Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ohana_91

Re: Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:38

Ik begon vandaag heel erg goed, maar nu heb ik mijn tweede afwijzing voor stage binnen en is mijn motivatie weg... Want het betekent weer sollicitatiebrieven schrijven en weer in de stress zitten... Zucht

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:06

waar wil je stage lopen?

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:08

Ik doe de studie logopedie en mag niet meer in een praktijk stage lopen. Het liefst in een medisch kinderdagverblijf of op een SBO. Geen ziekenhuis/neurologisch/ouderenzorg in ieder geval

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:17

Sammylover, vervelend! Ik kwam er gister achter dat ik voor februari al een stageplek moet hebben, voor de de opleiding die ik misschien volgend jaar september ga starten :( stageplekken zijn heel zelden, dus ik moet eigenlijk nu al beginnen met zoeken, maar heb daar echt geen tijd voor, dus krijg op het vroegst in de kerstvakantie tijd. Ik hoop dat ik dan nog iets kan vinden..

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:08

Mag ik me ook melden?

Laatste jaar hbo-verpleegkunde en net begonnen met mijn scriptie! Probleemanalyse is al ingeleverd en heb ik een GO voor gekregen dus nu mag ik officieel mijn onderzoek gaan starten. Het begin, een literatuurstudie. Mijn onderwerp is goedgekeurd, het gaat over hoeveel last ambulanceverpleegkundigen ervaren van de (toenemende) geweldsconflicten op de werkvloer.

Pittig onderwerp maar ik ben er wel blij mee dat hij is goedgekeurd, vind het echt heel interessant!

En dan ga ik vanaf eind januari ook nog stage lopen, wordt echt heel druk gok ik.. :D

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:29

Sammylover schreef:
Ik doe de studie logopedie en mag niet meer in een praktijk stage lopen. Het liefst in een medisch kinderdagverblijf of op een SBO. Geen ziekenhuis/neurologisch/ouderenzorg in ieder geval

Misschien zijn scholen in Assen een optie?

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:31

lisanne87 schreef:
Sammylover schreef:

Misschien zijn scholen in Assen een optie?

Omdat ik in Zwolle studeer, is boven Hoogeveen eigenlijk 'not done', omdat we dan de stageplekken voor Groningen 'afpakken'. Ik heb nu al wel heel wat scholen in Zwolle gevonden. Het gaat een beetje ingewikkeld,
ik mag 2 lopende sollicitaties hebben, heb ik een afwijzing, mag ik pas weer de volgende sollicitatie versturen.
Het liefst zou ik 6 sollicitaties tegelijk versturen :+ aangezien ik al het gevoel heb dat ik 'achterloop' op de rest, aangezien iedereen al sollicitaties heeft moeten versturen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:33

Ik lees mee! Ben aan het afstuderen voor mijn bachelor, in de neurowetenschappen. M'n project bestaat uit een laboratorium-gericht onderzoek waarover ik een onderzoeksverslag/dissertatie moet schrijven. :j
Voorlopig nog geen 'baanzoeken' voor mij - eerst een master doen :)

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:29

_Tara_ schreef:
Ilse_C schreef:
Ik meld me ook. We zijn net een week begonnen met blok 2, waarbij we de Research Workshop hebben en onze begeleiders gaan kiezen en de research question opzetten. Vanaf januari gaan we dan echt schrijven en 6 juni zal ik (als alles gewoon gaat zoals het hoort te gaan) afgestudeerd zijn!

Het gaat btw om de master Cultural Economics and Entrepreneurship aan de Erasmus Universiteit :) De bachelorscriptie vond ik al een hel, dus dit wordt nog wat. Ik wil gewoon gaan werken ipv al dat onderzoek en krijg het dus ook niet echt voor elkaar een goeie vraag op te zetten. Het zal wel iig over de performing arts sector gaan. De evenementen voor werk hierna zijn leuk, maar voor mij niet heel interessant omdat het vrijwel niet over theaters of producties gaat en dat is toch wel echt waar ik wil eindigen

Wat fijn dat je zoveel ondersteuning krijgt in 't begin! Bij mijn master is 't echt zo van: je moet je scriptie schrijven, dat mag tussen 5 weken en 3 maanden duren, punt.
En ik begrijp helemaal wat je bedoelt met dat werken enzo! Gewoon lekker bezig zijn. Niet schrijven en artikels lezen.

Zeker! Er wordt bij ons constant op gelet en dat is ook de grootste taak van de begeleiders. We moeten een tijdschema opzetten en moeten echt op bepaalde data delen van de thesis inleveren. Niet leuk, maar je moet wel echt en dat vind ik persoonlijk heel fijn :) Enige is dat we komende dinsdag ineens al de eerste basis research question in moeten leveren en de helft van de groep, inclusief mezelf eigenlijk nog steeds niet weet wat we gaan doen. Dus dat wordt het hele weekend brainstormen (naast alle andere opdrachten voor 3 vakken := )

1234 schreef:
Wat houdt het schrijven van een scriptie nou eigenlijk precies in? Ik snap het nooit zo goed xD Volgens mij is dat echt een heel uitgebreid uitgewerkt (wetenschappelijk onderbouwd) 'onderzoek' ofzo?

Precies wat je zegt ja :P Bij ons is het zo'n 20.000 woorden (ik gok een pagina of 50), met een wetenschappelijk onderbouwd onderzoek, en in het Engels... Het kan bij ons zowel kwalitatief (literatuur onderzoek/interviews), als kwantitatief (data, cijfers, experiment) zijn. Nu moest ik voor de bachelor ook al een thesis schrijven van 15.000 woorden, dus nu zijn het er 'maar' 5000 meer :P

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:31

@Ilse_C wat fijn dat jullie delen van je thesis mogen inleveren! Bij ons mag dat niet, omdat het niet compleet is geeft dat geen eerlijk beeld -O- 16 december is de deadline voor het inleveren van je thesis voor feedback, wat ik waarschijnlijk niet ga halen, aangezien mijn onderzoek voor 3/5 uit kwalitatief onderzoek bestaat en de interviews nog niet zijn opgestart (dit ligt buiten mijn macht om). Dus dat is wel flink balen

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:36

Zo dat is inderdaad wel een krappe deadline zeg! Dat wordt heel hard knallen en er nog het beste van maken. De interviews zijn wel ingepland om te starten? Heb je voor de rest geen andere vakken? Dan kan je je in ieder geval focussen :)

Bij de bachelor moesten we het verplicht in delen inleveren om de 2 weken. Eerst inleiding, dan theorie, dan methode. Daarna werd je 'losgelaten' en leverde je uiteindelijk wel je eigen resultaten, conclusie en reflectie in. Ze willen vooral dat je basis goed staat, zodat je daar niet mee de fout in kan gaan. En vooral die theorie vind ik echt het verschrikkelijkst :=

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:05

@sammylover. Dat probleem van stageplekken van de NHL stelen ken ik. Uiteindelijk studeerde ik in zwolle, woonde bij mn ouders in beilen en heb stage gelopen in stadskanaal assen en groningen. Ik werk nu ook op een school in groningen. Dus amehoela nhl ;p maar mag je ook op betaalde vacatures solliciteren? Want ik heb een app op mn gsm van indeedvacatures en daar zie ik regelmatig vacatures voor logopedie voorbij komen omdat mijn zoekfunctie 'kinderen' is. Klinkt raar ik weet het haha. Maar je kunt even naar die app kijken als je zin hebt.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:05

@Ilse_C: okeej :D Zoiets dacht ik al indd. Bij mijn afstudeerplek was er zegmaar mogelijk voor stage,of stage+thesis. Maar wij hebben maar zonder thesis gedaan want anders gaan zij enorm veel begeleiding enzo geven die wij niet nodig hebben omdat het bij ons toch anders is (niet helemaal wetenschappelijk onderbouwd enzo). Dus anders komen we daar voor verrassingen te staan :+ T scheelde ook een hoop kosten, anders moesten we voor die extra begeleiding voor de thesis, namelijk extra betalen.

In december hoor k of k bij mn oude stageplek (gehandicapten manege) de proeve van bekwaamheid kan doen :P Hoop het zo erg!
Weet echt niet waar ik anders heen moet :7 Kan moeilijk alleen een proeve van bekwaamheid doen op een bedrijf die ik niet ken, waar ik in korte tijd alles en iedereen moet leren kennen, omdat k moet gaan laten zien dat ik kan leidinggeven en aansturen enzo xD Maarja de proeves zijn pas eind mei/half juni.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:12

Nee de interviews zijn ook nog niet ingepland. Onze opdrachtgever regelt onze respondenten en dit duurt nogal lang. Zelf mogen we geen respondenten benaderen. Maandag spreekt ze een aantal mensen uit het werkveld en hoopt ze contacten te krijgen. Ze hoopt dat we volgende week kunnen beginnen met de interviews. Voor de rest hebben we inderdaad geen vakken, wel 1 dag colleges, maar ja, daar worden dingen besproken en daar kunnen wij nu nog niets mee. De focus zit dus wel goed gelukkig.
@har166 goede vraag! Ik denk dat ze voor stage geen mensen willen betalen... Maar kan ik altijd even kijken, dank je wel voor de tip!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 07:47

Jaaa februari/maart studeer ik af.
Ben nu bezig met mn assesment op orde te maken.
Ben al druk aan het solliciteren.

Heb een bbl opleiding gevolgd. Maar ga straks vanuit Brabant naar zuid Holland verhuizen. Samenwonen met mn lieff.

Succes iedereen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 11:58

Nancy, komt vast goed tegen die tijd! Wat voor studie doe je nu?

Ookami, dat is wel veel, 3 examens en je scriptie. Succes!

Shanel, ja, moet jij 'm ook echt verdedigen? Bij mijn studie is 't inleveren, presenteren en klaar.

Sammylover, wat balen dat je weer een afwijzing binnen kreeg :( Is het bij jullie zo lastig om een stage te vinden?
15 december is wel erg snel ja, om dan al alles in te leveren -O-

_MG, voor februari een stage plekken vinden voor een opleiding die dan pas 7 maanden later start? :oo Dat is wel heel erg vooruit denken...

Lonniejj, interessant, actueel onderwerp! Leuk!

Hanmar, ga je je master ook in Engeland doen? En weet je al welke?

Ilse, flink druk dus om dat allemaal nog te bedenken. Is het wel gelukt om het vandaag in te leveren?
Ik vind dat theorie deel ook 't ergste. En nu met m'n eindscriptie is 't eigenlijk 1 groot theorie stuk :=

HouVanUtopia, spannend met solliciteren! Ik durf die stap nog niet goed te zetten eerlijk gezegd, om een sollicitatie de deur uit te doen... Wat voor opleiding ben jij nu mee bezig?

Wat uistellen/jezelf niet aan planningen houden realiseerde ik me vanmorgen ook dat tja. Hoe zeg ik dat. Je komt in een vicieuze cirkel terecht. Ik zit nu bv te bokken terwijl ik eigenlijk met een verslag bezig zou moeten. Maar, ik heb met mezelf afgesproken, dit topic lees ik nog bij, dan ga ik aan de slag. 9 van de 10 keer lees ik dan hierna nog een topic voor ik aan de slag ga. Eigenlijk ben ik dan dus niet te vertrouwen. Volgende keer dat ik dan tegen mezelf zeg, nog 1 topic en dan ga ik aan de slag, denk ik wss van tevoren al van: ja, maar vorige keer hield je je daar ook niet aan. Dus waarom zou dat nu wel gebeuren dan?
Ik denk dus dat je gewoon een paar keer streng voor jezelf moet zijn, jezelf moet houden aan afspraken die je met jezelf maakt en dat 't dan na een tijdje steeds makkelijker gaat. Dit klinkt misschien heel filosofisch enzo alsof je 2 persoonlijkheden hebt :') Ik ga 't iig eens proberen.

En gister had ik officieel moeten beginnen en ik heb gefaald :') Helemaal niks aan gedaan... Nu moet ik voor vrijdag nog een verslag af hebben van loopbaanoriëntatie, dus daar ga ik nu mee bezig.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:04

Ik volg een opleiding pedagogisch medewerker dus echt kinderopvang

Schop onder je kont.
Als je eenmaal begint en aan het typen bent dan ben je daarna blij wat je allemaal al hebt gedaan

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:07

Ik ga in februari beginnen met afstuderen. Mijn groepje gaat mee doen aan een langlopend onderzoek. Maar binnen dat onderzoek moeten we wel onze eigen onderzoeksvraag bedenken.
Langzaamaan begin ik er wel zin in te krijgen want als dat klaar is ben ik eindelijk klaar met studeren :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:53

Hier ook sinds september bezig met mijn masterthesis. In België (of toch bij mijn opleiding) loopt een thesis van september-juni en het is ook de bedoeling dat je er een heel jaar aan werkt, zowel eigen onderzoek als literatuurstudie. De thesis telt voor 30 studiepunten en moet 70 pagina's lang zijn.

'k Vind het ook super moeilijk om er vaart achter te zetten, ik geraak maar niet fatsoenlijk begonnen -O- De deadline voor het afronden van de literatuurstudie is de week voor kerstmis, dus dat begint echt dringend te worden. Ik wil zo graag afstuderen en beginnen werken dus dit mag echt niet mislukken, dus waarom ik er niet gewoon vol invlieg? 8)7 Kan soms echt zo gek worden van mezelf he :')

Oja, 'k studeer master of science in de biologie.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 13:07

HouVanUtopia schreef:
Ik volg een opleiding pedagogisch medewerker dus echt kinderopvang

Schop onder je kont.
Als je eenmaal begint en aan het typen bent dan ben je daarna blij wat je allemaal al hebt gedaan

Is daar wel makkelijk werk in te vinden?

belle_boef schreef:
Ik ga in februari beginnen met afstuderen. Mijn groepje gaat mee doen aan een langlopend onderzoek. Maar binnen dat onderzoek moeten we wel onze eigen onderzoeksvraag bedenken.
Langzaamaan begin ik er wel zin in te krijgen want als dat klaar is ben ik eindelijk klaar met studeren :)

Wel fijn dat je dat in een groepje doet! Geeft toch wat meer ondersteuning lijkt me.

Solleke_Noah schreef:
Hier ook sinds september bezig met mijn masterthesis. In België (of toch bij mijn opleiding) loopt een thesis van september-juni en het is ook de bedoeling dat je er een heel jaar aan werkt, zowel eigen onderzoek als literatuurstudie. De thesis telt voor 30 studiepunten en moet 70 pagina's lang zijn.

'k Vind het ook super moeilijk om er vaart achter te zetten, ik geraak maar niet fatsoenlijk begonnen -O- De deadline voor het afronden van de literatuurstudie is de week voor kerstmis, dus dat begint echt dringend te worden. Ik wil zo graag afstuderen en beginnen werken dus dit mag echt niet mislukken, dus waarom ik er niet gewoon vol invlieg? 8)7 Kan soms echt zo gek worden van mezelf he :')

Oja, 'k studeer master of science in de biologie.

Poeh heftig! 70 pagina's jeetje. Ik had wel al vaker gehoord dat studies in België zwaarder zijn, maar dat is dus ook echt zo :=
Ik hoop dat je de motivatie vindt om echt te beginnen!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:10

Bwaa, of het zwaarder is weet ik niet hoor :P Maar tis wel veel schrijfwerk. Ik vind trouwens vooral super goede literatuur uit Nederland haha, van de universiteit Wageningen en Alterra enzo. *lang leve het onderzoek in Nederland*

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:14

Ook ik meld me! Zie elk jaar een topic voorbij komen over afstuderen, en elke jaar denk ik weer...oooh ik moet nog zo lang! Maar nu dan eindelijk mag ik zeggen dat ik in 2014 ga afstuderen!
Masterstudie Medical Natural Sciences met de richting Medical Physics. Leuke studie, maar ben het gehele studeren wel een beetje zat. In Februari ga ik beginnen met mijn afstudeerstage/project welke 6,5 maand duurt. Dus als het goed is in Augustus klaar!:):):) Kan niet wachten!
Al moet ik dan gaan bedenken wat ik er na ga doen...PhD? Werken? Opleiding tot Klinisch Fysicus? Niks doen?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:07

@ Tara. wij zijn verplicht om in een groepje af te studeren onder het mom van dan kunnen we een groter en uitgebreider onderzoek doen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:08

Hier nog een afstudeerder, moet eigenlijk nu al onderwerp hebben voor mijn HBO Rechten scriptie. Het wil alleen niet lukken...

bonnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:31

Ik ga ook afstuderen dit schooljaar!
Ben ook druk bezig met mijn scriptie.

In februari ga ik mijn eindstage lopen :)

Heb niet echt vooruit zicht op een baan(PABO)