nou stress avond van te voren als ik het de volgende dag moet inleveren, maar ik ben heel slecht te motiveren en leef echt op de dag, wat soms een erg vervelende eigenschap is
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xMyrth schreef:motivatie? welke motivatie?
maandag tentamen en ik moet nog bijna alles doen... morgen wordt mijn huil en stressdag
mja, ik heb min of meer een excuus... er gebeurt teveel de laatste tijd, waardoor ik me moeilijk kan concentreren...
kom op schouders eronder... als je iets echt wilt kan je er altijd voor gaan. Een verliezer heeft een excuus, een winnaar heeft een plan. Ik spreek uit ervaring
niet dat ik je wil afzeiken dat je een aansteller bent, maar dat je meer waard bent dan die houding!
Pion schreef:Weer lees ik dit topic door.
Schoolspullen liggen naast me...
Twijfel, twijfel

vuurneon schreef:Mij motiveerde het diploma te ondertekenen en een leuke baan te vinden. Eerste is gelukt. 2e ben ik al een jaar naar op zoek
Dus ik zit nog vast aan de bijbaan helaas...
Ja, toen ik de studie begon was het rozengeur en maneschijn, dus t was echt even een flinke domper. Van een mooi diploma alleen kun je niet eten.

vuurneon schreef:Dat was het voor mij ook helaas... Studie werd aangeraden vanwege de hoge baankans. Maar ja tijden veranderen!
Wel zuur inderdaad... Achteraf had ik gewoon iets van verpleegkunde moeten doen. Maar ja, achteraf is de koe in de kont kijken
Quir schreef:vuurneon schreef:Mij motiveerde het diploma te ondertekenen en een leuke baan te vinden. Eerste is gelukt. 2e ben ik al een jaar naar op zoek
Dus ik zit nog vast aan de bijbaan helaas...
Ja, toen ik de studie begon was het rozengeur en maneschijn, dus t was echt even een flinke domper. Van een mooi diploma alleen kun je niet eten.
Dat laatste zal denk ik voor veel zo zijn (ook voor degene die nu gaan beginnen met studeren), wel extra balen. Hard gestudeerd, diploma behaald en geen werk kunnen vinden.
Opleiding die ik nu volg heeft vooralsnog een grote baankans, gelukkig. Al kan dat altijd wel veranderen. Het is een numerus fixus opleiding, dat scheelt ook nog een hoop.
En dat is echt een probleem
Ben hierdoor al van VWO naar HAVO afgezakt, ieder jaar met de hakken over de sloot over en dit jaar dan examens... Ik zie het niet gebeuren 
En dat is mijn leven dan... En nu met de crisis zijn er toch geen banen meer, het elven wordt alleen nog maar rotter de komende tijd en ik heb gewoon geen zin om in deze maatschappij mee te draaien... Enige motivatie; Vlieg ticket naar de bush-bush kost ook geld!

Kim_14 schreef:Quir schreef:
Dat laatste zal denk ik voor veel zo zijn (ook voor degene die nu gaan beginnen met studeren), wel extra balen. Hard gestudeerd, diploma behaald en geen werk kunnen vinden.
Opleiding die ik nu volg heeft vooralsnog een grote baankans, gelukkig. Al kan dat altijd wel veranderen. Het is een numerus fixus opleiding, dat scheelt ook nog een hoop.
Alleen moeten diegene die nog moeten beginnen met studeren vanaf volgend jaar alles zelf gaan betalen en hebben dus een extra schuld op hun nek.
...