn net een week begonnen met blok 2, waarbij we de Research Workshop hebben en onze begeleiders gaan kiezen en de research question opzetten. Vanaf januari gaan we dan echt schrijven en 6 juni zal ik (als alles gewoon gaat zoals het hoort te gaan) afgestudeerd zijn!
Het gaat btw om de master Cultural Economics and Entrepreneurship aan de Erasmus UniversiteitDe bachelorscriptie vond ik al een hel, dus dit wordt nog wat. Ik wil gewoon gaan werken ipv al dat onderzoek en krijg het dus ook niet echt voor elkaar een goeie vraag op te zetten. Het zal wel iig over de performing arts sector gaan. De evenementen voor werk hierna zijn leuk, maar voor mij niet heel interessant omdat het vrijwel niet over theaters of producties gaat en dat is toch wel echt waar ik wil eindigen
Wat fijn dat je zoveel ondersteuning krijgt in 't begin! Bij mijn master is 't echt zo van: je moet je scriptie schrijven, dat mag tussen 5 weken en 3 maanden duren, punt.
En ik begrijp helemaal wat je bedoelt met dat werken enzo! Gewoon lekker bezig zijn. Niet schrijven en artikels lezen.
Enige is dat we komende dinsdag ineens al de eerste basis research question in moeten leveren en de helft van de groep, inclusief mezelf eigenlijk nog steeds niet weet wat we gaan doen. Dus dat wordt het hele weekend brainstormen (naast alle andere opdrachten voor 3 vakken
)1234 schreef:Wat houdt het schrijven van een scriptie nou eigenlijk precies in? Ik snap het nooit zo goed xD Volgens mij is dat echt een heel uitgebreid uitgewerkt (wetenschappelijk onderbouwd) 'onderzoek' ofzo?
Bij ons is het zo'n 20.000 woorden (ik gok een pagina of 50), met een wetenschappelijk onderbouwd onderzoek, en in het Engels... Het kan bij ons zowel kwalitatief (literatuur onderzoek/interviews), als kwantitatief (data, cijfers, experiment) zijn. Nu moest ik voor de bachelor ook al een thesis schrijven van 15.000 woorden, dus nu zijn het er 'maar' 5000 meer
16 december is de deadline voor het inleveren van je thesis voor feedback, wat ik waarschijnlijk niet ga halen, aangezien mijn onderzoek voor 3/5 uit kwalitatief onderzoek bestaat en de interviews nog niet zijn opgestart (dit ligt buiten mijn macht om). Dus dat is wel flink balen 

Zoiets dacht ik al indd. Bij mijn afstudeerplek was er zegmaar mogelijk voor stage,of stage+thesis. Maar wij hebben maar zonder thesis gedaan want anders gaan zij enorm veel begeleiding enzo geven die wij niet nodig hebben omdat het bij ons toch anders is (niet helemaal wetenschappelijk onderbouwd enzo). Dus anders komen we daar voor verrassingen te staan
T scheelde ook een hoop kosten, anders moesten we voor die extra begeleiding voor de thesis, namelijk extra betalen.
Hoop het zo erg!
Kan moeilijk alleen een proeve van bekwaamheid doen op een bedrijf die ik niet ken, waar ik in korte tijd alles en iedereen moet leren kennen, omdat k moet gaan laten zien dat ik kan leidinggeven en aansturen enzo xD Maarja de proeves zijn pas eind mei/half juni.
Is het bij jullie zo lastig om een stage te vinden?
Dat is wel heel erg vooruit denken...
Ik ga 't iig eens proberen.
Helemaal niks aan gedaan... Nu moet ik voor vrijdag nog een verslag af hebben van loopbaanoriëntatie, dus daar ga ik nu mee bezig.
De deadline voor het afronden van de literatuurstudie is de week voor kerstmis, dus dat begint echt dringend te worden. Ik wil zo graag afstuderen en beginnen werken dus dit mag echt niet mislukken, dus waarom ik er niet gewoon vol invlieg?
Kan soms echt zo gek worden van mezelf he 
HouVanUtopia schreef:Ik volg een opleiding pedagogisch medewerker dus echt kinderopvang
Schop onder je kont.
Als je eenmaal begint en aan het typen bent dan ben je daarna blij wat je allemaal al hebt gedaan
belle_boef schreef:Ik ga in februari beginnen met afstuderen. Mijn groepje gaat mee doen aan een langlopend onderzoek. Maar binnen dat onderzoek moeten we wel onze eigen onderzoeksvraag bedenken.
Langzaamaan begin ik er wel zin in te krijgen want als dat klaar is ben ik eindelijk klaar met studeren
Solleke_Noah schreef:Hier ook sinds september bezig met mijn masterthesis. In België (of toch bij mijn opleiding) loopt een thesis van september-juni en het is ook de bedoeling dat je er een heel jaar aan werkt, zowel eigen onderzoek als literatuurstudie. De thesis telt voor 30 studiepunten en moet 70 pagina's lang zijn.
'k Vind het ook super moeilijk om er vaart achter te zetten, ik geraak maar niet fatsoenlijk begonnenDe deadline voor het afronden van de literatuurstudie is de week voor kerstmis, dus dat begint echt dringend te worden. Ik wil zo graag afstuderen en beginnen werken dus dit mag echt niet mislukken, dus waarom ik er niet gewoon vol invlieg?
Kan soms echt zo gek worden van mezelf he
Oja, 'k studeer master of science in de biologie.