Wat motiveert jou om keihard te leren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 00:20

niks :') nou stress avond van te voren als ik het de volgende dag moet inleveren, maar ik ben heel slecht te motiveren en leef echt op de dag, wat soms een erg vervelende eigenschap is :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 00:28

xMyrth schreef:
motivatie? welke motivatie?
maandag tentamen en ik moet nog bijna alles doen... morgen wordt mijn huil en stressdag :(

mja, ik heb min of meer een excuus... er gebeurt teveel de laatste tijd, waardoor ik me moeilijk kan concentreren...

:(:) kom op schouders eronder... als je iets echt wilt kan je er altijd voor gaan. Een verliezer heeft een excuus, een winnaar heeft een plan. Ik spreek uit ervaring ;) niet dat ik je wil afzeiken dat je een aansteller bent, maar dat je meer waard bent dan die houding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:54

Frederieke_ schreef:
niks :') nou stress avond van te voren als ik het de volgende dag moet inleveren, maar ik ben heel slecht te motiveren en leef echt op de dag, wat soms een erg vervelende eigenschap is :+

Hier het zelfde! Studie vind ik interessant, maar de concentratie, waar die is nu????

Anoniem

Re: Wat motiveert jou om keihard te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:56

Nou ja, ik heb helemaal geen motivatie, maar als ik niet goed leer mag ik zometeen niet naar stal :')

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:57

Weer lees ik dit topic door.
Schoolspullen liggen naast me...
Twijfel, twijfel :+

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:51

Huphup aan de studie!!

** herkent 't helemaal... **

Stapel boeken naast me, met enorm interessante titels (en ook de stof is erg interessant), maar mezelf er toe zetten dat boek open te doen......... :+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:52

Hoe sneller ik van de middelbare school af ben, hoe eerder ik kan starten met een opleiding die me super leuk lijkt! :D.
En hoe eerder ik daar mee klaar ben, hoe eerder ik éindelijk een eigen paard kan kopen *\o/*

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:01

Pion schreef:
Weer lees ik dit topic door.
Schoolspullen liggen naast me...
Twijfel, twijfel :+

Motiveer jezelf door te zeggen dat je eerst een bepaalde hoeveelheid af moet hebben voordat je iets leuks mag doen, bijvoorbeeld naar je paard. Ik heb ze aan huis staan en paardlief heeft vannacht heel z'n stal op z'n kop gezet. Wil haar niet in een vieze box zetten dus moet vandaag haar stal uitmesten (gister nog gedaan, en nu lijkt het alsof de stal al een week niet is uitgemest zo erg heeft ze staan huishouden, waarschijnlijk in combi met al die regen, ze heeft uitloopstal). Nou dwing ik mezelf eerst nog een vak te leren voordat ik dat mag doen. Heb rond 16.00 u bezoek, dus moet allemaal voor die tijd gebeuren. Motiveert mij genoeg om hard aan de slag te gaan, zodat ik snel haar box kan uitmesten.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:02

als ik een onvoldoende haal mag ik een x minder naar mn vzpaard, dus ik moet voldoendes halen want ik wil heel graag naar m toe :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:03

Mij motiveerde het diploma te ondertekenen en een leuke baan te vinden. Eerste is gelukt. 2e ben ik al een jaar naar op zoek :+
Dus ik zit nog vast aan de bijbaan helaas...

Ja, toen ik de studie begon was het rozengeur en maneschijn, dus t was echt even een flinke domper. Van een mooi diploma alleen kun je niet eten.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:08

vuurneon schreef:
Mij motiveerde het diploma te ondertekenen en een leuke baan te vinden. Eerste is gelukt. 2e ben ik al een jaar naar op zoek :+

Ja, toen ik de studie begon was het rozengeur en maneschijn, dus t was echt even een flinke domper. Van een mooi diploma alleen kun je niet eten.

Dat laatste zal denk ik voor veel zo zijn (ook voor degene die nu gaan beginnen met studeren), wel extra balen. Hard gestudeerd, diploma behaald en geen werk kunnen vinden.
Opleiding die ik nu volg heeft vooralsnog een grote baankans, gelukkig. Al kan dat altijd wel veranderen. Het is een numerus fixus opleiding, dat scheelt ook nog een hoop. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:10

Dat was het voor mij ook helaas... Studie werd aangeraden vanwege de hoge baankans. Maar ja tijden veranderen! :+
Wel zuur inderdaad... Achteraf had ik gewoon iets van verpleegkunde moeten doen. Maar ja, achteraf is de koe in de kont kijken :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:12

vuurneon schreef:
Dat was het voor mij ook helaas... Studie werd aangeraden vanwege de hoge baankans. Maar ja tijden veranderen! :+
Wel zuur inderdaad... Achteraf had ik gewoon iets van verpleegkunde moeten doen. Maar ja, achteraf is de koe in de kont kijken :D

Inderdaad tijden veranderen en nu met de crisis... Het werkt ook allemaal niet mee.
Welke opleiding heb je gedaan?

Ik doe nu inderdaad een opleiding in de medische richting (geen verpleegkunde overigens).

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:17

Quir schreef:
vuurneon schreef:

Dat laatste zal denk ik voor veel zo zijn (ook voor degene die nu gaan beginnen met studeren), wel extra balen. Hard gestudeerd, diploma behaald en geen werk kunnen vinden.
Opleiding die ik nu volg heeft vooralsnog een grote baankans, gelukkig. Al kan dat altijd wel veranderen. Het is een numerus fixus opleiding, dat scheelt ook nog een hoop. :)

Alleen moeten diegene die nog moeten beginnen met studeren vanaf volgend jaar alles zelf gaan betalen en hebben dus een extra schuld op hun nek.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:18

Ik heb echt gebrek aan motivatie als het op schoolwerk aankomt -O- En dat is echt een probleem :') Ben hierdoor al van VWO naar HAVO afgezakt, ieder jaar met de hakken over de sloot over en dit jaar dan examens... Ik zie het niet gebeuren :')

'Goede baan' is voor mij ook echt geen motivatie, want straks ben ik klaar met school, mag ik gaan werken heel m'n leven en dan ga ik dood -O- En dat is mijn leven dan... En nu met de crisis zijn er toch geen banen meer, het elven wordt alleen nog maar rotter de komende tijd en ik heb gewoon geen zin om in deze maatschappij mee te draaien... Enige motivatie; Vlieg ticket naar de bush-bush kost ook geld! {:}

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:24

tja wat motiveertj mijn??
mijn pony natuurlijk. mijn ouders zijn best streng. een onvoldoende is 2 dagen geen ponyrijden. op vrijdag kijken ze samen met mij welke toetsen ik alemaal heb. als ik heel veel toetsen heb dan word de wedstrijd soms afgezegt. (heel soms)
als ik al toetsen heb geleerd voor het weekeinde begint. en ik kan laten zien dat ik bijv. mijn hw voor de eerste 3 dagen van de volgende week af heb. en mijn wis hw voor de hele week af heb. dan mag ik wel naar wedstrijd. het geeft mij een fijn gevoel om te weten dat als er hw word opgegeven dat ik dat gewoon al af heb. dan kan ik lekker op mijn eigen tempo vooruit werken. ik vind dit vooral met wiskunde handig. als er vervolgens in de les wat word uigelegt snap ik htgelijk :D

ik denk dat vil mensen mij nu een studienerd vinden :D :D

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:26

Ik schrijf op wanneer ik alles uitstel of ergens geen zin in heb. Als ik dat meer dan 30x doe, vertrouw ik mezelf toe dat ik later nooit een paard kan kopen :')

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:32

Nee ik ben daar juist best jaloers op jumerenik.
Want ik neem mij iedere keer voor om alles bij te houden maar ik ben gewoonweg lui...
Soms vind ik een vak heel leuk, dan kan ik er echt goed mee bezig. Of essay's schrijven, dan kan ik ook lekker 'puzzelen'.
Maar wanneer iets me niet zoveel interesseert ben ik een énorme uitsteller.

Wat ook niet helpt is dat ik soms denk 'is dit wel de juiste studie voor mij'?
Bepaalde vakgebieden vind ik ontzettend leuk maar eigenlijk zou een andere studie daar beter op aansluiten.
Gelukkig kan ik het door keuzevakken/minoren een beetje 'aanpassen'.

Het vak wat ik nu moet leren, daar kan ik de lessen niet van volgen.
Super irritant want nu moet ik echt inlezen terwijl ik normaalgesproken door de lessen al dingen oppik.
Bovendien is het een stampvak, kunnen uitleggen is niet voldoende, je moet de riedels exact kunnen opdreunen.
Daar hou ik echt niet van (en zie ik het nut ook niet van in). :n

Ik ga nu wel een samenvatting van week 4 maken :')
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 27-10-13 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:36

Wat mij motiveert.. daar moet ik eens flink over na denken. Morgen een kennistoets maar de leerstof is zo verschrikkelijk saai dat ik er niet doorheen kom.

ik denk dat vanavond de tijdsdruk gaat motiveren om te leren. Maar of dat nou het goede is? :n

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:37

Stress! Dus een dag van tevoren is er pas volledige concentratie :Y)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:39

Kim_14 schreef:
Quir schreef:

Alleen moeten diegene die nog moeten beginnen met studeren vanaf volgend jaar alles zelf gaan betalen en hebben dus een extra schuld op hun nek.

Ohja, dat is inderdaad ook weer zo.
Al is een studieschuld an sich niks mis mee.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:35

Jezelf bang maken met de gedachte dat je faalt en de gevolgen daarvan werkt ook goed.

Morgen wordt het huilen }:0

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:10

Hier wordt het morgen ook huilen ben ik bang.. boek ligt nog trouw naast me.. dicht..

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 13:55

ik werk ook stukken beter als ik gestrest ben.. Alleen kan ik daar eigenlijk helemaal niet tegen, en word ik een soort emotioneel wrak en dan kan ik helemaal niks meer. Ik heb ook zoveel andere dingen!
Vrijdag een toets, vandaag werken+autorijden morgen werken, dan twee dagen leren, toets, dispuutsweekend en dan maandag gelijk weer een toets :') ...

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:01

Mijn motivatie is mijn mogelijke studiereisje naar Portugal in het voorjaar! 2 weken lang!
Moet nog wel uitgekozen worden en ik denk dat als ik goede cijfers haal ik kan bewijzen dat ik een goede student ben en ze mij dus mee moeten nemen!
Er mogen 10 studenten mee en 16 mensen hebben zich opgegeven -O-